czwartek, 24 października 2019

Poradnik: Teufelsberg, część 3: Strzecha.
Tutorial: Teufelsberg, part 3: Thatched roof.

Witam szanowne państwo-draństwo w trzeciej części poradnika traktującego o waloryzacji makiet od Tereny do Gier, które w Warheim FS będę wystawiał jako wieś Teufelsberg.

W pierwszej części, pokazałem Wam jak szybko i łatwo zrobić pruski mur, w drugiej zobaczyliście mój pomysł na dachówkę, a dziś mam dla Was względni tani sposób na zrobienie strzechy.
Welcome to the DansE MacabrE blog in the third part of the tutorial dealing with valorisation of house models from Tereny do Gier, which I will be exhibiting in Warheim FS as the village of Teufelsberg.

In the first part, I showed you how to make a Prussian wall quickly and easily, in the second you saw my idea for a tile, and today I have a relatively cheap way to make thatched roof.



Do zrobienia strzechy użyłem włosia z szerokich pędzli do malowania, które kupiłem w markecie budowlanym oraz nożyczek i kleju do drewna.

O ile w przypadku dachówek nie było takiej potrzeby, to w przypadku strzechy trzeba wykazać się większą delikatnością i precyzją.

Po odcięciu około 3 cm długości kępek włosia układem odcięte fragmenty jeden przy drugim na dachu, który wcześniej pokryłem klejem do drewna.

Podobnie jak w przypadku dachówek, także strzechę należy kłaść od dołu dachu, a następnie warstwy kłaść na tych niżej.
To make thatched roof I used bristles from wide paint brushes, which I bought at a DIY store, as well as scissors and wood glue.

While in the case of tiles there was no such need, in the case of thatched roofs you need to show greater delicacy and precision.

After cutting about 3 cm long tufts of bristles with the system cut off pieces next to each other on the roof, which I previously covered with wood glue.

As in the case of roof tiles, the thatched roof should be laid from the bottom of the roof, and then the layers should be laid on those below.



Ostatni krok, jaki zrobiłem to wyrównanie najniższej warstwy strzechy, która wyróżniała się na tle przyciętych w miarę równo wyższych warstw.

Ja do tego celu użyłem zapalniczki, ale lepiej zróbcie to nożyczkami.

Na koniec do boków dachu oraz na szczycie przykleiłem drewniane listewki.
The last step I took was leveling the lowest layer of thatched roof, which stood out against the background of evenly cut higher layers.

I used a lighter for this, but you better do it with scissors.

Finally, I glued wooden slats to the sides of the roof and the top.


Możecie także zostać Patronami DansE MacabrE i wesprzeć projekt za pośrednictwem strony patronite.pl.

A więcej o moim udziale na patronite.pl znajdziecie TUTAJ.
You can also become Patrons of DansE MacabrE and support the project through the patronite.pl website.

And more about my participation at patronite.pl can be found HERE.


Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz