Strony

sobota, 31 lipca 2021

Podsumowanie miesiąca. Lipiec.

lipcu na DansE MacabrE opublikowałem 29 postów

Miesiąc rozpocząłem od podsumowania czerwcowej edycji Figurkowego Karnawału Blogowego. Wziąłem także udział w #083 odsłonie wydarzenia, a odpowiednie wpisy znajdziecie TUTAJ oraz TUTAJ.

W lipcu wziąłem także udział w POniedziałkowym POdcaście, a także opublikowałem nową wersję podręcznika oraz relację z potyczki w Warheim FS.

galerii znalazły się zdjęcia Saurusa, Niewolnika, Białego Lwa, Przepatrywacza oraz II i III Lasu.

W warsztacie rekrutowałem lansjerów i oblężników z Remas Psów Wojny  oraz zrecenzowałem Wilhelm Von Tell i Crossbowmen with pavisses od Lead Adventure oraz Ogre Mercenary i Barbarian Chieftain od Rotten Miniatures, a także Mydło do pędzli od Craft Toolbox.

Wtorki to od dłuższego czasu dzień w którym publikuję fragmenty historii Starego Świata, w minionych tygodniach mogliście przeczytać o Księciu Folcardzie z Montfortu, Relacjach Montfortu z sąsiednimi księstwami i barwy księstwa oraz Znaczących miejscach Montfortu, a także o Mousillon.

Przypominam, że wszystkie opublikowane dotychczas wpisy fluffowe dostępne są w czytelni.

Ponadto wróciłem do pisania podsumować tygodnia na Wrota - polska sieć blogów bitewnych: #001 oraz #002 i #003. 

Zamieściłem także #029 odcinek z życia Stefana oraz #102 wydanie cyklu Muzycznie.


I na koniec trochę statystyk.

W minionym miesiącu szanowne państwo-draństwo odwiedziło DansE MacabrE blisko 25k razy.

Wśród najczęściej czytanych postów znalazły także wpisy Figurkowy Karnawał Blogowy. Edycja #82: (za)pasy oraz Figurkowy Karnawał Blogowy. Podsumowanie #82 edycji i Galeria: Elfowie Wysokiego Rodu z Ulthuanu. Bohaterowie - Biały Lew.

Na dzień 31072021 blog posiada 255 obserwatorów i 769 polubień na FB oraz 3535 opublikowanych postów.

Dziękuję bardzo moim Patronom: Michał G., Tomasz G., Piotr F., Miłosz K., Jacek D., Sebastian K., Tomek W., za wsparcie bloga DansE MacabrE oraz gry bitewnej Warheim FS.

Możecie także zostać Patronami DansE MacabrE i wesprzeć projekt za pośrednictwem strony patronite.pl.

Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.

piątek, 30 lipca 2021

Recenzja: Mydło do pędzli od Craft Toolbox.

Sponsorem dzisiejszej recenzji jest Hurtownia hobbystyczna - Arbooz.euktóra posiada w swojej ofercie między innymi Mydło do pędzli 110 ml od Craft Toolbox dedykowane zarówno do pędzli z naturalnym jak i syntetycznym włosiem.

Jakiś czas temu Rafał zwrócił się do mnie  z pytaniem, czy nie zechciałbym przetestować nowych mydeł do pędzli, które wprowadzają do swojej oferty?

Ponieważ, po pierwsze primo maluję dużo i akurat miałem zacząć malowanie Zbrojnej kompanii z Ostlandu, relacje z malowania możecie obejrzeć na Facebooku, oraz po drugie primo mydło do pędzli, którego używałem do tej pory skończyło mi się zgodziłem się bez wahania.

Jakiś czas później otrzymałem przesyłkę w której znalazły się między innymi trzy widoczne na zdjęciach słoiki. Oprócz większego słoika z podstawową wersją mydła, otrzymałem także dwie próbki zawierające odpowiednio mydło z domieszką gliceryny oraz wosku.

Na zdjęciach możecie też zobaczyć zdjęcia pędzli, których użyłem do malowania akrylami i contrastami od GW oraz olejnymi efektami od AK Interactive i MiGa, a które to doświadczyły działania mydła na własnym włosiu

Drugi od lewej to fantastyczny Winsor and Newton Series 7, którym pomalowałem już ponad 200+ figurek, a jego towarzysze to porządne Roubloffy, mające na koncie nieco mniej modeli. Swoją drogą, te ostatnie też są dostępne w ofercie Arbooz.eu. Ustępują nieco jakością Series 7 od Winsor and Newton, ale są znacznie lepsze niż wskazuje na to ich cena.

Wracają jednak do meritum. Jeśli szanowne państwo-draństwo czeka na krótką opinię na temat działania mydła do pędzli od Craft Toolbox, to obraz mówi więcej niż tysiąc słów, więc stan widocznych na zdjęciach pędzli powinien Wam wystarczyć za rekomendację.

W wersji dłuższej... Zasadniczo malarze zaliczają się do jednej z trzech grup: pierwsza do czyszczenia pędzli używa dostępnych w domu kosmetyków, druga dedykowanej do tego chemii modelarskiej, a trzecia kupuje tanie pędzle, które zwyczajnie wyrzuca do śmieci gdy się zużyją.

Ja w swoim warsztacie, a maluję nieprzerwanie od 2008 roku, używałem zarówno tanich pędzli, jak i dostępnych w domu kosmetyków. Jednak od jakiegoś czasu pomny na popełnione w młodości błędy, nauczyłem się stosować dedykowaną do pędzli chemię, właśnie po to, żeby pędzle, na które wydałem sporo PLN służyły mi dłużej. 

Dlatego też z czystym sumieniem mogę Wam polecić recenzowany produkt. Po wstępnym wyczyszczeniu włosia w zmywaczu do farb akrylowych lub rozcieńczalniku do farb olejnych, myłem pędzle zgodnie z instrukcją w mydle, które skutecznie usuwało resztki farby oraz pozwalało trwale uformować włosie w szpic. Przy czym z trzech testowanych wersji moim zdaniem najlepsza jest ta podstawowa, w przypadku mydła z dodatkami włosie po wyschnięciu robiło się puszyste, co przydaje się w przypadku własnych włosów, ale już niekoniecznie pędzla do detali.

Dodatkową zaletą jest to, że testowane mydło do pędzli jest w płynie. Swego czasu używałem mydła w kostce i samo nabieranie twardego czyścidła mogło uszkodzić włosie, co przy moich niezgrabnych paluchach kilka razy mi się zdarzyło. Tutaj nie ma tego problemu, choć za to trzeba uważać, żeby mydła nie rozlać. 

Ostatnią, ale nie najmniej ważną zaletą, jest całkiem przyjemny zapach, których unosi się w warsztacie po użyciu środka.

Polecam, jeśli lubicie swoje pędzle to zapytajcie w swoim lokalnym sklepie czy już je dla Was zamówili na stronie Arbooz.eu.

A jakich pędzli Wy używacie i czym je czyścicie?


Możecie także zostać Patronami DansE MacabrE i wesprzeć projekt za pośrednictwem strony patronite.pl.

A więcej o moim udziale na patronite.pl znajdziecie TUTAJ.
You can also become Patrons of DansE MacabrE and support the project through the patronite.pl website.

And more about my participation at patronite.pl can be found HERE.

Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.

czwartek, 29 lipca 2021

Galeria: Teufelsberg. Las III.
Gallery: Teufelsberg. Forest III.

Dziś mam dla Was zdjęcia trzeciego Lasu, a właściwie odświeżonego Prastarego Drzewa, które postanowiłem wykorzystać jako element terenu wsi Teufelsberg.

Zdjęcia możecie otworzyć w nowej karcie, ponieważ mają 1500 pikseli szerokości i w oryginalnym rozmiarze nie mieszczą się w szpaltach bloga. 

Drzewo zrobiłem ze skręconego miedzianego drutu, który pokryłem szpachlą do drewna.

Z kolei gałęzie drzewa posypałem różnego rodzaju posypkami imitującymi liście.

Całość uzupełniłem różnego rodzaju posypkami, pigmentami i olejnymi efektami.


Siedzące w gniazdach Gryfony, to modele od Games Workshop.

Poniżej znajdziecie pozostałe poradniki, w których pokazałem jak zrobiłem:

I to chyba tyle, zapraszam do oglądania (najlepiej otwierając obraz w nowym oknie), piszcie komentarze, udostępniajcie.
Today I have for you photos of the third Forest, or rather a refreshed Ancient Tree, which I decided to use as an element of the Teufelsberg village area.

I would like to remind you that you can open image in a new tab, because they are 1500 pixels wide and in their original size they do not fit into the blog columns.

I built the tree of twisted copper wire and covered it with a wood trowel.

In turn, I sprinkled the tree branches with various types of sprinkles imitating leaves.

I complemented the whole with various types of sprinkles, pigments and oil effects.

Griffins sitting in nests are miniatures from Games Workshop.


Below you will find other tutorials in which I have presented step by step how to make:
And that's about it, I invite you to watch (preferably by opening the image in a new window), write comments, share.


Możecie także zostać Patronami DansE MacabrE i wesprzeć projekt za pośrednictwem strony patronite.pl.

A więcej o moim udziale na patronite.pl znajdziecie TUTAJ.
You can also become Patrons of DansE MacabrE and support the project through the patronite.pl website.

And more about my participation at patronite.pl can be found HERE.

Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.

środa, 28 lipca 2021

Galeria: Niziołki z Krainy Zgromadzenia. Przepatrywacz.
Gallery: Halflings from the Moot. Scout.

Dziś mam dla Was zdjęcia kolejnego Niziołka służącego w szeregach kompanii Niziołki z Krainy Zgromadzenia do Warheim FS.

Więcej możecie przeczytać TUTAJ oraz TUTAJ i TUTAJ.
Today I have for you photos of another Halfling serving in the ranks of the warband Halflings from the Moot to Warheim FS.

You can read more about warband HERE and HERE and HERE.



Możecie także zostać Patronami DansE MacabrE i wesprzeć projekt za pośrednictwem strony patronite.pl.

A więcej o moim udziale na patronite.pl znajdziecie TUTAJ.
You can also become Patrons of DansE MacabrE and support the project through the patronite.pl website.

And more about my participation at patronite.pl can be found HERE.

Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.

wtorek, 27 lipca 2021

Bretonnia, część 109 - Mousillon, część 1. Kraina.

 To prawda, że Landuin był najwspanialszym z Towarzyszy Graala. Jego honor i odwaga nie miały sobie równych. Upadek Mousillon to jego wina, gdyż całe piękno i szlachetność krainy skupił w swym sercu. Jego śmierć ściągnęła na księstwo klątwę, pogrążając je w ruinie i zepsuciu.
- ostatnie słowa sir Emmerina, rycerza z Lyonesse, oskarżonego o herezję

Nigdy tam nie byłem i nie wybieram się. Wyglądam na szaleńca?
- Eldergar z Busreq, woźnica

Jak będziesz niegrzeczny, to pojedziesz do Mousillon.
- groźba często wykorzystywana przez rodziców niemal w całej Bretonni

Jak będziesz niegrzeczny, to nie wpuszczę cię do domu, gdy przyjdą potwory.
- groźba często wykorzystywana przez rodziców w Mousillon.

Ze wszystkich bretonnskich księstw Mousillon jest najmniejsze, najbiedniejsze i najbardziej znienawidzone. Większość dawnych ziem przypadła w udziale władcy Lyonesse po ujawnieniu się w AS1814 (836KB) zdrady księcia Merovecha. W czasie uczty lord Mousillon zabił króla, a później pił jego krew na oczach przerażonych i wstrząśniętych rycerzy. Wojna ze zdrajcą zakończyła się jego klęską.

Obecnie ziemie Mousillon to zaledwie skrawek dawnej potęgi i piękna księstwa. Zachodnią część, na wybrzeżu i w pobliżu ujścia Grismarie, pokrywają bagna i trzęsawiska, wśród których tkwią nieliczne wyspy twardego i suchego gruntu. Na północy i wschodzie teren się podnosi, przechodząc w pagórki i wyznaczające skraj Lasu Arden. Nawet pogoda wydaje się wymierzać karę przeklętemu przez bogów księstwu. W bezwietrzne dni znad mokradeł unosi się gęsta mgła, tłumiąc dźwięki w dusznym, cuchnącym oparze. Gdy zrywa się wiatr, zawsze wieje silnie i niesie ze sobą deszcz lub grad. O każdej porze roku rejon nawiedzają nawałnice. Na szczęście, pożary wzniecane przez pioruny nie rozprzestrzeniają się daleko na tym podmokłym i wilgotnym obszarze.

Wzgórza na zachodzie księstwa to skaliste i zdradzieckie wzniesienia. Porastają je karłowate drzewa i kolczaste krzewy, spośród których największą grozę budzi tutejsza odmiana dzikiej róży, według legendy wyrastająca w miejscu, gdzie leżał gnijący trup. Rzeczywiście często bywa tak, że największe połacie róż z Mousillon pokrywają miejsca dawnych pobojowisk. Krzew ma ciemnoczerwone liście oraz piękne kwiaty o żywej, głębokiej barwie fioletu i purpury (kwiaty kwitną przez cały rok). Na pierwszy rzut oka bardziej pasuje do pałacowego ogrodu niż do tej jałowej i szarpanej wichrami ziemi, lecz niezwykłe właściwości róż z Mousillon w pełni oddają skażoną złem i zepsuciem naturę księstwa. Łodygi usiane są haczykowatymi kolcami, natomiast sok roślin jest równie trujący jak jad pająka. Nawet przebywanie w pobliżu kwitnącej róży i wdychanie pyłku kwiatowego może być niebezpieczne. Test należy wykonywać w każdej rundzie, jeśli postać znajduje się w pobliżu rośliny.

Zajmujące większą część zachodniego Mousillon rozległe trzęsawiska stanowią śmiertelną pułapkę dla nieostrożnych wędrowców. Ścieżki i trakty nie są w żadnej mierze bezpieczne, gdyż większość położona jest tuż pod powierzchnią mulistej wody. Dla podróżnych noszących wysokie i mocne buty nie jest to wielką przeszkodą, jednak muszą uważać na każdym kroku, gdyż nie wiadomo, w którym miejscu kończy się szlak i zaczyna bagno. Wędrówkę utrudnia typowa dla mokradeł roślinność - śliskie mchy, porosty na wilgotnych głazach, a przede wszystkim zdradzieckie bagienne wodorosty. Jest to płożąca roślina trawiasta, której posplatane łodygi prowizoryczny pomost, dzięki któremu wodorost może z łatwością utrzymać się na wodzie, piachu i głazach. Osadzający się piasek i odparowująca woda tworzą szare błoto, które na pierwszy rzut oka nie odróżnia się od zwykłego szlaku. Tę naturalną pułapkę można odkryć za pomocą udanego testu spostrzegawczości lub sztuki przetrwania. Znacznie łatwiej można zorientować się co do zdradzieckiej natury roślinnego pomostu, wchodząc na zaschnięte wodorosty. Łodygi są niezwykle wiotkie i nie utrzymają ciężaru większego od bardzo małej istoty. Jeśli nieostrożny podróżny wpadnie do wody, zapewne uda mu się wydostać na brzeg, chyba że pod pomostem wodorostów znajduje się grzęzawisko, ruchome piaski lub drapieżna bestia.

Głównym niebezpieczeństwem na obszarze Mousillon są nieumarli, występujący tu w liczbie większej niż gdziekolwiek w Bretonni. Klątwa okrywająca te ziemie wydaje się sprzyjać magii nekromantów. Nawet pozbawieni kontroli czarnoksiężnika, ożywieńcy z Mousillon dalej egzystują, wykonując bezmyślnie ostatni otrzymany rozkaz. Ożywieńcy, którzy z jakiegoś powodu wędrują po krainie, potrafią wyczuć granice przeklętego obszaru. Gdy dotrą do ziem sąsiednich księstw, zawracają i kontynuują swą wędrówkę w drugą stronę. Jeśli jednak zostaną zmuszeni do przekroczenia granicy, rozpadają się w proch lub zmieniają w gnijące zwłoki, oczywiście o ile nieumarłych nie podtrzymuje czarnoksięska moc nekromanty. Niezwykła natura Mousillon wydaje się przyciągać także inne stwory ciemności. Mówi się nawet, iż w niektórych regionach dochodzi do przypadków wysysania krwi z ludzi. Może to wskazywać na obecność wampirów, choć na pewno nie w takiej sile jak w Sylvanii.

Co zadziwiające, okolica wydaje się odstraszać zwierzoludzi i inne stwory Chaosu (za wyjątkiem mutantów). Co prawda w pobliżu Lasu Arden spotyka się ożywione trupy i szkielety zwierzoludzi, jednakże większość zbrojnych stad unika tych ziem. Krążą także słuchy o człekokształtnych istotach podobnych do szczurów i olbrzymich stadach gryzoni, które wylęgają się gdzieś w głębi bagien. Nikt jednak nie dotarł do ich siedziby i nie potwierdził, czym naprawdę są te niebezpiecznie i tajemnicze stwory.

Mousillon niewątpliwie wyróżnia się spośród wszystkich księstw Bretonni. W niełasce u króla i pozbawione księcia, ziemie i zamieszkujący je lud cierpią z powodu okrucieństwa, niesprawiedliwości, zarazy, przeróżnych plag i skrajnej nędzy. Szlachta w większości jest równie skażona złem jak kraj i poddani. Przez resztę Bretonnczyków Mousillon jest uważane za paskudną skazę, szpecącą piękno królestwa Pani z Jeziora. Nazwa Utraconego Księstwa rzadko pojawia się w rozmowie, chyba że jako obelga lub symbol wszystkiego, co podłe i obrzydliwe. Ale w tej odrazie jest coś więcej niż zwykły niesmak dla cuchnących bagien i ludzi urodzonych w tym przeklętym miejscu. W rzeczy samej Mousillon stanowi przestrogę dla reszty Bretonni. To wstrząsające przypomnienie faktu, czym mogłaby się stać kraina bez łaski Pani z Jeziora i jak blisko czai się potępienie. Mousillon powinno być ostrzeżeniem dla każdego.

ciąg dalszy nastąpi...
(a wszystkie wpisy fluffowe opublikowane dotychczas dostępne są w czytelni).

Możecie także zostać Patronami DansE MacabrE i wesprzeć projekt za pośrednictwem strony patronite.pl.

A więcej o moim udziale na patronite.pl znajdziecie TUTAJ.
You can also become Patrons of DansE MacabrE and support the project through the patronite.pl website.

And more about my participation at patronite.pl can be found HERE.

Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.

poniedziałek, 26 lipca 2021

Raport bitewny: Nieumarły tabor ludu Strigosu vs Zbrojna kompania z Ostlandu.

24 lipca 2021 w Katowicach w Centrum Gier Inny Wymiar rozegrałem pierwszą potyczkę w ramach kampanii Warheim FS – Silesiaheim. Do boju poprowadziłem Nieumarły tabor ludu Strigosu, który pośród zabudowań wsi Teufelsberg zmierzył się ze Zbrojną kompanią Ostlandu, dowodzoną przez Maćka.

Po burzliwych dyskusjach związanych ze zmianą zasad wampirów w Warheim FS, postanowiłem osobiście sprawdzić, jak będzie sprawować się kompania Strigoi po osłabieniu, głównych postaci tej drużyny.

Dysponując 500 złotymi koronami rekrutowałem w szeregi kompanii komplet bohaterów: Wampira Strigoi, Nekromantę (wyposażonego w kuszę i zaklęcie pozwalające przyzwać K3 Zombie), Ghasta oraz dwóch Dregów (uzbrojonych we włócznie i puklerze, z kolei stronników w postaci Szkieletów (w roli chorążego & sygnalisty) oraz Zombie i Ghouli dobrałem w pary, co razem dało 11 modeli.

Natomiast Zbrojna kompania z Ostlandu, prócz kompletu bohaterów składała się także z Myśliwego oraz zastępu uzbrojonych we włócznie Żołnierzy, co w sumie dało 15 postaci oraz 3 przyzwane zaklęciem Wilki.

Zgodnie z wytycznymi Bahiora z bloga The Dark Oak, który moderuje kampanię, jako pierwszy rozegraliśmy scenariusz Potyczka, który jest najprostszym scenariuszem i polega na wzajemnym wybiciu się zwaśnionych drużyn.

***

Po rozstawieniu makiet i ustaleniu kolejności rozgrywania tur przystąpiliśmy do gry. W trakcie rozgrywki ograniczany nieco niską szybkością Zombie oraz skutecznym rozpraszaniem przez Ostlandczyków uroku pozwalające wykonać dodatkowy ruch postanowiłem podzielić kompanię na dwa oddziały. Pierwszy złożony z Nekromanty, Dregów oraz trzech przyzwanych zaklęciem Zombie podążał lewą stroną wzgórza, natomiast Strigoi, Ghoule i Szkielety dysponując wyższą szybkością przemieszczały się z prawej strony wzgórza, nieco dłuższą drogą, ale pozwalającą zaatakować z flanki skradających się ostrożnie Ostlandczyków.

Maciek ostrożnie przesuwał w kierunku nieumarłych swoich wojowników, jednocześnie korzystając z wysokiej szybkości przyzwanych Wilków wysłał zwierzęta lewą stroną stołu i zaatakował pierwszą z moich grup. I choć Nekromancie nie udało się ustrzelić z kuszy żadnego z szarżujących Wilków, to uzbrojeni we włócznie i puklerze Dregowie nie dość, że odparli ataki zwierząt, to jeszcze dość szybko wyłączyli Wilki z gry.

Równocześnie Zombie udało się związać walką wręcz kilku Ostlandczyków, przy czym jeden z ożywieńców został bardzo szybko pokonany. Nekromanta próbował wspomóc walczące Zombie i przyzwać jeszcze dwóch zakopanych pod ziemią nieumarłych, co udało mu się połowicznie. Niestety pozostając w niejakim oddaleniu od dowódcy nie mógł skorzystać z cech przywódczych Wampira.

Po drugiej stronie wzgórza Strigoi i Ghoule dość śmiało zaczęli poczynać sobie z Ostlandczykami. Dobrze rozegrane szarże pozwoliły Wampirowi wyeliminować z walki zarówno uzbrojonego w pistolet pojedynkowy Kapitana jak i odzianego w ciężki pancerz i dzierżącego broń wielką Sierżanta. Ryzyko opłaciło się, bo Wampir Strigoi wystawiony na atak uzbrojonych we włócznie Żołnierzy nie dość, że udanie zniechęcał strachem ludzi do szarży, tych zaś którzy odważyli się stanąć z nim w szranki ranił i powalał na ziemię, zaś otrzymane rany skutecznie regenerował. Koniec końców Wampirowi w sukurs musiały przyjść Ghoule, bo wrogów było takie mrowie, że Strigoi nie nadążał z dobijaniem oszołomionych wrogów.

Zdziesiątkowani ludzie w końcu oddali pola i prowadzeni przez dwóch ocalałych ostlandzkich handlarzy niewolników zbiegli z pola.

***

W trakcie rozgrywki wylosowaliśmy kilka zdarzeń losowych, ponieważ graliśmy na wiejskim stole losowaliśmy z tabeli zdarzeń poza murami otrzymując wyniki wskazujące na bagno, silny wiatr oraz złowady, ale zdarzenia nie miały praktycznie żadnego wpływu na rozgrywkę.

Z uroków rzucanych przez Wampira Strigoi skutecznie udało mi się tylko wykorzystać żelazne pazury, które działały przez 1 rundę i w połączeniu z krytycznym zranieniem, których w tej walce ku nieszczęściu Maćka miałem całkiem sporo, pozwoliły szybko wyłączyć z walki ciężkozbrojnego Sierżanta.

Niestety, również żaden z przyzwanych Wilków po wyłączeniu z akcji nie podzielił się Łupem!.

***

W sekwencji po potyczce wylosowałem rozbity powóz, ograbiłem z ekwipunku wrogiego Sierżanta, co po sprzedaniu łupów pozwoliło mi rekrutować kolejne dwa Ghoule i jednego Zombie.

Maciek nie zdobył zbyt wielu złotych koron, jednak miał całkiem udane rzuty na tabelę poważnych obrażeń i poza zranionym w rękę Kapitanem i ograbionym Sierżantem nie poniósł żadnych strat w ludziach.

Po zakończeniu sekwencji po potyczce ilość modeli w kompanii wzrosła do 14 postaci, ekwipunek nie zmienił się, a obecny prestiż kompanii wynosi 147 punktów, przy początkowych 116.


Możecie także zostać Patronami DansE MacabrE i wesprzeć projekt za pośrednictwem strony patronite.pl.

A więcej o moim udziale na patronite.pl znajdziecie TUTAJ.
You can also become Patrons of DansE MacabrE and support the project through the patronite.pl website.

And more about my participation at patronite.pl can be found HERE.

Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.

niedziela, 25 lipca 2021

Raport #003

Witam szanowne państwo-draństwo w #003 wydaniu Raportu. Póki co udaje się zachowywać regularne tempo publikacji, a spora jak na lipiec aktywność na Waszych blogach motywuje.

Zapraszam zatem do klikania w odnośniki i wzajemnego komentowania wpisów. 

Model tygodnia:

Bobbie of the Spirit, czyli Knight Draper od Matheo z Paints of War.

Galeria:

Warsztat:

  • Gorekhan na łamach Diariusza RPG pokazał zdjęcia figurek Death Guard do WH40k.
  • Karol na blogu Najmita.net opublikował zdjęcia stołu do Necromundy nad którym pracuje. 
  • Bahior na The Dark Oak skonwertował modele Iron Hands Suppressors do WH40k.

Recenzje:

  • Na DansE MacabrE zaprezentowałem model Barbarian Chieftain od Rotten Factory.
  • Pepe na Fantasy w miniaturze rozpakował pudełko z zestawem Rome's Legions of the Republic (II) od Victrix

Figurkowy Karnawał Blogowy:

  • Rafał na łamach bloga Kaliber 28 mm opublikował zdjęcia pomalowanego pomnika.
  • A na blogu Zdunek Maluje możecie obejrzeć pomalowanego Żaboluda.

Raporty bitewne:

  • Na Blogu Tomka W. możecie zapoznać się z relacją z turnieju Flames of War - Reinkarnacja, który odbył się 17 lipca 2021 w klubie Dragon Warszawie.
  • Maniex na swoim blogu Maniexite wrzucił garść zdjęć z bitwy na zasadach Black Powder.
  • Z kolei Sowabud na łamach Tűzzel-Vassal Wargaming és más zrelacjonował bitwę na zasadach BattleGroup oraz Basic Impetus 2.0.

Inne:

  • Beszcza na blogu beszcza bloguje... poinformował o rozpoczęciu przygody z grą Saga oraz powrocie do gier w Bolt Action.
  • Na DansE MacabrE możecie przeczytać kilka słów na temat znaczących miejsc bretonnskiego księstwa Montfort w Warhammer Fantasy, a także pobrać najnowszą wersję podręcznika do Warheim FS.
  • Na blogu GM Boardgames pojawiła się informacja o starcie ogólnopolskiej ligi gry Bogowie Wojny: Lee.

sobota, 24 lipca 2021

Organizacyjnie: Podręcznik do Warheim FS, wersja xXx.

Dzień podły!


Po zakończeniu turnieju Czar-Par na Forum Warheim FS ruszyły prace, w wyniku których w zasadach gry wprowadziłem szereg mniejszych lub większych zmian, których listę znajdziecie TUTAJ, a w wyniku których w wśród dostępnych kompanii pojawiła się między innymi drużyna Amazonek z Lustrii.

Tradycyjnie na blogu DansE MacabrE oraz Warheim FS w zakładce DownLOAD znajdziecie najnowszą wersję podręcznika do Warheim FS, który możecie także pobrać STĄD.


Przypominam, że na Facebooku istnieje strona poświęcona skirmiszowej grze bitewnej Warheim FS, na której regularnie publikuję wszelkie informacje i nowości związane z Warheim FS.

Warheim FS jest to figurkowa gra bitewna osadzona w uniwersum Warhammer Fantasy stworzonym przez brytyjską firmę Games Workshop. Warheim FS nie jest jednak oficjalnym produktem brytyjskiej firmy, a niekomercyjnym fanowskim projektem.

W dużym skrócie i bardzo dużym uproszczeniu mechanika skirmiszowej gry bitewnej Warheim FS to przede wszystkim odświeżenie zasad znanej i popularnej gry Mordheim o wybrane reguły siódmej i ósmej edycji gry bitewnej Warhammer Fantasy Battle oraz najpopularniejszych zasad domowych (home rules), ale nie tylko. Społeczność graczy Warheim FS systematycznie się powiększa, a wraz ze wzrostem tej liczby coraz więcej dostrzeżonych przez Was błędów i nieścisłości zostaje poprawionych... 

W zasady gry Warheim FS wprowadziłem także kilka pomysłów i patentów zapożyczonych z innych systemów oraz własnych reguł które występują w grze jako opcjonalne zasady zaawansowane i dobrze spełniają swoje zadanie, jakim jest urozmaicenie rozgrywki.

Akcja gry Warheim Fantasy Skirmish została przeniesiona z Mordheim o nieco ponad 500 lat do przodu i osadzona na północnych rubieżach Imperium, bezdrożach i osadach skażonych w czasie Burzy Chaosu plugawym dotykiem Mrocznych Potęg.

Gra przeznaczona jest dla dwóch lub więcej graczy, a do rozgrywki potrzebne są figurki i makiety najlepiej w skali 28 mm oraz znane z rozgrywek WFB kostki i miarka z podziałką w calach… Więcej informacji o Warheim FS znajdziecie TUTAJ.

Zdrowia,
quidamcorvus

Możecie także zostać Patronami DansE MacabrE i wesprzeć projekt za pośrednictwem strony patronite.pl.

A więcej o moim udziale na patronite.pl znajdziecie TUTAJ.
You can also become Patrons of DansE MacabrE and support the project through the patronite.pl website.

And more about my participation at patronite.pl can be found HERE.

Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.