Strony

wtorek, 6 września 2022

Imperium Szczuroludzi, część 10. Upadek Krasnoludów, część 3. Awans klanu Pestilens.

Powrót klanu Pestilens do Starego Świata stanowił dla Skavenów punkt zwrotny, który zarówno pomógł, jak i zaszkodził wrogom szczuroludzi. Podczas pierwszej migracji klan dotarł do gnijących dżungli Lustrii. Tam szczuroludzi zaatakowały choroby, które zdziesiątkowały ich szeregi, jednak zaledwie w ciągu kilku pokoleń Skaveny wykształciły odporność na zarazy i w istocie zaczęły postrzegać plagę jako prawdziwe dzieło Rogatego Szczura.

Klan osiedlił się w starożytnej świątyni pośrodku kontynentu i nauczył się wielu straszliwych rzeczy od zdegenerowanych mieszkańców Lustrii, poznał tajemnicę rytów wciąż widoczne na ścianach odrażających katakumb. Z każdym pokoleniem klan Pestilens rósł w siłę, walcząc z wojownikami Jaszczuroludzi w jaskiniach i otaczającej je dżungli. Skaveny zniewoliły tysiące istnień i złożyły je w ofierze przeklętemu Rogatemu Szczurowi, poddając się coraz większemu fanatyzmowi religijnemu i rytualnemu. W końcu stały się oddanymi akolitami zepsucia, mnichami zarazy, obdarzonymi przez Rogatego Szczura wizjami plag i śmiertelnych chorób.

Po wyczerpaniu zasobów okolicznych terenów szczuroludzie stwierdzili, że nadszedł czas powrotu do Starego Świata. Wielka migracja klanu Pestilens i jego niewolników przebrnęła przez dżunglę do brzegów oceanu. Tu mnisi zarazy nakazali niewolnikom wybudować prymitywne barki, które miały przewieźć klan na drugą stronę wód. Tak też się stało i Skaveny wylądowały w dalekich Krainach Południowych, gdzie założyły nową warownię. Potem wysłano emisariuszy do Skavenblight, aby ogłosili powrót i oznajmili przyjętą przez klan Pestilens rolę kapłanów rozkładu, służących Rogatemu Szczurowi. Rada Trzynastu nie miała jednak zamiaru dzielić się władzą z klanem Pestilens. Nakazała zamordować wysłanników i odesłać ich gnijące ścierwa władcom zarazy, aby dać im lekcję pokory.

W odpowiedzi Pestilens zajęli ludzkie miasto Bhagrusa, pozornie wyładowując swój gniew na najbliższej osadzie ludzi… Ale ich prawdziwy plan wyszedł na jaw, gdy oblegli ukrytą pod miastem skaveńską twierdzę. Wszelka komunikacja z odległą twierdzą natychmiast ustała. Zaniepokojona Rada Trzynastu wysłała stado zwiadowcze, które dopiero po kilku miesiącach odkryło, co się stało z dawnym ludzkim miastem. Zastali je pozbawione wszelkiego życia i pełne zarażonych skaveńskich trupów. Ich ciała zostały spustoszone przez straszliwą zarazę. Mnisi zarazy otoczyli twierdzę klanu Merkit wielkimi kadziami pełnymi wrzących odpadów i zgniłych ochłapów doprawionych Spaczeniem, po czym użyli olbrzymich miechów, by wypełnić jaskinie pod miastem dławiącymi oparami, które niosły ze sobą śmiercionośne choroby. Skaveny, które zbiegły na powierzchnię, zostały schwytane i zniewolone. Jedynie lord Merkit oraz garstka jego poruczników zdołali uciec i mogli zdać relację z tego wydarzenia.

Rada Trzynastu wysłała armie klanbraci, wspieranych przez spaczinżynierów i wytwory ich straszliwej technologii. Jednak wieści o koszmarnej rzezi w Bhagrusie rozprzestrzeniały się i wiele twierdz w Krainach Południowych poddało się, zanim armie zdążyły opuścić Skavenblight. Nieudolność Rady Trzynastu, nie potrafiącej poradzić sobie z klanem Pestilens, podważyła jej autorytet i wiele wojowniczych klanów odłączyło się od społeczności szczuroludzi, prowadząc wojny między sobą albo dołączając do klanu Pestilens w Krainach Południowych. Po upływie kilku pokoleń Rada Trzynastu straciła wszelką kontrolę nad tamtymi ziemiami i zaczęła tracić władzę nawet na własnym terenie.

Zmagania trwały cztery wieki, dzieląc Skavenów między półkule: północą władali Panowie Rozkładu, południem klan Pestilens. Mniejsze klany regularnie przechodziły z jednej strony na drugą, wspierając daną frakcję dopóty, dopóki zapewniało to korzyści. Rezultatem była nieustanna wojna, która przez całe pokolenia pustoszyła Krainy Południowe. Wydawało się, że nic się nie zmieni, ponieważ każda strona wierzyła, że tylko ona i jej sposób życia cieszy się przychylnością Rogatego Szczura.

Wszystko zmieniło się wraz z powrotem klanu Eshin. Wyszkoleni w Kitaju w sztuce cichej śmierci, odziani na czarno skrytobójcy potrafili przeniknąć do najlepiej bronionych siedzib i zabić najpotężniejszych wrogów, nie zostawiając śladów. Klan Eshin przysiągł wierność Radzie Trzynastu i natychmiast wyruszył, by zniszczyć klan Pestilens. Przez całe pokolenia klan Eshin stosował strach i skrytobójstwa, sprowadzając niepokorne klany z powrotem pod kontrolę Panów Rozkładu i przełamując dominację klanu Pestilens w Krainach Południowych.

Mnisi zarazy zrozumieli, że zaczynają tracić grunt pod łapami, poprosili o posłuchanie u całej Rady Trzynastu w Skavenblight. Szarzy Prorocy nakłonili Panów Rozkładu, by obiecali bezpieczeństwo dla posłów. I tak, Nurglitch, najpotężniejszy Władca Zarazy z klanu Pestilens, wyruszył na północ, by układać się z Radą Trzynastu.

Choć podczas podróży doszło do prób zabicia przywódcy, to w końcu udało się Nurglitchowi dotrzeć do Skavenblight. Ukorzył się i poprosił o przyjęcie do Rady Trzynastu, oferując Panom Zepsucia służbę klanu Pestilens. Dodatkowym argumentem był fakt, że Nurglitch i mnisi zarazy mogli w każdej chwili wypuścić zarodki żółtej gorączki czaszkowej. Lord klanu Pestilens zagroził, że w przypadku śmierci lub braku porozumienia zarodki zostaną uwolnione - eliminując Radę Trzynastu i większą cześć rasy Skavenów. Panowie Zepsucia przyjęli z powrotem klan Pestilens, a Nurglitch otrzymał miejsce w Radzie Trzynastu. Chociaż setki lat wojny domowej umożliwiły rasom na powierzchni życie wolne od plagi Skavenów, ostateczna cena, jaką za to zapłaciły, była nader wysoka: do arsenału szczuroludzi dołączyła plugawa sztuka Władców Zarazy.
ciąg dalszy nastąpi...
(a wszystkie wpisy fluffowe opublikowane dotychczas dostępne są w czytelni).

Możecie także zostać Patronami DansE MacabrE i wesprzeć projekt za pośrednictwem strony patronite.pl.

A więcej o moim udziale na patronite.pl znajdziecie TUTAJ.
You can also become Patrons of DansE MacabrE and support the project through the patronite.pl website.

And more about my participation at patronite.pl can be found HERE.

Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz