poniedziałek, 30 czerwca 2014

Podsumowanie miesiąca. Czerwiec.

W czerwcu na łamach bloga opublikowałem 30 wpisów.

W tym czasie pomalowałem 11 modeli należących do kompanii Krasnoludów z Gór Krańca Świata, w tym Chorążego i Sygnalistę oraz Wojowników Klanowych, Górników i Strzelców, których zdjęcia możecie zobaczyć TUTAJ, TUTAJ oraz TUTAJ. Zakończyłem także prace wstępne przy budowie Bazaru w Oldenlitz.

A w ramach przybliżania historii i zwyczajów w uniwersum Warhammer Fantasy zamieściłem na blogu pięć wpisów zawierających informacje na temat używanego w Imperium Kalendarza, Świąt i świąt religijnych, Wierzeń i obrzędów ludowych, a także wyjaśniłem znaczenie i pochodzenie najpopularniejszych Inskrypcji, rytów i symboli oraz przedstawiłem najczęściej płacone przez obywateli Starego Świata podatki.

W czerwcu na blogu opublikowałem trzy recenzje przybliżając szanownemu państwu-draństwu zestaw Dwarves Shields od Scibor Monstrous MiniaturesMushroom Basing Kit od Ristuls Extraordinary Market oraz Worki od Mini Monsters.

Ponadto, przy udziale użytkowników forum Azylium napisałem zasady dla Kompanii Niziołków z Krainy Zgromadzenia oraz Wróżbity i Magusa, czyli dwóch nowych Najemnych Ostrzy. Opublikowałem także wpis zawierający wykaz zmian, które z dużym prawdopodobieństwem pojawią się w kolejnej edycji podręcznika do Warheim FS.

Z kolei Sister of Mercy przygotowała nowe wzory kolorowych Kart Zadań Specjalnych.

Zamieściłem także jeden wpis organizacyjny informujący o stworzeniu nowej strony na blogu, zawierającej odnośnik do podręcznika do Warheim FS w wersji wip.

I tradycyjnie już w mijającym miesiącu zamieściłem także kolejne wydania Zebranych z tygodnia (#168, #169, #170 oraz #171 i #172) oraz Subiektywne podsumowanie tygodnia (#68, #69, #70 oraz #71) na Wrotach i Muzycznie #55.


Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.

Święta i święta religijne.


Noc Wiedźm (Hexensnacht)
Znana wśród starszych mieszkańców Starego Świata pod nazwą Hexensnacht, Noc Wiedźm zwiastuje nadejście kolejnego roku. Jest to złowróżbna noc dla wszystkich, którzy po zapadnięciu zmierzchu znajdują się poza domostwem. Całe rodziny gromadzą się we wspólnych izbach, gdzie przy blasku wielu świec opowiada się historie o duchach i zjawach. Zgodnie z wierzeniami ludowymi, tej nocy umarli wstają z grobów, przyciągani upiornym światłem obu księżyców. W czasie Nocy Wiedźm kapłani Morra odprawiają uroczyste nabożeństwa. Tej nocy bramy do świata umarłych i śpiących są szeroko otwarte. Jest to czas, który sprzyja przepowiedniom oraz wywoływaniu duchów zmarłych.

Noworoczne błogosławieństwo
Jest to obrzęd poświęcony Verenie. Ludzie proszą boginię o pomyślność na cały rok. Kapłani modlą się do swojej patronki, aby obdarzyła ich mądrością i natchnęła poczuciem sprawiedliwości.

Rozkwitanie (Mitterfruhl)
Poświęcony Taalowi, Ulrykowi oraz Mannanowi dzień zwiastuje zmianę pór roku i obwieszcza koniec zimy - czasu Ulryka. Taal zstępuje na ziemię jako Pan Lasów, ożywiając rośliny i wydobywając je spod śniegu. Pora Ulryka powoli dobiega końca, znikają śniegi i rozmarzają rzeki. Nadchodzą cieplejsze dni. Rybacy przygotowują swoje łodzie, modląc się do Mannana o udane połowy.

Pierwszy kufel 
Jest to pierwsze krasnoludzkie święto w roku, zwiastujące początek nowego sezonu piwnego. Wytacza się beczki i próbuje pierwszego piwa uwarzonego tego roku. W tym dniu złocisty napój leje się strumieniami we wszystkich krasnoludzkich twierdzach i koloniach.

Pierwszy dzień lata
Według legendy, tego dnia Sigmar wstąpił do nieba i stał się bogiem. Jest to uroczyste święto, spędzane na hucznych zabawach i wystawnych ucztach. Radosne za dnia święto nocą nabiera powagi i dostojeństwa. Noc, zwana Świętem Czuwania jest obrządkiem praktykowanym od dwustu lat. Święto zostało ustanowione przez Magnusa Pobożnego, który chciał w ten sposób uczcić pamięć zmarłych obrońców Imperium, którzy bronili królestwa podczas wielkiej Inwazji Chaosu. W czasie święta, wierni wypatrują także boskich znaków, które mają ostrzec obywateli Imperium przed nadciągającym zagrożeniem. Podczas całonocnych uroczystości mieszkańcy zbierają się przed świątyniami Sigmara, gdzie flagelanci umartwiają swe ciała zaś prezbiterzy wygłaszają wzniosłe przemówienia i kazania.

Dzień Słońca (Sonnstill)
W dzień letniego przesilenia mieszkańcy Starego Świata oddają cześć bóstwom natury, Taalowi i Rhyi, spędzając czas na tanecznych zabawach. Zgodnie z ludowymi wierzeniami, jest to najlepszy czas na poczęcie dzieci. Nieprzypadkowo pokrywa się ze starożytnym, druidycznym świętem płodności. Jest to święty czas dla Elfów, którzy w tym dniu dziękują swoim bóstwom za dary natury.

Saga
W czasie drugiego krasnoludzkiego święta w roku opowiada się wspaniałe historie o pogromcach trolli, epickich bitwach i mądrości Przodków, oczywiście przy kuflu piwa.

Noc Tajemnicy (Geheimnisnacht)
Zwana przez starszych mieszkańców Geheimnisnacht, Noc Tajemnicy jest drugim co do ważności świętem Morra. Oba księżyce są w pełni, a bariera między krainami żywych i zmarłych staje się cienka. To dobry czas na wszelkiego rodzaju wróżby i przepowiednie, zwłaszcza że jest to noc znacznie bezpieczniejszy od Nocy Wiedźm.

Tydzień ciasta
To prawdziwy festiwal obżarstwa i nieróbstwa. W tym czasie Niziołków ogarnia szał pieczenia i pożerania ogromnych ilości naleśników, ciast i wszelkiego rodzaju słodyczy. Mieszkańcy Imperium powoli zaczynają przyswajać sobie tę uroczystość, uznając ją za nową okazję do zabawy.

Przekwitanie (Mittherbst)
W dniu równonocy jesienne Taal i Rhya oddają Ulrykowi władzę nad światem przyrody. Zaczyna się zima. W tym dniu pali się wielkie ogniska, do których chłopi wrzucają część plonów w podzięce za łaskę Rhyi, Matki Ziemi.

Drugi szpunt
Jest to trzecie święto Krasnoludów w roku. Zgodnie z tradycją, należy sprawdzić, czy piwo już dojrzało. A najlepiej to robić przy opowieściach o bohaterskich walkach z goblinami i orkami.

Uśpienie (Mondstille)
Zimowe przesilenie to dzień wyznaczający pełnię władzy Ulryka i nadejście największych mrozów, na czas których przyroda zapada w długi sen. W tym dniu chłopi rozpalają ogniska dla Taala i Rhyi, by mogli wrócić na ziemię i ożywić siły natury.

Ostatnia beczka
Wbrew pozorom, ostatnie krasnoludzkie święto w roku jest wyjątkowo radosne i z dawna wyczekiwane. Zgodnie z tradycją, wszystkie beczułki z kończącego się sezonu piwnego muszą zostać opróżnione. Krasnoludy tłumaczą to następująco: piwo nie może skwaśnieć i się zmarnować. Rozlanie choćby kropli piwa przynosi pecha przez cały nadchodzący rok.


Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.

niedziela, 29 czerwca 2014

Zebrane z tygodnia #172

Zapraszam do lektury i komentowania #170 zestawienia z cyklu Zebrane z tygodnia, w którym zebrałem galerie, nowości, poradniki oraz recenzje i ciekawostki związane głównie z uniwersum Warhammer, choć nie tylko...

A sto tygodni temu wydarzyło się:

Warheim FS:

  • Na blogu quidamcorvus udostępniłem zasady dla kompanii Niziołków z Krainy Zgromadzenia do gry Warheim FS oraz opublikowałem wpis zawierający informacje na temat kalendarza używanego w Starym Świecie.
  • Ponadto na prowadzonych przeze mnie blogach pojawiła się nowa strona, na której znajdziecie link do najnowszej wersji podręcznika do Warheim FS w wersji WiP.
  • Z kolei Michał na blogu DwarfCrypt zamieścił zdjęcia pomalowanych modeli Elfów do gry Warheim FS.

Galeria:

Poradniki:

  • Na blogu Massive Voodoo dostępny jest tutorial w którym krok po kroku przedstawiony jest proces malowania modelu Slayera od Games Workshop.
  • Na FB profilu Moro Lab opublikowany został dwuczęściowy fotoporadnik przedstawiający krok po kroku poszczególne etapy malowania sztandaru żołnierzy Imperium. Część pierwsza dostępna jest TU, a druga TUTAJ.
  • Z kolei Dwalthrim na stronie klubu gier bitewnych Dębowa Tarcza zamieścił pierwszą część poradnika w którym pokazuje krok po kroku proces renowacji makiet pochodzących z wydanej przez Games Workshop gry Mordheim.
  • Natomiast z lektury tutoriali opublikowanych na blogach Watching Paint Dry oraz Tale of Painters dowiecie się w jaki sposób można pomalować modele Orków.
  • I na koniec opublikowany na Pinf of War tutorial traktujący o nakładaniu kalkomanii.

Recenzje:

  • Inkub na blogu Wojna w miniaturze rozpakował pudełko z figurkami Synowie Adramelecha Tartaruk Pyrobara od Werewoolf Miniatures.
  • Na blogu quidamcorvus zamieściłem recenzję Worków od Mini Monsters.
  • Z kolei Błażej Kubacki na łamach serwisu gry bez prądu.pl rzucił okiem na grę planszową Wiedźmin od FFG.
  • A Pijlie na swoim blogu Pijlie´s Wargames Blog recenzuje pudełko do transportu figurek od Safe and Sound.
  • A na blogu Grot Orderly dostępna jest recenzja kolejnego numeru magazynu White Dwarf do Games Workshop.

Podsumowania:

Ciekawostki:

Model tygodnia:

Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.

sobota, 28 czerwca 2014

Subiektywne podsumowanie tygodnia #71

Zapraszam szanowne państwo-draństwo
do lektury #71 odcinka


które zawiera linki do najciekawszych moim zdaniem wpisów, które zostały opublikowane na blogach zrzeszonych wokół Wrót - polskiej sieci blogów bitewnych.

Blogerów zainteresowanych dołączeniem do sieci zapraszam do lektury TEGO wpisu.

piątek, 27 czerwca 2014

InBox: Worki od Mini Monsters.

Wyjątkowo będzie punktualnie, piątkowe przedpołudnie, pora więc na recenzję. Dziś rozpakowałem dla was przesyłkę z zestawem Worków od Mini Monsters.

Worki zakupiłem z zamiarem waloryzacji makiety Bazaru w Oldenlitz, do gry Warheim FS, nad którą obecnie pracuję.

Przesyłka z workami, zapakowana w bąbelkową kopertę dotarła do mnie w stanie nieuszkodzonym następnego dnia po złożeniu zamówienia. Wewnątrz znajdowały się zapakowane w woreczki strunowe zestawy z workami. Ponadto, do woreczka doczepiona została ulotka z logo i adresem internetowym firmy.

Zestaw składa się z sześciu różnych, odlanych w żółtej żywicy worków. Przy czym mamy zarówno worki stojące jak i leżące oraz zawiązane i rozwiązane.

Jakość odlewów jest bardzo dobra, detale są wyraźne, nie zauważyłem linii podziału formy, a jedynie w przypadku jednego z zawiązanych, stojących worków widoczne są dwie niewielkie kuliste nadlewki, którą zresztą łatwo usunąłem ostrzem skalpela.

Jestem zadowolony z zakupu worków od Mini Monsters, które z powodzeniem urozmaicą wyposażenie Bazaru w Oldenlitz pochodzące z recenzowanych wcześniej zestawów Food Supplies Basing Kit od Ristuls Extraordinary Market oraz Groceries i Supplies od Tabletop World.





Na zdjęciu poniżej możecie zobaczyć różnicę w rozmiarach elementów pochodzących z wymienionych wyżej zestawów. Od lewej Mini Monsters oraz Tabletop World i Ristuls Extraordinary Market, przy czym należy pamiętać, że ostatni zestaw dedykowany jest do waloryzacji podstawek a nie makiet, stąd i widocznie mniejsze rozmiary elementów.



Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS. 

czwartek, 26 czerwca 2014

Khazadzi z Gór Krańca Świata (II). Wojownik Klanowy, Górnik, Gromowładny, część 3.

Dziś mam dla was kolejne pomalowane modele Khazadów z Gór Krańca Świata. To druga kompania Krasnoludów do Warheim FS w mojej kolekcji - zdjęcia pierwszej drużyny znajdziecie TUTAJ.

Prezentowane poniżej modele Wojownika Klanowego, Górnika i Gromowładnego to figurki od Games Workshop. Z kolei podstawki, na których stoją modele to wyrób Scibor MM.








Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.

środa, 25 czerwca 2014

Organizacyjnie. Podręcznik w wersji WiP.

Dzięki waszemu zaangażowaniu gra Warheim FS wciąż się rozwija i z edycji na edycję jest coraz lepsza. A wszelkie dyskusje w przeważającej większości toczą się na forum Azylium w oddziale poświęconym Warheim FS. Jeśli jeszcze tego zrobiliście to zachęcam do rejestracji na forum i aktywnego udziału w tworzeniu gry.

Pełne wersje podręcznika z okładką, aktualnym spisem treści oraz indeksem publikuję raz, dwa razy w roku. A odnośnik do pliku pdf możecie znaleźć w dziale download na blogu. 

Z kolei w dziale wip który znajdziecie po prawej stronie na belce pod logo bloga, będę udostępniał będę odnośnik do aktualizowanego na bieżąco podręcznika, o którą wielu z was prosiło. Należy jednak pamiętać, że podręcznika w wersji wip z dużą dozą prawdopodobieństwa będzie zawierał nieaktualny spis treści i indeks.

Podręcznik do Warheim FS wersja WiP.


Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.

wtorek, 24 czerwca 2014

Niziołki z Krainy Zgromadzenia.

Od połowy czerwca na forum Azylium trwały prace nad zasadami dla kompanii Niziołków z Krainy Zgromadzenia. Rozpoczęty przez Krnabrnego wątek przy znacznym udziale Pepe zaowocował powstaniem nowej drużyny do Warheim FS.

Poniżej znajduje się odnośnik do pliku pdf zawierającego zasady dla kompanii Niziołków.

W skrócie. Kompania Niziołków z Krainy Zgromadzenia może składać się, podobnie jak drużyny Krasnoludów czy Elfów, maksymalnie z 12 modeli ale w odróżnieniu od innych starszych ras, wojownicy z Krainy Zgromadzenia mogą rozpocząć grę z 5 bohaterami.

W odróżnieniu od innych kompanii, jeden z bohaterów wywodzi się z innej rasy niż pozostali drużynnicy. Bowiem wraz z Niziołkami w drużynie może służyć ludzki Magister Magii. Jako, że mieszkańcy Krainy Zgromadzenia są odporni na magię oraz nie posiadają magów i duchownych w ludzkim rozumieniu, na potrzeby gry konieczne było wcielenie w szeregi kompanii ludzkiego maga.

Z kolei wśród stronników prócz Niziołków, których można rekrutować jako Pasterzy, Milicjantów i jeżdżących na kucach Przepatrywaczy znalazło się także miejsce dla psów pasterskich oraz Ogra

Mimo wszystko trzeba pamiętać, że nie jest to kompania nastawiona na walkę wręcz. Choć z drugiej strony zmodyfikowana umiejętność psiarczyk wspomagająca modele psów pasterskich oraz zasada specjalna kuchnia niziołków, pozwalająca na najęcie Najemnego Ostrza bez kosztów rekrutacji stanowią poważny atut tej kompanii. Ponadto, jako jedna z niewielu nieludzkich drużyn kompania Niziołków z Krainy Zgromadzenia nie posiada kar do zakupu ekwipunku, a pięciu bohaterów przy umiejętnej grze pozwala liczyć na rozsądny dochód.

Wszelkie uwagi, pomysły, spostrzeżenia i komentarza jak zwykle mile widziane. 


Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS. 

poniedziałek, 23 czerwca 2014

Kalendarz Imperium.

Kalendarz Imperium to jest powszechnie stosowany (choć nie jedyny) sposób odmierzania upływającego czasu. Oprócz innych celów, służy do wyznaczania dat najważniejszych świąt religijnych, choć zdarza się, że niektóre odosobnione wioski i osady, na skutek zaniedbań w prowadzeniu rachuby czasu, gubią całe dnie, tygodnie a nawet lata.

W kalendarzu Imperialnym rok liczący czterysta dni jest podzielony na dwanaście miesięcy po trzydzieści dwa lub trzydzieści trzy dni i sześć osobnych świąt umieszczonych pomiędzy miesiącami. Cztery to święta związane z porami roku - letnim i zimowym przesileniem i wiosenną i jesienną równonocną. Pozostałe dwa przypadają na dni, w których oba księżyce są w pełni. Ludzie obawiają się tych dwóch dni i w czasie Hexensnacht (Nocy Wiedźm) i Geheimnisnacht (Nocy Tajemnicy) nawet najwięksi niedowiarkowie starają się unikać nieziemskiego światła księżyców. Wieczorami wszyscy mieszkańcy chowają się do domów lub karczm, a drzwi zamykane są na wszystkie spusty; nawet żebrak znajdzie wtedy schronienie w gospodzie; mówi się, iż w nocy wszelakie złe moce i demony wychodzą z ukrycia i tańczą na szczytach gór, a każdego nieszczęśnika, który nie zdążył się schować porywają i składają w ofierze mrocznym bogom.

Należy pamiętać, że Hexenstag poprzedza Hexensnacht, podobnie jak Geheimistag jest wigilią Geheimnisnacht.

Miesiące
Każdy z dwunastu miesięcy posiada swe własne miano, najczęściej związane z uprawą ziemi lub ważnymi świętami. Są to: Nachexen - Powiedźcie, Jahrdrung - Zmiana Roku, Pflugzeit - Czas Orki, Sigmarzeit - Czas Sigmara, Sommerzeit - Czas Lata, Vorgeheim - Przed Tajemnicą, Nachgeheim - Po Tajemnicy, Erntezeit - Czas Zbiorów, Braunzeit - Czas Warzenia, Kaldezeit - Czas Mrozów, Ulriczeit - Czas Ulryka, Vorhexen - Przedwiedźmie.
Niektórzy ludzie, przede wszystkim Magistrowie Jadeitu, odmierzają czas zgodnie z fazami księżyców. Biały księżyc, Mannslieb (czyli Ukochany Mannana), utrzymuje równy, dwudziestopięciodniowy cykl od pełni do pełni, podczas gdy Morrslieb (Ukochany Morra), bladozielony księżyc Chaosu, zdaje się poruszać po niebie bez żadnego dostrzegalnego wzorca, czasami pozostaje w pewnej fazie przez kilka tygodni, czasami zupełnie ją pomija.

Dni tygodnia
Tydzień trwa osiem dni, których nazwy prawdopodobnie pochodzą jeszcze z czasów sprzed powstania Imperium. Są to kolejno: Wallentag - Dzień Pracy, Aubentag - Dzień Poboru, Marktag - Dzień Targowy, Backertag - Dzień Wypieków, Bezahltag - Dzień Podatków, Konigstag - Dzień Królewski, Angestag - Początek Tygodnia oraz Festag - Dzień Świąteczny. Spośród ośmiu dni tygodnia na odpoczynek przeznaczony jest Festag. Zamknięte są wtedy sklepy i kramy, a karczmy przyjmują tylko gości na nocleg i raczej nie uświadczysz dań na życzenie. To dzień postu i nie spożywa się wtedy żadnego mięsiwa. Ludzie idą na nabożeństwa i modlą się. To czas zadumy i refleksji - tak przynajmniej uczą kapłani. Tego dnia nie powinno się pracować, ani handlować. Różnie z tym bywa, co zależy od surowości i bogobojności miejscowego władcy i wpływów kleru.

Podział doby
Mieszkańcy Starego Świata dzielą dobę na sposób usystematyzowany przez Kult Vereny. I tak pierwszą godzinę doby nazywają jutrznią lub vigiliae, przypada ona pomiędzy 2.30 a 3 w nocy. Druga godzina zwie się laudą lub matutiną, zaczyna się około 5 lub 6 rano i kończy się kiedy zaczyna dnieć. Trzecia godzina - pryma przypada około 7.30. Czwarta godzina to tercja i przypada około 9. Południe do seksta, między 14 a 15 przypada nona. Nieszpory zaczynają się około 16.30 i trwają do zmroku. Kompleta zamykająca dzień przypada około 18 lub po zachodzie słońca.

Mniejszą jednostką czasu jest klepsydra odpowiadająca jednemu kwadransowi czyli piętnastu minutom oraz pacierz odpowiadający jednej minutę.

Księżyce
Dokoła Znanego Świata krążą dwa księżyce Mannslieb i Morrslieb. Miesiąc księżycowy Mannslieba trwa 25 dni, mniejszy z księżycy Morrslieb, nie ma ustalonego cyklu czasami pozostaje w pewnej fazie przez kilka tygodni, czasami zupełnie ją pomija.

Istnieją różne legendy dotyczące powstania chaotycznego księżyca. Niektórzy głoszą, że istniała kiedyś brama, przez którą demony wkraczały do Znanego Świata. Morr pokonał i uwięził je, a z pozostałości rozbitej bramy stworzył księżyc, aby ludzie nie zapomnieli o czynie Pana umarłych i snów. Inne historie mówią, o czasach gdy eksplodowały międzygwiezdne wrota Dawnych Slannów, wówczas to, Chaos przeniknął do Znanego Świata a wielka bryła Upiorytu wystrzeliła w niebiosa, gdzie nieprzerwanie krąży po dziś dzień.


¤ - pełnia Morrslieba; ○ - pełnia Mannslieba; ● - nów Mannslieba

Morrslieb może być w pełni także w inne noce, jednak ze względu na jego chaotyczną orbitę, nie sposób przewidzieć tego na więcej niż kilka dni naprzód. Jednak w Hexensnacht i Geheimnisnacht jest zawsze w pełni.


Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.

niedziela, 22 czerwca 2014

Zebrane z tygodnia #171

Zapraszam do lektury i komentowania #170 zestawienia z cyklu Zebrane z tygodnia, w którym zebrałem galerie, nowości, poradniki oraz recenzje i ciekawostki związane głównie z uniwersum Warhammer, choć nie tylko...

A sto tygodni temu wydarzyło się:

Warheim FS:

  • Na łamach forum Azylium Krnabrny zaproponował stworzenie zasad dla kompanii Niziołków do gry Warheim FS. TUTAJ szanowne państwo-draństwo może zapoznać się z najnowszą wersję zasad. Dyskusja wciąż trwa, jeśli macie jakieś uwagi lub propozycje piszcie na Azylium.
  • Z kolei na blogu Warheim FS zamieściłem zasady Wróżbity, kolejnego Najemnego Ostrza, które powstało przy współpracy z Pepe, a Sister of Mercy opublikowała kolowe karty zadań specjalnych.

Galeria:

  • Jeśli szukacie modeli, które mogłyby reprezentować Squigi w waszej kompanii Orków i Goblinów, to być może zainteresuje was zestaw Gnaws Herd od Kromlech.eu.
  • Z kolei w ofercie Ristuls Extraordinary Market dostępny jest Dark Temple Ruins Fly Base Monument, który wykorzystać można do waloryzacji makiet terenów wiejskich.
  • Natomiast w ofercie Mini Monsters dostępny jest już zestaw worków, które z powodzeniem posłużyć mogą do waloryzacji makiet i podstawek pod figurki.
  • A w ofercie Burn in Designs dostępny jest organizer Hobby Storage Master Collection.
  • I na koniec odnośniki do figurek, które być może kiedyś przydadzą się także w grze Warheim FS czyli przypominające Fimirów modele Bog King i Bog Raiders oraz Bog Raider Reinforcements od Blood Moon Miniatures, a także Arabowie od Brother Vinnis's.

Poradniki:

  • Na łamach bloga Massive Voodoo szanowne państwo-draństwo może zapoznać się z tutorialmi Sha'un - Ram Tribe Warrior oraz How to create candles.
  • Z kolei KorNat na blogu Pin at War opublikował poradnik w którym krok po kroku pokazał jak wykonać umbo na tarczy.
  • Natomiast Captain LOL prowadzący bloga Figurine Passion przy okazji malowania modelu Sheena on the Jungle napisał krótki tutorial w którym pokazał jak pomalować cętki na skórze jaguara.
  • A James Wappel na swoim blogu Miniature Painting opublikował wpis w którym pokazał jak zrobić liście za pomocą chemii modelarskiej Mica Flake Gel od Vallejo.
  • I na koniec opublikowany przez Karla Keeslera a G+ fotoporadnik How to make a Necronomicon prop oraz przygotowany przez The Lazy One tutorial Building a Repeating Crossbow.

Recenzje:

  • Arbal na łamach swojego bloga Coloured Dust zamieścił recenzję chemii modelarskiej Incredible Masking Putty od PK-PRO.
  • Z kolei HansVonPeppone na blogu Umbrian Times opublikował recenzję wybranych produktów od Mini Monsters.
  • Natomiast na blogu Massive Voodoo możecie zapoznać się z pigmentami od BrokenToad.
  • I tradycyjnie na końcu polecam recenzję #21 numeru magazynu White Dwarf od Games Workshop, która dostępna jest na blogu Grot Orderly.

Relacje:

Feletiony:

Ciekawostki:

  • Beren na blogu Eureka Miniature opublikował wywiad którego udzielił mu Marc Masclans.
  • Z kolei Borejko, przy okazji zakończonej sukcesem kampanii crowdfunding magazynu Magia i Miecz, przypomniał na swoim blogu Git Games wypowiedzi redaktorów, autorów, hobbystów jakie zebrał z okazji 20 lecia wydania pierwszego numeru MiMa. A z okazji darmowego dnia gier fabularnych opublikował plik pdf zawierający wszystkiego przeprowadzone przez niego wywiady.
  • A Inkub na blogu Wojna w miniaturze zamieścił kolejny wpis z cyklu Z otchłani czasu, którego bohaterem jest Krell, Lord Ożywieńców. Natomiast na blogu quidamcorvus możecie przeczytać co nieco o podatkach w uniwersum Warhammera Fantasy.
  • Wielebny Rafael na blogu Kaliber 28 mm zamieścił stworzony przy udziale figurek komiks zatytułowany Ofiara.
  • I na koniec, jeśli macie zbędne 900$ to możecie sobie kupić replikę Fallout 3 AER9 Laser Rifle 1:1 Prop.

Model tygodnia:

To beer or not to be Painting by Wookami 
Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...