wtorek, 29 maja 2012

Zebrane z tygodnia #64

Zapraszam do lektury i komentowania 64 zestawienia z cyklu Zebrane z tygodnia.




Warheim FS:
  • Doman rozpoczął malowanie modeli do swojej kompanii Leśnych Elfów, które można obejrzeć TUTAJ.
  • Pepe rozpoczął na Azylium publikowanie fabularyzowanych raportów z rozgrywek WFS. Wątek znajdziecie TUTAJ.
  • Natomiast Rollnik przedstawił wstępną wersję autorskiej kompanii Górników z Karak Hirn.
  • Choć ostatnio czasu mam wyjątkowo mało, to udało mi się rozpocząć prace nad kolejną zasadą opcjonalną do WFS jakimi są lokacje. Więcej znajdziecie TUTAJ.




Galerie:



czwartek, 24 maja 2012

Diorama Mrocznych Elfów, część 7

W tym tygodniu czasu na hobby nie miałem wiele.
Udało mi się rozpocząć prace nad Kartami Lokacji do Warheim FS oraz rozpocząć podkładowanie dioramy dla Mrocznych Elfów. I choć w trakcie malowania skończyła się farba w spreju to większość dioramy udało się pokryć czarną farbą. Resztę dokończę pędzlem...



Karty Lokacji

Karty Lokacji, czyli kolejna zasada opcjonalna inspirowana NS:T.

Zasady w trakcie WiP, więc zachęcam państwa draństwa do testowania, opiniowania i zamieszczania własnych propozycji Lokacji.


sobota, 19 maja 2012

Diorama Mrocznych Elfów, część 6

Wśród moich modelarskich narzędzi mam jedno. które znika, gdy jest najbardziej potrzebne...

Kilka lat temu postanowiłem zebrać do pudełka (przeźroczystego, które zostało mi komplecie kostek do RPG) popiół z kadzidełek. Popiół wykorzystywałem do mieszania z pigmentami, czy do wykańczania podstawek pod figurki i dioramy.

Kilka miesięcy temu pudełko zniknęło w szafie i pojawiło się trzy tygodnie później. Podobnie było dzisiaj, gdy chciałem nadać fakturę kamiennej ścianie, pudełko znów zniknęło w szafie. Korzystając z wolnego wieczoru posprzątałem więc szafę, niestety pudełka nie znalazłem. Zobaczymy, może wróci...

...wcześniej, używając kleju Wikol, piasku i trocinowych posypek przygotowałem dioramę dla Mrocznych Elfów do malowania:


piątek, 18 maja 2012

Diorama Mrocznych Elfów, część 5

Równolegle do prac nad kolejną edycją podręcznika do Warheim FS, pracuję nad dioramą dla Mrocznych Elfów.

Skleiłem ze sobą podstawę i mury oraz pokryłem gipsem (zmieszanym z piaskiem i klejem Wikol) trzy ściany dioramy. Po wyschnięciu nałożę kolejną warstwę by wyrównać nierówności, wygładzę całość i utwardzę rozwodnionym klejem Wikol).

Obecnie diorama prezentuje się tak:



środa, 16 maja 2012

Pieszczota Chaosu

Gracze NS:T dobrze znają zasadę Akumulatora, która pozwala wpływać na to, co dzieje się na polu bitwy. Jako, że zasada jest bardzo fajna, pozwoliłem sobie na jej wprowadzenie (jako zasady opcjonalnej) do Warheim Fantasy Skirmish. Chętnych zapraszam do testowania.

Gdyby państwo-draństwo miało jakieś uwagi, pomysły i komentarze, to zapraszam do pisania.


Pieszczota Chaosu:
Skażone dotykiem Chaosu, skąpane we krwi niewinnych i strawione ogniem ruiny to istnie piekło na ziemi, pełne trujących wyziewów, walących się ścian i zdradzieckiego podłoża. W każdej chwili fragment budynku może zwalić się na dół, może eksplodować porzucona beczka z prochem lub pole widzenia przesłoni chmura gęstego dymu. Pieszczota Chaosu to opcjonalna zasada specjalna, która w odróżnieniu od zdarzeń losowych pozwala graczom w ograniczonym stopniu wpływać na zdarzenia na polu bitwy.

Punkty Pieszczoty Chaosu:
Bogowie Chaosu pożądają dusz śmiertelnych, lubują się w bólu, cierpieniu ale także w rozkoszy i ekstazie oraz zmienności i nieprzewidywalności. Za każdym razem, gdy w trakcie rozgrywania własnej tury służące w szeregach kompanii modele dokonają czynu, który spodoba się Mrocznym Bogom drużyna otrzymuje Punkt Pieszczoty Chaosu.

+1 za każdy atak zakończony zranieniem. Mroczne Potęgi lubią, gdy leje się krew, gdy dusze wyją z bólu. Za każdym razem, gdy należący do drużyny model wykona udany rzut na zranienie kompania otrzymuje +1 Punkt Pieszczoty Chaosu.

+1 za przeciwnika Wyłączonego z akcji!. Kompania otrzymuje +1 Punkt Pieszczoty Chaosu za każdego Wyłączonego z akcji! przeciwnika. To oznacza, że jeśli drużynnik jednym ciosem zrani i Wyłączy z akcji! wrogi model, to drużyna otrzymuje +2 Punkty Pieszczoty Chaosu.

+1 za zajęcie lokacji lub elementu terenu. Na polu bitwy znajdują się miejsca szczególne, to pozostałości z czasów przed Inwazją Chaosu lub obszary, które zrodziły się w wyniku działania Mrocznych Bogów. Za każdym razem, gdy należący do drużyny model po raz pierwszy w czasie rozgrywanej potyczki zajmie lokację lub element terenu kompania otrzymuje +1 Punkt Pieszczoty Chaosu.

+1 za znacznik kosztowności. Za każdym razem, gdy należący do drużyny model po raz pierwszy w czasie rozgrywanej potyczki podniesie dany znacznik kosztowności kompania otrzymuje +1 Punkt Pieszczoty Chaosu.

Efekty Pieszczoty Chaosu:
Gdy gracz dowodzący kompanią uzna, że zdobył już wystarczająco dużo Punktów Pieszczoty Chaosu, może wydać je według własnego uznania na użycie jednego lub kilku umieszczonych poniżej efektów. Efekt może zostać użyty w dowolnym momencie rozgrywanej przez gracza tury. Jest tylko jedno ograniczenie: punkty Pieszczoty Chaosu nie przechodzą na następną turę gracza. Albo gracz wykorzysta je wszystkie do końca własnej tury, albo przepadną i w następnej turze gracz zacznie zbierać je od nowa.

Podmuch:
Silny podmuch wiatru trzaska okiennicami i szarpie drzwiami. Wiatr ustaje równie gwałtownie jak się pojawił.

KOSZT: 1

Gracz, który użył tego efektu wybiera dowolne drzwi lub okno, które wedle uznania gracza zostaje zamknięte bądź otwarte. Drzwi zamykają tudzież otwierają się z hukiem, zaś okno przesłania okiennica lub fragment płótna albo wręcz przeciwnie, podmuch odsłania zamknięte do tej pory okno.


Tuman:
Gwałtowne podmuchy wiatru wzbijają w powietrze tumany kurzu i pyłu, który na kilka chwil przesłanie pole bitwy.

KOSZT: 1

Należy użyć 5” okrągłego wzornika, którego środek należy umieścić w dowolnym wybranym przez gracza miejscu. Wszystkie modele (wrogie i sprzymierzone), których podstawki są całkowicie przykryte wzornikiem, automatyczne odczuwają skutki efektu, te modele, których podstawki są częściowo przykryte, odczuwają efekt na 4+. Objęte działaniem efektu modele do początku następnej tury gracza traktowane są tak, jakby znajdowały się za lekka osłoną.

Uwaga, leci!:
W wyniku, gwałtownych lecz krótkotrwałych wstrząsów ładunek ze zgrzytem przesuwa się prowadzony kapryśną wolą Mrocznych Bogów.

KOSZT: 2

Gracz, który zdecydował się na użycie tego efektu może przesunąć dowolny, wybrany znacznik kosztowności o K6” w wybranych przez siebie kierunku. Znacznik kosztowności nie może zostać przesunięty w górę, a jedynie w bok lub w dół. Ponadto, znacznik kosztowności nie może zostać przesunięty przez przeszkodę.

Dałbym sobie ręką odciąć, że jej tu nie było…:
I choć niektórzy daliby sobie rękę odciąć, że jej tu nie było, to wygląda jakby stała tu od lat…

KOSZT: 2

Gracz, który użył tego efektu może umieścić w dowolnym miejscu pola bitwy drabinę o długości do 5”.

To się rusza!:
Konstrukcja nie jest tak stabilna jak się wydaje, a może to podłoże się rusza…

KOSZT: 2

Gracz, który zdecydował się na użycie tego efektu może przesunąć do K3” dowolny element terenu o wymiarach nie przekraczających 2 x 2 x 2 cale. Element terenu nie może zostać przesunięty w górę, a jedynie w bok lub w dół. Ponadto, element terenu nie może zostać przesunięty przez przeszkodę.

Chmura dymu:
Z głośnym sykiem ze szczeliny wydobywa się chmura dymu, która przesłanie pole bitwy gęstym oparem.

KOSZT: 3

Należy użyć 5” okrągłego wzornika, którego środek należy umieścić w dowolnym wybranym przez gracza miejscu. Wszystkie modele (wrogie i sprzymierzone), których podstawki są całkowicie przykryte wzornikiem, automatyczne odczuwają skutki efektu, te modele, których podstawki są częściowo przykryte, odczuwają efekt na 4+. Objęte działaniem efektu modele do początku następnej tury gracza mają ograniczoną widoczność do 1”. W głąb chmury dymu można zajrzeć jedynie na 1”. Zatem, jeżeli model znajduje się w chmurze dymu w odległości do 1” od jej skraju, można go zobaczyć, a i on sam widzi. Jeżeli znajduje się dalej niż 1” od skraju chmury dymu, to nie mogą go zobaczyć modele znajdujące się poza chmurą, ale jednocześnie i on nie może ich zobaczyć. Jeżeli zarówno model jak i jego cel znajdują się wewnątrz chmury dymu, to zasięg ich wzroku zostaje ograniczony do 1”.

Ups!:
Z głośnym hukiem i zgrzytem element terenu obraca się w pył i gruz.

KOSZT: 4

Gracz, który zdecydował się na użycie tego efektu może usunąć z pola bitwy dowolny element terenu o wymiarach nie przekraczających 3 x 3 x 3 cale.

Wybuch:
Ukryta w gruzach, zapomniana beczka z prochem eksploduje z głośnych hukiem. Odłamki gruzu zasypują pobliską okolicę.

KOSZT: 5

Należy użyć 3” okrągłego wzornika, którego środek należy umieścić w dowolnym wybranym przez gracza miejscu. Wszystkie modele (wrogie i sprzymierzone), których podstawki są całkowicie przykryte wzornikiem, automatyczne odczuwają skutki trafienia, natomiast te modele, których podstawki są częściowo przykryte, odczuwają skutki trafienie na 4+. Trafione modele zostają Oszołomione!.

Czarny humor #3


Zebrane z tygodnia #62

Zapraszam do lektury i komentowania 62 zestawienia z cyklu Zebrane z tygodnia.




Warheim FS:


Mordheim:
  • Natomiast fanów Mordheim zapraszam do lektury, testowania oraz dzielenie się swoimi uwagami na temat zaawansowanych zasad Kampanii. Wątek założony przez Kapitana Haka znajdziecie TUTAJ.


Galerie:

niedziela, 13 maja 2012

Modele rozbrojone i broń improwizowana (errata)

Zmieniłem nieco zasady dotyczące modeli rozbrojonych i broni improwizowanej i wygląda to tak:

Lista rodzajów broni:
Kolejne strony poświęcono na zaprezentowanie wielu różnych rodzajów broni używanych przez wojowników świata WARHEIM - FANTASY SKIRMISH.
Zdarza się, że określona broń ma dwa różne opisy: jeden odnosi się do używania jej przez piechotę (i inne piesze modele), drugi odnosi się do modeli dosiadających wierzchowców (kawalerii, modeli dosiadających potworów lub jadących w rydwanie).

Postacie rozbrojone:

Modele, które zostały rozbrojone lub straciły swój oręż (nie dotyczy to postaci które posiadają zdolność broń naturalna) i nie zdołały znaleźć broni improwizowanej zmuszone są do walki za pomocą pięści i zębów.

Rozbrojone modele otrzymują modyfikator -1 do testu zranienia, ponadto wykonane przez modele ataki posiadają cechę oręża LEKKI oraz UDERZA JAKO OSTATNI.

ZASADY: modyfikator -1 do testu zranienia; lekki; uderza jako ostatni.
TRAFIENIA KRYTYCZNE: brak.

Broń improwizowana:
Do tej kategorii można zaliczyć praktycznie każdy przedmiot, nie będący formalnie bronią i zwykle nie używany do walki. Butelka, krzesło, sztacheta z płotu, a nawet patelnia mogą służyć jako środek obronny przed uzbrojonym w nóż przeciwnikiem. A celnie rzucony kamień czy stara podkowa mogą powalić przeciwnika równie skutecznie jak bełt.

Model, który nie został Oszołomiony!, Powalony na ziemię!, nie Ucieka! oraz nie walczy wręcz, ma prawo w dowolnej turze rozgrywanej potyczki, w fazie ruchu w czasie wykonywania pozostałych ruchów, podnieść jedną sztukę improwizowanej broni do walki wręcz lub improwizowaną broń dystansową, której będzie mógł używać do końca bieżącej rozgrywki. Gracz powinien zaznaczyć ten fakt na KARCIE DRUŻYNY.

IMPROWIZOWANA BROŃ DO WALKI WRĘCZ:
Broń improwizowana posiada cechę oręża LEKKI oraz UDERZA JAKO OSTATNI.

ZASADY: lekki; uderza jako ostatni.
TRAFIENIA KRYTYCZNE: brak.

IMPROWIZOWANA BROŃ DYSTANSOWA:
Improwizowana broń dystansowa posiada cechę oręża BROŃ MIOTANA oraz LEKKI i może zostać rzucona na odległość do 4”. Udany rzut na trafienie oznacza, że pocisk uderza w cel z SIŁĄ użytkownika. Ponadto należy zauważyć, że improwizowanej broni dystansowej nie można użyć w reakcji na szarżę stój & strzelaj.

MAKSYMALNY ZASIĘG: 4”; SIŁA: użytkownika; ZASADY: broń miotana, lekki.
TRAFIENIA KRYTYCZNE: brak.

sobota, 12 maja 2012

Drugi tydzień maja

Choć ostatni tydzień spędziłem (i spędzę) w pracy, to jednak udało się znaleźć kilka godzin na zrobienie zdjęć.

Część fotografii powstała nieopodal zamku w Chudowie, część w Żorach.

Zobacz także na FotOObiektyff.blogspot.com


Zobacz także na 

Diorama Mrocznych Elfów, część 4

Choć większość tygodnia spędziłem w pracy, to udało mi się dzisiaj znaleźć kilka godzin by posiedzieć nad figurkami.

Diorama dla Mrocznych Elfów do Warheim FS niemal przygotowana do malowania. Przykleiłem piasek o różnej grubości i trocinowe posypki. Z pianki wyciąłem kamienne bloki z których zbudowany był mur.

Zostało jeszcze kilka poprawek i detali.

Na murach i na moście umieściłem trzech wisielców, złożonych z części do Zombie i Corpse Cart.

Obecnie diorama prezentuje się następująco:




sobota, 5 maja 2012

Puk, puk! Kto tam? - Czyli jak zbudować bramę.

Witam, szanowne państwo-draństwo zechcą zapoznać się z poniższym poradnikiem, w którym krok po kroku pokażę jak zbudować duże, otwierane, zamkowe wrota, które wykorzystać można zarówno w makietach jak i w dioramach.

W tym konkretnym przypadku wrota użyte będą w dioramie na której prezentować będę Mroczne Elfy z Naggaroth do systemu Warheim Fantasy Skirmish.


Tak więc, zainteresowanych zapraszam do lektury i komentowania!


piątek, 4 maja 2012

Diorama Mrocznych Elfów, część 3

Wczorajszy wolny wieczór poświęciłem na pracę nad dioramą dla Mrocznych Elfów.

Dobudowałem fragment mostu, przygotowałem gniazda na podstawki oraz przykleiłem kamyki i pierwszą warstwę piachu.

Na dzień dzisiejszy diorama prezentuje się następująco.




czwartek, 3 maja 2012

Fotobiektyff, czyli QC robi zdjęcia... 2

Długi weekend majowy spędzam głównie w pracy, jednak dziś udało się wyrwać na kilka godzin i zrobić kilka zdjęć. 

Tym razem pamiętałem, o zapisaniu efektów, które zastosowałem przy obróbce zdjęć w Google Picasa i państwo-draństwo mogą sobie poczytać w nawiasach. 

Pogoda dopisała, modelka wdzięczna, a zdjęcia poniżej. 



Zapraszam do oglądania i komentowania! 

Także na blogu 


wtorek, 1 maja 2012

Zebrane z tygodnia #60

Zapraszam do lektury i komentowania 60 zestawienia z cyklu Zebrane z tygodnia.


Galerie:

Diorama Mrocznych Elfów, część 2

Czasu niewiele, ale postęp jest.

Slawol na CofC skutecznie wjechał mi na ambicję i zmotywowany do działania poprawiłem kanały.

Do imitacji rur ściekowych wykorzystałem plastikowe rurki na które nawinięty był papier do kasy fiskalnej. Nawierciłem osiem otworów i włożyłem odpowiednio przycięty drut z metalowego spinacza, pręty ułożyły się w ośmioramienną gwiazdę. Część rur jest ponacinana przy wylocie, a druciki nie są zamontowane na stałe. Ponadto do jednej włożyłem szkielet. Inne pewnie też urozmaicę w mniejszym lub większym stopniu.

Na zwieńczeniu murów zbudowałem blanki i wstępnie rozmieściłem modele na dioramie.


Zapraszam do obejrzenia i komentowania!



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...