Strony

niedziela, 31 lipca 2022

Podsumowanie miesiąca. Lipiec.

lipcu na łamach bloga DansE MacabrE opublikowałem 21 postów.

W ramach nowej kampanii Warheim FS rozegrałem z Bahiorem z bloga The Dark Oak potyczkę, z której raport możecie przeczytać TUTAJ

Napisałem także kilka słów na temat dostępnego na Storytel audiobooka Megalopolis 2077. Stefan Król oraz pochwaliłem się modelami od Rotten Factory

galerii opublikowałem zdjęcia Handlarza niewolników z OstlanduWłócznika Elfów Wysokiego Rodu oraz Saurusa na Zimnokrwistym i Zwierzoczłeka Chasou.

W warsztacie relacjonowałem budowę (TUTAJ oraz TUTAJ TUTAJ oraz TUTAJ) modułowego stołu z ruinami Mordheim.

Zrecenzowałem modele Gunslinger od MOM Miniaturas, Steam Copter od DL Miniatures, Dwarven Brewery od Mini Monsters oraz Dwarf Wild Chieftain od Scibor MM i Days of Childhood od Lead Adventure.

Wtorki to od dłuższego czasu dzień w którym publikuję fragmenty historii Starego Świata, a w lipcu mogliście poznać bliżej Skaveny (TUTAJ oraz TUTAJ i TUTAJ oraz TUTAJ).

Przypominam, że wszystkie opublikowane dotychczas wpisy fluffowe dostępne są w czytelni.


I na koniec trochę statystyk.

W minionym miesiącu szanowne państwo-draństwo odwiedziło DansE MacabrE blisko 7k razy.

Wśród najczęściej czytanych postów znalazły także wpisy Recenzja: Steam Copter od DL Miniatures oraz Galeria: Łowcy czarownic i Galeria: Jaszczuroludzie z Lustrii.

Na dzień 31072022 blog posiada 255 obserwatorów i 869 polubień na FB oraz 3843 opublikowanych postów.

Dziękuję bardzo moim Patronom: Krzysztof Sz., Zygmunt G., Piotr S., Mateusz J.Arkadiusz Ś., Jacek D., Tomek W. za wsparcie bloga DansE MacabrE oraz gry bitewnej Warheim FS.

Możecie także zostać Patronami DansE MacabrE i wesprzeć projekt za pośrednictwem strony patronite.pl.

Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.

piątek, 29 lipca 2022

Recenzja: Days of Childhood od Lead Adventure.
Reviews: Days of Childhood with Crew from Lead Adventure.

Dziś mam dla Was recenzję zestawu BDF-10 Days of Childhood od Lead Adventures.

Modele otrzymałem zapakowane w charakterystyczny dla Lead Adventure przeźroczysty blister z ulotką z cytatem "Life if either a daring adventure or nothing" głuchoniewidomej Helen Keller.

Wewnątrz znalazło się odlanych z białego metalu figurek przedstawiających dzieci przebrane za różne postaci.

Jakość odlewu jest dobra, a ilość detali duża. Nie zauważyłem większych linii podziału formy, czy nadlewek.

Polecam.
Today I have a review of the BDF-10 Days of Childhood miniatures set by Lead Adventures for you.

I received the miniatures packed in a characteristic for Lead Adventure transparent blister with a leaflet with the quote "Life if either a daring adventure or nothing" of deaf-blind Helen Keller.

Inside there are 7 white metal miniatures depicting children dressed as various characters.

The quality of the casting is good and the number of details is large. I did not notice any major mold dividing lines or traps.

I recommend.


Możecie także zostać Patronami DansE MacabrE i wesprzeć projekt za pośrednictwem strony patronite.pl.

A więcej o moim udziale na patronite.pl znajdziecie TUTAJ.
You can also become Patrons of DansE MacabrE and support the project through the patronite.pl website.

And more about my participation at patronite.pl can be found HERE.

Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.

czwartek, 28 lipca 2022

Warsztat: Budowa stołu modułowego 'Ruiny Mordheim', część 31.
Workshop: Construction of the 'Ruins of Mordheim' modular table, part 31.

Kolejny etap budowy siódmego modułu stołu z ruinami Mordheim to przyklejenie cegiełek kupionych w sklepie Battle-Models oraz umieszczenie makiety Skaven Gnawholes od Games Workshop.The next stage of building the seventh module of the table with Mordheim ruins is sticking bricks bought in the Battle-Models store and placing the Skaven Gnawholes mock-up from Games Workshop.


Możecie także zostać Patronami DansE MacabrE i wesprzeć projekt za pośrednictwem strony patronite.pl.

A więcej o moim udziale na patronite.pl znajdziecie TUTAJ.
You can also become Patrons of DansE MacabrE and support the project through the patronite.pl website.

And more about my participation at patronite.pl can be found HERE.

Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.

środa, 27 lipca 2022

Galeria: Grasanci Chaosu. Stronnicy - Zwierzoczłek II.
Gallery: Marauders of Chaos. Henchman - Beastman II.

 Nazwa Zwierzoludzie w pełni oddaje dwoistą naturę tych stworzeń, które łączą w sobie cechy człowieka i któregoś z dzikich zwierząt. Zwierzoludzie znacznie różnią się między sobą wyglądem, ale najczęściej spotykane istoty z tej rasy przypominają wyglądem Ludzi, ale z głowami i nogami zwierząt, choć również istnieją takie, które mają tylko zwierzęce głowy, jak Minotaury. Duże grupy Zwierzoludzi posiadają w swoich szeregach osobniki o ekstremalnych mutacjach, takich jak brak głowy, kończyny różnych rozmiarów, kilka kończy lub głów, różne kolory i faktury skóry itp. Te najbardziej wyjątkowe mutacje są uważane za szczególny znak przychylności bogów Chaosu.

Zwierzoludzie to stronnicy, którzy służą potężniejszym bohaterom stojącym na czele Grasantów Chaosu w Warheim FS, kompanię pomalowałem w ramach #69 edycji FKB.Beastman are henchman who serve the more powerful heroes leading the Marauders of Chaos warband in Warheim FS, I painted the company as part of the #69 edition of the Miniatures Blog Carnival.


Możecie także zostać Patronami DansE MacabrE i wesprzeć projekt za pośrednictwem strony patronite.pl.

A więcej o moim udziale na patronite.pl znajdziecie TUTAJ.
You can also become Patrons of DansE MacabrE and support the project through the patronite.pl website.

And more about my participation at patronite.pl can be found HERE.

Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.

wtorek, 26 lipca 2022

Imperium Szczuroludzi, część 7. Historia i polityka, część 2. Pierwsza fala.

Większość opowieści zrelacjonowanej w Zagładzie Kavzar jest zgodna z prawdą. Osada została założona przez jedno z pierwszych plemion ludzi, pomiędzy Górami Irrana na północy i Morzem Tileańskim na południu. Niedługo po powstaniu kolonii obszar odkryła grupa Khazadów szukających pokładów rudy. Dostrzegając bogactwo gór i gleby u swoich stóp, obie rasy stworzyły sojusz. Ludzie i Krasnoludowie pracowali razem i żyli w harmonii, pomagając sobie nawzajem zgodnie i użyczając swych zdolności.

Chociaż żyli oddzielnie - ludzie na powierzchni, a Krasnoludowie pod nią - Khazadzi dostarczali cennego kamienia, metalu i rzemiosła, potrzebnego do rozwoju miasta, podczas gdy ludzie pracowali w polu, by wyżywić populację obu osad. Hojność ziemi i gór oraz współpraca między dwoma rasami pozwoliły miastu w ciągu jednego pokolenia osiągnąć wyżyny sztuki architektonicznej i kultury. Stosowane techniki budowlane i umiejętności inżynieryjne reprezentowały najwyższy poziom, jaki kiedykolwiek osiągnięto na powierzchni Starego Świata i musiały upłynąć wieki, zanim jakakolwiek ludzka osada choćby zbliżyła się do cudów niegdyś widocznych na ulicach Kavzar. Klejnotem w koronie miasta była wielka wieża, której wysokości nie dorównywało nic innego, co wzniesiono w Starym Świecie - a jeśli wierzyć legendzie, sięgała równie głęboko pod ziemię.

Gdy, pomimo wielkiej wiedzy, budowniczowie miasta nie potrafili podnieść zwieńczenia wieży na szczyt, pojawił się przybysz w płaszcz okutany, wspomniany w legendzie o Kavzar. Tożsamość wędrowca to najbardziej tajemnicza kwestia dotycząca Skavenów i pozostaje nierozstrzygnięta. Skaveny, w niezwykle rzadkich przypadkach, gdy mówią o swoim pochodzeniu, nazywają tę postać Rzeźbiarzem i twierdzą, że podobno należał do starszej rasy niż ich własna. To, w połączeniu z deszczem Upiorytu wezwanym z nieba, prowadzi do najbardziej prawdopodobnego wniosku: Rzeźbiarz był jednym z Pradawnych, a na szczycie wieży zawisł pierwszy Krzyczący Dzwon (zwany przez same Skaveny Wielkim Wrzaskodzwonem). Było to urządzenie, które mogło ściągać z nieba ogniste głazy.

Jakiekolwiek były tożsamość i zamiary przybysza, trudno uwierzyć w moc przypisaną dzwonowi, który biciem sprowadził deszcz, mgłę i chłód, zamykając miasto w pułapce ciemności i zniszczenia. Potem nastąpił potop Spaczenia, jeszcze bardziej wypaczając ziemię, zatruwając uprawy oraz niszcząc rudy. Ludzie i Khazadzi zostali wyniszczeni chorobą, głodem i mordem. Nawet miasto, wraz ze swoją architekturą, zostało wypaczone i splugawione przez deszcz czystego Chaosu, który przekształcił je w gigantyczny labirynt, ohydny w stopniu dorównującym minionemu pięknu tego miasta. Gdy mieszkańcy przepadli i miasto narodziło się ponownie, powstały stworzenia mające pożreć tych, którzy pozostali przy życiu, i które na zawsze miały już zwać tę parodię miasta swoim domem. Szczuroludzie narodzili się z pozostałości masakry, a ich pierwszym czynem była zbrodnia ludobójstwa.

ciąg dalszy nastąpi...
(a wszystkie wpisy fluffowe opublikowane dotychczas dostępne są w czytelni).

Możecie także zostać Patronami DansE MacabrE i wesprzeć projekt za pośrednictwem strony patronite.pl.

A więcej o moim udziale na patronite.pl znajdziecie TUTAJ.
You can also become Patrons of DansE MacabrE and support the project through the patronite.pl website.

And more about my participation at patronite.pl can be found HERE.

Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.

poniedziałek, 25 lipca 2022

Storytel: Megalopolis 2077. Stefan Król

Megalopolis 2077 to powieść autorstwa Stephen Kin..., to znaczy polskiego autora piszącego pod pseudonimem Stefan Król, którą niedawno znalazłem na Storytel.

Storytel na swojej stronie streścił fabułę powieści w następujący sposób:

Poznaj historię Arrona i Ady. Poznaj Megalopolis.
Rok 2077.
Ona – dziewczyna ze slumsów, żyjąca poza systemem brutalna najemniczka.
On – chłopak z klasy średniej, nieszczęśliwie zakochany szeregowy pracownik korporacji.
Jedyne co ich łączy to Megalopolis – położona na obrzeżach Zjednoczonej Europy, dystopijna aglomeracja przyszłości.
Lecz gdy wir wydarzeń splata nagle ich losy, wszystko się dla nich odmienia. Odnajdują wspólny cel w walce o wyzwolenie spod technokratycznego reżimu. W walce o lepsze jutro dla pogrążonego w marazmie, wyniszczonego wojnami, zniewolonego przez technologię społeczeństwa.
Odnajdują wspólny cel w walce, w której tacy jak oni, są z góry skazani na porażkę.

Megalopolis 2077 to osadzona w cyberpankowym uniwersum powieść, która czerpie garściami z wielu wydanych wcześniej filmów i powieści, takich jak choćby Matrix czy Johnny Mnemonic. Jednak autor nie uprawia plagiatu, a jedynie umiejętnie wykorzystuje znane i lubiane klisze tworząc z nich ciekawą, pełną wartkiej akcji opowieść, która powinna zadowolić każdego miłośnika cybepunka. Kilka słów na temat powieści znajdziecie też w recenzjach opublikowanych na stronach abaren.pl oraz ostatniastrona.com.pl.

W chwili gdy piszę tego posta audiobook oceniły 516 osób, a w 5 stopniowej skali otrzymał ocenę 4.3.

Atutem audiobooka jest również fakt, że powieść czyta Marcin Thum znany niektórym starszym słuchaczom jako Mako_new.

Polecam.

Audiobook na łamach serwisu Storytel znajdziecie TUTAJ.

Możecie także zostać Patronami DansE MacabrE i wesprzeć projekt za pośrednictwem strony patronite.pl.

A więcej o moim udziale na patronite.pl znajdziecie TUTAJ.
You can also become Patrons of DansE MacabrE and support the project through the patronite.pl website.

And more about my participation at patronite.pl can be found HERE.

Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.

piątek, 22 lipca 2022

Recenzja: Dwarf Wild Chieftain od Scibor MM.
Reviews: Dwarf Wild Chieftain from Scibor MM.

Dziś mam dla Was recenzję modelu 28mm/30mm Dwarf Wild Chieftain #10 28FM0547 od Scibor Monsterous Miniatures, który w szeregach Kompanii krasnoludzkich Piwowarów będzie pełnił rolę Trollobójcy.

Odlany w żywicy model składa się z 3 elementów, po złożeniu których otrzymujemy uzbrojonego w dwa topory krasnoludzkiego Pogromcę trolli. Model wyrzeźbiony w charakterystycznych dla Scibora stylu odziany jest w spodnie, na plecy narzuconą ma skórę dzikiego zwierza, a całość wizerunku dopełniają klamry spinające pas i brodę.

Po rozpakowaniu warto umyć żywiczne elementy w ciepłej wodzie z mydłem.

Jakość odlewu jest dobra, a części dobrze do siebie pasują, choć warto przed sklejeniem spinować ze sobą poszczególne elementy. Nie zauważyłem większych nadlewek czy większych śladów podziału formy, zaś błony pozostałe po procesie odlewania można łatwo usunąć szczoteczką do zębów.


Więcej informacji na temat zestawu znajdziecie na stronie producenta.
Today on the pages of the DansE MacabrE blog I have a review of the 28mm/30mm Dwarf Wild Chieftain #10 28FM0547 miniatures from Scibor MM, which in the ranks of the Company of Dwarven Brewers will play the role of a Troll Slayer.

The model cast in resin consists of 3 elements, after putting them together we get a Dwarven Trollslayer armed with two axes. The model, carved in the style characteristic of Scibor, is dressed in pants, a wild animal skin is thrown over the back, and the whole image is completed by buckles fastening the belt and beard.

After unpacking, it is a good idea to wash the resin elements in warm soapy water.

The quality of the casting is good and the parts fit well together, although it is worth pinning the individual elements together before gluing. I have not noticed any larger chunks or major traces of mold splitting, and the films left over from the casting process can be easily removed with a toothbrush.

More information about the set can be found on the manufacturer's website.



Możecie także zostać Patronami DansE MacabrE i wesprzeć projekt za pośrednictwem strony patronite.pl.

A więcej o moim udziale na patronite.pl znajdziecie TUTAJ.
You can also become Patrons of DansE MacabrE and support the project through the patronite.pl website.

And more about my participation at patronite.pl can be found HERE.

Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy

Mordheim i Warheim FS. 

czwartek, 21 lipca 2022

Warsztat: Budowa stołu modułowego 'Ruiny Mordheim', część 30.
Workshop: Construction of the 'Ruins of Mordheim' modular table, part 30.

Tydzień temu na blogu mogliście oglądać zdjęcia ukończonego szóstego modułu stołu z ruinami Mordheim, a dziś mam dla Was pierwsze zdjęcia siódmego modułu na którym umieściłem zrujnowaną makietę Spichlerza od Lasercut Studio oraz kratkę ściekową od Black Grom Studio.

Boki modułu to gipsowe odlewy elementów do Rotten Factory, a lampy to zestaw kupiony na Allegro i podłączony do baterii ze świeczki LED.
A week ago, on the blog, you could see photos of the completed sixth module of the table with the ruins of Mordheim, and today I have for you the first photos of the seventh module on which I placed the ruined Granary model from Lasercut Studio and the drain grate from Black Grom Studio.

The sides of the module are plaster casts of elements for Rotten Factory, and the lamps are a set bought on Allegro and connected to the battery from the LED candle.


Możecie także zostać Patronami DansE MacabrE i wesprzeć projekt za pośrednictwem strony patronite.pl.

A więcej o moim udziale na patronite.pl znajdziecie TUTAJ.
You can also become Patrons of DansE MacabrE and support the project through the patronite.pl website.

And more about my participation at patronite.pl can be found HERE.

Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.

środa, 20 lipca 2022

Galeria: Jaszczuroludzie z Lustrii. Stronnik - Jeździec Zimnokrwistych III - kawalerzysta.
Gallery: Lizardmen from Lustria. Henchman - Saurus on ColdOne - Cavalrymen III.

       Zdarza się, że ze skrzeku wylęgną się Saurusy o innych niż ich bracia zdolnościach naturalnych. Ponoć Pradawni widzieli przyszłość i potrafili przewidzieć, kiedy będą potrzebni wojownicy o określonym wyszkoleniu, a to oznaczałoby, że to, co uznawane jest za przypadkowy wylęg, jest częścią uważnych kalkulacji Pradawnych. Dzisiaj skrzeki tego typu traktowane są jak błogosławieństwo od Pradawnych, pomoc dla Slannów w wykonywaniu ich świętych obowiązków.

W ostatnich dziesięcioleciach coraz częściej w miastach świątyniach, pojawiają się skrzeki, z których lęgną się Saurusy posiadający instynktowną zdolność kontrolowania Zimnokrwistych. Zimnokrwiste są dzikie i tępe, ale są też potężnymi wierzchowcami dla wszystkich tych, którym uda się je dosiąść. Powiada się, że w dżungli szerzy się błogosławieństwo Itzla Pradawnego i że to dzięki niemu Saurusy mogą dosiadać Zimnokrwistych, a to z kolei ma być jasnym znakiem, że ci szybcy wojownicy mają odegrać decydującą rolę w nadchodzących wojnach.

Jeździec Ziemnokrwistych to kolejny ze stronników, który służy w szeregach Jaszczuroludzi z Lustrii w Warheim FS.The Saurus on ColdOne is the next of the henchman to serve on the warband Lizardmen from Lustria in Warheim FS.


Możecie także zostać Patronami DansE MacabrE i wesprzeć projekt za pośrednictwem strony patronite.pl.

A więcej o moim udziale na patronite.pl znajdziecie TUTAJ.
You can also become Patrons of DansE MacabrE and support the project through the patronite.pl website.

And more about my participation at patronite.pl can be found HERE.

Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.