Strony

niedziela, 31 października 2021

Podsumowanie miesiąca. Październik.

październiku na łamach bloga DansE MacabrE opublikowałem 27 postów.

galerii zameldowali się Niewolnik, Łucznik oraz Psy bojowe i Chorąży.

W warsztacie rekrutowałem Bombardiera z moździerzem do Psów Wojny  oraz zrecenzowałem Pile of Skulls oraz Hell Basing Kit i Skeletons od Alien Lab Miniatures, a także Post apocalyptic miniatures od Orzol Studio oraz Dwarf Chief od Scibor MM.

Na blogu zamieściłem także zasady Postaci Dramatu - Ramhotep Wizjoner, Mistrz Rzemieślników.

Opublikowałem także drugą i trzecią część poradnika, w którym krok po kroku pokazuję jak zbudowałem budynek specjalny, a także rozpocząłem publikowanie relacji z budowy stołu z ruinami Mordheim.

Wtorki to od dłuższego czasu dzień w którym publikuję fragmenty historii Starego Świata, w minionych tygodniach mogliście przeczytać o Księstwie Parravon: Ludność i polityka, Książę Kasjan z Parravon oraz Relacje z sąsiednimi księstwami i barwy księstwa, a także Znaczące miejsca.

Podzieliłem się z Wami wrażeniami z wysłuchania dostępnych na Sorytel słuchowisk na podstawie opowiadań Jakuba Ćwieka: Robin Hood i Szmaragdowy Król oraz Szepczący w eterze.

Przypominam, że wszystkie opublikowane dotychczas wpisy fluffowe dostępne są w czytelni.

Podsumowałem także kolejne tygodnie na blogu Wrota - polska sieć blogów bitewnych: #013#014, #015 oraz #016 #017. 

Zamieściłem także #032 odcinek z życia Stefana.


I na koniec trochę statystyk.

W minionym miesiącu szanowne państwo-draństwo odwiedziło DansE MacabrE blisko 9k razy.

Wśród najczęściej czytanych postów znalazły także wpisy Recenzja: Post apocalyptic miniatures od Orzol Studio oraz Warsztat: Budowa stołu modułowego 'Ruiny Mordheim', część 1 i Storytel: Robin Hood i Szmaragdowy Król. Jakub Ćwiek.

Na dzień 31102021 blog posiada 255 obserwatorów i 793 polubień na FB oraz 3617 opublikowanych postów.

Dziękuję bardzo moim Patronom: Arkadiusz Ś., Maciek K., Miłosz K., Jacek D., Sebastian K., Tomek W., za wsparcie bloga DansE MacabrE oraz gry bitewnej Warheim FS.

Możecie także zostać Patronami DansE MacabrE i wesprzeć projekt za pośrednictwem strony patronite.pl.

Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.

Raport #017

Zapraszam do lektury wpisów, które w minionym tygodniu zostały opublikowane na blogach zrzeszonych wokół Wrota - polska sieć blogów bitewnych

Model tygodnia:

Cornelius Nosferatu Vampire od Mushrooma z bloga Krypta Królów.

Galeria:

  • Na DansE MacabrE opublikowałem zdjęcia chorążego skinków do Warheim FS.
  • Z kolei Michał na DwarfCrypt zamieścił zdjęcia Zombie od Rotten Factory.
  • Potsiat na Gangs of Mordheim zaprezentował zdjęcia Wampirzycy do WFB.
  • Pepe na blogu Fantasy w miniaturze zamieścił zdjęcia Tarantine Nobles/Tarentine Cavalry do Clash of Spears!.
  • Rafał na blogu Kaliber 28 mm zaprezentował zalążek Harcowników klanu Skryre do Warheim FS.
  • Karol na łamach bloga Najmita.net opublikował zdjęcia krasnoludzkich górników i rangerów.
  • Zaś Sowabud na swoim blogu Tűzzel-Vassal Wargaming és más zaprezentował uzupełniania dla Arabów do gry Lion Rampart.

Recenzje:

  • Na DansE MacabrE w ramach październikowej edycji FKB zrecenzowałem zestaw Skeletons od Alien Lab Miniatures.
  • Natomiast Michał na łamach bloga DwarfCrypt zrecenzował Dungeon Treasure Piles, Crypt Alcoves and Medieval Sarcophagi od Grabblecast.

Raporty bitewne:

  • Ranger na łamach Kuriera Kaledońskiego opublikował raport bitewny z rozgrywki w a Songs of Ice and Fire.

Inne:

  • Na DansE MacabrE opublikowałem kolejną część relacji z budowy budynków specjalnych do Warheim FS, a także kolejną porcję informacji na temat Parravon w Bretonni oraz podzieliłem się wrażeniami z wysłuchania audiobooka Szepczący w eterze na podstawie opowiadania Jakuba Ćwieka.

piątek, 29 października 2021

Figurkowy Karnawał Blogowy. Edycja #86: Halloween. Część 3 z 3.
Recenzja: Skeletons od Alien Lab Miniatures.
Reviews: Skeletons from Alien Lab Miniatures.

Witam szanowne państwo-draństwo i zapraszam do lektury ostatniego z trzech wpisów opublikowanych w ramach osiemdziesiątej szóstej odsłony Figurkowego Karnawału Blogowego

Gdyby ktoś z szanownego państwa-draństwa czytającego blog DansE MacabrE jeszcze nie wiedział, FKB to inicjatywa którą w polskiej wargamingowej blogosferze 7 września 2014 roku rozpoczął Inkub prowadzący bloga Wojna w miniaturze.

Do tej pory, co można wywnioskować po tytule posta, odbyły się osiemdziesiąt pięć edycji, których podsumowania znajdziecie TUTAJ

Gospodarzem osiemdziesiątej szóstej edycji jest Wołek Zbożowy, który na swoim blogu NerdWorkshop opublikował na początku miesiąca post z tematem przewodnim październikowej edycji - Halloween.

To tyle tytułem wstępu, zapraszam do lektury.
***
Ostatnim zestawem od AlienLab Miniatures, który chcę Wam zaprezentować w ramach październikowej edycji FKB jest Skeletons #2

Podobnie jak zaprezentowany wcześniej zestaw Pile of Skulls #2, także Skeletons #2 został przeze mnie użyty do waloryzacji ulicznych latarni.

Zestaw, który był częścią większej przesyłki został umieszczony w strunowym woreczku, zamkniętym firmową ulotka.

Zestaw to szkieletów przywiązanych do pali, u stóp których znajdują się resztki spalonego drewna.

Jakość odlewów jest bardzo dobra, a liczne detale są ostre i wyraźne. Nie zauważyłem linii podziału formy, której prawdopodobnie z uwagi na kształt odlewów nie ma, za to nieliczne błony pozostałe po procesie odlewania są łatwe do usunięcia, na przykład starą szczoteczką do zębów.

Jeśli chcecie ozdobić swoje stoły pozostałościami po spalonych czarownicach lub heretykach, to zestaw Skeletons #2 od Alien Lab Miniatures jest warty rozważenia.

Polecam!
The last set from AlienLab Miniatures that I want to present to you as part of the October edition of Miniatures Blog Carnival is Skeletons #2.

Similarly to the previously presented Pile of Skulls #2 set, also Skeletons #2 was used by me to valorize street lamps on modules from which I will build a table with the ruins of Mordheim.

The set Skeletons #2 , which was part of a larger package from AlienLab Miniatures, was placed in a string bag, closed with a company leaflet.

The set Skeletons #2 consists of 6 skeletons tied to piles, at the feet of which there are remains of burnt wood.

The quality of the castings is very good and numerous details are sharp and clear. I did not notice the mold dividing line, which probably does not exist due to the shape of the castings, but the few films left over from the casting process are easy to remove, for example with an old toothbrush.

If you want to decorate your tables with the remains of burned witches or heretics, then the Skeletons #2 set from Alien Lab Miniatures is worth considering.

I recommend!!



Możecie także zostać Patronami DansE MacabrE i wesprzeć projekt za pośrednictwem strony patronite.pl.

A więcej o moim udziale na patronite.pl znajdziecie TUTAJ.
You can also become Patrons of DansE MacabrE and support the project through the patronite.pl website.

And more about my participation at patronite.pl can be found HERE.

Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.

czwartek, 28 października 2021

Poradnik: Budowa budynku specjalnego, część 3.
Tutorial: Construction of a special building, part 3.


Każdy turniej Warheim FS ma jakiś charakterystyczny motyw przewodni. W przypadku turnieju zaplanowanego na wiosnę 2022 roku jest to budynek specjalny, który należy zbudować według szablonu przygotowanego przez Bahiora z bloga The Dark Oak.

Szablon możecie pobrać STĄD, a TUTAJ znajdziecie wątek poświęcony zbliżającemu się turniejowi Warheim FS xXx.

***

Trzeci etap budowy budynków specjalnych polegał na wypełnieniu przestrzeni między belkami na ścianach gipsem, który po wyschnięciu zeszlifowałem papierem ściernym i podrapałem ostrą igłą.

Z drewnianych mieszadełek do kawy zbudowałem także podłogi, których kształt znajdziecie w szablonie.

Podłogę na parterze drugiego budynku wyłożyłem kamieniem z korkowej podkładki, a ściany pomalowałem klejem do drewna zmieszanym z gipsem i piaskiem.

***

Poradnik podzielony jest na części...
...a publikacja ostatniej części zaplanowana jest na 23.12.2021.
As you may know, each Warheim FS tournament has a specific theme. In the case of the tournament scheduled for spring 2022, it is a special building, which should be built according to a template prepared by Bahior from The Dark Oak blog.

You can download the template HERE, and HERE you will find a thread dedicated to the upcoming Warheim FS - xXx tournament.

***

The third stage of the construction of special buildings consisted of filling the space between the beams on the walls with plaster, which, after drying, was sanded with sandpaper and scratched with a sharp needle.

I also built wooden floors from wooden coffee stirrers, the shape of which can be found in the template.

In addition, I lined the floor on the ground floor of the second building with a stone cut from a cork pad, and painted the walls with wood glue mixed with plaster and sand.

***

The guide is divided into 7 parts...
...and the publication of the last part is scheduled for December 232021.


Możecie także zostać Patronami DansE MacabrE i wesprzeć projekt za pośrednictwem strony patronite.pl.

A więcej o moim udziale na patronite.pl znajdziecie TUTAJ.
You can also become Patrons of DansE MacabrE and support the project through the patronite.pl website.

And more about my participation at patronite.pl can be found HERE.

Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.

środa, 27 października 2021

Galeria: Jaszczuroludzie z Lustrii. Stronnik - Skink - Chorąży.
Gallery: Lizardmen from Lustria. Henchman - Skink - Standard Bearer.

    Skinki są niewielkimi, inteligentnymi stworzeniami, wyhodowanymi przez Pradawnych z ziemno-wodnych form życia, zamieszkujących w bagnach Lustrii od zarania świata. Są zwinne pod względem fizycznym i sprawne mentalnie, co pozwala im wypełniać złożone zadania. Skinki wykonują wiele czynności, które wymagają sprytu i są niezastąpione w utrzymaniu codziennego działania miast-świątyni. To one tworzyły podstawę siły roboczej Pradawnych, a dziś wykonują te same obowiązki dla Slannów. Jako istoty dobrze zorganizowane i towarzyskie Skinki instynktownie pracują dobrze w dużych grupach. Komunikują się ze sobą subtelnymi zmianami w odcieniu skóry i grzebieni, a także mówionymi rozkazami i wykonują skomplikowane zadania z wielką efektywnością.

W czasie wojny Skinki dobywają swej broni i walczą u boku Saurusów i Kroxigorów. Skinki są zwoływane do bitwy przez najodważniejszych i najbardziej agresywnych przedstawicieli swego rodzaju. Chociaż nie lęgną się jako wojownicy i są słabsze od swych większych kuzynów, potrafią obsługiwać bardziej skomplikowane machiny i broń. Jako żołnierze prezentują cały wachlarz zachowań od lekkomyślnej zuchwałości po nagłą panikę. Płochliwa natura skłania je często do ucieczki w obliczu silnego oporu. Skinki są biegłymi myśliwymi i nauczyły się pokrywać broń zabójczymi toksynami uzyskiwanymi z jadowitych zwierząt ziemno-wodnych, owadów i węży, które zamieszkują w gorącej, parnej dżungli.

Skink to kolejny ze stronników, który służy w kompanii Jaszczuroludzi z Lustrii w Warheim FS.The Skink is another henchman that serves in warband Lizardmen from Lustria in Warheim FS.


Możecie także zostać Patronami DansE MacabrE i wesprzeć projekt za pośrednictwem strony patronite.pl.

A więcej o moim udziale na patronite.pl znajdziecie TUTAJ.
You can also become Patrons of DansE MacabrE and support the project through the patronite.pl website.

And more about my participation at patronite.pl can be found HERE.

Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.

wtorek, 26 października 2021

Bretonnia, część 121 - Parravon, część 5. Znaczące miejsca.

Parravon

Już na pierwszy rzut oka widać, że miasto jest stolicą księstwa. Majestatycznie górujący nad okolicą zamek wyrasta wprost ze skał wysokiej iglicy wieńczącej pasmo Gór Szarych, zaś u jej stóp wije się rzeka Grismarie. Cechą charakterystyczną stolicy księstwa jest fakt, iż niemal w całości została wykuta w skałach. Od najdawniejszych czasów pałace, fontanny, mury i świątynie, a nawet zwykłe domy wznoszono z kamienia. Przez 6 kilometrów zabudowania ciągną się wzdłuż doliny, szerokie najwyżej na trzy, cztery ulice. Natomiast urwiska są siedliskiem tysięcy ptaków, które białymi śladami odchodów znaczą czerwone dachówki tego malowniczego miasta. Rzeka jest tutaj wąska i duże statki mogą dopłynąć co najwyżej do północnego krańca miasta, gdzie małe składy portowe wyciosano bezpośrednio w urwistej skale. Tutejsi obywatele lubią myśleć o sobie jako o prostym, wiejskim społeczeństwie. Powodzi im się dobrze dzięki obfitym zbiorom owoców oraz zboża z pobliskich pól.

Wielu Bretonnczyków oburza lub dziwi łamanie uświęconego tradycją prawa, iż wyłącznie domy szlachty mogą być kamienne. W odpowiedzi szlachta z Parravon - nie chcąc dopuścić, aby byle jak klecone drewniane chałupy oszpeciły ich rodową siedzibę - wyraża od wieków powtarzaną opinię, iż chłop w murowanym domu jest niczym chłop w górskiej jaskini. Biorąc pod uwagę wyposażenie i stan chłopskich kamienic, jest to twierdzenie bliskie prawy. Oczywiście kupcy z Parravon w pełni wykorzystują łaskawość szlachty, wznosząc imponujące rezydencje, które nie ustępują nawet pałacom magnaterii.

Obowiązujący w mieście nakaz budowania domów z kamienia sprawia, iż w Parravon zamieszkuje niezwykła liczna społeczność Krasnoludów. Większość z nich to utalentowani kamieniarza i górnicy z Imperium oraz podziemnych twierdz w Górach Przeskoku i Krańca Świata. Niektóre z zamieszkujących Parravon krasnoludzkich rodów od wielu pokoleń pracują na rzecz miasta, utrzymując w dobrym stanie miejskie mury, a także budując nowe domy. Mimo iż cieszą się zasłużonym szacunkiem, nie utrzymują zbyt zażyłych stosunków ze swymi ludzkimi sąsiadami, podobnie jak w miastach Imperium żyjąc we własnych dzielnicach i trzymając się swego grona.

Górujący nad miastem książęcy zamek wzniesiony został na szczycie skalistego wzgórza. Z wysokich, smukłych wież rozciąga się zapierający dech w piersiach widok na majestatyczne Góry Szare oraz błękitną wstęgę rzeki Grismarie, przecinającej zielony kobierzec Athel Loren. Wykuta w skale forteca wygląda niemal tak samo jak przed dwoma tysiącami lat, gdy pierwsi kamieniarze z Parravon zaczęli wznosić siedzibę dla swego władcy. W miarę upływu czasu kolejni książęta rozbudowywali zamek, drążąc podziemne korytarze i komnaty we wnętrzu góry.

Miejscy architekci i kamieniarze podchwycili ten pomysł, pogłębiając i poszerzając piwnice pod domami, a także łącząc budynki podziemnymi korytarzami i chodnikami. W efekcie pod miastem powstała gęsta sieć tuneli i magazynów, wykorzystywanych nie tylko w przypadku ewentualnego oblężenia, ale przede wszystkim jako spiżarnie, składy oraz dodatkowe izby mieszkalne.

Parravon przed wiekami był stołecznym miastem Bretonni i siedzibą króla, dopiero Król Henryk de Tervineza przeniósł swój dwór do Couronne i ustanowił miasto nową stolicą.

Odizolowani od dużych miast z północy, panowie i damy Parravonu folgują swym zamiłowaniem do ogrodnictwa i zabaw - przyjemności zdrowych z pozoru, dalece różnych od zgnilizny Gisoreux i Couronne. Jednak obecnie nawet tutaj pojawiło się robactwo Chaosu.

W nocy atmosfera miasta ulega zmianie - drzwi są zamykane i ryglowane, zatrzaskuje się okiennice. Po zachodzie słońca ulice Parravonu stają się dziwnie puste i zapada niezwykła cisza. Mieszkańcy ukrywają się w domach, nie słysząc pukania gości i nie otwierając nikomu. Parravon został dotknięty przez nieznane zło. W nocy krąży tutaj tajemnicze kawalkady bestii czy demonów, włamując się do mieszkań i porywając z nich całe rodziny. Wydaje się, że tylko arystokracja pozostawiona jest w spokoju i wiele osób właśnie ją obarcza winą za taki stan rzeczy. Jeszcze inni przeklinają miejskich czarnoksiężników za ich wścibstwo albo mówią ściszonym głosem o wiedźmach i Zwierzoludziach. Na razie nie można nic udowodnić, chociaż władze Parravonu czynią wszystko, by nocą ulic strzegły patrole gwardzistów. Również pogrążeni w smutku po stracie bliskich mieszkańcy otrzymują od władz wszelkie możliwe rekompensaty.

Zagajnik Dzieci

W sercu rosnącej na terenie Parravon części kniei Athel Loren mieści się gęsty zagajnik, okalający niewielkie, choć głębokie jezioro. Na brzegu ciemnozielonej, nieruchomej wodnej tafli leżą porzucone lalki. Niektóre są nowe i bogato zdobione, inne leżą tu od wielu lat, podniszczone przez deszcz i upływ czasu. W okolicy zagajnika często można spotkać kobiety ze wszystkich stron Bretonni. Niektóre są pełne nadziei, inne smutne lub zrozpaczone, jednak wszystkie wydają się na coś czekać. Co ciekawe, każda nosi ze sobą lalkę.

Miejsce znane jest z tego, iż nad brzeg jeziora Czarodziejka przyprowadza niechciane przez siebie dzieci. Leśny lud niekiedy myli się i porywa zwykłe dzieci, pozbawione magicznego talentu. Jeśli tak się zdarzy, Czarodziejka nakazuje oddać je pod opiekę kobiet, które odwiedziły jezioro w Zagajniku Dzieci. Nie wiadomo, dlaczego wybrano właśnie to miejsce, gdyż nie różni się ono niczym o wielu podobnych mu leśnych sadzawek.

Leśny lud przybywa w nocy, podrzucając dzieci w równie tajemniczy sposób, jak je porwał. Wysłannicy Pani z Jeziora czekają na dogodny moment, kiedy wszystkie kobiety zasną. Dopiero wtedy podrzucają śpiące dziecko jednej z niewiast. Nad ranem wybrana kobieta ze łzami szczęścia tuli przybrane dziecko, zostawiając w darze dla służki Pani z Jeziora przywiezioną lalkę swego utraconego potomka.

Wyprawa w głąb lasu nie jest zbyt bezpieczna, szczególnie dla samotnej kobiety. W pobliżu Zagajnika Dzieci nie ma żadnych wiosek, a nocowanie bez straży w puszczy jest bardzo ryzykowne. Chętnych jednak nie brakuje, mimo iż rzadko która kobieta może liczyć na łaskę Czarodziejki, a przypadki, że ktoś odzyskał własne utracone dziecko, są niemal niespotykane.

Niemal to słów, które wydaje się dawać nadzieję zrozpaczonym matkom i sprawia, iż wiele z nich decyduje się na niezwykle niebezpieczną wyprawę w głąb Athel Loren.

Zamek Sanglac

Wśród szczytów Gór Szarych stoi opuszczony od lat zamek. Ponad sto lat temu władający nim ród został wyrżnięty w pień podczas ataku Zielonoskórych. Podróżni, którzy przybyli na miejsce, zastali jedynie posiekane ciała arystokraty, jego rodziny i zbrojnych, otoczone kręgiem zabitych przez nich Orków. Strategicznie położony zamek został przekazany we władanie innemu rycerzowi, który wysłał tam jednego ze swych synów. Po zaledwie kilku latach młody lord zginął w bitwie z orkami, które splądrowały jego siedzibę, swoim zwyczajem mordując wszystkich mieszkańców. Następnym władcą, z nadanym tytułem markiza, został starszy rycerz, weteran wielu bitew z górskimi goblinami. Wiszące nad zamkiem złe fatum wkrótce dało o sobie znać, gdy zaprawionego w bojach wojownika spotkał ten sam los, co poprzedników. Dopiero wtedy panowie okolicznych ziem uznali, iż zamek nie jest na tyle cenny, aby ryzykować życiem swoim i rodziny. Jak to lapidarnie ujął jeden z rycerzy: Niech go sobie wezmą orki. Przynajmniej będzie wiadomo, gdzie ich szukać.

Orkowie zajęli opuszczoną warownię, lecz nie dane im było zaznać spokoju. Niedługo potem do zamku zakradła się grupa awanturników, którzy wyruszyli na poszukiwanie porwanej karawany. Znaleźli jedynie porąbane ścierwa Zielonoskórych. Wyglądało na to, że pozabijali się nawzajem lub też inne plemię zaatakowało swych pobratymców. Walki miedzy orkami nie są rzadkością, lecz tak jak w przypadku poprzednich mieszkańców zamku, teraz również orkowie padają ofiarą napaści nieznanych sprawców. W końcu nawet Zielonoskórzy zdecydowali się porzucić to przerażające miejsce.

ciąg dalszy nastąpi...
(a wszystkie wpisy fluffowe opublikowane dotychczas dostępne są w czytelni).

Możecie także zostać Patronami DansE MacabrE i wesprzeć projekt za pośrednictwem strony patronite.pl.

A więcej o moim udziale na patronite.pl znajdziecie TUTAJ.
You can also become Patrons of DansE MacabrE and support the project through the patronite.pl website.

And more about my participation at patronite.pl can be found HERE.

Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.

poniedziałek, 25 października 2021

Storytel: Szepczący w eterze. Jakub Ćwiek.

Po Robin Hoodzie i Szmaragdowym Królu, o którym więcej napisałem ostatnio, sięgnąłem po kolejnego audiobooka, na podstawie opowiadania Jakuba Ćwieka.

Storytel na swojej stronie o audiobooku Szepczący w eterze, Jakuba Ćwieka napisał w następujący sposób:

"Szepczący w ciemności" to krótkie opowiadanie mistrza horroru, H.P. Lovecrafta. A co by było, gdyby jego akcja działa się w Polsce. Dajmy na to - w Pokrzywnej? Dziś?
Jakub Ćwiek i Sound Tropez znów połączyli siły, by przedstawić Wam historię dziwnych zdarzeń, które miały miejsce w Pokrzywnej, na Dolnym Śląsku.

I zasadniczo trudno coś więcej napisać nie zdradzając fabuły.

To krótkie 47 minutowe opowiadanie zostało świetnie zrealizowane i audiobooka naprawdę fajnie się słucha. Jeśli lubicie historie w lovecraftowych klimatach, to Szpeczący w eterze nie powinien Was rozczarować. 

W chwili gdy piszę tego posta, audiobooka oceniły 537 osoby, a w 5 stopniowej skali produkcja otrzymała ocenę 4.11

Audiobook na łamach serwisu Storytel znajdziecie TUTAJ.

Możecie także zostać Patronami DansE MacabrE i wesprzeć projekt za pośrednictwem strony patronite.pl.

A więcej o moim udziale na patronite.pl znajdziecie TUTAJ.
You can also become Patrons of DansE MacabrE and support the project through the patronite.pl website.

And more about my participation at patronite.pl can be found HERE.

Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.

niedziela, 24 października 2021

Raport #016

Dziękuję bardzo szanownemu państwu-draństwu za to, że nie przemęczacie mnie i publikujecie coraz mniej wpisów. Dzięki temu pisanie Raportów idzie zdecydowanie szybciej.

Zapraszam do lektury i komentowania wpisów opublikowanych w minionym tygodniu na blogach zrzeszonych wokół Wrota - polska sieć blogów bitewnych

Model tygodnia:

Bandit Buntai Revised od Michała z DwarfCrypt.

Galeria:

  • Gonzo na blogu Black Grom Studio udostępnił zdjęcia Ghouli do Oathmarka.
  • Na DansE MacabrE zaprezentowałem 'psy bojowe' dla Niziołków z Krainy Zgromadzenia do Warheim FS.
  • Michał na DwarfCrypt odświeżył modele Bandit Buntai Revised do gier Ronin/Test of Honour.
  • Natomiast Pepe na blogu Fantasy w miniaturze zamieścił zdjęcia Tarantine Nobles/Tarentine Cavalry do Clash of Spears.
  • A Potsiat na Gangs of Mordheim pomalował modele Bat Swarms do Warhammer Quest.
  • Z kolei Ranger na łamach Kuriera Kaledońskiego udostępnił zdjęcia ORCa z PanOceanii do Infinity.
  • Marcus Fox na blogu Marek Miniatures zaprezentował model Geomantki.
  • Sowabud na swoim blogu Tűzzel-Vassal Wargaming és más pochwalił się pomalowanymi modelami Angry Monk do gry Saga.
  • Zaś Telamon na blogu Vae Victis pokazał zdjęcia modelu Desolation Engine do Malifaux.

Figurkowy Karnawał Blogowy:

  • Na DansE MacabrE zrecenzowałem model Dwarf Chief od Scibor MM.
  • Mushroom na swoim blogu Krypta Królów w ramach FKB pomalował model Cornelius Nosferatu Vampire.

Raporty bitewne:

Inne:

  • Na DansE MacabrE opublikowałem pierwszą relację z budowy stołu modułowego Ruiny Mordheim do Warheim FS oraz napisałem kilka słów na temat Bretonni.
  • Krajarek na łamach bloga Klubu Gier Historycznych zapraszam na VI Turniej o Buławę Prezydenta Dąbrowy Górniczej.

piątek, 22 października 2021

Recenzja: Dwarf Chief od Scibor MM.
Reviews: Dwarf Chief from Scibor MM.

Dzisiaj możecie rzucić okiem na model Dwarf Chief od Scibor MM.

Figurkę umieszczono w przeźroczystym blisterze, w którym oprócz odlanego w żywicy modelu znalazły się kwadratowa podstawka i firmowa ulotka.

Odlany w całości model przedstawia dobrze zbudowanego, brodatego krasnoludzkiego wodza, który przed chłodem chroni się płaszczem ze skóry lwa, a do walki rusza uzbrojony w potężny, bogato zdobiony wielki młot.

Figurkę z powodzeniem można wcielić w szeregi dowolnej kompanii KrasnoludówWarheim FS.

Po rozpakowaniu warto umyć żywiczne elementy w ciepłej wodzie z mydłem.

Jakość odlewu jest dobra, nie zauważyłem większych nadlewek czy śladów podziału formy, zaś błony pozostałe po procesie odlewania można łatwo usunąć szczoteczką do zębów.


Więcej informacji na temat zestawu znajdziecie na stronie producenta.
Today on the pages of the blog DansE MacabrE you can take a look at the Dwarf Chief  miniatures from Scibor MM.

The miniatures is packed in a transparent blister, which, in addition to the gray resin model, also includes a square scenic bases and a company leaflet.

Cast in one piece, the miniatures shows a well-built, bearded dwarven chief who protects himself from the cold with a lion's skin cloak, and sets off to fight armed with a powerful, richly decorated huge hammer.

Miniatures can be successfully incorporated into the ranks of any company of Dwarves in Warheim FS.

After unpacking, it is a good idea to wash the resin elements in warm soapy water.

The quality of the casting is good, I have not noticed any major flakes or traces of mold splitting, and the film remaining after the casting process can be easily removed with a toothbrush.

More information about the set can be found on the manufacturer's website.



Możecie także zostać Patronami DansE MacabrE i wesprzeć projekt za pośrednictwem strony patronite.pl.

A więcej o moim udziale na patronite.pl znajdziecie TUTAJ.
You can also become Patrons of DansE MacabrE and support the project through the patronite.pl website.

And more about my participation at patronite.pl can be found HERE.

Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.

czwartek, 21 października 2021

Warsztat: Budowa stołu modułowego 'Ruiny Mordheim', część 1.
Workshop: Construction of the 'Ruins of Mordheim' modular table, part 1.

Jeśli obserwujecie profil Warheim FS na Facebooku, to już wiecie, że zacząłem budowę modułowego stołu z ruinami Mordheim.

Jako podstawy użyłem 12 kwadratowych modułów o wymiarach 40x40 cm z pleksi, na które przykleiłem wycięte ze styroduru klocki z których ułożyłem z grubsza powierzchnię stołu. Zaś same moduły powinny pozwolić do niemal dowolną konfigurację pola bitwy.

Docelowo chcę, żeby w odróżnieniu od Teufelsbergu, stół do rozgrywek wewnątrz murów miał wiele poziomów oraz mostów i kładek, pozwalających na wykorzystywanie zasad umożliwiających wspinaczkę, skoki i szarże nurkującą.

Ruiny wykonałem z makiet od Lasercut Buildings, tych samych, z których zbudowałem Teufelsberg.
If you follow the Warheim FS Facebook fan page, you already know that I started building a modular table with the Mordheim ruins.

As a base, I used 12 square modules with dimensions of 40x40 centimeters made of plexiglass, on which I glued bricks cut from styrodur, from which I placed roughly the surface of the table. The modules themselves should allow for almost any configuration of the battlefield.

Ultimately, I want the game table inside the walls to have many levels, bridges and footbridges, unlike Teufelsberg, allowing you to use the rules that allow you to climb, jump and dive charges.

The ruins of the buildings were made of buildings models from Lasercut Buildings, the same ones that I used to build Teufelsberg.


Możecie także zostać Patronami DansE MacabrE i wesprzeć projekt za pośrednictwem strony patronite.pl.

A więcej o moim udziale na patronite.pl znajdziecie TUTAJ.
You can also become Patrons of DansE MacabrE and support the project through the patronite.pl website.

And more about my participation at patronite.pl can be found HERE.

Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.