Pieszczota Chaosu:
Skażone dotykiem Chaosu, skąpane we krwi niewinnych i strawione ogniem
ruiny to istnie piekło na ziemi, pełne trujących wyziewów, walących się
ścian i zdradzieckiego podłoża. W każdej chwili fragment budynku może
zwalić się na dół, może eksplodować porzucona beczka z prochem lub pole
widzenia przesłoni chmura gęstego dymu. Pieszczota Chaosu to opcjonalna
zasada specjalna, która w odróżnieniu od zdarzeń losowych pozwala
graczom w ograniczonym stopniu wpływać na zdarzenia na polu bitwy.
Punkty Pieszczoty Chaosu:
Bogowie Chaosu pożądają dusz śmiertelnych, lubują się w bólu, cierpieniu
ale także w rozkoszy i ekstazie oraz zmienności i nieprzewidywalności.
Za każdym razem, gdy w trakcie rozgrywania własnej tury służące w
szeregach kompanii modele dokonają czynu, który spodoba się Mrocznym
Bogom drużyna otrzymuje Punkt Pieszczoty Chaosu.
+1 za każdy atak zakończony zranieniem. Mroczne Potęgi lubią, gdy leje
się krew, gdy dusze wyją z bólu. Za każdym razem, gdy należący do
drużyny model wykona udany rzut na zranienie kompania otrzymuje +1 Punkt
Pieszczoty Chaosu.
+1 za przeciwnika Wyłączonego z akcji!. Kompania otrzymuje +1 Punkt
Pieszczoty Chaosu za każdego Wyłączonego z akcji! przeciwnika. To
oznacza, że jeśli drużynnik jednym ciosem zrani i Wyłączy z akcji! wrogi
model, to drużyna otrzymuje +2 Punkty Pieszczoty Chaosu.
+1 za zajęcie lokacji lub elementu terenu. Na polu bitwy znajdują się
miejsca szczególne, to pozostałości z czasów przed Inwazją Chaosu lub
obszary, które zrodziły się w wyniku działania Mrocznych Bogów. Za
każdym razem, gdy należący do drużyny model po raz pierwszy w czasie
rozgrywanej potyczki zajmie lokację lub element terenu kompania
otrzymuje +1 Punkt Pieszczoty Chaosu.
+1 za znacznik kosztowności. Za każdym razem, gdy należący do drużyny
model po raz pierwszy w czasie rozgrywanej potyczki podniesie dany
znacznik kosztowności kompania otrzymuje +1 Punkt Pieszczoty Chaosu.
Efekty Pieszczoty Chaosu:
Gdy gracz dowodzący kompanią uzna, że zdobył już wystarczająco dużo
Punktów Pieszczoty Chaosu, może wydać je według własnego uznania na
użycie jednego lub kilku umieszczonych poniżej efektów. Efekt może
zostać użyty w dowolnym momencie rozgrywanej przez gracza tury. Jest
tylko jedno ograniczenie: punkty Pieszczoty Chaosu nie przechodzą na
następną turę gracza. Albo gracz wykorzysta je wszystkie do końca
własnej tury, albo przepadną i w następnej turze gracz zacznie zbierać
je od nowa.
Podmuch:
Silny podmuch wiatru trzaska okiennicami i szarpie drzwiami. Wiatr ustaje równie gwałtownie jak się pojawił.
KOSZT: 1
Gracz, który użył tego efektu wybiera dowolne drzwi lub okno, które
wedle uznania gracza zostaje zamknięte bądź otwarte. Drzwi zamykają
tudzież otwierają się z hukiem, zaś okno przesłania okiennica lub
fragment płótna albo wręcz przeciwnie, podmuch odsłania zamknięte do tej
pory okno.
Tuman:
Gwałtowne podmuchy wiatru wzbijają w powietrze tumany kurzu i pyłu, który na kilka chwil przesłanie pole bitwy.
KOSZT: 1
Należy użyć 5” okrągłego wzornika, którego środek należy umieścić w
dowolnym wybranym przez gracza miejscu. Wszystkie modele (wrogie i
sprzymierzone), których podstawki są całkowicie przykryte wzornikiem,
automatyczne odczuwają skutki efektu, te modele, których podstawki są
częściowo przykryte, odczuwają efekt na 4+. Objęte działaniem efektu
modele do początku następnej tury gracza traktowane są tak, jakby
znajdowały się za lekka osłoną.
Uwaga, leci!:
W wyniku, gwałtownych lecz krótkotrwałych wstrząsów ładunek ze zgrzytem przesuwa się prowadzony kapryśną wolą Mrocznych Bogów.
KOSZT: 2
Gracz, który zdecydował się na użycie tego efektu może przesunąć
dowolny, wybrany znacznik kosztowności o K6” w wybranych przez siebie
kierunku. Znacznik kosztowności nie może zostać przesunięty w górę, a
jedynie w bok lub w dół. Ponadto, znacznik kosztowności nie może zostać
przesunięty przez przeszkodę.
Dałbym sobie ręką odciąć, że jej tu nie było…:
I choć niektórzy daliby sobie rękę odciąć, że jej tu nie było, to wygląda jakby stała tu od lat…
KOSZT: 2
Gracz, który użył tego efektu może umieścić w dowolnym miejscu pola bitwy drabinę o długości do 5”.
To się rusza!:
Konstrukcja nie jest tak stabilna jak się wydaje, a może to podłoże się rusza…
KOSZT: 2
Gracz, który zdecydował się na użycie tego efektu może przesunąć do K3”
dowolny element terenu o wymiarach nie przekraczających 2 x 2 x 2 cale.
Element terenu nie może zostać przesunięty w górę, a jedynie w bok lub w
dół. Ponadto, element terenu nie może zostać przesunięty przez
przeszkodę.
Chmura dymu:
Z głośnym sykiem ze szczeliny wydobywa się chmura dymu, która przesłanie pole bitwy gęstym oparem.
KOSZT: 3
Należy użyć 5” okrągłego wzornika, którego środek należy umieścić w
dowolnym wybranym przez gracza miejscu. Wszystkie modele (wrogie i
sprzymierzone), których podstawki są całkowicie przykryte wzornikiem,
automatyczne odczuwają skutki efektu, te modele, których podstawki są
częściowo przykryte, odczuwają efekt na 4+. Objęte działaniem efektu
modele do początku następnej tury gracza mają ograniczoną widoczność do
1”. W głąb chmury dymu można zajrzeć jedynie na 1”. Zatem, jeżeli model
znajduje się w chmurze dymu w odległości do 1” od jej skraju, można go
zobaczyć, a i on sam widzi. Jeżeli znajduje się dalej niż 1” od skraju
chmury dymu, to nie mogą go zobaczyć modele znajdujące się poza chmurą,
ale jednocześnie i on nie może ich zobaczyć. Jeżeli zarówno model jak i
jego cel znajdują się wewnątrz chmury dymu, to zasięg ich wzroku zostaje
ograniczony do 1”.
Ups!:
Z głośnym hukiem i zgrzytem element terenu obraca się w pył i gruz.
KOSZT: 4
Gracz, który zdecydował się na użycie tego efektu może usunąć z pola
bitwy dowolny element terenu o wymiarach nie przekraczających 3 x 3 x 3
cale.
Wybuch:
Ukryta w gruzach, zapomniana beczka z prochem eksploduje z głośnych hukiem. Odłamki gruzu zasypują pobliską okolicę.
KOSZT: 5
Należy użyć 3” okrągłego wzornika, którego środek należy umieścić w
dowolnym wybranym przez gracza miejscu. Wszystkie modele (wrogie i
sprzymierzone), których podstawki są całkowicie przykryte wzornikiem,
automatyczne odczuwają skutki trafienia, natomiast te modele, których
podstawki są częściowo przykryte, odczuwają skutki trafienie na 4+.
Trafione modele zostają Oszołomione!. |