czwartek, 8 lutego 2018

Poradnik: Świece i pergaminy.
Tutorial: Candles and scrolls.

Przy okazji budowy Domu Kupca postanowiłem ozdobić makietę w kilku miejscach świecami i pergaminami.
When I was building the Merchant's House, I decided to decorate the model in several places with candles and scrolls.



Do wykonania świeć będzie potrzebować następujących narzędzi:
  • wykałaczki
  • ostrego noża
  • kleju do drewna
  • miedzianego drucika
  • cienkiego wiertła
  • farb
To make the candles you will need the tools listed below:
  • toothpick
  • sharp knife
  • wood glue
  • copper wire
  • thin drill
  • paint


Pierwszy krok to pocięcie wykałaczki na kilkumilimetrowe odcinki, w zależności od tego jak wysokich świec potrzebujecie.

Dla ułatwienia pracy przykleiłem sobie pocięte fragmenty wykałaczek na klejącą taśmę dwustronną.

Następnie nawierciłem w każdej ze świec otwór o głębokości 2-3 mm. 

Otwór wypełniłem klejem Wikol, a do środka włożyłem odpowiednio przycięty drut miedziany, który będzie pełnił rolę knota.
The first step is to cut the toothpick for several millimeters, depending on how high candles you want to make.

For ease of work, I glued cut fragments of toothpicks to a double-sided adhesive tape.

Then in each of the candles I drilled a hole with a depth of 2-3 mm

I filled the hole with Wikol glue and put in a properly cut copper wire, which will serve as a candlewick.



Po przygotowaniu świecy i knota pora na wykonanie śladów spływającego wosku.

Do wykonania zacieków użyłem kleju Wikol, który dla celów niniejszego poradnika zmieszałem z czarnym pigmentem w płynie.

Klej Wikol zmieszany z czarnym pimentem zmienił nieco swoje właściwości. Zauważyłem, że klej nie zasycha tak szybko, jest bardziej gęsty oraz lepki, co znacznie ułatwiło modelowanie zacieków.

Po wyschnięciu kleju przyciąłem knoty i pomalowałem całość szarą farbą podkładową.
After preparing the candle and the candlewick, it is time to make traces of the flowing wax.

I used Wikol glue to make stains, which for the purposes of this guide was mixed with a black pigment in a liquid.

Wikol glue mixed with black pimentem changed some of its properties. I noticed that the glue does not dry up so quickly, it is more dense and sticky, which greatly facilitated modeling traces of flowing wax.

After the glue dried, I cut the candlewick and painted the whole with gray undercoat paint.



Ostatni krok to pomalowanie świec. Do tego celu użyłem dwóch farb typu shade od Games Workshop.

Najpierw użyłem Agrax Eartshade, który nałożyłem na czubek i podstawę świecy, a gdy shade wysechł całość pomalowałem Seraphim Sepia.
The last step is painting candles. For this purpose, I used two shade paints from Games Workshop.

First, I used Agrax Eartshade, which I put on the top and base of the candle, and when the shade was dry, the whole candle was painted by Seraphim Sepia.



Gdy farby wyschły pomagając sobie ostrzem noża odkleiłem świece od klejącej taśmy dwustronnej.

Tak przygotowane świece są gotowe do użycia i przyklejenia w wybrane przez was miejsce.
When the paint dried, helping myself with the edge of the knife, I removed the candles from the double-sided adhesive tape.

Candles prepared in this way are ready to be used and glued to the place of your choice.



Drugim elementem, który pokażę wam jak szybko wykonać są zwoje pergaminu. Do tego celu będzie potrzebować:
  • kleju do drewna
  • nożyczek
  • papieru do pieczenia
The second element that I will show you how to perform quickly will be the scrolls of parchment. For this purpose, you will need:
  • wood glue
  • scissors
  • baking paper


Zwoje pergaminu z papieru do pieczenia można wykonać w trzech prostych krokach.

Po wycięciu lub oderwaniu paska papieru o żądanym rozmiarze moczę całość w wodzie. 

Następnie zwijam pasek papieru w rulon, w tym przypadku pomagam sobie pincetą.

A na koniec jeden z końców paska smaruję klejem Wikol, który skleja całość razem.

I zostawiam całość do wyschnięcia.
A scrolls of baking paper can be made in three simple steps.

After cutting or removing the strip of paper of the desired size, immerse the whole in water.

Then I roll the strip of paper into a roll, in this case I help myself with tweezers.

And finally, one of the ends of the strip is glued Wikol glue, who glues the whole together.

And leave the whole to dry.


Będzie mi miło jeśli pozostawicie po sobie komentarz i udostępnicie ten post. Jeśli chcecie postawić mi kawę przycisk DONATE znajduje się poniżej.
I will be happy if you leave comments and share this post with friends. If you want to put me a coffee DONATE button is below.


 
Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz