Największy paradoks Skavenblight polega na tym, że ludzie zaznaczą je na swoich mapach, dopiero wtedy, gdy za wszelką cenę będą chcieli je usunąć.
- Behram Gundarson, wojownik podziemny.
Skavenblight, stolica bluźnierczego Imperium Skavenów, zrodzonych z Chaosu szczuroludzi wznosi się pośród trujących oparów Dusznych Bagien. Splugawione miasto otaczają gnijące pola, zmutowanej, czarnej kukurydzy, wśród której w znoju uwijają się parszywi niewolnicy, zbierając ziarno, które następnie mielone na czarną mąkę, w ogromnych napędzanych energią Kamienia Przemian młynach, z której szczuroludzie produkują pożywienie. W sercu, wzniesionego na kamiennym, naznaczonym szczelinami wzgórzu, miasta wznosi się czarna, spowita mgłą i smogiem, otoczona ruinami zabudowań i murów, wieża zbezczeszczonej świątyni, wyraźnie odcinająca się od płaskiego, bagiennego terenu. To centrum Kultu Rogatego Szczura, miejsce narodzin i serce królestwa szczuroludzi. Ze szpecących wzgórze szczelin i otworów wydobywają się trujące wyziewy i ogień, niektóre zaś pęknięcia są wejściami prowadzącymi do podziemnych tuneli.
Pod wzgórzem, rozciąga się gęsta, tworząca śmiertelnie niebezpieczny labirynt sieć oświetlonych magią i metanowymi lampami korytarzy. Wyższe, podzielone na dzielnice, tunele należą do najpotężniejszych klanów, gdzie szeregowi skaveni i niewolnicy wciąż pracują w kuźniach, hutach i laboratoriach. Gdzie konstruowane są nowe bronie, wykuwany oręż, warzone trucizny i hodowane zabójcze, testowane na niewolnikach i jeńcach, zarazy. W górniczych dzielnicach, wielkie, niezmordowane, plujące dymem i ogniem stalowe bestie ciągną po stalowych torach wypełnione kopalinami wagony, wyciągane z bezdennych szybów przez olbrzymie koła, bloki i windy.
Niższe poziomy Skavenblight są mrocznym królestwem śmierci i zepsucia. Liczne, drobne grupy szczuroludzi, bardziej przypominające gangi niż klany, walczą o przetrwanie. Tąpnięcia, zawalenia tuneli i zalania niektórych korytarzy są na porządku dziennym, a liczne, pracujące nad poszerzeniem dawnych przejść grupy niewolników raz po raz powodują kolejne wypadki.
W najgłębszych, zapomnianych tunelach i zaułkach grupy zbiegłych niewolników i mutantów polują na zabłąkanych skavenów, którzy byli na tyle głupi, by oddalić się od zamieszkałych terenów.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz