Strony

wtorek, 26 września 2023

Imperium Szczuroludzi, część 62. Znaczące miejsca, Piekielna Jama.

Na północy Starego Świata, pośród pustkowi znanych jako Kraj Trolli, w ogromnej szczelinie mieści się piekielna rozpłodownia klanu Moulder. Klanem rządzi Lord Verminkin i jako Pana Rozkładu częściej można go spotkać w Skavenblight niż w Piekielnej Jamie. Niewyobrażalnie bogaty, posiadający doskonałe umiejętności bojowe Lord Verminkin, zręcznie posługujący się w polityce przekupstwem i szantażem jest poważany i szanowany przez pozostałych skaveńskich lordów tworzących Radę Trzynastu.

Forteca klanu Moulder wykuta jest w ścianach olbrzymiej szczeliny, leżącej między ośnieżonymi szczytami Gór Krańca Świata. Na dnie jamy, wulkaniczne kratery plują kwaśnym dymem i parą. Smród siarki, spalonego futra i ekskrementów niesie się daleko, wiele dalej niż hałas wywołany kakofonią pisków, ujadań, warczenia i wycia wydobywający się z mroźnej szczeliny, niczym rozpaczliwa skarga udręczonych istot. Dno Piekielnej Jamy jest piekłem na ziemi. Mutanty, nieudane eksperymenty i ci, którzy mieli pecha spaść lub zostać tam zrzuconym, walczą i zjadają się nawzajem. Zostają najsilniejsze i najsprytniejsze potwory, zesłanie na dół, jest najwyższą i najgorszą karą dla skavena. 

W czasie wielkiej Inwazji Chaosu, dwieście lat temu, Piekielna Jama została zaatakowana przez jedną z armii zwierzoludzi i Wojowników Chaosu. Forteca została uratowana przez treserów, którzy wypuścili do tuneli dziesiątki szczurogrów. Czarne legiony zostały wyrzucone spod ziemi, otoczone i ostatecznie zniszczone przez armię, wysłaną na pomoc klanowi Moulder ze zdobytej przez szczuroludzi fortecy Karak Varn. Strumienie Wiatrów Chaosu wciąż płyną wokół Piekielnej Jamy, przemieniając zwierzęta i rośliny w nowe, straszliwe stworzenia. Grupy łowców potworów często przeczesują tereny wokół twierdzy w poszukiwaniu nowych gatunków do bluźnierczych eksperymentów. Stwory Chaosu z północnych pustkowi są najniebezpieczniejsze, ale również najbardziej wartościowe. Wielkie i groźne dają największą szansę na stworzenie nowych gatunków bestii wojennych. Łowcy klanu Moulder potrafią śledzić hydrę lub mantikorę przez parę miesięcy, czekając na odpowiednią chwilę do ataku. Pojmane monstra transportowane są do Piekielnej Jamy w wielkich żelaznych klatkach. Wewnątrz laboratoriów wystawiane są na promieniowanie i karmione dokładnie odmierzonymi dawkami Kamienia Przemian, dopóki nie zaistnieją pożądane mutacje. Klan Moulder wciąż szuka nowych, ustabilizowanych gatunków bestii, które mogą być sprzedane lub wynajęte innym klanom. Szczurogry i wilkoszczury są najsłynniejszymi potworami stworzonymi przez skavenów z klanu Moulder. Krążą plotki o dziwnych, owłosionych trollach i wielkich, kopiących tunele szczurokretach. Niektóre bestie, złapane przez łowców lecz zbyt słabe lub niepodatne na mutację, są tresowane i sprzedawane innym klanom. Treserzy klanu Moulder osiągnęli mistrzostwo w szkoleniu bestii, agresywne potwory są łamane, tak by słuchały rozkazów, a łagodne stworzenia drażnione i pobudzane, by stały się morderczymi maszynami do zabijania.

W wylęgarniach, od których bierze nazwę ta skaveńska metropolia, klan Moulder hoduje wszelkiego rodzaju potwory. Bestie przechodzą rygorystyczną selekcję, która eliminuje słabe osobniki. Te, które przetrwają, są tresowane i używane do walki w wojnach klanu Moulder, albo sprzedawane lub wypożyczane innym klanom, by wspomóc je w podbojach. Wydobycie Upiorytu to także jedno z głównych źródeł dochodu, chociaż większość urobku inwestowana jest w programy hodowlane klanu.

ciąg dalszy nastąpi...
(a wszystkie wpisy fluffowe opublikowane dotychczas dostępne są w czytelni).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz