Strony

czwartek, 31 sierpnia 2023

Podsumowanie miesiąca. Sierpień.

sierpniu na łamach bloga DansE MacabrE opublikowałem 25 postów.

galerii opublikowałem zdjęcia MyśliwegoWilliama Dyera, Rydwanu oraz Łowcy i Myśliwego.

W warsztacie przygotowałem do malowania modele GraveiraMroczne WilkiRój nietoperzy i Ścierwowóz.

Wróciłem także do budowania stołu z ruinami Mordheim, a postępy z prac możecie obejrzeć TUTAJTUTAJ oraz TUTAJ TUTAJ.

Zrecenzowałem modele Rotten Mother od Rotten Factory, Dwarf Ranger od Scibor MM oraz Bannerman i Musician 1 od Footsore Miniatures i Amber Husaria 1 (ABS006) od Heresy Lab.

Wtorki to od dłuższego czasu dzień w którym publikuję fragmenty historii Starego Świata, a w lipcu mogliście poznać bliżej Skaveny (TUTAJTUTAJ, TUTAJ oraz TUTAJ TUTAJ).

Przypominam, że wszystkie opublikowane dotychczas wpisy fluffowe dostępne są w czytelni.

Poleciłem Wam także wysłuchanie audiobooka Znachor i Inkwizytor Michała Śmielaka.


I na koniec trochę statystyk.

W minionym miesiącu boty oraz szanowne państwo-draństwo odwiedziło DansE MacabrE blisko 30k razy.

Na dzień 31082023 blog posiada 255 (0) obserwatorów i 931 (-1) obserwujących na FB oraz 3959 opublikowanych postów.

środa, 30 sierpnia 2023

Galeria: Zbrojna kompania z Ostlandu. Myśliwy IV, stronnik.
Gallery: Ostlanders. Huntsman IV, henchman.

Myślistwo jest jedną z najstarszych profesji w historii Starego Świata. Każdy z łowców potrafi tropić zwierzęta z niezwykłą wytrwałością i jest mistrzem ich zabijaniu. Środowisko i zwyczaje dzikich zwierząt to również nieodrodne elementy życia myśliwych; każdy z nich posiada wielką wiedzę na temat stworzeń, żyjących w dziczy, ich odmian i reakcji. Osobom z zewnątrz myśliwy może się wydawać ponury i niekomunikatywny - jest to rezultat jego samotniczego trybu życia i zawodowych nawyków - być cichym, poruszać się bezszelestnie. Myśliwi trzymają się z dala od większych skupisk ludzkich i często ubierają się w skóry zwierząt, które zabili. Na północy obyczaj ten ma nie tylko symboliczne, ale i praktyczne znaczenie.

Dziś mam dla Was zdjęcia myśliwego Zbrojnej kompanii z Ostlandu.

Mysliwy to model od Lead Adventure.

Więcej o myśliwych możecie przeczytać TUTAJ.

Zapraszam do oglądania! 
Today I have photos of the huntsman of the Ostlanders warband for you.

The Huntsman is a model from Lead Adventure.

You can read more about the humtsman miniatures HERE.

I invite you to watch!



Możecie także zostać Patronami DansE MacabrE i wesprzeć projekt za pośrednictwem strony patronite.pl.

A więcej o moim udziale na patronite.pl znajdziecie TUTAJ.
You can also become Patrons of DansE MacabrE and support the project through the patronite.pl website.

And more about my participation at patronite.pl can be found HERE.

Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.

wtorek, 29 sierpnia 2023

Imperium Szczuroludzi, część 58. Znaczące miejsca.

Każda osada jest inna i stanowi odbicie charakteru klanu, który w niej mieszka. Biorąc pod uwagę chaotyczną i złośliwą naturę szczuroludzi, nietrudno zrozumieć, że każda kolonia skavenów jest wyjątkowa i niepodobna do innych. Niektóre rozciągają się na wielkim obszarze, podczas gdy inne to ciasne systemy przeplatających się tuneli i korytarzy, które nakładają się na siebie niczym splątane więzy sznura.

Osady skavenów można podzielić ze względu na wielkość zajmowanego obszaru i populacji, podobnie jak w przypadku ludzkich miast, miasteczek i wiosek. Największe osady nazywane są miastami. To wielkie kompleksy, w dużej mierze samowystarczalne. Mogą z łatwością pomieścić kilkanaście tysięcy skavenów, chociaż populacja waha się w zależności od panujących nastrojów politycznych. Miasta skavenów mają często podobną liczbę mieszkańców jak ich bliźniacze ludzkie osady na powierzchni, zaś w czasie obfitości pożywienia populacja może być nawet dwukrotnie większa.

Następne pod względem zaludnienia osady skavenów znane są jako nory. Pod względem wielkości i organizacji stanowią odpowiednik miasteczek. Chociaż nie są całkowicie samowystarczalne, zwykle potrafią utrzymać się tak długo, jak długo mogą handlować z innymi osadami, kupując produkty, których same nie wytwarzają. Populacja nory to zwykle kilka tysięcy szczuroludzi.

Najmniejsze ze skaveńskich społeczności zwane są gniazdami. Gniazda przypominają wioski lub osady świata na powierzchni i często są ściśle powiązane z pobliskim miastem, norą lub warownią. Zwykle liczą kilkudziesięciu mieszkańców, choć największe gniazda pod względem rozmiarów zbliżają się do nor szczuroludzi. Gniazda zwykle należą do pojedynczego klanu lub wodza.

Chociaż nie są osadami w ścisłym znaczeniu tego słowa, warownie skavenów zasługują na uwagę. Podobnie jak twierdze zamki i cytadele na powierzchni, warownie to dobrze bronione siedziby, często umiejscowione w centrum społeczności skavenów. To prawdziwe fortece ze ściśle strzeżonymi wejściami i skutecznymi środkami obrony. O ile nie są włączone do nory lub miasta, warownie tradycyjnie towarzyszą gniazdom, które zapewniają siłę roboczą, dochody i wojska zaciężne.

Skaveńskie miasta najczęściej są zwarte i obejmują oszałamiającą liczbę budowli upchanych na małej przestrzeni. Jednakże skaveny nie są wielkimi budowniczymi, nie sięgają myślami daleko i klecą prowizoryczne chaty, które wystarczają w danej chwili. Skaven wolałby raczej ukraść dom niż zbudować nowy. A jeśli nie można ukraść sąsiedniego domu, zazdrosny szczuroczłek nie będzie miał oporów przed podkopaniem fundamentów, by ten się zawalił.

Miasta szczuroludzi wypełniają byle jak sklecone konstrukcje z drewna, odchodów i błota. Domy trzymają się jedynie dzięki ciężkiej pracy niewolników, którzy je podpierają i odbudowują. Niewiele budowli ma fundamenty, a jeśli nawet, to tylko dlatego, że wybudowali je ludzie lub krasnoludy. Z powodu prowizorycznego budownictwa ogień stanowi dla osad skavenów znaczne zagrożenie, a budynki często i regularnie się zawalają. Styl budowli zależy całkowicie od umiejętności i pomysłowości robotników. Niektóre budynki konstruowane przez uzdolnionych niewolników - ludzi i krasnoludów - są solidniejsze i trwalsze, lecz takie gmachy zarezerwowane są dla najważniejszych skavenów. Czasami takie budynki stawiane są według jakiegoś rozsądnego planu, wzdłuż ścieżek, czy nawet dróg, ale taka jakość także jest zawsze zasługą inwencji niewolników, a nigdy przemyślności skavenów. Nawet lepsze budynki rzadko bywają wykończone, głównie z powodu krótkiego życia niewolników i samych skavenów, zatem większość osad składa się z niedokończonych i podnoszonych budowli.

Jedynym wyjątkiem wśród marnych i niestabilnych konstrukcji są świątynie Rogatego Szczura, gdzie ambitne skaveny, próbując wkupić się w łaski Szarych Proroków, składają w ofierze odłamki Upiorytu i niewolników. Niemal wszystkie świątynie posiadają wysokie na trzynaście pięter dzwonnice, które symbolizują liczbę Panów Rozkładu. Pod wieżą, położony jest labirynt, używany jako narzędzie do wieszczenia, a także jako miejsce inicjacji uczniów oraz doskonały sposób na dokonywanie egzekucji niepożądanych jednostek. Labirynt poświęcony jest Rogatemu Szczurowi i tych, którzy potrafią przez niego przejść, uznaje się za kierowanych wolą boga skavenów.

Skaveny nie lubią kątów prostych. Preferują gładkie tunele, zaokrąglone i wyglądające niemal na organiczne. W zależności od przeznaczenia korytarzy, rozmiary mogą się znacznie różnić. Tunele przeznaczone dla pojedynczych skavenów często nie przekraczają półtora metra średnicy. Biorąc pod uwagę zręczność i gibkość szczuroludzi, zapewnia im to dość miejsca do manewrowania. Z drugiej strony istnieją także wielkie trakty, które mają umożliwiać przemieszczanie się pojazdów i oddziałów, w związku z czym mogą osiągać duże rozmiary.

Drążenie tuneli i przejść to zadanie niewolników, którymi mogą być skaveny, ludzie, elfowie lub krasnoludowie. Łopaty, oskardy, szpadle i inne górnicze narzędzia używane są do poruszania i odrzucania wielkich mas ziemi, kamieni i skały w celu stworzenia przejścia. Większe osady skavenów przemyślnie zajmują potężne jaskinie naturalne, łącząc je z systemem wykopanych tuneli i komór. Rzemieślnicy asystują w wykończeniu tuneli, dbając, by były stabilne i miłe dla skaveńskiego oka. Upodobania skavenów często wydają się niezrozumiałe, zwłaszcza dla ras żyjących pod ziemią, takich jak krasnoludy.

Skaveny nie są przywykłe do prywatności, drzwi to rzadki widok w Podmroku. Wiele wysokiej rangi i wpływowych skavenów zamyka osobiste komnaty drewnianymi lub kamiennymi drzwiami, albo za pomocą żelaznych krat i wrót w celu zatrzymania niechcianych intruzów i skrytobójców. Prywatność to luksus, który nie jest dostępny dla zwykłego szczuroczłeka. Żyjące pod ziemią skaveny nie budują okien. Jedynym wyjątkiem są fortyfikacje obronne, wyposażone w wykusze i otwory strzelnicze.

Obszary sypialne wykorzystywane przez skaveny to miejsca publiczne i często związane z konkretnym klanem. Skaveny budują legowiska ze wszystkiego, co znajdą, od gnijącej słomy, przez zwierzęce skóry i futra, do starych ubrań i szmat. Miejsce w legowisku zależy od statusu społecznego danego skavena. Najbardziej wpływowi osobnicy śpią na szczycie stosu ciał. Im dalej leży skaven, tym niżej znajduje się w hierarchii społecznej.

Obszary gęsto zaludnione przez skaveny cuchną szczurzą uryną. Dzieje się tak po części ze względu na fakt, że skaveny zostawiają niewielkie ślady moczu, gdziekolwiek się udają. W ten sposób z łatwością identyfikują po zapachu własne ślady, a także te, które zostawili ich rodacy i sprzymierzeńcy. Skaveny nie znają pojęcia wychodków. Niemal dowolne dogodne miejsce, choć trochę oddalone od przejścia wydaje się być idealne do ulżenia sobie.

ciąg dalszy nastąpi...
(a wszystkie wpisy fluffowe opublikowane dotychczas dostępne są w czytelni).

poniedziałek, 28 sierpnia 2023

Storytel: Inkwizytor. Michał Śmielak.

Dziś mam dla Was kilka słów na temat Inkwizytora autorstwa Michała Śmielaka, audiobooka ponownie przeczytał Wojtek Masiak.

Storytel na swojej stronie zapowiedział powieść i streścił fabułę w następujący sposób:

Nie pozwolisz żyć czarownicy.
Księga Wyjścia 22,17

Ksiądz sprzedający fałszywe medaliki o cudownych właściwościach zostaje spalony żywcem przed swoim kościołem. Okoliczności zbrodni jasno wskazują na powrót Inkwizytora, mordercy, który według policji nie żyje od dwóch lat…

W tym samym czasie uzdrowiciel celebryta Jan Sarna dostaje list świadczący o tym, że dotychczasowy porządek został zakłócony, a morderca rozpoczyna kolejny krwawy cykl. Szybko okazuje się, że w tej rozgrywce czas jest najcenniejszą walutą, gdyż z dnia na dzień i bez żadnego ostrzeżenia stosy ponownie zaczynają płonąć.

Jak to możliwe, że niesławny Inkwizytor wrócił i wkroczył ponownie na ścieżkę zbrodni? A może za morderstwo odpowiedzialny jest jego naśladowca? Na uzdrowicieli, znachorów i wróżbitów pada blady strach. Zaczynają się łowy.

Inkwizytor jest bezpośrednią kontynuacją Znachora, o którym pisałem dwa tygodnie temu. Michał Śmielak kontynuuje temat medycyny alternatywnej i niekonwencjonalnego leczenia raka, a w tropieniu tytułowego inkwizytora towarzyszą nam między innymi znani i mniej lub bardziej lubiani bohaterowie, których poznaliśmy w pierwszej części cyklu.

Podobnie jak poprzednia część, także Inkwizytor jest porządnym, zgrabnie napisanym kryminałem, a zakończenie pozwala domniemać, że za jakiś czas pojawi się kolejna część cyklu.

Więcej o samej książce możecie znaleźć między innymi na stronie portal kryminalny oraz magiczny świat książki i nie tylko.

W chwili gdy piszę tego posta, czytany przez Wojtka Masiaka audiobook oceniły 1,5k osób, a w 5 stopniowej skali otrzymał ocenę 4.7.

Audiobook na łamach serwisu Storytel znajdziecie TUTAJ.

niedziela, 27 sierpnia 2023

Rekrutacja: Nieumarła horda Liczmistrza. Machina Wojenna - Ścierwowóz/Rydwan.
Recruitment: Undead horde of Lichemaster. War Machine - Corpse Cart/Chariot.

Nieliczni śmiertelnicy, którym dane było przeżyć spotkanie z upiorną machiną powożoną przez mrocznego woźnicę, opowiadają, że równie przerażające jak gnijące truchła były wzniesione na Ścierwowozach dymiące duszącym dymem paleniska czy stare dzwony, których upiorne bicie niosło ze sobą zapowiedź cierpienia i nieśmierci. 

Niektórzy powiadają, że Ścierwowozy powożone są przez Nekromantów, którzy wzmacniają swe bluźniercze zaklęcia plugawą mocą Dhar skupioną w Przeklętych Truchłach. Niezależnie od tajemnych mocy jakie w sobie skrywają, Ścierwowozy to także groźne rydwany, które powożone przez doświadczonego woźnicę zmieniają się w śmiertelnie niebezpieczną machinę wojenną.

***

Nehekhara była ongiś wielką cywilizacją Ludzi i to właśnie tu po raz pierwszy użyto w walce koni i rydwanów. Było to wielkie osiągniecie, po przysposobieniu koni na zwierzęta bojowe uważano bowiem, że nie przystoi szlachetnie urodzonym dotykać tak niegodnych stworzeń, a co dopiero jeździć na ich grzbiecie. Wraz z wynalezieniem rydwanu arystokraci rządzący Nehekharą mogli ruszać do walki z szybkości koni. W starożytnych armiach walczyły całe regimenty szybkich rydwanów wyposażone w prawdziwy arsenał broni. Walka z opancerzonej platformy uznawana była za arsenał broni. Walka z opancerzonej platformy uznawana była za szczyt rozwoju ówczesnej wojskowości, dlatego pozwalano na to jedynie tym królewskiej bądź szlacheckiej krwi. Jak przystało, powożący przywdziewali wspaniałe zbroje z cennego kruszcu wysadzane klejnotami. Ich rydwany budowane były przez najbliższych rzemieślników, często pozłacane i pokryte symbolami czaszek, kości i innymi związanymi z Kultem Śmierci wizerunkami.

W roli Ścierwowozu oraz Rydwanu użyłem świetnego modelu Corpse Cart od Games Workshop.As a Corpse Cart and Chariot, I used a great Corpse Cart miniatures from Games Workshop.

piątek, 25 sierpnia 2023

Recenzja: Cavalry Bundle – Amber Husaria 1 (ABS006) od Heresy Lab.
Review: Cavalry Bundle – Amber Husaria 1 (ABS006) from Heresy Lab.

Dziś mam dla Was recenzję modelu wchodzącego w skład zestawu Cavalry Bundle – Amber Husaria (ABS006) od Heresy Lab.

Będąc częścią większej, nie tak dobrze zabezpieczonej przesyłki, odlany z szarej żywicy (+1) częściowy model, został zapakowany w woreczek strunowy.

W tym wypadku w transporcie złamało się husarskie skrzydło, które na szczęście bez problemu udało się skleić.

Jakość odlewu, jest dobra, a błony pozostałe po procesie odlewania są łatwe do usunięcia, części są do siebie dobrze spasowane, choć jest kilka linii podziału formy, które trzeba było usunąć. W tym wypadku husarskie skrzydła udało się przykleić bez pinowania.

Model przedstawia uzbrojonego w szablę, bogato odzianego husarza, który szarżuje do walki w cieniu dużych husarskich skrzydeł.

Polecam.

Zapraszam także na stronę producenta gdzie znajdziecie więcej informacji.
Today I have for you a review of the miniatures included in the Cavalry Bundle – Amber Husaria (ABS006) from Heresy Lab.

Being part of a larger, but as it turned out, not very secure shipment, the 6 (+1) piece gray resin miniatures was packed in a string bag.

In this case, the hussar wing broke during the transport, which fortunately was easily glued together.

The quality of the casting is good, the films left over from the casting process are easy to remove, the parts fit together well, although there are a few mold parting lines that had to be removed. In this case, the hussar wings were glued without pinning.

The miniatures depicts a saber-wielding, richly dressed hussar charging into battle under the shadow of large hussar wings.

I recommend it.

I also invite you to the manufacturer's website where you will find more information.

czwartek, 24 sierpnia 2023

Warsztat: Budowa stołu modułowego 'Ruiny Mordheim', część 80.
Workshop: Construction of the 'Ruins of Mordheim' modular table, part 80.

Gorące lato nie sprzyja pracy w warsztacie na poddaszu, gdzie temperatura w okolicach północy sięga 30 stopni Celsjusza.

Pomimo tego powoli buduję modułowy stół z ruinami Mordheim do Warheim FS, a dziś mam dla Was zdjęcia Ogrodu Morra zbudowanego głównie z bitsów od Games Workshop Mini Monsters, a także Grim Reaper Statue od HQ Resin.
The hot summer is not conducive to working in the workshop in the attic, where the temperature around midnight reaches 30 degrees Celsius.

Despite that, I'm slowly building a modular table with Mordheim ruins for Warheim FS, and today I have for you photos of Gardens of Morr built mainly from bits from Games Workshop and Mini Monsters, as well as a Grim Reaper Statue from HQ Resin.

środa, 23 sierpnia 2023

Galeria: Zwiadowcza kompania z Królestw Ogrów. Łowca.
Gallery: The scout from the Ogre Kingdoms. Hunter.

Łowcy są samotnymi wędrowcami, którzy wybrali życie z dala od własnego plemienia, a czasem zostali z niego wygnani. Łowcy, którym udało się przetrwać, stają się dzikimi, niezależnymi wojownikami i przebiegłymi tropicielami zwierzyny.

Grube skóry upolowanych zwierząt skrywają poznaczone skomplikowanymi tatuażami i szeroki bliznami ciało Łowcy. Strój jest najlepszą ochroną przed surowymi warunkami panującymi w Górach Lamentu. Łowca zawiesza na szyi naszyjniki z kłów i pazurów, ubitych gołymi rękami jaskiniowych bestii. Na znak swej biegłości zakrywa brzuch czaszką największej upolowanej i pożartej zdobyczy.

Łowcy są bardzo popularni wśród współplemieńców. Zaskarbiają sobie przychylność przynoszonym pożywieniem i barwnymi opowieściami o życiu w sercu gór. Tam, gdzie jest Łowca, znajdzie się i dobry posiłek. Bardzo często jest to wystarczający powód, by Łowca wrócił do łask swego plemienia.

Łowcy są bardzo popularni wśród współplemieńców. Zaskarbiają sobie przychylność przynoszonym pożywieniem i barwnymi opowieściami o życiu w sercu gór. Tam, gdzie jest Łowca, znajdzie się i dobry posiłek. Bardzo często jest to wystarczający powód, by Łowca wrócił do łask swego plemienia.

***
Od pomalowania prezentowanych poniżej modeli ze Zwiadowczej kompanii z Królestw Ogrów do Warheim FS minęły niemal 3 lata, ale dopiero teraz, po długim oczekiwaniu w kolejce, zdjęcia doczekały się publikacji.

Na początek mam dla Was zdjęcia bohaterów, na czele których stoi Łowca.

Do malowania użyłem głównie farb GW, w tym kontrastów, a także wielu olejnych efektów.
It's been almost 3 years since the miniatures from warband the The scout from the Ogre Kingdoms to Warheim FS presented below were painted, but only now, after a long wait in the queue, the photos have been published.

For starters, I have some pictures of the heroes led by the Hunter.

For painting I used mainly Games Workshop paints, including contrasts, as well as many oil effects.

wtorek, 22 sierpnia 2023

Imperium Szczuroludzi, część 57. Religia, Szarzy Prorocy.

Najbardziej oddanymi sługami Rogatego Szczura są Szarzy Prorocy. Zwykły skaven nie może stać się jednym z wybrańców Rogatego Szczura, gdyż przeznaczeni są oni do świętej służby od chwili narodzin, a każdy wyróżnia się szarym lub białym futrem. Co nader niepokojące, każdy Szary Prorok rodzi się z dwoma małymi, kościanymi wypustkami na głowie, z których z czasem wyrastają kręte rogi. To właśnie one oraz kolor futra odróżniają Szarych Proroków od reszty szczuroludzi.

Narodziny Szarego Proroka to rzadkie wydarzenie, uznawane za pomyślny znak. Tak błogosławione młode jest natychmiast przenoszone do miejsca, gdzie będzie w odosobnieniu wychowywane przez podobnych sobie. Nauka trwa długo i jest pełna niebezpieczeństw, a większość młodocianych Szarych Proroków nie dożywa jej końca. Nie tylko muszą odbyć niebezpieczne szkolenie i poddać się indoktrynacji religijnej, ale są także podjudzane przeciwko sobie nawzajem, podobnie jak to się dzieje wśród ich pospolitych krewniaków. Stawka jest naprawdę wysoka, więc Rogaty Szczur nagradza tych Szarych Proroków, którzy wykażą dość zaradności, by zabezpieczyć sobie miejsce w hierarchii jego kapłanów.

Nauka magii i czarnoksięstwa to główne powołanie Szarego Proroka. Każdy z nich jest zdolnym czarownikiem, mającym dostęp do niszczycielskich zaklęć i przerażających mocy. Tak niezwykłe zdolności przypisuje się związkowi Proroka z bóstwem, ale w rzeczywistości energie, które zasilają zaklęcia pochodzą od samego Szarego Proroka. Źródłem mocy nie jest Rogaty Szczur, ale nagradza on swoje plugawe potomstwo zdolnością władania magią.

Gdy młodzi Szarzy Prorocy ukończą naukę i wykażą się zdolnością przetrwania w morderczym otoczeniu swoich braci, pozwala im się dokonywać mrocznych praktyk religijnych na rzecz społeczności Podmroku. Oczekuje się od nich, że będą udzielali duchowych wskazówek całemu potomstwu Rogatego Szczura, interpretowali znaki i omeny oraz tworzyli jakąś formę porozumienia między podzielonymi klanami. W tym celu Szarzy Prorocy stosują różne metody, a ich motywacje nie zawsze są czyste. Podobnie jak inne skaveny, Szarzy Prorocy znacznie częściej zainteresowani są osobistymi sukcesami niż triumfami całej rasy.

Samo przywołanie imienia Rogatego Szczura pomaga Szarym Prorokom prowadzić politykę w Podimperium. Żaden klan nie ośmieli się sprzeciwić, gdyż w takim wypadku jego członkowie zostaną obwołani heretykami i będą ścigani przez resztę skavenów. Ukradkowa groźba ogłoszenia heretykiem przez Szarego Proroka przywołuje do porządku nawet najbardziej buntownicze osobniki. Szarzy Prorocy, którzy sprzeciwiają się sobie nawzajem, rzadko stają do otwartej walki. Zamiast tego używają skavenów jak pionków w grze, która może trwać przez dziesięciolecia.

O statusie Szarego Proroka w jego organizacji decydują dokonania i starszeństwo. Ponieważ Szarzy Prorocy zwykle żyją dłużej niż typowe skaveny, wiek odgrywa znaczącą rolę w ustaleniu pozycji Szarego Proroka w obrębie zakonu. Na szczycie stale zmieniającej się piramidy, tuż poniżej samego Rogatego Szczura, stoi Profeta. To tajemnicza istota, pełniąca funkcję najwyższego religijnego przywódcy wszystkich skavenów. Jego związki z Radą Trzynastu są silne, gdyż jedno z miejsc zajmowane jest właśnie przez Profetę.

ciąg dalszy nastąpi...
(a wszystkie wpisy fluffowe opublikowane dotychczas dostępne są w czytelni).

niedziela, 20 sierpnia 2023

Rekrutacja: Nieumarła horda Liczmistrza. Stronnicy - Rój Nietoperzy.
Recruitment: Undead horde of Lichemaster. Henchman - Bat Swarm.

Te nocne istoty są niebezpiecznym i okrutnymi drapieżnikami, zdolnymi zaatakować i zabić istotę wielkości człowieka. Te podstępne ścierwojady, żywiące się ciałami większych istot można spotkać dość powszechnie w lasach na wschodzie Starego Świata. Nietoperze posiadają podobną do psiej głowę, a w paszczach tych stworów znajdują się szereg długich i ostrych zębów. Choć pokryte czarnym jak smoła futrem ciało pojedynczego nietoperza osiąga od nosa do ogona długość niespełna pół metra, to rój złożony z kilkudziesięciu osobników stanowi śmiertelne zagrożenie dla większości żywych istot. 

Uczeni Starego Świata przypuszczają, że przodkowie tych przeklętych latających ssaków musieli skosztować Wampirze krwi, która przemieniła je w skrzydlate, budzące postrach bestie.

Rój Nietoperzy to model pochodzący z zestawu The Grymwatch od GW.The Bat Swarm is a model from The Grymwatch set from Games Workshop.

piątek, 18 sierpnia 2023

Recenzja: Bannerman & Musician 1 od Footsore Miniatures.
Reviews: Bannerman & Musician 1 from Footsore Miniatures.

Dziś mam dla Was recenzję modeli z zestawu Bannerman and Musician 1 od firmy Footsore Miniatures.

Modele, które były częścią większego zamówienia otrzymałem w solidnie zabezpieczonej paczce, a same figurki są pakowane przez producenta w woreczek strunowy wewnątrz którego oprócz modeli znajdziecie także wycięte z hdf-u podstawki i ulotkę zawierającą wszystkie niezbędne informacje. 

Zestaw składa się z odlanych w całości w białym metalu modeli przedstawiających chorążego i sygnalistę.

Figurki utrzymane w skali 28 mm są dość szczegółowe i jednocześnie na tyle zwarte, by ich malowanie nie wymagało męczącej gimnastyki pędzlem.

Jakość odlewu jest dobra, a ilość detali odpowiednia. Nie zauważyłem większych linii podziału formy, czy nadlewek.

Warheim FS modele będą pełniły role chorążego i sygnalisty szeregach bretonnskich Rycerzy Graala.

Modele utrzymane są w skali 28 mm i są nieco mniejsze i bardziej proporcjonalne od modeli Games Workshop.

Polecam.

Ostatnie zdjęcie pochodzi ze strony producenta, gdzie znajdziecie więcej szczegółów na temat modelu
.
Today I have for you a review of miniatures from the Bannerman and Musician 1  set from Footsore Miniatures.

I received the miniatures, which were part of a larger order, in a solidly protected package, and the miniatures themselves are packaged by the manufacturer in a string bag inside which, in addition to the miniatures, you will also find hdf-cut bases and a leaflet containing all the necessary information.

The set consists of 2 miniatures cast entirely in white metal depicting an standard banner and a musician.

The miniatures, maintained in 28 mm scale, are quite detailed and at the same time compact enough that painting them does not require tiring brush gymnastics.

The casting quality is good and the amount of detail is adequate. I didn't notice any major mold parting lines or over-casting.

In Warheim FS, the miniatures will serve as standard banner and musician for the ranks of the Bretonnian Knights of the Grail.

The miniatures are kept to 28 mm scale and are slightly smaller and more proportioned than GW models.

Recommended.

The last photo comes from the manufacturer's website, where you can find more details about the model.