Strony

środa, 31 sierpnia 2022

Podsumowanie miesiąca. Sierpień.

sierpniu na łamach bloga DansE MacabrE opublikowałem 28 postów.

W ramach nowej kampanii Warheim FS rozegrałem z Maćkiem K. potyczkę, z której raport możecie przeczytać TUTAJ

Opublikowałem zasady Szkutników z Barak Varr oraz nową wersję Podręcznika do Warheim FS.

Napisałem także kilka słów na temat dostępnych na Storytel audiobooków z serii Śmiertelne wyliczanki, czyli Mam chusteczkę haftowaną oraz Chodzi lisek koło drogi autorstwa Hanny Greń oraz pochwaliłem się modelami od Footsore Miniatures

galerii opublikowałem zdjęcia Niewolnika, Wojownika Cienia, Saurusa i Zwierzoczłeka, a także wziąłem udział w prowadzonej przez Bahiora z The Dark Oak edycji Figurkowego Karnawału Blogowego, w ramach której pomalowałem Jeźdźców Wilków.

W warsztacie relacjonowałem budowę (TUTAJ oraz TUTAJ TUTAJ oraz TUTAJ) modułowego stołu z ruinami Mordheim, a także rekrutowałem Bohaterów i Niewolników Piratów z Sartosy.

Zrecenzowałem modele Llywelyn ap Gruffudd, Prince of Wales od Footsore Miniatures, Mounted Hetman Stefan (AX125) od Heresy Lab oraz GM Desert and Arid Wastes Terrain Kit od the Army Painter i Johannes Koch Witch Hunter od Dunkeldorf Miniatures.

Wtorki to od dłuższego czasu dzień w którym publikuję fragmenty historii Starego Świata, a w lipcu mogliście poznać bliżej Skaveny (TUTAJ oraz TUTAJ i TUTAJ oraz TUTAJ, a takżę TUTAJ).

Przypominam, że wszystkie opublikowane dotychczas wpisy fluffowe dostępne są w czytelni.


I na koniec trochę statystyk.

W minionym miesiącu szanowne państwo-draństwo odwiedziło DansE MacabrE ponad 9k razy.

Wśród najczęściej czytanych postów znalazły także wpisy Organizacyjnie: Podręcznik Warheim FS oraz regulamin i scenariusze na turniej mRagnarok vol. 1 oraz Drużyny: Szkutnicy z Barak Varr i Figurkowy Karnawał Blogowy. Edycja #96: Rozmiar ma znaczenie.

Na dzień 31082022 blog posiada 255 obserwatorów i 870 polubień na FB oraz 3871 opublikowanych postów.

Dziękuję bardzo moim Patronom: Krzysztof Sz., Zygmunt G., Piotr S., Mateusz J.Arkadiusz Ś., Jacek D., Tomek W. za wsparcie bloga DansE MacabrE oraz gry bitewnej Warheim FS.

Możecie także zostać Patronami DansE MacabrE i wesprzeć projekt za pośrednictwem strony patronite.pl.

Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.

wtorek, 30 sierpnia 2022

Imperium Szczuroludzi, część 9. Upadek Krasnoludów, część 2. Nagash.

Nie tylko Krasnoludowie stanęli na drodze Skavenów. Szczuroludzie spoglądali łakomym okiem na Nagashizzar i kopalnie Upiorytu pod Kalekim Szczytem, ale tymi ziemiami władał Nagash. Nieumarte legiony nekromanty i Skaveny walczyły przez niemal stulecie, a chociaż szczuroludzie przeważali, nie byli w stanie zgładzić Nagasha. Szarzy Prorocy nie wierzyli, by armie Skavenów zdołały pokonać nekromantę, nawet gdyby Skavenom udało się przez hordę żywych trupów i bezpośrednio zagrozić czarnoksiężnikowi.

Jednakże Skaveny wiedziały, że Nagash przetrzymywał w swoich lochach wielu więźniów i uznały, że któryś z nich z ochotą skorzysta z okazji by zabić nekromantę. Aby wspomóc skrytobójcę, Szarzy Prorocy stworzyli broń tak potężną, że mogła zniszczyć zarówno ofiarę jak i atakującego. Ostrze zostało wykute z Kamienia Przemian wykopanego w Kalekim Szczycie oraz gromrilu wykradzionego z Karak Varn. W roztopiony metal wpleciono straszliwe zaklęcia, a broń zahartowano w żrącej żółci i magicznych toksynach. Na całej długości ostrza wyryto runy tak mordercze, że nawet ich przeczytanie groziło śmiercią. W głowicę rękojeści miecza wstawiono kawałek precyzyjnie wyciętego Upiorytu, który umożliwiał Skavenom widzenie oczami noszącej broń i przesyłanie tą drogą ochronnych zaklęć, które mogły powstrzymać równie plugawe czary Nagasha.

Skaveny zakradły się do fortecy nekromanty ukrytymi tunelami i dotarły do celi wybranego więźnia, księcia z Południa. Uwolniły go i wręczyły mu miecz. Przepełniony nienawiścią więzień bez wahania dobył broni. Szarzy Prorocy skierowali więźnia ku komnacie tronowej. Klucząc przez labirynt przejść, książę stanął wreszcie przed siedzącym na tronie Nagashem i zaatakował go. Nekromanta bronił się, uwalniając czarnoksięskie siły tak potężne, że ich rezonans zabił kilku Szarych Proroków. Ale człowiek przeżył, chroniony przez Skaveny i zaklęcia przesyłane przez oręż, a potem porąbał Nagasha na tysiąc kawałków. Skaveny wyszły z ukrycia, zebrały szczątki nekromanty i wrzuciły je do spaczpieców, przekonane, że zniszczyły Nagasha raz na zawsze.

Gdy Nagash został pokonany, a legiony nieumarłych rozbite, Skaveny szybko zajęły Nagashizzar oraz kopalnie w trzewiach Kalekiego Szczytu. Zniewoliły ludzi z królestwa Nagasha i przez wieki wydobywały ogromne ilości Kamienia Przemian, które transportowały do Skavenblight. W centrum tych działań stał klan Rikek, który w wyniku operacji wydobywczych stał się bardzo bogaty. Jednakże w swoim głupim zadufaniu szczuroludzie nie docenili potęgi Nagasha. Po upływie kilku wieków nekromanta powrócił z armią ożywieńców, miażdżąc cały klan w ciągu jednej nocy.

Gdy ocalali dostarczyli wieści o powrocie Nagasha, Skavenblight wysłało potężną armię, aby obległa Nagashizzar, zanim czarnoksiężnik zdoła wywrzeć zemstę na reszcie Skavenów. Jednak po trwających przez kilka miesięcy walkach stało się jasne, że ponowne narodziny poważnie osłabiły Nagasha, któremu zabrakło sił do walki ze szczuroludzmi. Co więcej, wyczerpały się pokłady Upiorytu pod Kalekim Szczytem, więc nie było powodu, by kontynuować kosztowną wojnę. Skaveny wycofały się, pozostawiając nekromantę, by gnił w samotności.
ciąg dalszy nastąpi...
(a wszystkie wpisy fluffowe opublikowane dotychczas dostępne są w czytelni).

Możecie także zostać Patronami DansE MacabrE i wesprzeć projekt za pośrednictwem strony patronite.pl.

A więcej o moim udziale na patronite.pl znajdziecie TUTAJ.
You can also become Patrons of DansE MacabrE and support the project through the patronite.pl website.

And more about my participation at patronite.pl can be found HERE.

Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.

poniedziałek, 29 sierpnia 2022

Organizacyjnie: Podręcznik Warheim FS oraz regulamin i scenariusze na turniej mRagnarok vol. 1.

Dzień podły!


22 
października 2022 roku w godzinach od 08.00 – 19:00, w Zespole Szkół Elektronicznych i Informatycznych w Sosnowcu pomiędzy konwentami Ragnarok Konwent Gier Bitewnych powinien odbyć się 12 turniej skirmiszowej gry bitewnej Warheim Fantasy Skirmish, pod nazwą mRagnarok vol. 1.


TUTAJ jest dostępny jest PDF z regulaminem i scenariuszami.

Natomiast na blogu DansE MacabrE oraz Warheim FS w zakładce DownLOAD znajdziecie najnowszą wersję podręcznika do Warheim FS.


Większość zmian, jakie wprowadziłem w podręczniku od czasu poprzedniej wersji xXx znajdziecie TUTAJ.

Jeśli szanowne państwo-draństwo jest ciekawe jak przebiegło dziewięć poprzednich turniejów Warheim Fantasy Skirmish to zapraszam was do lektury relacji z wydarzeń, które znajdziecie na końcu umieszczonych poniżej odnośników...
Na Facebooku istnieje strona poświęcona skirmiszowej grze bitewnej Warheim FS, na której regularnie publikuję wszelkie informacje i nowości związane z Warheim FS.

Warheim FS jest to figurkowa gra bitewna osadzona w uniwersum Warhammer Fantasy stworzonym przez brytyjską firmę Games Workshop. Warheim FS nie jest jednak oficjalnym produktem brytyjskiej firmy, a niekomercyjnym fanowskim projektem.

W dużym skrócie i bardzo dużym uproszczeniu mechanika skirmiszowej gry bitewnej Warheim FS to przede wszystkim odświeżenie zasad znanej i popularnej gry Mordheim o wybrane reguły siódmej i ósmej edycji gry bitewnej Warhammer Fantasy Battle oraz najpopularniejszych zasad domowych (home rules), ale nie tylko. Społeczność graczy Warheim FS systematycznie się powiększa, a wraz ze wzrostem tej liczby coraz więcej dostrzeżonych przez Was błędów i nieścisłości zostaje poprawionych... 

W zasady gry Warheim Fantasy Skirmish wprowadziłem także kilka pomysłów i patentów zapożyczonych z innych systemów oraz własnych reguł które występują w grze jako opcjonalne zasady zaawansowane i dobrze spełniają swoje zadanie, jakim jest urozmaicenie rozgrywki.

Akcja gry Warheim Fantasy Skirmish została przeniesiona z Mordheim o nieco ponad 500 lat do przodu i osadzona na północnych rubieżach Imperium, bezdrożach i osadach skażonych w czasie Burzy Chaosu plugawym dotykiem Mrocznych Potęg.

Gra przeznaczona jest dla dwóch lub więcej graczy, a do rozgrywki potrzebne są figurki i makiety najlepiej w skali 28 mm oraz znane z rozgrywek WFB kostki i miarka z podziałką w calach… Więcej informacji o Warheim Fantasy Skirmish znajdziecie TUTAJ.

Zasady uczestnictwa i plan wydarzeń dostępny jest na Forum Warheim FS.
Zdrowia,
quidamcorvus

Możecie także zostać Patronami DansE MacabrE i wesprzeć projekt za pośrednictwem strony patronite.pl.

A więcej o moim udziale na patronite.pl znajdziecie TUTAJ.
You can also become Patrons of DansE MacabrE and support the project through the patronite.pl website.

And more about my participation at patronite.pl can be found HERE.

Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.

niedziela, 28 sierpnia 2022

Rekrutacja: Piraci z Sartosy. Stronnicy - Niewolnicy.
Recruitment: The Pirates of Sartosa. Henchman - Slaves.

Niewolnicy zajmują najniższe miejsce w hierarchii społecznej Starego Świata. Ich praca, choć potrzebna, zazwyczaj jest traktowana z pogardą przez bogatszych Ludzi. Dla posługacza, stajennego albo dziewki służebnej, ucieczka od ciężkiego życia wydaje się niemożliwością. Cały dzień, a często i też noc, spędzają na znojnej pracy. Niewolnicy kupowani są głównie przez szlachciców, karczmarzy i rzemieślników. Nieliczni potrafią wywalczyć sobie lepszą pozycję, ale jest to bardzo trudne.

W poprzednim wpisie pokazałem Wam bohaterów służących w szeregach Piratów z Sartosy, a dziś mam dla Was Niewolników, którzy pochodzą z zestawów Sea Dog Crew oraz Press Gangers od Privateer Press.

Modele z pierwszego zestawu lekko skonwertowałem pozbawiając niewolników broni palnej.
In the previous post, I showed you the heroes serving in the ranks of the Pirates of Sartosa, and today I have Slaves for you who come from the Sea Dog Crew and Press Gangers sets by Privateer Press.

I slightly converted the miniatures from the first set, depriving the slaves of firearms.


Możecie także zostać Patronami DansE MacabrE i wesprzeć projekt za pośrednictwem strony patronite.pl.

A więcej o moim udziale na patronite.pl znajdziecie TUTAJ.
You can also become Patrons of DansE MacabrE and support the project through the patronite.pl website.

And more about my participation at patronite.pl can be found HERE.

Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.

piątek, 26 sierpnia 2022

Recenzja: Johannes Koch Witch Hunter od Dunkeldorf Miniatures.
Reviews: Johannes Koch Witch Hunter from Dunkeldorf Miniatures.

Dziś na DansE MacabrE zapraszam do lektury recenzji modelu Johannes Koch Witch Hunter od Dunkeldorf Miniatures, który otrzymałem wraz z innymi modelami ufundowanymi w czasie kickstarterowej zbiórki The Kingpin Dunkeldorf.

Figurki otrzymałem w solidnie zabezpieczonej paczce, a widoczny na zdjęciach poniżej model został dodatkowo umieszczony w osobnym woreczku strunowym. Do modelu nie dołączono podstawki.

Odlany w dwóch częściach z białego metalu model przedstawia kanonicznego łowcę czarownic, z nieodzownymi atrybutami w postaci długiego płaszcza, wysokiego kapelusza z szerokim rondem, pochodnią i pistoletem.

Odlew jest dobry, nie zauważyłem nadlewek, widoczna jest tylko delikatna linia podziału formy.


Jak to u Dunkeldorf Miniatures figurka aż ocieka staroświatowym klimatem, dlatego jeśli będzie mieli możliwość zakupu to polecam!

Modele możecie kupić na stronie King Games.
Today at DansE MacabrE blog, I invite you to read the review of the Johannes Koch Witch Hunter model from Dunkeldorf Miniatures, which I received along with other miniatures funded during The Kingpin Dunkeldorf kickstarter collection.

I received the miniatures in a secure package, and the model shown in the photos below was additionally placed in a separate zip-bag. The model does not come with a bases.

Cast in two parts of white metal, the miniatures depicts the canonical witch hunter, with the indispensable attributes of a long coat, a tall hat with a wide brim, a torch and a pistol gun.

The quality of the casting is good, I have not noticed any larger flakes, only a delicate dividing line of the mold is visible.

As is the case with Dunkeldorf Miniatures, the miniatures is dripping with oldworld atmosphere, so if you have the opportunity to buy it, I recommend it!

You can buy Dunkeldorf Miniatures on the King Games store website.


Możecie także zostać Patronami DansE MacabrE i wesprzeć projekt za pośrednictwem strony patronite.pl.

A więcej o moim udziale na patronite.pl znajdziecie TUTAJ.
You can also become Patrons of DansE MacabrE and support the project through the patronite.pl website.

And more about my participation at patronite.pl can be found HERE.

Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.

czwartek, 25 sierpnia 2022

Warsztat: Budowa stołu modułowego 'Ruiny Mordheim', część 35.
Workshop: Construction of the 'Ruins of Mordheim' modular table, part 35.

I w końcu nadszedł koniec pierwszego etapu prac nad siódmym modułem stołu z ruinami Mordheim. W ruinach spichlerza pojawiły się podłogi, a nad mini resztki pokrytego dachówkami dachu. The first stage of the development of the seventh module of the Mordheim Ruins table has finally come to an end. Floors have appeared in the ruins of the granary, and the remains of a tiled roof above the miniature.


Możecie także zostać Patronami DansE MacabrE i wesprzeć projekt za pośrednictwem strony patronite.pl.

A więcej o moim udziale na patronite.pl znajdziecie TUTAJ.
You can also become Patrons of DansE MacabrE and support the project through the patronite.pl website.

And more about my participation at patronite.pl can be found HERE.

Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.

środa, 24 sierpnia 2022

Galeria: Grasanci Chaosu. Stronnicy - Zwierzoczłek III.
Gallery: Marauders of Chaos. Henchman - Beastman III.

 Nazwa Zwierzoludzie w pełni oddaje dwoistą naturę tych stworzeń, które łączą w sobie cechy człowieka i któregoś z dzikich zwierząt. Zwierzoludzie znacznie różnią się między sobą wyglądem, ale najczęściej spotykane istoty z tej rasy przypominają wyglądem Ludzi, ale z głowami i nogami zwierząt, choć również istnieją takie, które mają tylko zwierzęce głowy, jak Minotaury. Duże grupy Zwierzoludzi posiadają w swoich szeregach osobniki o ekstremalnych mutacjach, takich jak brak głowy, kończyny różnych rozmiarów, kilka kończy lub głów, różne kolory i faktury skóry itp. Te najbardziej wyjątkowe mutacje są uważane za szczególny znak przychylności bogów Chaosu.

Zwierzoludzie to stronnicy, którzy służą potężniejszym bohaterom stojącym na czele Grasantów Chaosu w Warheim FS, kompanię pomalowałem w ramach #69 edycji FKB.Beastman are henchman who serve the more powerful heroes leading the Marauders of Chaos warband in Warheim FS, I painted the company as part of the #69 edition of the Miniatures Blog Carnival.


Możecie także zostać Patronami DansE MacabrE i wesprzeć projekt za pośrednictwem strony patronite.pl.

A więcej o moim udziale na patronite.pl znajdziecie TUTAJ.
You can also become Patrons of DansE MacabrE and support the project through the patronite.pl website.

And more about my participation at patronite.pl can be found HERE.

Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.

wtorek, 23 sierpnia 2022

Imperium Szczuroludzi, część 8. Upadek Krasnoludów, część 1.

Istnieje legenda mówiąca, że wszystkie Skaveny są potomkami Skavora, syna Gazula, który był kuzynem Grimnira. Skavor, podobnie jak Gazul, był młodszy od swych braci i brakowało mu talentu do pracy w kamieniu lub kształtowania metalu. Słusznie został za to wygnany, więc wyruszył w głąb ziemi i nauczył się kształtować własne ciało zamiast metalu, zmieniając się w ohydnego, szczurowatego stwora, który poprzysiągł zemstę swym krewniakom. Oto dlaczego Krasnoludowie walczą ze Skavenami tak wytrwale jak z Zielonoskórymi, chociaż Skaveni zadali nam znacznie mniej szkód. Walczymy z nimi nie tylko po to, by odpłacić za doznane krzywdy, ale także by zmyć naszą hańbę, bowiem wielu z nas wierzy, że Skaveny pochodzą z naszej krwi.
- Thorin Mocny Miecz, mędrzec z Karaz-a-Karak.

Słyszeliśmy opowieści, że niektórzy z was nie wierzą w istnienie Skavenów. Oto cali ludzie. Ale naprawdę ważne jest to, że przez was mamy mniej zbrojnych, którzy pomagają nam powstrzymywać te śmierdzące bękarty. Jeśli nie masz odwagi chwycić za broń, zejdź mi z drogi! A jeśli tego nie zrobisz, potraktuję cię tak samo, jak te szczurowate ścierwa.
- Behram Gundarson, wojownik podziemny.

Podczas gdy Wielki Niuch, jak Skaveny zwały czas swoich wędrówek, szerzył toksyczną obecność szczuroludzi we wszelkich zakątkach globu, fanatyczne armie, które pozostały w Starym Świecie, postawiły przed sobą jeden cel - całkowitą eksterminację rasy Krasnoludów. Razem z Zielonoskórymi - odwiecznymi wrogami Khazadów - utworzyły przeklęty sojusz, by spełnić swój cel. W odróżnieniu od Skavenów, które walczyły o terytorium i dominację, Orkowie i Gobliny biły się dlatego, że tylko to potrafiły robić. Chociaż być może nie tak sprytne jak ich sprzymierzeńcy, były znacznie lepiej zahartowane w ogniu walki. Z tego powodu, a także dlatego, że Skaveny częściej stosowali walkę podjazdową i ataki z zasadzki niż dzikie natarcia frontalne, to właśnie niepowstrzymana zaciekłość Zielonoskórych najmocniej wryła się w pamięć Khazadom i to ta rasa jako pierwsza została zapisana w wielkie Księdze Żalu.

Nie oznacza to, że Krasnoludowie nie zdawali sobie sprawy z istnienia Skavenów, ani że do dziś nie łakną zemsty na szczuroludziach za ich zbrodnie. W istocie bez pomocy Skavenów hordy Zielonoskórych nigdy nie wniknęłyby do głęboko ukrytych twierdz Imperium Khazadów. Saperzy Skavenów byli także odpowiedzialni za zalanie Karak Varn rok wcześniej i Krasnoludowie nadal opowiadają o ohydnym widoku, który ukazał się potem ich oczom, gdy szczuroludzie ucztowali na wydętych ciałach potopionych Krasnoludów.

Po pierwszych zwycięstwach połączone siły Skavenów i Zielonoskórych zaatakowały południowe góry z obu stron i powoli zepchnęły Krasnoludów w kierunku północy. Góry Smoczego Grzbietu wkrótce zostały opuszczone, a wszystkie twierdze na południe utracone. Krasnoludowie nie zaprzestały walki i toczyły ją przez całe wieki, na przemian tracąc i odzyskując część obszarów swojego prastarego królestwa. Jednak zdobycze ich wrogów stale rosły. Po tysiącleciu nieprzerwanych zmagań szczuroludzie i goblinoidy zajęli wielkie bastiony, takie jak Karak Azul, Karak Drazh i Karak Osiem Szczytów, a w roku -380 przed Sigmarem obie armie runęły z całą mroczną potęgą na krasnoludzką stolicę Karaz-a-Karak. Wydawało się, że nadszedł kres Imperium Krasnoludów, ale Khazadzi stanęli twardo w obronie królestwa, wykorzystując nowo skonstruowane działa. Khazadzi odkryli sekret prochu strzelniczego i użyli go w wielkich ilościach podczas bitwy o Karaz-a-Karak, odpierając szczuroludzi i hordy Zielonoskórych.

Szanse na to, że Krasnoludowie zdołają powstrzymać kolejne natarcie, były niewielkie, ale wydarzyło się coś, co powstrzymało ostateczny cios. Klan Pestilens powrócił z Lustrii do Starego Świata, by zagarnąć władzę dla siebie. Ale przywódcom klanu udało się tylko rozpętać brutalną wojnę domową. W tym samym czasie Krasnoludowie znaleźli nowych sojuszników wśród rosnących w siłę ludzi. Zjednoczone armie ludzi i Khazadów zdołały odeprzeć inwazję Zielonoskórych, a po kilku wiekach osiągnęły wielkie, decydujące zwycięstwo podczas Bitwy na Przełęczy Czarnego Ognia.
ciąg dalszy nastąpi...
(a wszystkie wpisy fluffowe opublikowane dotychczas dostępne są w czytelni).

Możecie także zostać Patronami DansE MacabrE i wesprzeć projekt za pośrednictwem strony patronite.pl.

A więcej o moim udziale na patronite.pl znajdziecie TUTAJ.
You can also become Patrons of DansE MacabrE and support the project through the patronite.pl website.

And more about my participation at patronite.pl can be found HERE.

Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.

poniedziałek, 22 sierpnia 2022

Storytel: Śmiertelne wyliczanki. Chodzi lisek koło drogi. Hanna Greń.

Pierwsza część trylogii 
Śmiertelne wyliczanki Hanny Greń o której pisałem dwa tygodnie temu zachęciła mnie do wysłuchania kolejnej części, również czytanej przez Macieja Kowalika

Storytel na swojej stronie streścił fabułę powieści w następujący sposób:

Kiedy do gry wkracza zespół bielskich policjantów, oznacza to, że zabawa się skończyła.
W okolicach Bielska-Białej ktoś w niezwykle brutalny sposób morduje prostytutki. Narzędziem zbrodni okazuje się skórzany pas z ciężką klamrą, jednak tym, co szczególnie zwraca uwagę podkomisarz Marioli Koniecznej, jest mała figurka lisa, zostawiana przy zwłokach jako swego rodzaju „podpis” sprawcy.
Podczas śledztwa Mariola odkrywa, że pierwsza z ofiar uczestniczyła krótko przed śmiercią w imprezie urodzinowej odbywającej się niedaleko miejsca zbrodni. Policjantka bierze na cel pozostałych gości tej imprezy, jednak sytuacja komplikuje się, kiedy wychodzi na jaw, że jest wśród nich dwoje policjantów. Konieczna przy pomocy komisarza Sokołowskiego wpada na trop, który prowadzi ją do trudnego wyboru pomiędzy przyjaźnią a obowiązkiem.

Trudno napisać coś więcej nie zdradzając szczegółów fabuły, a recenzje powieści znajdziecie między innymi TUTAJ oraz TUTAJ i choć osobiście wciąż uważam serię za niezłe, ale nie wybitne, czytadło to mimo wszystko w większości zgadzam się z opiniami autorek podlinkowanych recenzji. Chodzi lisek koło drogi, to całkiem niezły kryminał.

W chwili gdy piszę tego posta audiobook ocenił0 ponad 1.1k osób, a w 5 stopniowej skali otrzymał ocenę 4.6.

Polecam.

Audiobook na łamach serwisu Storytel znajdziecie TUTAJ.

Możecie także zostać Patronami DansE MacabrE i wesprzeć projekt za pośrednictwem strony patronite.pl.

A więcej o moim udziale na patronite.pl znajdziecie TUTAJ.
You can also become Patrons of DansE MacabrE and support the project through the patronite.pl website.

And more about my participation at patronite.pl can be found HERE.

Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.

niedziela, 21 sierpnia 2022

Rekrutacja: Piraci z Sartosy. Bohaterowie.
Recruitment: The Pirates of Sartosa. Heroes.

Trzeba mieć szczególną osobowość, by zostać kapitanem Piratów z Sartosy. Należy uwielbiać podróże i niezachwianie wierzyć w swoje żeglarskie umiejętności i zdolności przywódcze. Któż inny podjąłby się ryzyka dowodzenia bandą okrutnych żołnierzy okrętowych i wiecznie pijanych piratów, gotowych oskarżyć cię o spowodowanie wszelkich niepowodzeń, od złej pogody poczynając, a na ataku szkorbutu kończąc?

Jednak dla tych, którzy przeżyją bunty, bitwy morskie i straszne sztormy oceaniczne, profesja ta może być bardzo dochodowa. Nie wszyscy kapitanowie zarabiają na życie trudniąc się handlem - wielu woli zdobywać towar siłą, napadając na słabiej uzbrojone statki i karawany kupieckie. Piraci, bukanierzy czy korsarze - mają wiele nazw, ale wszyscy są żądnymi krwi mordercami, atakującymi kupieckie jednostki i kradnącymi ich ładunek. Załogą i pasażerami zdobytych statków lub karawan, których nie mogą sprzedać jako niewolników lub nakłonić do przystąpienia do nich, dokarmiają rekiny lub leśne wilki. Nic więc dziwnego, że w większości krajów karą za piractwo jest śmierć.

***

Czarownicy, zwani także guślarzami, potrafią rzucać czary nie mając formalnego wykształcenia w sztukach magicznych. Tworzą zaklęcia, używając instynktu, sztuczek i wykorzystując zakorzenione wśród Ludzi przesądy. Choć czasem nie zdają sobie z tego sprawy, za każdym razem, gdy korzystają z magii, ryzykują zwróceniem na siebie uwagi demonów i innych istot nie z tego świata. Z tego powodu stają się celem poszukiwań i prześladowań ze strony łowców czarownic. Niektórzy czarownicy decydują się na dołączenie do Kolegów Magii. Inni próbują ukrywać swój dziki talent, zamieszkując z dala od ludzkich osad. Zwykle nie jest to najrozsądniejszy wybór.

Guślarstwo jest wyjątkowo niebezpieczne i zakazane w granicach Imperium.

***

Kapłani Mannana dbają o potrzeby czczących Władcę Mórz żeglarzy i żołnierzy okrętowych. Dzięki mocy zsyłanej przez kapryśne bóstwo duchowni mogą wypełniać swoje powołanie. W szeregach Kultu Mannana, oprócz kapłanów posługujących w świątyniach istnieje także Zakon Albatrosa skupiający kapłanów-nawigatorów.

***

Bosman to druga po kapitanie osoba w kompanii Piratów z Sartosy. Chociaż oznacza to, że zamiast pracować samemu, może rozkazać innym wejść na maszt przy sile wiatru 9, to fakt, że musi nadzorować wykonywanie wydawanych przez kapitana poleceń nie przysparza mu popularności. Choć szacunek w oczach piratów bosman zdobywa przede wszystkim siłą, to mimo swej surowości, zazwyczaj feruje sprawiedliwe wyroki.

***

Niewolnictwo jest udziałem wielu obywateli Starego Świata. Praktyka tak stara jak sama ludzkość narodziła się w starożytnym Imperium Khemri i została przyjęte przez inne cywilizacje, które w kolejnych wiekach powstawały i upadały. Najczęściej występuje pod płaszczykiem służby, przymusowej pracy albo pańszczyzny.

***

Mat to kolejna po bosmanie osoba wśród Piratów z Sartosy. Mat dowodzi pracą określonych grup piratów lub niewolników wypełniając rozkazy wydane przez bosmana. Wielu matów pełni także funkcję przybocznego kapitana lub bosmana.

W końcu sięgnąłem po stojące od 11 lat na półce Piratów z Sartosy i przygotowałem figurki do malowania.

Więcej o samych modelach od Privateer Press napisałem między innymi TUTAJ, ale przez dekadę w zasadach kompanii nastąpiło kilka zmian i musiałem nieco zmienić przydzielone wcześniej role.

I tak w roli kapitana pozostał Mr. Walls, the Quartermaster, a czarownika wciąż reprezentuje Doc Killingsworth.

Z kolei Bosmanem, Łowcą niewolników oraz Matem zostały modele z zestawu Press Gangers.

Jako Kapłana Mannana postanowiłem wykorzystać żywiczny model AX010 – Steffen – Citizens of the Old World od Heresy Lab.

I tak oto prezentuje się 6 bohaterów służących w szeregach kompanii Piratów z Sartosy.
Finally, I reached for the Pirates of Sartosa that had been standing for 11 years on the shelf and prepared the miniatures for painting.

I wrote more about the models themselves from Privateer Press HERE, but over the decade there have been a few changes to the company rules and I had to slightly change the previously assigned roles.

And so Mr. Walls, the Quartermaster remained as captain, and the sorcerer is still represented by Doc Killingsworth.

On the other hand, the models from the Press Gangers set became the Bosun, Slave Hunter and Mate.

As a Priest of Mannan, I decided to use the resin model AX010 – Steffen – Citizens of the Old World from Heresy Lab.

And here are the 6 heroes serving in the company of the Pirates of Sartosa.


Możecie także zostać Patronami DansE MacabrE i wesprzeć projekt za pośrednictwem strony patronite.pl.

A więcej o moim udziale na patronite.pl znajdziecie TUTAJ.
You can also become Patrons of DansE MacabrE and support the project through the patronite.pl website.

And more about my participation at patronite.pl can be found HERE.

Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.