czwartek, 31 października 2024

Podsumowanie miesiąca. Październik.

październiku na łamach bloga DansE MacabrE opublikowałem 26 postów.

Opublikowałem relację z ostatniego turnieju Warheim FS - Pojedynek magów.

galerii na zdjęciach zagościł Ogr, Strażnik miejski, Zbrojni z Middenheim, Trollobójca oraz Hatamoto.

Z kolei w ramach FKB pomalowałem kompanię Eteryczny dwór Króla kurhanów.

W warsztacie kontynuowałem malowanie modeli Marienburgczyków Middenheimczyków (heraldyki oraz piwa), a także zwaloryzowałem studnię od Mini Monsters.

Zaprezentowałem przygotowane do malowania modele Króla kurhanów, Profety oraz Protektora i Duchów eterycznego dworu.

Zrecenzowałem modele Wybrane figurki z serii Tales of the Old World, Dzwonnica od Mini Monsters oraz Mały wózek z mieszanymi towarami od Tabletop-Art i Zombie set no 1 od Rotten Factory.

Wtorki to od dłuższego czasu dzień w którym publikuję fragmenty historii Starego Świata, które możecie przeczytać TUTAJTUTAJTUTAJ oraz TUTAJ i TUTAJ.

Polecam Wam także wysłuchanie, dostępnych między innymi na Storytel, audiobooków Renegat i Nikt, Magdaleny Kozak.


I na koniec trochę statystyk.

W minionym miesiącu boty oraz szanowne państwo-draństwo odwiedziło DansE MacabrE blisko 8k razy.

Na dzień 31102024 blog posiada 253 (0) obserwatorów i 935 (+4) obserwujących na FB oraz 4293 opublikowanych postów.

środa, 30 października 2024

Galeria: Klan wojowników z Nipponu. Bohater - Hatamoto IV.
Gallery: A clan of warriors from Nippon. Heroes - Hatamoto IV.

Samurajowie, którzy wyróżnili się na polu walki, stają się częścią wewnętrznego kręgu klanu zwanych Hatamoto. Hatamoto, czyli honorowy opiekun, jest oficjalnym przedstawicielem rodu. Obok Yamabushi jest głównym pomocnikiem i doradcą Daimyo. Kiedy Daimyo podróżuje, często zdarza się, że to właśnie Hatamoto sprawuje pieczę nad majątkiem swojego pana. Głównym zadaniem Hatamoto na polu bitwy jest ochrona Daimyo oraz Yamabushi. Hatamoto traktuje swoje zadanie niezwykle poważnie, gdyż nie ma dla niego większego wstydu niż porażka. Nieudana próba ochrony Daimyo lub Yamabushi oznacza, że jego życie jest stracone i nie ma innego rozwiązania niż odebranie sobie życia, gdyż życie w hańbie jest dla nich całkowicie nie do pomyślenia.

W roli Hatamoto lub stronnika awansującego na bohatera użyłem modelu z zestawu Japanese Onna Bushi Naginata od Kyoushuneko Miniatures.For the role of Hatamoto or a henchman advancing to heros, I used miniatures from the setJapanese Onna Bushi Naginata from Kyoushuneko Miniatures.

wtorek, 29 października 2024

Królestwa Estalijskie, część 3. Polityka.

Brak zewnętrznego zagrożenia ze strony Chaosu oraz wybitnych, charyzmatycznych przywódców jest przyczynią rozdrobnienia Estalii. Niezliczone niezależne królestwa, które powstały wokół największych miast i miasteczek toczą między sobą ciągłe wojny. Czasami walczą również z sąsiadami - Arabią na południu, Tileą na wschodzie i Bretonnią na północy.

niedziela, 27 października 2024

Rekrutacja: Eteryczny dwór Króla kurhanów. Stronnik - Duchy.
Recruitment: The ethereal court of the Barrow King. Henchman - Ghosts.

Duchy są uwolnionymi z powłoki cielesnej siłami życiowymi zmarłych istot, uwięzionych w świecie materialnym, gdyż nie zostały odpowiednio pochowane, zmarły niespodziewanie lub w tragicznych okolicznościach. Ofiary morderstwa, kobiety, które zmarły przy porodzie albo osoby zmarłe zanim nadszedł ich czas są tu typowymi przykładami. Ich duchy będą się starały zwrócić uwagę żywych na sposób, w jaki umarli, chcą, by mordercy zostali ukarani czy ciała odpowiednio pochowane.

Duchy nie muszą być koniecznie złe, chyba że znajdą się we władzy potężnych demonów lub czarnoksiężników. To prawda, że niektóre bywają złośliwe i lubią straszyć żywe istoty. Jednak większość pragnie jedynie wybawienia od pełnego udręki stanu nieżycia. Dlatego duchy czasem proszą żywych ludzi o pomoc. Wykonanie prośby ducha może wymagać złożenia jego szczątków w poświęconej ziemi lub wymierzenie sprawiedliwości jego zabójcom.

Duchy mogą objawiać się w różny sposób. Zwykle przyjmują taką postać, jaką miały za życia, choć przeważnie wyglądają miej materialnie, a nawet przejrzyście. Czasami jednak duch przyobleka się w ciało i nie sposób go wtedy odróżnić od zwykłych, żywych istot. Niektóre duchy mogą mówić, przekazując jakieś informacje czy ostrzeżenia, podczas gdy inne potrafią tylko jęczeć i zawodzić, a jeszcze inne nie wydają żadnych dźwięków.

Do złożenia Eterycznego dworu Króla kurhanów do Warheim FS użyłem modeli od Games Workshop.

W roli Duchów użyłem modeli z zestawu Myrmourn Banshees oraz chorążego i sygnalistę z zestawu Kurdoss Valentian the craven king od Games Workshop
To assemble the Ethereal court of the barrow King for Warheim FS, I used models from GW.

For the role of the Ghosts, I used miniatures from the Myrmourn Banshees kit and the musician and standard bearer from the Kurdoss Valentian the craven king kit from GW.

sobota, 26 października 2024

Figurkowy Karnawał Blogowy. Edycja #122: Legenda.
Galeria: Eteryczny dwór Króla Kurhanów.
Gallery: Ethereal Court of the King of the Barrows.

Witam szanowne państwo-draństwo i zapraszam do lektury wpisu opublikowanego w ramach sto dwudziestej drugiej edycji Figurkowego Karnawału Blogozwego

Gdyby ktoś z szanownego państwa-draństwa czytającego blog DansE MacabrE jeszcze nie wiedział, FKB to inicjatywa którą w polskiej wargamingowej blogosferze 7 września 2014 roku rozpoczął Inkub prowadzący bloga Wojna w miniaturze.

Do tej pory, co można wywnioskować po tytule posta, odbyło się sto dwadzieścia jeden edycji, których podsumowania znajdziecie TUTAJ.

Gospodarzem sto dwudziestej drugiej edycji jest Kapitan Hak, który na swoim blogu Hakostwo opublikował na początku miesiąca post z tematem przewodnim październikowej edycji - Legenda.

To tyle tytułem wstępu, zapraszam do lektury.

W zapomnianych przez bogów omszałych grobowcach starożytnych Królów kurhanów czyha starożytne zło, a oddziały z dawna umarłych eterycznych wojowników maszerują w bój. Podniesiona ze zbiorowych mogił i zrujnowanych kurhanów kompania zjaw, upiorów, widm i duchów zbiera się pośród gruzów i strzaskanych grobów tego obróconego w ruiny królestwa. Na uroczyskach i pośród wrzosowisk stworzenia mroku, które przez tysiące lat nawiedzają ludzi w koszmarach, wychodzą na wolność ze swych kurhanów i zniszczonych zębem czasu mauzoleów. W mroku wieczności słychać jedynie chrzęst pordzewiałego rynsztunku. Oto z woli króla kurhanów narasta śmiertelna groza – nadciąga eteryczny dwór.
Do dziś wśród wzgórz i lasów znajdowane są ślady pozostawione prze stacjonujące przez tysiącleciami w granicach Imperium wojska nieumarłych Królów Grobowców z Nehekhary. Kilkanaście dziesięcioleci przed narodzinami Sigmara prymitywne plemiona zamieszkujące ziemie Imperium naśladując rytuały pogrzebowe Królów Grobowców zaczęli mumifikować zwłoki poległych towarzyszy i grzebać je w kamiennych kurhanach. Zaś szamani, którym udało się odczytać tomy pozostawione przez poległych liczów z Nehekhary, zaczęli zgłębiać tajniki nekromancji.
Kurhany to grobowce, w których starożytni mieszkańcy krainy grzebali swych zmarłych. Wykopane w zboczach wzgórz lub pokryte darnią kurhany pochodzą z czasów przed powstaniem Imperium. Wejścia do nich został dobrze ukryte przez budowniczych, chociaż czasami odsłania je deszcz lub powódź. Typowy kurhan składa się z kilkunastu połączonych tunelami krypt i podziemnych sal, choć zdarzają się też budowle znacznie większe, sięgające głęboko pod ziemię. Krążą opowieści, jakoby co jakiś czas odkrywano nowe cmentarzyska o rozmiarach osady, strzeżone przez nieumarłych wartowników, jednak odkrywcy kurhanów zwykle nie żyją wystarczająco długo, by potwierdzić te plotki.
Natomiast kurhany znajdujące się w łatwo dostępnych miejscach to zwykle jedynie opustoszałe grobowce, dawno ograbione z kosztowności przez orków i ludzi. Są jednak i takie grobowce, o których wśród okolicznych chłopów krążą pogłoski, jakoby spokoju pogrzebanych w środku wojowników strzegły upiory i duchy. Miejscowi uważają grobowce za przeklęte i zdaje się, że każdy wieśniak zna opowieść o kimś, kto zaginął podczas badania miejsca ostatniego spoczynku dawnych królów. Kurhany w górach i głębi lasu zwykle stoją nienaruszone od setek lat, wypełnione kosztownościami i skarbami, lecz także budzące strach przed tajemną mocą ochronnych zaklęć i odwiecznych strażników.
Stawienie czoła eterycznym istotom jest przerażającym doświadczeniem. Nad głowami gromadzą się, pochodzące nie z tego świata, burzowe chmury, które odbierają słońcu moc i kładą się cieniem na polu bitwy. W mroku zapada grobowa cisza, a na skrzydłach wiatru nadciąga mroźne powietrze, które przepełnia strachem serca śmiertelników.
Dwór prowadzi przepojoną nienawiścią król kurhanów – stwórca i dowódca eterycznego dworu. Wiedziony pragnieniem wskrzeszenia swojego dominium przywołał dusze wojowników z omszałych grobowców, by zakończyć panowanie śmiertelników i objąć rządy nad tymi, którym uda się przeżyć – on, nieśmiertelny, bezlitosny imperator.
Kierowane wolą króla kurhanów ciągną stada wiernych duchów. Na jego rozkaz potępione dusze opuszczają miejsce swego spoczynku, by błąkać się w mglistym półmroku. Ich skowyt przeszywa serca, a ich mroźny dotyk jest śmiertelny dla wszystkiego, co żyje. Pośród eterycznego dworu przemykają migoczące piekielną energią upiory i banshee, głodne ciepła żywego ciała.
Szczególnie złą sławą cieszą się pokryte kurhanami wzgórza rozsiane po całym Lennie Sigmara. Miejsca te są znane ze swych przerażających mieszkańców, ale nie są bynajmniej jedynymi miejscami, gdzie spotkać można istoty eteryczne. Każda samotna wieża otoczona cmentarzem, każda krypta może stać się miejscem, w którym przebudzi się eteryczny dwór króla Kurhanów.
Jednak takie grobowce i mogiły praprzodków ludzi rozsiane są po całym Starym Świecie. Na skalistych pagórkach, w gajach i wysoko w górach plemiona, które żyły ongiś na ziemiach Imperium, usypały swym najpotężniejszym przywódcom pokaźne kurhany. Grobowce te zapieczętowano zaklęciami ochronnymi, by uchronić je przed dzikimi zwierzętami i potencjalnymi rabusiami. Na nadprożach widnieją proste runy, a ze ścian zwisają amulety i talizmany. Fakt, że klejnoty ciągle jeszcze znajdują się tam, gdzie je pozostawiono, świadczy o magii, którą skrywają. 
Wodzów plemiennych chowano w paradnych pancerzach, wykonanych z brązu napierśnikach i skrzydlatych hełmach na skroniach. Szamani wyposażali prastarych królów na ostatnią drogę w najlepsze ostrza, topory i włócznie. Na ścianach malowano sceny z życia przywódców, które przypominać im miały najszlachetniejsze z ich uczynków i ich największe zwycięstwa.
Nie wszystkie grobowce pozostają spokojne. Niektóre wzniesiono w miejscach, które znalazły się pod wpływem mrocznej magii. Mieszkańcy tych przeklętych miejsc nie zaznali spoczynku, a ich dusze błąkają się między światem śmiertelnym a królestwem życia po życiu. Kiedy moc mrocznej magii nasila się, królowie kurhanów podnoszą się z mogił. Nawet stosunkowo bezpieczne miejsce spoczynku nie gwarantuje starożytnym królom spokoju. 
Niewielu może zdać relację ze spotkania z królem kurhanów, a szczęśliwców, którym udało się przeżyć to spotkanie, zawsze nawiedzać będą złe wspomnienia.

***
A jak legenda, to nie zostało mi nic innego jak pomalować modele Eterycznego dworu Króla kurhanów do Warheim FS.

Modele duże, nie jest ich wiele, a malowanie to głównie olejna chemia od MIGa i AK oraz efekty i technicale od GW.

Malowanie zajęło mi kilka wieczorów, a efekt możecie obejrzeć na poniższych zdjęciach.
And as the legend, there is nothing left for me to do but to paint models of the Ethereal Court of the Barrow King for Warheim FS.

Miniatures large, there are not many of them, and painting is mainly oil chemistry from MIG and AK and effects and technicale from GW.

It took me several evenings to paint, and you can see the result in the photos below.

piątek, 25 października 2024

Recenzja: Zombie set no 1 od Rotten Factory.
Reviews: Zombie set no 1 from Rotten Factory.

Dziś w ramach piątkowych recenzji mam dla Was model z zestawu Zombie set no 1 od Rotten Factory.

Zestaw, który był częścią większej przesyłki został umieszczony w 
przeźroczystym blisterze, zamkniętym firmową ulotka.

Nie każdy może być łucznikiem, oprychem, czy nawet ludojadem, niektórym po śmierci pisany jest los zwykłego, przeciętnego, odzianego w chłopskie łachmany, zombie. I taki właśnie jest, odlany w całości z szarej żywicy ostatni z recenzowanych zombie.

Model utrzymany jest w charakterystycznym dla Rotten Factory stylu, który w tym konkretnym przypadku sprawia, że trudno ustawić figurkę w jednym szeregu z zombie od GW. Natomiast model z powodzeniem pasuje do figurek przedstawiających postaci oddane bogu zarazy.

Jakość odlewu jest bardzo dobra, nie zauważyłem większych nadlewek czy śladów podziału formy lub błon pozostałych po procesie odlewania.

Polecam!

Jeśli Rotten Factory wznowi kiedyś działalność, to więcej informacji znajdziecie na stronie sklepu.

Dopiero pisząc niniejszą recenzję zauważyłem, że na stronie producenta zestaw składa się z 5 modeli, natomiast w moim blistrze były tylko 4 zombie
Today, as part of Friday reviews, I have for you a miniatures from the Zombie set no 1 from Rotten Factory.

The set, which was part of a larger shipment, was placed in a transparent blister, closed with a company leaflet.

Not everyone can be an archer, a thug, or even a cannibal, some are destined to die as ordinary, average zombies dressed in peasant rags. And that's exactly what the last of the reviewed zombies is, cast entirely in gray resin.

The miniatures is maintained in the style characteristic of Rotten Factory, which in this particular case makes it difficult to place the figure in one row with the GW zombies. On the other hand, the model successfully matches the figures representing characters devoted to the plague god.

The quality of the casting is very good, I did not notice any major overflows or traces of mold splitting or membranes remaining from the casting process.

I recommend!

If Rotten Factory ever resumes operations, more information can be found on the store's website.

It was only while writing this review that I noticed that on the manufacturer's website the set consists of 5 models, while my blister contained only 4 zombies.

czwartek, 24 października 2024

Relacja: Turniej Warheim FS - Pojedynek Magów, Sosnowiec 19.10.2024.
Report: Tournament Warheim FS - Duel of the Wizards, Sosnowiec 19.10.2024.

sobotę, 19 października 2024, w ZSEiI in Sosnowiec przy wparciu klubu DD6, odbył się  turniej Warheim - Pojedynek Magów!.

Dziś na łamach bloga DansE MacabrE mam dla Was krótką relację z tego wydarzenia.
On Saturday, Apri 13, 2024, the tournament Warheim - Duel of the Wizards took place at the ZSEiI in Sosnowiec with the support of the DD6 club.

Today I have a short report from this event for you.


Na blogu DansE MacabrE, w zakładce Turnieje WFS, znajdziecie także relacje z poprzednich wydarzeń:
On the DansE MacabrE blog, in the tab Turnieje WFS, you will also find reports from previous events:

Poniżej znajdziecie plik pdf z regulaminem i scenariuszami według, których zostały rozegrane potyczki w czasie turnieju.

Plik pdf możecie pobrać STĄD, a TUTAJ znajdziecie najnowszą wersję podręcznika do Warheim FS.

W odróżnieniu od poprzednich edycji, w trakcie turnieju Pojedynek Magów gracze poznali scenariusze dopiero przed grą.
Below you will find a pdf file with the rules and scenarios, according to which the battles were played during the tournament.

You can download the pdf file HERE, and HERE you can find the latest version of the Warheim FS rulebook.

Unlike previous editions, during the Duel of the Wizards tournament, players only learned the scenarios before the game.

W turnieju udział wzięło 12 graczy, którzy przyjechali z różnych stron Polski.
  • Elmin, Ogry
  • Jakub Koźlik, Jeźdźcy Wilków
  • Torin, Nieumarły zastęp z Nehekhary
  • Szczery, Kult Purpurowej Dłoni
  • Benek, Krwawy Smok
  • Kamil Stępień, Król kurhanów
  • Skóli, Orkowie & Gobliny
  • Michał Sieradzki, Muszkieterzy z Nuln
  • Pepe, Krwawy Smok
  • Micz, Mroczni Elfowie
  • Mikołaj L., Dzieci Zagłady
  • Sudi, Niziołki
12 players who came from different parts of Poland took part in the tournament.
  • Elmin, Ogres
  • Jakub Koźlik, Wolf Riders
  • Torin, Tomb Kings
  • Szczery, Tzeentch cultist
  • Benek, Blood Dragons
  • Kamil Stępień, Barrow Kings
  • Skóli, Orc & Goblins
  • Michał Sieradzki, Musketeers from Nuln
  • Pepe, Blood Dragons 
  • Micz, Dark Elves
  • Mikołaj, Nurgle cultist
  • Sudi, Halflings
*

Wczoraj w Zespół Szkół Elektronicznych i Informatycznych w Sosnowcu dzięki gościnie klubu DD6 odbył się Turniej Warheim...

Opublikowany przez Warheim FS Niedziela, 20 października 2024

*

Po rozegraniu 4 potyczek na 1 miejscu podium stanął Elmin, który poprowadził do boju Ogry z kolei 2 miejsce zajął Jakub Koźlik i jego Jeźdźcy Wilków, zaś 3 miejsce zdobył Torin dowodzący Nieumarłymi z Nehekhary.

W trakcie wydarzenia odbył się także konkurs modelarski, który w kategorii model wygrał Elmin, a w kategorii znacznik wygrał Mikołaj Sieradzki.
After playing 4 games, the 1st place of the podium was taken by the Elmin, who led the Ogres, the 2nd place was taken by Jakub Koźlik and the Wolf Riders, and the 3rd place was won by Torin, commanding the Tomb Kings.

The event also included a modeling contest, which was won in the miniatures category by Elmin, and in the marker category was won by Mikołaj Sieradzki.



Wszystkim zaangażowanym w przygotowanie turnieju raz jeszcze dziękuję.
Thank you once again to everyone involved in the preparation of the tournament.

środa, 23 października 2024

Galeria: Kult Pogromców z Karak Kadrin. Stronnik - Pogromca Trolli II.
Gallery: Trollslayers from Karak Kadrin. Henchmen - Troll Slayer II.

Khazadzi są nade wszystko bardzo dumnymi istotami i nie radzą sobie z porażkami czy osobistą stratą. W obliczu osobistej tragedii krasnolud jest bezradny. Strata kogoś z rodziny, utrata bogactwa tudzież nie dotrzymanie danej obietnicy może poważnie zachwiać równowagą umysłową krasnoluda. Młodzi, zakochani krasnoludowie nie potrafią się również pozbierać po odtrąceniu ich miłości. Bez względu na przyczynę odczuwania uszczerbku na honorze, porzucają łono rodziny i przyjaciół, skazując się na wygnanie.

Pozostawiają za plecami swą rodzinną twierdzę i ruszają możliwie daleko w dzicz, rozpamiętując żałość istnienia. Zrywają z twierdzą wszelkie więzy i rozpaczliwie szukają śmierci w polowaniach na wielkie potwory. Khazadzi tacy noszą miano pogromców. Są surowymi i małomównymi indywiduami, nie chwalą się swymi czynami i jedynie ich okrutnie poznaczone bliznami ciała są świadectwem potyczek z trollami, gigantami, smokami i innymi potworami.

Pogromcy farbują włosy na jasny pomarańcz i usztywniają je świńskim sadłem, by stercząc budziły strach. Sposób ich życia sprawia, że większość osiąga wyznaczony sobie cel i odnajduje śmierć z rąk którejś z kolejnych bestii napotkanej na swej drodze. Są jednak i tacy, mniej szczęśliwi, którym udaje się przetrwać – to ci najwytrwalsi, najszybsi i najbardziej zdeterminowani. Ów sposób naturalnej selekcji, odsiewa tych, którzy nie mają dostatecznie wyjątkowych umiejętności. Można być zatem pewnym, że napotkany pogromca, będzie kimś skrajnie odpornym, gwałtownym i szalenie wręcz niebezpiecznym.

Pogromcy trolli są niebywale ciekawą subkulturą krasnoludzkiej społeczności, a wielu z nich dokonało czynów sławnych i niezwykle heroicznych. Młodsi pogromcy często tworzą grupy, czasem wokół starszego mistrza, co pozwala im na rozwijanie sztuki zabijania potworów, inni podążają za zbrojnymi drużynami khazadów, by w walce odpokutować swe przewiny. I choć szukają śmierci, nie są zdolni by przegrać walkę z rozmysłem. Ruszając do boju, szukają zawsze zwycięstwa.

Jako Pogromców Trolli użyłem metalowych, oldscholoowych modeli od GW.As Troll Slayers, I used metal, old-school miniatures from GW.