Budowa fortecy zakończona została dwa tysiące dwieście lat przed ustanowieniem stolicy w Karaz-a-Karak. Krasnoludzcy budowniczowie wznieśli Karak Azgal na trzech, sąsiadujących ze sobą górach zwanych Duraz-Dwe, a na powstałym pomiędzy szczytami płaskowyżu zbudowali naziemną część miasta. Karak Azgal nie posiadała silnych umocnień, gdyż ochronę zapewnić miały potężne, otaczające fortecę bastiony - jednak taka taktyka okazała się dla Karak Azgal zgubna. Znajdująca się u podnóża góry brama, wykuta ze złota i zdobiona diamentami prowadzi do licznych tuneli, łączących nadziemną i podziemne części kompleksu. Fortecę, ze względu na bogate złoża kamieni szlachetnych znajdujące się głęboko w trzewiach gór - trzecia część wszystkich wydobytych przez Khazadów kamieni szlachetnych pochodzi z Karak Azgal - zwano także Karak Izril - Miasto Klejnotów.
Choć miasto przetrwało ataki Zielonoskórych, wielkie trzęsienie ziemi oraz erupcje wulkanów z roku 1500KK i przez kolejne tysiąclecie dzielnie odpierało ataki nadciągających ze wschodu hord Orków i Goblinów oraz wyłaniających się z podziemnych tuneli Szczuroludzi, to zostało zdobyte w roku 2531KK. Krótko przed opuszczeniem twierdzy Krasnoludom udało się ukryć wszystkie skarby Karak Azgal w strzeżonym runami skarbcu, a prowadzące do niego tunele zawalić. Pomiędzy Zielonoskórymi i Skavenami rozpoczęła się przegrana ostatecznie przez Goblinoidy walka o dominację nad twierdzą. Szczuroludzie objęli miasto w posiadanie, jednak pięć stuleci później zostali wygnani z twierdzy przez potężnego, czarnego smoka Granga Groźnego. Smok za pomocą magii zlokalizował skarbiec i wydobył z niego góry złota i kamieni szlachetnych, moszcząc nimi swe leże. Wieść o wydobyciu skarbów rozeszła się po Starym Świecie, przyciągając do Smoczej Skały - jak zaczęto nazywać ruiny miasta - wszelkiej maści awanturników. Drużyny śmiałków wielokrotnie atakowały smoka, który bez litości zabijał wszelkich intruzów, a zdobyte na poszukiwaczach przygód magiczne przedmioty przenosił do swego leża, pomnażając w ten sposób skarb Karak Azgal. Taka sytuacja trwała przez tysiąc lat, dopiero w roku 4032KK krasnolud Skalf zabił groźnego gada odcinając mu łeb potężnym runicznym toporem, a ryk umierającego smoka słyszany był w promieniu wielu kilometrów. Krasnolud zabrał ze sobą tyle skarbów ile mógł unieść, a resztę ukrył głęboko w tunelach. Po śmierci smoka Zielonoskórzy ponownie zajęli twierdzę. Skalf Smokobójca ogłosił się królem Karak Azgal, i zażądał od Najwyższego Króla pomocy w odbiciu twierdzy, jednak Najwyższy Król odmówił wysłania do Karak Azgal swej armii. Kilka dekad później, potomek Smokobójcy król Kargun Skalfson wraz z wypędzonymi z twierdzy krasnoludami oraz ich potomkami zbudował Karak Migdhal, twierdzę strzegącą wejścia do Miasta Klejnotów.
W czasach świetności Karak Azgal zamieszkiwało blisko sto tysięcy Krasnoludów, obecnie w Karak Migdhal przebywa około pięciu tysięcy Khazadów. Król Kargun wciąż planuje i przygotowuje siły do odbicia Karak Azgal, jednak skarbiec świeci pustkami, a przybywający z całego Starego Świata awanturnicy, choć oczyszczają tunele z Zielonoskórych i Skavenów to nie odnoszą sukcesów wystarczających do odzyskania fortecy.
ciąg dalszy nastąpi...
(a wszystkie wpisy fluffowe opublikowane dotychczas dostępne są w czytelni).
Możecie także zostać Patronami DansE MacabrE i wesprzeć projekt za pośrednictwem strony patronite.pl.
A więcej o moim udziale na patronite.pl znajdziecie TUTAJ. | You can also become Patrons of DansE MacabrE and support the project through the patronite.pl website.
And more about my participation at patronite.pl can be found HERE. |
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów! Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy