Strony

wtorek, 15 lutego 2022

Twierdze Krasnoludów: Barak Varr.

Barak Varr lub Brama do Morza jest najbardziej niezwykłą twierdzą spośród wszystkich krasnoludzkich warowni. Nawet zbliżający się do fortecy od strony lądu bystrzy zwiadowcy nie są wstanie dostrzec żadnych znaków, wskazujących, że na zachodzie znajduje się duży, ruchliwy port, a stojącym na krawędzi klifu, spoglądającym w kierunku położonego dziesiątki metrów niżej morza, wydaje się, że płynące w kierunku stromego brzegu statki rozbiją się o ostrą, wznoszącą się niemal pionowo grań.

Barak Varr posiada wielkie stalowe bramy które są podnoszone i opuszczane za pomocą mechanizmu hydraulicznego. Ten sam mechanizm otwiera i zamyka ukryte w klifach bramy za którymi znajdują się hangary Morskich Sępów, szwadronu żyrokopterów. Dodatkową obronę zapewniają wycięte w klifach stanowiska z działami.

Potężne pływy Czarnej Zatoki, rozciągającej się wzdłuż południowego wybrzeża Księstw Granicznych, wyżłobiły w stromych, skalistych klifach system głębokich jaskiń, w których Khazadzi ukryli swą morską flotę handlową. Choć nadmorska warownia Barak Varr jest mała w porównaniu z innymi górskimi bastionami wykutymi głęboko w trzewiach Gór Krańca Świata, to żyjący w porcie Krasnoludowie, dużo mniej gburowate niż ich górscy bracia, zawsze otwarte na handel z innymi rasami i niezwykle gościnne, cieszą się dużą swobodą i prowadzą ekstrawertyczny, kosmopolityczny styl życia. Powiada się, że podane przez Khazadów śniadanie to posiłek wystarczający, by zapełnić brzuch najbardziej żarłocznego Niziołka.

Zamieszkujący Barak Varr Krasnoludowie, w odróżnieniu od swych imperialnych czy zamieszkujących góry braci nie odczuwają ogromnej niechęci do wody, a wielu z nich zostaje żeglarzami. Jednak nawet wtedy nie pokładają ufności w niepewnych, kiepskiej według nich roboty, drewnianych statkach, gotowych rozbić podczas pierwszego silniejszego sztormu. Żyjący nad Czarną Zatoką Khazadzi upodobali sobie ogromne, stalowe okręty. Potężne statki, zasilane potężnymi silnikami parowymi, umieszczonymi głęboko wewnątrz pancernych kadłubów, napędzane ogromnymi kołami, a sterowane przekładniami oraz pedałami. Sekrety tych stalowych konstrukcji są trzymane w głębokiej tajemnicy przez krasnoludzkich inżynierów, którzy nie zdradzają swoich tajemnic nikomu, kto nie należy do gildii.

Kupcy licznych, rozciągających się od Arabii do Lustrii królestw chętnie przybywają do Barak Varr, wiedząc, że zostaną przyjęci z legendarną już krasnoludzką gościnnością, otrzymując wszystko, co tylko jest potrzebne by odświeżyć się i wypocząć po długiej, męczącej podróży. Jednym z najsławniejszych miejsc Barak Varr, często odwiedzanym przez przejezdnych, jest tawerna Biały Kucyk, gdzie ogromna różnorodność gatunków piwa i wszelakich innych napojów alkoholowych, gwarantuje, nawet przebywającym tam lata podróżnikom, że nie skosztują dwa razy tego samego trunku. W handlowej części portu kupcy mogą zaopatrzyć się we wszelkie potrzebne towary, od wspaniałych arabskich jedwabiów poczynając przez egzotyczne pochodzące z Lustrii posążki i cenne mieszanki przypraw Niziołków po pełne uroku i powabu, piękne niewolnice z Krain Południowych.

Wykuta wewnątrz klifu twierdza Barak Varr jest praktycznie niewrażliwa na ataki z lądu. Od strony morza forteca była atakowana przez floty wielu ras, ale ogromna siła ogniowa krasnoludzkiej armady zawsze zmuszała wrogie wojska do odwrotu, które oprócz silnego wsparcia ogniowego, musiały jeszcze dysponować heroiczną odwagą, potrzebną do atakowania tego doskonale ufortyfikowane portu, khazadzkiego portu.

Choć forteca Barak Varr jest umieszczona bezpośrednio na ziemiach Księstw Granicznych, to żaden, z wypędzonych z północnych krain, baronów i diuków nie niepokoi mieszkańców portu, licząc się z siłą stacjonującego w fortecy krasnoludzkiego wojska, oraz zdając sobie sprawę z ważnej roli, jaką pełni twierdza, chroniąca ziemie Księstw Granicznych przez ewentualną inwazją z morza. Pozycja, jaką posiadają Khazadzi, zapewnia im darmowe korzystanie ze wszystkich, przebiegających przez zwaśnione księstwa, traktów i szlaków handlowych. Które zresztą, zgodnie z podaniami historycznymi zostały zbudowane przez samych Krasnoludów, zamieszkujących tu od niepamiętnych czasów. Zresztą to, Khazadzi zdając sobie sprawę z jałowości południowych ziem i braku większych, godnych zainteresowania, złóż kamieni czy metali szlachetnych pozwolili przedstawicielom innych ras, głównie ludziom, osiedlić się tutaj.

ciąg dalszy nastąpi...
(a wszystkie wpisy fluffowe opublikowane dotychczas dostępne są w czytelni).

Możecie także zostać Patronami DansE MacabrE i wesprzeć projekt za pośrednictwem strony patronite.pl.

A więcej o moim udziale na patronite.pl znajdziecie TUTAJ.
You can also become Patrons of DansE MacabrE and support the project through the patronite.pl website.

And more about my participation at patronite.pl can be found HERE.

Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz