Strony

wtorek, 10 października 2023

Imperium Szczuroludzi, część 63. Znaczące miejsca, Skavenblight.

Największy paradoks Skavenblight polega na tym, że ludzie zaznaczą je na swoich mapach, dopiero wtedy, gdy za wszelką cenę  będą chcieli je usunąć.
- Behram Gundarson, wojownik podziemny.

Skavenblight, stolica bluźnierczego Imperium Skavenów, zrodzonych z Chaosu szczuroludzi wznosi się pośród trujących oparów Dusznych Bagien. Splugawione miasto otaczają gnijące pola, zmutowanej, czarnej kukurydzy, wśród której w znoju uwijają się parszywi niewolnicy, zbierając ziarno, które następnie mielone na czarną mąkę, w ogromnych napędzanych energią Kamienia Przemian młynach, z której szczuroludzie produkują pożywienie. W sercu, wzniesionego na kamiennym, naznaczonym szczelinami wzgórzu, miasta wznosi się czarna, spowita mgłą i smogiem, otoczona ruinami zabudowań i murów, wieża zbezczeszczonej świątyni, wyraźnie odcinająca się od płaskiego, bagiennego terenu. To centrum Kultu Rogatego Szczura, miejsce narodzin i serce królestwa szczuroludzi. Ze szpecących wzgórze szczelin i otworów wydobywają się trujące wyziewy i ogień, niektóre zaś pęknięcia są wejściami prowadzącymi do podziemnych tuneli.

Pod wzgórzem, rozciąga się gęsta, tworząca śmiertelnie niebezpieczny labirynt sieć oświetlonych magią i metanowymi lampami korytarzy. Wyższe, podzielone na dzielnice, tunele należą do najpotężniejszych klanów, gdzie szeregowi skaveni i niewolnicy wciąż pracują w kuźniach, hutach i laboratoriach. Gdzie konstruowane są nowe bronie, wykuwany oręż, warzone trucizny i hodowane zabójcze, testowane na niewolnikach i jeńcach, zarazy. W górniczych dzielnicach, wielkie, niezmordowane, plujące dymem i ogniem stalowe bestie ciągną po stalowych torach wypełnione kopalinami wagony, wyciągane z bezdennych szybów przez olbrzymie koła, bloki i windy.

Niższe poziomy Skavenblight są mrocznym królestwem śmierci i zepsucia. Liczne, drobne grupy szczuroludzi, bardziej przypominające gangi niż klany, walczą o przetrwanie. Tąpnięcia, zawalenia tuneli i zalania niektórych korytarzy są na porządku dziennym, a liczne, pracujące nad poszerzeniem dawnych przejść grupy niewolników raz po raz powodują kolejne wypadki.

W najgłębszych, zapomnianych tunelach i zaułkach grupy zbiegłych niewolników i mutantów polują na zabłąkanych skavenów, którzy byli na tyle głupi, by oddalić się od zamieszkałych terenów.

ciąg dalszy nastąpi...
(a wszystkie wpisy fluffowe opublikowane dotychczas dostępne są w czytelni).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz