czwartek, 9 grudnia 2010

Warheim FS w SMOKU 5

Dzisiaj w Smoku rozegrałem dwie potyczki.
Pierwszą (Zagubiony Syn Księcia) przeciwko Ogrom (Kruk) i Grasantom Chaosu Nurgla (Valantir).
Krasnoludy od pierwszej rundy dziarsko ruszyły w stronę błąkającego się po centrum pola bitwy potomka kupca. Jednak długonogie ogry szybko uzyskały przewagę i pierwsze dotarły do nieszczęśnika. Jeden z ogrów uzbrojony w zaklętą Broń Wielką - Przełamujący Oblężenie* w Furii rzucił się na krasnoludy - jednak te zdzierżyły Byczą Szarżę i przeżyły potworny atak zaklętą bronią, a w następnych rundach (głównie dzięki atakom Trollobójców) powaliły i ograbiły ogra zabierając mu zaklętą broń. Widząc to przywódca ogrów natarł na krasnoludy uzbrojony w masywną włócznię. Jednak i tym razem krasnoludy dały odpór potężnemu ogrowi, powaliły go, upokorzyły i ograbionego (Łowca stracił swój Harpun**) pozostawiły na pobojowisku. Ruszając w stronę syna kupca, jednak Grasanci Chaosu ukryci do tej pory w lesie, korzystając z zamieszania, uprowadzili nieszczęśnika w sobie tylko wiadomym celu.
Krasnoludy, choć nie wygrały potyczki, to weszły w posiadanie potężnych przedmiotów. Zaklętą Bronią Wielką włada od tej pory Łamacz Żelaza, a Tan jak tylko posiądzie umiejętność Strzelec wyposażony zostanie w Harpun.

Drugą potyczkę (Wieża Magusa) stoczyłem przeciw Grasantom Chaosu Nurgla (Valantir), którzy rozgościli się w ruinach siedziby czarodzieja.
Krasnoludy zaatakowały, jednak kompania grasantów nie była liczna. Wystarczyło by jeden z grasantów wpadł w szczelinę prowadzącą do katakumb (zdarzenie losowe), a drugi padł ustrzelony z kuszy, by słudzy Chaosu uciekli z pola walki, pozostawiając wieżę w rękach krasnoludów.


*Przełamujący Oblężenia (Broń Wielka):
Przed tysiącleciami Tyran Bruto Brzuchogrzmot używał tej potężnej obsydianowej maczugi do wyrąbywania sobie drogi do podniebnych zamków.

Przełamujący Oblężenia zapewnia premię +3 do SIŁY. Ponadto aby określić wynik rzutu kostką, potrzebny do trafienia wroga, należy porównać współczynnik WW uzbrojonego w zaklętą maczugę bohatera ze współczynnikiem I modelu, a nie WW. Cele, które nie mają współczynnika I otrzymują trafienie automatycznie, a każda niewybroniona rana oznacza utratę K3 punktów ŻW.

UWAGI: Przełamujący Oblężenia jest dostępny wyłącznie dla modeli należących do Zwiadowczej kompanii z Ogrzych Królestw.
ZASADY: premia +3 do SIŁY, uderza jako ostatni, wymaga obu rąk.
TRAFIENIA KRYTYCZNE: broń obuchowa.
CENA: 60+2K6 zk; DOSTĘPNOŚĆ: 10.


**Używany wyłącznie przez ogry harpun wynalazł Crobat Półtora Rozumu, a choć wygląda on bardzo prymitywnie, to w rękach ogrzego łowcy zmienia się w śmiercionośną broń. Idea harpunu opiera się na kuszy, używanej wśród słabszych ras, jednak jego wielkość i ciężar znacznie przewyższa możliwość żałosnych ludzi. Harpun miota kolczaste, grube jak ręka człowieka bełty, do których przywiązuje się zwój mocnego sznura. Łowcy wykorzystują je w polowaniach na bestie i potwory.

Harpun posiada cechy oręża PRZEBICIE PANCERZA, RUCH lub STRZAŁ oraz 2x - WYMAGA PRZYGOTOWANIA. Władający harpunem może wystrzelić masywny bełt na odległość do 36”. Udany rzut na trafienie oznacza, że pocisk uderza w cel z SIŁĄ 5.

MAKSYMALNY ZASIĘG: 36”; SIŁA: 5; ZASADY: przebicie pancerza, ruch lub strzał, 2x – wymaga przygotowania.
TRAFIENIA KRYTYCZNE: broń dystansowa.

CENA: 50 zk; DOSTĘPNOŚĆ: 10.


Choć dzisiejsze rozgrywki nie przyniosły zbyt wielu awansów to drużyna wzbogaciła się finansowo i dzięki pracy Kowala Run uzbroiła w kilka runicznych toporów. W ogóle magiczne przedmioty dość znacznie zwiększyły prestiż. Udało mi się też zrekrutować nowych stronników, niestety żaden nie chce awansować na bohatera. Teraz zaczyna odkładać na Żyrokopter.


Obecnie, krasnoludy prezentują się tak:




Bohaterowie:
Tan:
3/5/4/4/5/1/3/3/9
OnM (2), TdZ, Dowódca 12"; Twardziel (Wt +1), Ekonom
Stare wojenne rany
Sztylet, Topór Krasnoludzki - Runa Uderzenia, Runa Mocy
Pistolet Pojedynkowy, Toporki do rzucania
Średni Pancerz - Mistrzowska Runa Adamantytu (WT +1), Tarcza, Hełm
Czosnek, Kaganek, Porcja Czarnego Lotosu
PD: 45

Kowal Run:
3/5/4/3/4/3/2/1/9
OnM (2), TdZ, Kowal Run, Błogosławieństwo Przodków; Twardziel (Wt +1)
Odporność na strach, Unik
Sztylet, Topór Krasnoludzki - Runa Furii
Toporki do rzucania
Średni Pancerz, Tarcza, Hełm
Czosnek, Talizman - Runa Szczęścia, Kaganek
PD: 26

Długobrody:
3/5/4/3/5/1/2/2/9
OnM (2), TdZ; Twardziel (Wt +1)
Sztylet, Topór Krasnoludzki - Runa Rozłamu, Broń Wielka (Młot)
Średni Pancerz, Tarcza, Hełm
Czosnek, Karty Tarota
PD: 22

Łamacz Żelaza:
3/5/3/3/4/1/2/3/9
OnM (2), TdZ
Sztylet, Topór Krasnoludzki, Przełamujący Oblężenia
Średni Pancerz, Tarcza, Hełm
Czosnek, Talizman Szczęścia
PD: 19

Stronnicy:
Strzelec: x3
3/4/4/3/4/1/3/2/9
OnM (2), TdZ
Sztylet, Topór Krasnoludzki,
Muszkiet Krasnoludzki, Kusza
Tarcza, Hełm, Średni Pancerz
PD:10

Strzelec (w sumie to już bardziej Wojownik Klanowy): x2
3/4/3/4/4/1/2/2/9
OnM (2), TdZ
Sztylet, Topór Krasnoludzki
Średni Pancerz, Tarcza, Hełm
PD:8

Pogromca Trolli: x2
3/5/3/3/4/1/2/1/10
OnM (2), TdZ, Fanatyk, Pogromca, Topory Pogromcy
2x Topór Krasnoludzki, Broń Wielka (Topór)
PD:2

Punkty Kampanii: 45
Determinacja: 17
Gniew: 5
Odporność: 20

Prestiż drużyny: 299

Horda (+2); Obrotność; Nienawiść; Nieśmiertelni; Nieustępliwość; Rządcy; Uporczywość; Zhańbiony; Zabobonny Lęk; Zachłanność, Zamożność; Żądza Krwi.

Skarbiec:
Harpun, 25 zk

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...