czwartek, 19 września 2024

Warsztat: Marienburg i Middenheim, cześć 20. Siwek i ogień.
Workshop: Marienburgers and Middenheimer, part 20. Gray and fire.

W publikowanych w niedzielę wpisach możecie śledzić rekrutację kompanii Piechoty Morskiej z Marienburga do Warheim FS, a w ramach przerwy w budowie modułowego stołu z ruinami Mordheim zacząłem malowanie swoich Marienburgczyków i Middenheimczyków dla Szczerego.

I to właśnie te wpisy w kilka najbliższych czwartków będziecie mogli śledzić na blogu.

Kolejnym elementem, który postanowiłem pomalować są siwe umaszczenie koni oraz płomienie pochodni.

Malowanie siwego umaszczenia koni zaczałem od nałożenia layer White Scar, na którą następnie nałożyłem contrast Apothecary White oraz shade Soulblight Grey. Na koniec całość rozjaśniłem cienkimi kreseczkami layer White Scar imitującymi sierść.

Grzywy i ogony to layer Russ Grey rozjaśniane layer Fenrisian Grey plus layer White Scar i na koniec wash shade Nuln Oil.

Natomiast płomienie pochodni to layer White Scar, na który nałożyłem contrast Bad Moon Yellow, a następnie idąc w górę layer Fire Dragon Bright, contrast Magmadroth Flame i conrast Black Legion.

Wszystkie farby od GW.
In the entries published on Sunday, you can follow the recruitment of a warband from Marienburg to Warheim FS, and as a break from building a modular table with the ruins of Mordheim, I started painting two warbands, my Marienburgers and Middenheimers for Szczery.

And these are the entries you will be able to follow on the blog over the next few Thursdays.

The next element I decided to paint is the grey coat of the horses and the torch flames.

Painting the grey coat of the horses I started by applying a layer White Scar, then I applied the contrast Apothecary White and the shade Soulblight Grey. Finally I lightened the whole thing with thin lines of the layer White Scar imitating fur.

Manes and tails are a layer Russ Grey lightened with a layer Fenrisian Grey plus a layer White Scar and finally a wash shade Nuln Oil.

The torch flames are a layer White Scar, then I applied the contrast Bad Moon Yellow and then moving up a layer Fire Dragon Bright, the contrast Magmadroth Flame and the contrast Black Legion.

All paints are from GW.

środa, 18 września 2024

Galeria: Kult Pogromców z Karak Kadrin. Stronnik - Pogromca Trolli I.
Gallery: Trollslayers from Karak Kadrin. Henchmen - Troll Slayer I.

Khazadzi są nade wszystko bardzo dumnymi istotami i nie radzą sobie z porażkami czy osobistą stratą. W obliczu osobistej tragedii krasnolud jest bezradny. Strata kogoś z rodziny, utrata bogactwa tudzież nie dotrzymanie danej obietnicy może poważnie zachwiać równowagą umysłową krasnoluda. Młodzi, zakochani krasnoludowie nie potrafią się również pozbierać po odtrąceniu ich miłości. Bez względu na przyczynę odczuwania uszczerbku na honorze, porzucają łono rodziny i przyjaciół, skazując się na wygnanie.

Pozostawiają za plecami swą rodzinną twierdzę i ruszają możliwie daleko w dzicz, rozpamiętując żałość istnienia. Zrywają z twierdzą wszelkie więzy i rozpaczliwie szukają śmierci w polowaniach na wielkie potwory. Khazadzi tacy noszą miano pogromców. Są surowymi i małomównymi indywiduami, nie chwalą się swymi czynami i jedynie ich okrutnie poznaczone bliznami ciała są świadectwem potyczek z trollami, gigantami, smokami i innymi potworami.

Pogromcy farbują włosy na jasny pomarańcz i usztywniają je świńskim sadłem, by stercząc budziły strach. Sposób ich życia sprawia, że większość osiąga wyznaczony sobie cel i odnajduje śmierć z rąk którejś z kolejnych bestii napotkanej na swej drodze. Są jednak i tacy, mniej szczęśliwi, którym udaje się przetrwać – to ci najwytrwalsi, najszybsi i najbardziej zdeterminowani. Ów sposób naturalnej selekcji, odsiewa tych, którzy nie mają dostatecznie wyjątkowych umiejętności. Można być zatem pewnym, że napotkany pogromca, będzie kimś skrajnie odpornym, gwałtownym i szalenie wręcz niebezpiecznym.

Pogromcy trolli są niebywale ciekawą subkulturą krasnoludzkiej społeczności, a wielu z nich dokonało czynów sławnych i niezwykle heroicznych. Młodsi pogromcy często tworzą grupy, czasem wokół starszego mistrza, co pozwala im na rozwijanie sztuki zabijania potworów, inni podążają za zbrojnymi drużynami khazadów, by w walce odpokutować swe przewiny. I choć szukają śmierci, nie są zdolni by przegrać walkę z rozmysłem. Ruszając do boju, szukają zawsze zwycięstwa.

Jako Pogromców Trolli użyłem metalowych, oldscholoowych modeli od GW.
As Troll Slayers, I used metal, old-school miniatures from GW.

wtorek, 17 września 2024

Kislev, część 31. Religia.

Głównym bóstwem Kislevitów jest Ursun, Ojciec Niedźwiedzi, które pradawni Gospodarowie uważali za zwierzęta święte. Ursun jest przedstawiany pod postacią potężnego niedźwiedzia, w koronie z kłami oraz pazurami ze złota. Według legendy, Ursun może też przyjmować ludzki kształt. Wygląda wtedy jak krzepki, brodaty starzec o silnych ramionach i długimi, zmierzwionymi włosami. Za odzienie służy mu przepaska na biodrach.

W południowych regionach kraju niewielka liczba Kislevitów czci inne bóstwa, głównie Taala (jedną z granic Kisleva wyznacza Talabeck, święta rzeka tego bóstwa) i Ulryka. Kislevici w większym stopniu niż pozostali staroświatowcy oddają hołdy wszelkim rodzaju duchom natury, które pomagają im w codziennym życiu. Składają drobne ofiary i odprawiają proste obrzędy, by nie urazić złośliwych duchów.

ciąg dalszy nastąpi...
(a wszystkie wpisy fluffowe opublikowane dotychczas dostępne są w czytelni).

niedziela, 15 września 2024

Rekrutacja: Potworny lud Nurgla. Machina - Więźniarka/Rydwan.
The Monstrous people of Nurgle. Machine - Slavecart/Chaoriot.

Używane przez łowców niewolników powozy, zwane więźniarkami posiadają solidną drewnianą lub stalową klatkę osadzoną na dwóch osiach i są zaprzężone w parę zwierząt pociągowych. 

Z przodu powozu znajduje się siedzisko, na którym zmieści się woźnica i jeden pasażer. Wytrzymali i twardzi pasażerowie, mogą zająć miejsce na dachu powozu, lecz taka podróż nie będzie należała do przyjemnych, choć z pewnością będzie lepsza, niż podróż wewnątrz więźniarki.

Podłoga stalowej lub drewnianej klatki wykonana jest z twardego drewna, wzmocnionego stalowymi listwami i prętami, do których przykuwa się niewolników.

***

Rydwany Chaosu są potężnymi konstrukcjami z wykutego w piekielnym ogniu metalu z kół, których sterczą poszczerbione ostrza. Powożą nimi najpotężniejsi spośród Wojowników Chaosu. Niewielu jest w stanie przetrzymać niszczycielską szarżę owych żelaznych machin wojennych, większość kończy pocięta na sztuki bądź też wgnieciona w ziemię potężnymi kołami.

Zabójcze machiny Chaosu nie są wyrafinowanymi konstrukcjami, a rydwany są chyba najbardziej brutalnymi z nich wszystkich. Ich jedynym celem jest uderzenie z niepowstrzymaną siłą w najsłabszy punkt linii obronnych wroga, zmiażdżenie tych, którzy staną im na drodze i zmuszenie pozostałych do pierzchnięcia w panice i nieładzie. Nawet zwierzęta kojarzą masywne kształty rydwanów Chaosu ze śmiercią i każdemu z nich towarzyszą całe stada krążących wokół kruków i śliniących się psów, czekających na ucztę, którą zgotuje im ponura machina wojenna.

Rydwany Chaosu są ulubioną bronią wędrownych plemion ze stepów i symbolem statusu ich właścicieli. Przyozdabia się je często trofeami i proporcami z resztek tych, którzy zginęli pod ich kołami.

Do złożenia Potwornego ludu Nurgla, czyli kompanii Grasantów Chaosu (Nurgla) Kultu Dzieci Zagłady do Warheim FS postanowiłem użyć modeli od GWKromlech i Rotten Factory.

Dziś mam dla zdjęcia modeli, które występować będą w roli stronników.
To assemble the Monstrous People of Nurgle, i.e. the company Marauders of Chaos (Nurgle) and the Cult of the Children of Doom, for Warheim FS I decided to use mniatures from GWKromlech and Rotten Factory.

Today I have models for photos who will act as henchmen.

sobota, 14 września 2024

Organizacyjnie: Podręcznik oraz regulamin i scenariusze na turniej Warheim FS - Pojedynek Magów.

Dzień podły!


19 października 2024 roku w godzinach od 09.00 – 19:00, w Zespole Szkół Elektronicznych i Informatycznych w Sosnowcu powinien odbyć się 14-ty turniej skirmiszowej gry bitewnej Warheim Fantasy Skirmish, pod nazwą Pojedynek Magów.

TUTAJ jest dostępny jest PDF z regulaminem i scenariuszami.

Natomiast na blogu DansE MacabrE oraz Warheim FS w zakładce DownLOAD znajdziecie najnowszą wersję podręcznika do Warheim FS.


Jeśli szanowne państwo-draństwo jest ciekawe jak przebiegło dwanaście poprzednich turniejów Warheim Fantasy Skirmish to zapraszam was do lektury relacji z wydarzeń, które znajdziecie na końcu umieszczonych poniżej odnośników...
Na Facebooku istnieje strona poświęcona skirmiszowej grze bitewnej Warheim FS, na której regularnie publikuję wszelkie informacje i nowości związane z Warheim FS.

Warheim FS jest to figurkowa gra bitewna osadzona w uniwersum Warhammer Fantasy stworzonym przez brytyjską firmę Games Workshop. Warheim FS nie jest jednak oficjalnym produktem brytyjskiej firmy, a niekomercyjnym fanowskim projektem.

W dużym skrócie i bardzo dużym uproszczeniu mechanika skirmiszowej gry bitewnej Warheim FS to przede wszystkim odświeżenie zasad znanej i popularnej gry Mordheim o wybrane reguły siódmej i ósmej edycji gry bitewnej Warhammer Fantasy Battle oraz najpopularniejszych zasad domowych (home rules), ale nie tylko. Społeczność graczy Warheim FS systematycznie się powiększa, a wraz ze wzrostem tej liczby coraz więcej dostrzeżonych przez Was błędów i nieścisłości zostaje poprawionych... 

W zasady gry Warheim Fantasy Skirmish wprowadziłem także kilka pomysłów i patentów zapożyczonych z innych systemów oraz własnych reguł które występują w grze jako opcjonalne zasady zaawansowane i dobrze spełniają swoje zadanie, jakim jest urozmaicenie rozgrywki.

Akcja gry Warheim Fantasy Skirmish została przeniesiona z Mordheim o nieco ponad 500 lat do przodu i osadzona na północnych rubieżach Imperium, bezdrożach i osadach skażonych w czasie Burzy Chaosu plugawym dotykiem Mrocznych Potęg.

Gra przeznaczona jest dla dwóch lub więcej graczy, a do rozgrywki potrzebne są figurki i makiety najlepiej w skali 28 mm oraz znane z rozgrywek WFB kostki i miarka z podziałką w calach… Więcej informacji o Warheim Fantasy Skirmish znajdziecie TUTAJ.
Zasady uczestnictwa i plan wydarzeń dostępny jest na FB grupie Warheim FS.
Pozdrawiam,
quidamcorvus

piątek, 13 września 2024

Recenzja: Studnia od Mini Monsters.
Reviews: Medieval Water Well from Mini Monsters.

Dzisiaj na blogu możecie rzucić okiem na pochodzący od Mini Monsters zestaw Studnia.

Zestaw, który był częścią większego solidnie spakowanego zamówienia, został zapakowany w woreczek strunowy, w którym oprócz odlanych z żywicy elementów, znalazła się także firmowa ulotka.

Przeznaczony do samodzielnego złożenia i pomalowania zestaw w skali 28 mm, odlany został w żywicy, i zawiera elementów z których można złożyć mierzącą 80 mm wysokości studnię,  której podstawa ma blisko 70 mm średnicy.

Jakość odlewu stoi na najwyższym poziomie, do którego zresztą Mini Monsters zdążył przyzwyczaić. Drewniana i kamienne elementy różnią się od siebie fakturą, a rzeźba jest bardzo wyraźna.

Warto umyć żywiczne elementy w ciepłej wodzie z mydłem. Nie znalazłem linii podziału formy, nie zauważyłem także pozostałości po procesie odlewania.

Więcej informacji na temat zestawu znajdziecie na stronie producenta.
Today at DansE MacabrE you can take a look at the Medieval Water Well kit from Mini Monsters.

The set, which was part of a larger reliable order, was packed in a string bag, in which, in addition to the elements cast from the resin, there was also a company leaflet.

Intended for self-assembly and painting, the 28 mm scale kit was cast in resin, and contains 9 elements from which you can assemble a medieval water well measuring 80 mm in height, whose base is nearly 70 mm in diameter.

The quality of the casting is at the highest level, to which Mini Monsters managed to get used to. Wooden and stone elements differ from each other in a texture, and the sculpture is very clear.

It is worth washing resin elements in warm soapy water. I did not find a line division line, and I did not notice the remains of the casting process.

More information about the set can be found on the manufacturer's website.

czwartek, 12 września 2024

Warsztat: Marienburg i Middenheim, cześć 19. Futra.
Workshop: Marienburgers and Middenheimer, part 19. Fur.

W publikowanych w niedzielę wpisach możecie śledzić rekrutację kompanii Piechoty Morskiej z Marienburga do Warheim FS, a w ramach przerwy w budowie modułowego stołu z ruinami Mordheim zacząłem malowanie swoich Marienburgczyków i Middenheimczyków dla Szczerego.

I to właśnie te wpisy w kilka najbliższych czwartków będziecie mogli śledzić na blogu.

Kolejnym elementem, który postanowiłem pomalować są futra noszone przez Middenheimczyków.

Tutaj też nie będę podawał konkretnych farb, których użyłem, gdyż wykorzystałem całą paletę szarości od GW, którą na koniec zwashowałem shade Nuln Oil.
In the entries published on Sunday, you can follow the recruitment of a warband from Marienburg to Warheim FS, and as a break from building a modular table with the ruins of Mordheim, I started painting two warbands, my Marienburgers and Middenheimers for Szczery.

And these are the entries you will be able to follow on the blog over the next few Thursdays.

The next element I decided to paint are the furs worn by the Middenheimers.

Here I will not give the specific paints I used, because I used the entire palette of grays from Games Workshop, which I finally washed with shade Nuln Oil.

środa, 11 września 2024

Galeria: Muszkieterzy z Nuln. Strażnik miejski I, stronnik.
Gallery: Musketeers of Nuln. City guard I, henchman.

Początkowo obowiązek utrzymania porządku w mieście spoczywał na władzach cywilnych, które w tym celu korzystały z oddziałów straży i gwardii miejskiej. Jednak, gdy poziom korupcji przekroczył wszelkie granice przyzwoitości, Imperator powierzył to zadanie władzom wojskowym. Obecnie obowiązki straży miejskiej pełnią żołnierze z garnizonów wojskowych. Dzięki temu zmalało łapownictwo, choć w armii również zdarzą się przypadki przekupstwa. Strażnicy miejscy są odpowiedzialni za utrzymanie porządku i przestrzeganie prawa, mogą także aresztować podejrzanych. W mniejszych osadach służą również jako straż pożarna. Dla niektórych żołnierzy służba garnizonowa jest tylko tymczasowym przydziałem. Dla innych to zajęcie na całe życie.

Dziś na blogu DansE MacabrE mam dla Was zdjęcie Strażnika miejskiego służącego w szeregach kompanii Muszkieterzy z Nuln do Warheim FSToday on the DansE MacabrE blog I have a photo of a City guard serving in the warband of Musketeers from Nuln to Warheim FS.