Przy okazji malowania kompanii Strażników dróg z Averlandu postanowiłem zrobić kilka znaczników pułapek używanych między innymi przez traperów służących w drużynie z Averlandu.
Szanowne panie i szanowni panowie zapewne z łatwością zidentyfikują elementy potrzebne do wykonania znaczników pułapek ale dla porządku wymienię je pokrótce.
I tak potrzaski postanowiłem osadzić na okrągłych, 25 mm podstawkach, których używam w Warheim FS jako wszelkiej maści znaczników - na przykład znaczników kosztowności czy też znaczników animozji.
Same potrzaski postanowiłem natomiast wykonać z aluminiowej blaszki, którą pozyskałem z puszki na napoju oraz cienkiego, miedzianego drutu.
Do sklejenia poszczególnych elementów w jedną całość użyłem kleju cyjanoakrylowego.
Natomiast do pomalowania całości użyłem farb i chemii - część widoczna jest na poniższym zdjęciu.
Pierwszy etap budowy znaczników pułapek to narysowanie na blaszce elemetów z których zbudowany zostanie potrzask, a następnie wycięcie i wyprofilowanie blaszki w pożądany kształt: pary szczęk, spustu i talerzyka.
Miedziany drut należy skręcić w ten sposób, by jeden z końców kończył się pętlą.
Należy także pamiętać o wykonaniu otworów przez które przewleczony zostanie drut.
Do złożenia razem drobnych elementów potrzeba trochę cierpliwości. Po przełożeniu drutu przez szczęki i spust należy zespolić całość klejem cyjanoakrylowym i zamocować talerzyk na spuście potrzasku.
Następnie gotowy potrzask należy przykleić do podstawki, skręcić miedziany drut w ten sposób by imitował linę, którą mocujemy do pułapki oraz wykonanego ze spinacza biurowego kołka.
Po wykonaniu powyższych czynności można rozpocząć malowanie.
Szanowne państwo-draństwo wybaczy ale nie będę opisywał kolejnych etapów malowania, każdy zrobi to swojemu.
Dodam tylko, że swoje potrzaski pomalowałem tak, by wyglądały na stare oraz pokryte rdzą i krwią.
Efekt końcowy można obejrzeć poniżej.
SIDŁA: Traperzy z Averlandu słyną w całym Imperium z umiejętności zakładania zmyślnych pułapek w które równie często wpada zwierzyna jak i wrogowie. W fazie ruchu w czasie wykonywania pozostałych ruchów należy umieścić znacznik pułapki w odległości do 1” od modelu trapera. Pułapka zostanie uruchomiona przez dowolny model (wrogi lub sprzymierzony poza zakładającym pułapkę traperem), który w czasie wykonywania ruchu, biegu lub szarży znajdzie się w odległości do 2” od znacznika pułapki. Należy wykonać rzut K6 i usunąć znacznik pułapki. Wynik 2+ oznacza, że model który uruchomił pułapkę otrzymuje trafienie o SILE K6. Jeśli pułapka nie zraniła modelu ruch, bieg lub szarża zostaje dokończona. Model nie może zastawić sideł jeżeli w poprzedniej turze biegł, rzucał zaklęcie, modlił się, strzelał, skakał, szarżował, upadł, walczył, wspinał się został Oszołomiony!, Powalony na ziemię!, Wyłączony z akcji! lub wykonał jakiekolwiek inne działanie poza zwykłym ruchem.A zatem jeśli jesteście ciekawi jak wykonałem mocno uproszczone znaczniki pułapek to zapraszam do lektury krótkiego poradnika.
Szanowne panie i szanowni panowie zapewne z łatwością zidentyfikują elementy potrzebne do wykonania znaczników pułapek ale dla porządku wymienię je pokrótce.
I tak potrzaski postanowiłem osadzić na okrągłych, 25 mm podstawkach, których używam w Warheim FS jako wszelkiej maści znaczników - na przykład znaczników kosztowności czy też znaczników animozji.
Same potrzaski postanowiłem natomiast wykonać z aluminiowej blaszki, którą pozyskałem z puszki na napoju oraz cienkiego, miedzianego drutu.
Do sklejenia poszczególnych elementów w jedną całość użyłem kleju cyjanoakrylowego.
Natomiast do pomalowania całości użyłem farb i chemii - część widoczna jest na poniższym zdjęciu.
Pierwszy etap budowy znaczników pułapek to narysowanie na blaszce elemetów z których zbudowany zostanie potrzask, a następnie wycięcie i wyprofilowanie blaszki w pożądany kształt: pary szczęk, spustu i talerzyka.
Miedziany drut należy skręcić w ten sposób, by jeden z końców kończył się pętlą.
Należy także pamiętać o wykonaniu otworów przez które przewleczony zostanie drut.
Do złożenia razem drobnych elementów potrzeba trochę cierpliwości. Po przełożeniu drutu przez szczęki i spust należy zespolić całość klejem cyjanoakrylowym i zamocować talerzyk na spuście potrzasku.
Następnie gotowy potrzask należy przykleić do podstawki, skręcić miedziany drut w ten sposób by imitował linę, którą mocujemy do pułapki oraz wykonanego ze spinacza biurowego kołka.
Po wykonaniu powyższych czynności można rozpocząć malowanie.
Szanowne państwo-draństwo wybaczy ale nie będę opisywał kolejnych etapów malowania, każdy zrobi to swojemu.
Dodam tylko, że swoje potrzaski pomalowałem tak, by wyglądały na stare oraz pokryte rdzą i krwią.
Efekt końcowy można obejrzeć poniżej.
Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz