sobota, 24 września 2011

Poradnik: Płachta.

Kilka dni temu, przy okazji budowy Bazaru wymyśliłem prosty patent na budowę wszelkiego rodzaju płacht, zadaszeń itp. z materiału. Wykonane w ten sposób płachty z powodzeniem można wykorzystać przy budowie różnego rodzaju makiet - zarówno tych w klimatach fantasy, współczesnych czy SF.

Do stworzenia płachty wykorzystałem:
  • Cienki miedziany drut.
  • Wiertło.
  • Nóż do tapet.
  • Klej SuperGlue.
  • Rączkę do skalpela (bez ostrza)
  • Kombinerki.
  • Spinacz biurowy.
  • Nożyczki.
  • Drewnianą listwę.
  • Taśmę malarską...
  • ...oraz niewidoczny na zdjęciu Klej Polimerowy i kawałem plastikowej płytki.
Pierwszy krok to skręcenie miedzianego drutu, który będzie imitował linę. W tym celu montuję wiązkę (w zależności od gustu można użyć dwóch lub trzech żył) jeden koniec wiązki drutu montuję w rączce (do skalpela) a drugi chwytam kombinerkami. Obracając rączką (do skalpela) skręcam drut - otrzymując prostą i dość sztywną linkę.

Następnie nożyczkami odcinam niesplecione, luźne końcówki.

Image Hosted by ImageShack.us

Płachtę wykonuję z taśmy malarskiej, którą sklejam dwustronnie - przy czym sklejane pasy przesuwam o kilka milimetrów względem siebie - tak, aby móc dokleić kolejne pasy i otrzymać szeroką połę materiału na zadaszenie.

Po sklejeniu, nożyczkami nadaję płachcie pożądany kształt. Wiertłem wycinam w każdym z rogów po dwa otwory, przez które przeplatam drucianą linkę, którą następnie na jednym końcu zaginam i zaciskam na taśmie modelarskiej, a na drugim foruję w hak.

Na koniec rozgrzanym spinaczem wypalam otwory, imitujące dziury które w trakcie zdobywania miasta powstały w zawieszonym nad bazarem materiale.

Image Hosted by ImageShack.us

Słupy podtrzymujące płachtę wykonałem z drewnianych listewek. W wywierconych wiertłem otworach zamocowałem wykonane ze spinacza klamry, do których przywiązana będzie lina mocująca płachtę. Ponadto, dla urozmaicenia ponacinałem krawędzie słupów, a u dołu oplotłem miedzianym drutem.

Image Hosted by ImageShack.us

Kolejny krok, kto wykonanie klamer, które zostaną przytwierdzone do budynku. W tym celu z plastikowej płytki wyciąłem dwa fragmenty o wymiarach mniej więcej 10x5 mm, w których wywierciłem sześć otworów. Cztery umiejscowione w narożnikach posłużą do przytwierdzenia do muru, natomiast w dwóch w środku umieściłem wycięte ze spinacza biurowego klamry.

Image Hosted by ImageShack.us

Klamry i słupy przykleiłem do makiety, a płachtę (póki co bez klejenia) przytwierdziłem do zaczepów.

Całość prezentuje się następująco:

Image Hosted by ImageShack.us

Płachty, otrzymane ze sklejonej ze sobą taśmy modelarskiej można w zależności od potrzeb i gustu wycinać w różne kształty, na przykład w trójkąty - jak zrobiłem to w przypadku wspomnianego wcześniej Bazaru.

Image Hosted by ImageShack.us

Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz