czwartek, 31 marca 2022

Podsumowanie miesiąca. Marzec.

marcu na łamach bloga DansE MacabrE opublikowałem 31 postów.

W ramach przygotowania do turnieju Warheim FS zaprezentowałem kubki i smycze, a także nagrody ufundowane przez Battle-Models oraz Lasercut Buildings i Alien Lab Miniatures.

Pochwaliłem się nagrodami od the Army Painter, które wygrałem w konkursie Gamemaster

Napisałem kilka słów na temat dostępnych na Storytel audiobooków Przebierańcy oraz Krew nie woda. Mike Carey.

galerii opublikowałem zdjęcia Prezbitera Sigmara od Avatars of War, Włócznika Elfów Wysokiego Rodu oraz Kameleona i Odrzuconego od GW, a także Magistra Magii od Dunkeldorf Miniatures do Warheim FS.

W warsztacie relacjonowałem budowę (TUTAJ oraz TUTAJ i TUTAJ oraz TUTAJ) modułowego stołu z ruinami Mordheim

Zrecenzowałem modele i zestawy Crystalic Rocks Basing kit od AlienLab Miniatures, Goblin Chief on Dog od Scibor MM oraz Highwayman Waldmann Mounted (AX117) od Heresy Lab i GM Dungeons and Caverns Core Set od the Army Painter.

Wtorki to od dłuższego czasu dzień w którym publikuję fragmenty historii Starego Świata, a w marcu mogliście poznać bliżej Twierdze Krasnoludów: Karak Azul, Karak Drazh, Karak Kadrin oraz Karak Osiem Szczytów i Karak Varn.

Przypominam, że wszystkie opublikowane dotychczas wpisy fluffowe dostępne są w czytelni.

Podsumowałem także kolejne tygodnie na blogu Wrota - polska sieć blogów bitewnych: #035#036, #037 oraz #038. 

Zamieściłem także kolejny odcinek z życia Muzycznie.


I na koniec trochę statystyk.

W minionym miesiącu szanowne państwo-draństwo odwiedziło DansE MacabrE blisko 7.5k razy.

Wśród najczęściej czytanych postów znalazły także wpisy Galeria: Jaszczuroludzie z Lustrii. Stronnik - Skink Kameleon IV oraz Warsztat: Budowa stołu modułowego 'Ruiny Mordheim', część 14 i Konkurs Gamemaster od The Army Painter.

Na dzień 31032022 blog posiada 255 obserwatorów i 861 polubienia na FB oraz 3747 opublikowanych postów.

Dziękuję bardzo moim Patronom: Krzysztof Sz., Zygmunt G., Piotr S., Arkadiusz Ś., Maciek K., Michał G., Jacek D., Sebastian K., Tomek W., za wsparcie bloga DansE MacabrE oraz gry bitewnej Warheim FS.

Możecie także zostać Patronami DansE MacabrE i wesprzeć projekt za pośrednictwem strony patronite.pl.

Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.

środa, 30 marca 2022

Galeria: Zbrojna kompania z Ostlandu. Magister Magii, bohater.
Gallery: Ostlanders. Magisters of Magic, heroes.

Ludzie obdarzeni talentem magicznym budzą instynktowny niepokój wśród pospólstwa. Nie bez powodu. Potrafią dokonywać rzeczy, które zaprzeczają zdrowemu rozsądkowi. Jednak nie jest to dar, który łatwo kontrolować. Magiczna aura takich osób, szczególnie początkujących przyciąga demony. Aby zapobiec nieszczęściu, magowie wyszukują swoich potencjalnych następców i wysyłają ich na naukę do jednego z ośmiu Kolegiów Magii. Tam młodzi uczniowie praktykują naukę pod uważnym okiem mistrzów, jednocześnie medytując nad wyborem Tradycji. Uczniowie, którzy skończyli nauki w Kolegium i zdali testy znajomości sztuki magicznej, mogą dołączyć do wybranego Kolegium Magii. Poznają zaklęcia z wybranej przez siebie Tradycji magii tajemnej, lecz muszą nauczyć się kontrolowania rosnącej mocy. Większość czarodziejów musi spłacać długi, zaciągnięte na pokrycie kosztów nauki w Kolegium. Z tego powodu niektórzy wyruszają na szlak przygody, licząc na zdobycie bogactwa. Dlatego też nazywa się ich wędrownymi czarodziejami. Często, zwykle na polecenie Kolegium, podejmują się wykonania jakiejś pracy, w celu podniesienia prestiżu Kolegium, a także dla zdobycia chwały, wiedzy i majątku.

Dziś mam dla Was zdjęcia maga Zbrojnej kompanii z Ostlandu.

Magister Magii to model od Dunkeldorf Miniatures, który w zamyśle autorów miał przedstawiać zupełnie inną postać, jednak po dodaniu kilku książek, z ładnej kurtyzany, zrobiła się ekstrawagancka czarodziejka.

Więcej o bohaterach możecie przeczytać TUTAJ.

Zapraszam do oglądania! 
Today I have photos of the sorcerer of the Ostlanders warband for you.

The Magisters of Magic is a miniatures from Dunkeldorf Miniatures, which the authors intended to represent a completely different character, but after adding a few books, a pretty courtesan turned into an extravagant sorceress.

You can read more about the hero miniatures HERE.

I invite you to watch!


Możecie także zostać Patronami DansE MacabrE i wesprzeć projekt za pośrednictwem strony patronite.pl.

A więcej o moim udziale na patronite.pl znajdziecie TUTAJ.
You can also become Patrons of DansE MacabrE and support the project through the patronite.pl website.

And more about my participation at patronite.pl can be found HERE.

Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim 

wtorek, 29 marca 2022

Twierdze Krasnoludów: Karak Varn.

Forteca wykuta w klifach nad Czarną Wodą była jedną z najbogatszych twierdz Krasnoludzkiego Imperium, a sam krater w którym powstało jezioro bogaty w rudy Gromrilu — meteorytowego żelaza, z którego krasnoludzcy rzemieślnicy wykuwają najlepszej jakości zbroje i oręż. 

Podobnie jak w przypadku Karak Ungor, kopalnie Karak Varn były powodem upadku twierdzy. Bowiem Krasnoludowie w swej chciwości zeszli zbyt głęboko pod ziemię, doprowadzając chodniki kopalni niemal do dna jeziora. Osłabiło to fundamenty twierdzy, a gdy tę część Gór Krańca Świata nawiedziło trzęsienie ziemi, to woda zalała podziemne tunele, kopalnie i wyrobiska, topiąc tysiące Krasnoludów i setki ton wydobytej rudy.

Od czasów swojego powstania Karak Varn było także obiektem zazdrości Skavenów. Podczas gdy Krasnoludowie wydobywali Gromril, Szczuroludzie pożądali Spaczenia, występującego w pobliżu żył meteorytowego żelaza. Skaveni przeprowadzili atak z podziemnych tuneli wraz ze swoimi Zielonoskórymi sojusznikami. Połączone armie wypędziły Krasnoludów ze zrujnowanej trzęsieniami ziemi twierdzy. Karak Varn zostało porzucone i pozostawione samemu sobie.

Choć Krasnoludowie porzucili twierdzę, to nie zapomnieli o cennym rudach Gromrilu wciąż czekającym na wydobycie w zatopionych kopalniach. Sporadycznie do zatopionej fortecy wysyłane są dobrze uzbrojone grupy krasnoludzkich wojowników, których celem jest odnalezienie pozostawionych w Karak Varn, wydobytych z ziemi rud Gromrilu. 

ciąg dalszy nastąpi...
(a wszystkie wpisy fluffowe opublikowane dotychczas dostępne są w czytelni).

Możecie także zostać Patronami DansE MacabrE i wesprzeć projekt za pośrednictwem strony patronite.pl.

A więcej o moim udziale na patronite.pl znajdziecie TUTAJ.
You can also become Patrons of DansE MacabrE and support the project through the patronite.pl website.

And more about my participation at patronite.pl can be found HERE.

Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.

poniedziałek, 28 marca 2022

Turniej Warheim FS - xXx. Sponsorzy - AlienLAB Miniatures!
Tournament Warheim FS - xXx. Sponsors - AlienLAB Miniatures!

AlienLAB Miniatures to jedna z kilku firm, która została sponsorem turnieju Warheim FS - xXx, który odbędzie się 23 kwietnia 2022 roku w Sosnowcu.

W ofercie AlienLAB Miniatures znajdziecie świetne żywiczne elementy terenu oraz figurki.

Więcej szczegółów znajdziecie na stronie internetowej.


A bardziej szczegółowa prezentacja nagród pojawi się za jakiś czas w ramach piątkowych recenzji na łamach bloga DansE MacabrE.
AlienLAB Miniatures is one of the few companies that has been a sponsor of the tournament Warheim FS - xXx, which will take place on April 232022 in Sosnowiec.

In the AlienLAB Miniatures offer you will find great resin terrain elements and figurines.

More details can be found on the website.

A more detailed presentation of awards appear for some time as part of friday's reviews of the DansE MacabrE.


Możecie także zostać Patronami DansE MacabrE i wesprzeć projekt za pośrednictwem strony patronite.pl.

A więcej o moim udziale na patronite.pl znajdziecie TUTAJ.
You can also become Patrons of DansE MacabrE and support the project through the patronite.pl website.

And more about my participation at patronite.pl can be found HERE.

Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.

niedziela, 27 marca 2022

Raport #038

Dziś mam dla Was #038 wydanie Raportu podsumowujące miniony tydzień na Wrota - polska sieć blogów bitewnych

Model tygodnia:

Cozy od Maciejus_exe z Bloga Maciejusa.
F

Galeria:

  • Na łamach Bitewnego Zgiełku MiSiO opublikował zdjęcia oddziału Depth Horrors do Kings of War, a szeperd zaprezentowal francuską piechotę w skali 1:72.
  • Na Blogu Pietii możecie obejrzeć zdjęcia modeli Nagaroth Thralls.
  • Na blogu DansE MacabrE opublikowałem zdjęcia Odrzuconego do Warheim FS.
  • Michał na swoim blogu DwarfCrypt zaprezentował modele Gildor Inglorion's scouts od Oathmark Miniatures.
  • Pepe na łamach bloga Fantasy w miniaturze niestrudzenie maluje modele rzymskich Princepsów, które możecie obejrzeć TUTAJ oraz TUTAJ
  • Potsiat na Gangs of Mordheim pochwalił się rodzinnym zdjęciem modeli Hedkrakka's Madmob do Warhammer Underworlds.
  • Sowabud na blogu Tűzzel-Vassal Wargaming és más zaprezentował makietę przedstawiającą antyczne ruiny w skali 25 mm.
  • Zaś Telamon na swoim blogu Vae Victis zamieścił zdjęcia oddziału 3. FJD and 12. SS.

Recenzje:

  • Merry na swoim blogu 4 Generals podzielił się swoimi wrażeniami na temat gry Race to Moscow.
  • Na blogu DansE MacabrE rozpakowałem pudełko z zestawem GM Dungeons and Caverns Core Set od the Army Painter.
  • Michał na łamach swojego bloga DwarfCrypt rozpakował pudełka z modelami Germanic Tribes Command Group od Temple of the West oraz przyjrzał się bliżej zestawowi startowemu gry RPG The One Ring
  • Hauptmann Wietzorek rozpakował na blogu Winterkrieg pudełko Pz.Kpfw. IV ammo boxes od Black Dog.

Raporty bitewne:

Inne:

  • Na blogu DansE MacabrE znajdziecie także zdjęcia nagród ufundowanych przez Lasercut Buildings na turniej Warheim FS -xXx, relację z budowy stołu z ruinami Mordheim, a także kilka słów na temat krasnoludzkiej twierdzy Karak Osiem Szczytów w uniwersum Warhammer Fantasy oraz dostępnego na Storytel audiobooka Krew nie woda. Mike Carey.

sobota, 26 marca 2022

Turniej Warheim FS - xXx. Sponsorzy - Lasercut Buildings!
Tournament Warheim FS - xXx. Sponsors - Lasercut Buildings!

Producent makiet Lasercut Buildings to jedna z kilku firm, która została sponsorem turnieju Warheim FS - xXx, który odbędzie się 23 kwietnia 2022 roku w Sosnowcu.

W ofercie Lasercut Buildings znajdziecie świetne makiety budynków z hdf, zarówno w klimatach historycznych, fantasy jak i sci-fi.

Więcej szczegółów znajdziecie na stronie internetowej.


A jeśli chcecie zobaczyć co można zbudować z makiet od Lasercut Studio to zobaczcie opublikowane na blogu posty pod zakładką Teufelsberg.
Lasercut Buildings is one of the few companies that has been a sponsor of the tournament Warheim FS - xXx, which will take place on April 232022 in Sosnowiec.

In the Lasercut Buildings offer you will find great models of HDF buildings, both in historical, fantasy and sci-fi climates.

More details can be found on the website.

And if you want to see what you can build from Lasercut Studio building models, check out the blog posts under the Teufelsberg tab.


Możecie także zostać Patronami DansE MacabrE i wesprzeć projekt za pośrednictwem strony patronite.pl.

A więcej o moim udziale na patronite.pl znajdziecie TUTAJ.
You can also become Patrons of DansE MacabrE and support the project through the patronite.pl website.

And more about my participation at patronite.pl can be found HERE.

Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.

piątek, 25 marca 2022

Recenzja: GM Dungeons & Caverns Core Set od the Army Painter.
Review: GM Dungeons & Caverns Core Set from the Army Painter.

Dzisiaj na blogu DansE MacabrE rozpakuję pudełko Gamemaster Dungeons and Caverns Core Set od Army Painter.

Stali czytelnicy bloga DansE MacabrE powinni pamiętać, bo pisałem o tym niedawno, że poniższy zestaw, podobnie jak pozostałe z serii, a które rozpakuję w najbliższych tygodniach, otrzymałem jako nagrodę za wygranie konkursu Gamemaster, który miał miejsce na Facebooku.

Solidne kartonowe pudło ozdobione jest licznymi grafikami i wszelkimi niezbędnymi informacjami, zarówno o zawartości samego zestawu jak i innych oferowanych przez Army Painter produktów.

Zestaw Gamemaster Dungeons and Caverns Core Set dedykowany jest do budowy podziemi, które służyć mają jako sceneria dla rozgrywania sesji RPG. Nie ma jednak żadnych przeszkód, żeby użyć zestawu do budowy scenerii dla gier bitewnych i tak też w przyszłości planuję zrobić.

Jeśli śledzicie blog DansE MacabrE lub fanpejdż Warheim FS na Facebooku, to wiecie, że obecnie buduję modułowy stół z ruinami Mordheim, ale kolejnym projektem, którym zajmę się w przyszłości będzie budowa modułowego stołu z podziemiami do Warheim FS, do których zasady piszę w międzyczasie i właśnie zestawy z serii Gamemaster od Army Painter nadają się idealnie do tego projektu.

Ważące niemal 2 kg solidne kartonowe pudło z 
Gamemaster Dungeons and Caverns Core Set zawiera (lista ze strony Vanaheim.pl):
  • 7 farb (18ml)
  • 1 farba bazowa do malowania lochów (50ml)
  • 1 farba bazowa do malowania jaskin (50ml)
  • 3 pędzle (large drybrush, medium drybrush, wash brush)
  • 1 wycinarka do pianek (baterie nie są dołączone)
  • 1 klej do pianek (75ml)
  • 1 posypka - piasek (150ml)
  • 1 podkład w sprayu (300ml)
  • 77 trawek przyklejanych (tuftów)
  • 1 nóż
  • 1 paletka do mieszania
  • 1 papier ścierny (11 x 28cm)
  • 6 pianek XPS (200 x 300 x 11mm)
  • 2 pianek XPS (300 x 400 x 11mm)
  • 1 miarka stalowa (30cm)
A także liczący 21 stron (pachnący farbą drukarską) poradnik How to build, który krok po kroku przeprowadzi początkujących modelarzy przez proces budowania efektownie wyglądających podziemi. Oprócz przystępnie napisanych tutoriali, poradnik zawiera także kody QR, które prowadzą do opublikowanych w Intercie videoporadników omawiających bardziej skomplikowane zagadnienia, takie jak malowanie przedstawionych na zdjęciach bohaterów, czy modelowanie wody czy basenów z kwasem.

Jeśli więc planujecie budowę podziemi lub innej scenerii do gier bitewnych lub na sesje RPG to moim zdaniem seria Gamemaster od the Army Painter jest warta rozważenia, szczególnie biorąc pod uwagę wartość znajdujących się w pudle elementów.

Polecam i w przyszłości z pewnością użyję.
Today on the DansE MacabrE blog I will unpack the Gamemaster Dungeons and Caverns Core Set box from the Army Painter.

Regular readers of the blog should remember, because I wrote about it recently that the following set, like the rest of the series, which I will unpack in the coming weeks, I received as a reward for winning the Gamemaster contest, which took place on Facebook.

A solid cardboard box is decorated with numerous graphics and all the necessary information, both about the contents of the set itself and about other products offered by Army Painter.

Gamemaster Dungeons and Caverns Core Set is dedicated to building dungeons that serve as scenery for RPG sessions. However, there are no obstacles to use the battle game scenery kit and I plan to do so in the future.

If you follow the DansE MacabrE blog or the Warheim FS fanpage on Facebook, you know that I am currently building a modular table with the ruins of Mordheim, but another project I will be working on in the future will be building a modular table with dungeons for Warheim FS, the rules of which I am writing in the meantime and it is the Gamemaster series from the Army Painter that are perfect for this project.

Weighing almost 2 kg, a solid cardboard box from the Gamemaster Dungeons and Caverns Core Set includes (list from the manufacturer's website):
  • 7 x 18ml paints 
  • 1 x 50ml Dungeon Base paint 
  • 1 x 50ml Cavern Base paint 
  • 1 x 75ml Foam Sculpting Glue 
  • 1 x Large Drybrush 
  • 1 x Medium Drybrush 
  • 1 x Wash Brush 
  • 300ml Dungeon and Subterrain Terrain Primer 
  • Hot Wire Foam Cutter 
  • 150ml Scenery Sand 
  • 77 x Dungeon Tufts 
  • Mixing Palette 
  • Scenery Knife XX Sandpaper (11 x 28cm) 
  • 30cm Steel Ruler 
  • 6 pieces XPS Foam Board (200 x 300 x 11mm) 
  • 2 pieces XPS Foam Board (300 x 400 x 11mm)
And ​​a 21-page (scented with ink) How to build tutorial, which will guide beginner modelers through the building process step by step. looking underworld. In addition to accessible tutorials, the guide also includes QR codes that lead to video tutorials published on Interta on more complicated issues, such as painting the characters shown in the photos, or modeling water or acid pools.

So, if you plan to build dungeons or other scenery for battle games or RPG sessions, in my opinion the Army Painter's Gamemaster series is worth considering, especially considering the value of the elements in the box.

I recommend and will definitely use it in the future.



Możecie także zostać Patronami DansE MacabrE i wesprzeć projekt za pośrednictwem strony patronite.pl.

A więcej o moim udziale na patronite.pl znajdziecie TUTAJ.
You can also become Patrons of DansE MacabrE and support the project through the patronite.pl website.

And more about my participation at patronite.pl can be found HERE.

Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy

Mordheim i Warheim FS. 

czwartek, 24 marca 2022

Warsztat: Budowa stołu modułowego 'Ruiny Mordheim', część 15.
Workshop: Construction of the 'Ruins of Mordheim' modular table, part 15.

Kolejnym modułem nad którym rozpocząłem pracę jest narożny element, w którego centrum stoi skład celny reprezentowany przez makietę od Lasercut Studio. 

Z kolei gipsowe odlewy to większości bitsy od Rotten Factory.
The next module on which I started work is the corner element, in the center of which is the bonded warehouse represented by the model from Lasercut Studio.

In turn, plaster casts are most of the bits from Rotten Factory.


Możecie także zostać Patronami DansE MacabrE i wesprzeć projekt za pośrednictwem strony patronite.pl.

A więcej o moim udziale na patronite.pl znajdziecie TUTAJ.
You can also become Patrons of DansE MacabrE and support the project through the patronite.pl website.

And more about my participation at patronite.pl can be found HERE.

Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.

środa, 23 marca 2022

Galeria: Grasanci Chaosu. Stronnicy - Odrzucony I.
Gallery: Marauders of Chaos. Henchman - Forsaken I.

Odrzuceni Chaosu są śliniącymi się szaleńcami, którzy wyjąc i wrzeszcząc sieją zniszczenie pośród linii wroga, ich zmutowane kończyny chłoszczą wokół, a szerokie szczęki kłapią niczym u wygłodniałej bestii. A byli wszakże wcześniej dumnymi i potężnymi Wojownikami Chaosu, lecz liczne mutacje, którymi zostali obdarzeni, odarły ich z czasem z człowieczeństwa, odebrały zrozumienie taktyki bitewnego pola i zmieniły w ogary, które gromadzą się wokół swego usłanego kośćmi legowiska. Owi nieszczęśnicy zostali dosłownie odrzuceni przez swych bogów, sprowadzeni do poziomu zwierząt, porozumiewających się gardłową parodią prawdziwej mowy, na którą składają się warknięcia.

Odrzuceni to stronnicy, którzy służą potężniejszym bohaterom stojącym na czele Grasantów Chaosu w Warheim FS, kompanię pomalowałem w ramach #69 edycji FKB.Forsaken are henchman who serve the more powerful heroes leading the Marauders of Chaos warband in Warheim FS, I painted the company as part of the #69 edition of the Miniatures Blog Carnival.


Możecie także zostać Patronami DansE MacabrE i wesprzeć projekt za pośrednictwem strony patronite.pl.

A więcej o moim udziale na patronite.pl znajdziecie TUTAJ.
You can also become Patrons of DansE MacabrE and support the project through the patronite.pl website.

And more about my participation at patronite.pl can be found HERE.

Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.

wtorek, 22 marca 2022

Twierdze Krasnoludów: Karak Osiem Szczytów.

Karak Osiem Szczytów jest jedną z najstarszych istniejących dziś fortec Khazadów. Ze względu na kunszt z jakim ją wzniesiono nazywa się ją również Vala-Azrilungol, co oznacza Królową Srebrnych Głębin. Budowa głównego kompleksu obronno-mieszkalnego trwała trzy wieki i została zakończono trzy milenia przed przeniesieniem tronu Najwyższego Króla do Karaz-a-Karak. Krasnoludzcy inżynierowie rozbudowywali i unowocześniali bastion przez kolejne cztery tysiąclecia, zatrzymani dopiero wybuchem Wojny Zemsty. Do twierdzy, wybudowanej w otoczonej przez osiem ośnieżonych szczytów dolinie prowadzi jedna, strzeżona licznymi posterunkami droga. Na szczycie wysokiej bramnej wieży krasnoludowie umieścili potężny kamienny róg, informujący Khazadów o wszelkim zbliżającym się do twierdzy niebezpieczeństwie. Szczyty otaczające Karak to: Karag Ziflin - Góra Szepczącego Wiatru, Karag Yar - Góra Zachodzącego Słońca, Karag Mhonar - Góra Cienia, Karagril - Srebrny Róg, Karag Lbune - Wysoką Góra, Karag Rhyn - Góra Czerwonego Kamienia, Karag Nar - Góra Wschodzącego Słońca, oraz Kyinn-Wyr - Biała Dama. Szczyty połączono murami i basztami stanowiącymi pierwszą linię obrony, chroniącą nadziemną część fortecy. W wysokich wieżach, krasnoludzcy inżynierowie zamontowali wszelkie znane sobie machiny wojenne, również te, których technologia produkcji została współcześnie zapomniana. Ponadto, pomiędzy znajdującymi się w dolinie budynkami, a wzniesioną w centrum cytadelą znajduje się szeroki na pół mili pas wyrównanej ziemi, pozwalający krasnoludom na dostrzeżenie każdego zbliżającego przeciwnika. Cytadela, wzniesiona w sercu doliny otoczona jest wysokimi i grubymi murami, strzeże prowadzących do podziemnego kompleksu systemu tuneli.

Choć sama twierdza nie została bezpośrednio zaangażowana w działania wojenne toczone z Elfami, to część zamieszkujących ją żołnierzy i budowniczych została wysłana na północ Starego Świata, by wspomóc wyniszczone wojną twierdze. Podobnie trwające piętnaście wieków Wojny Goblińskie zdawały się omijać Karak, jednak w 2334KK hordy Zielonoskórych zaczęły interesować się położoną daleko na południu twierdzą, przez kolejne sto dwadzieścia lat pod murami bastionu rozgrywały się pomniejsze bitwy, jednak siły Zielonoskórych nie dorównywały tym oblegającym północne twierdze, Karak pozostał niezdobyty. Sytuacja zmieniła się dopiero w 2455KK kiedy to krasnoludzcy górnicy przebili się do tuneli skaveńskich, skazując tym samym twierdzę na zagładę. Khazadzi osłabieni toczącymi się na powierzchni walkami z Orkami i Goblinami ulegli siłom Szczuroludzi, którzy opanowali dolne poziomy kopalń i powoli posuwali się ku powierzchni. Walczący na dwóch frontach, pozbawiony posiłków i możliwości skutecznej obrony krasnoludzki król Lunn postanowił opuścić twierdzę. Rozkazał ukryć najcenniejsze artefakty w świątyniach Przodków a prowadzące do nich tunele zawalić, władca Karak nie chciał ryzykować, by cenne dla Starszej Rasy przedmioty wpadły w ręce Zielonoskórych, zdawał sobie równocześnie sprawę, że tylko dysponujące odpowiednią techniką i planami Krasnoludowie są w stanie odnaleźć i oczyścić prowadzące do świątyń-skarbców tunele. Pozostali przy życiu Krasnoludowie zabrali skromny dobytek i przebili się przez linie Zielonoskórych uciekając do Karak Azul. Przez kilka następnych pokoleń Skaveni i Zielonoskórzy walczyli między sobą o dominację nad fortecą, jednak żadnej z ras nie udało się zyskać znaczącej przewagi. Zdziesiątkowane i pozbawione morale oddziały wycofały się pozostawiając twierdzę opuszczoną. W tym czasie plotki o ukrytych pod ziemią krasnoludzkich skarbach szybko obiegły cały Stary Świat, wielu awanturników dotarło do twierdzy i zapuściło się w pogrążone w mroku tunele, jednak niewielu stamtąd powróciło, a tylko nieliczni wynieśli ze sobą coś więcej niż tylko nowe blizny i koszmary. Również Khazadzi wiele razy organizowali ekspedycje do Karak Osiem Szczytów, ale pierwszy znaczący sukces osiągnęli dopiero w 5473KK, kiedy potomek króla Lunn Belegar Ironhammer z klanu Angrund, wraz z dowodzonymi przez siebie wojownikami odbił część nadziemnego kompleksu fortecy i ogłosił się królem. Khazadzi odzyskali wiele skarbów, ale głównym celem Belegara było odzyskanie podziemi i odbudowa otaczających Karak murów. Krótko po tym, jak krasnoludom udało się ufortyfikować odzyskaną część fortecy, duża armia Zielonoskórych przystąpiła do trwającego ćwierć wieku oblężenia, zakończonego przybyciem posiłków dowodzonych przez krewnego Belegara lorda Duregara Hammerhand’a oraz kowala run Hurgara Czarnego. Zielonoskórzy zostali przepędzeni, jednak nigdy nie zrezygnowali z ataków i sporadyczne szturmy przypuszczane są do dzisiaj.

Król Belegar oraz królowa Kemma umieścili swój dwór w głównej cytadeli, strzegącej wejść do podziemnej części twierdzy, krasnoludzkim wojownikom udało się odbić dwa poziomu tuneli, wraz ze znajdującymi się tam salami klanowymi, komnatami króla, kuźniami oraz wrotami strzegącymi Poddrogi łączącej Karak Osiem Szczytów ze znajdującą się dalej na południu twierdzą Karak Azul. I choć Poddroga wciąż jest niebezpieczna, to większe, dobrze uzbrojone grupy mają szansę przebycia jej bez większych strat. Północna Poddroga, łącząca bastion ze zdobytą przez Orków twierdzą Karak Drazh, zwaną dziś Czarną Granią została zawalona a wrota zapieczętowane runami. Awanturnicy pochodzący ze sprzymierzonych ras, przybywający do Karak Osiem Szczytów zapraszani są do Sali Widzeń, gdzie chroniony przez oddział młotodzierżców przedstawiciel króla wita przybyszów i rozpatruje wszelkie skierowane pod adresem Khazadów prośby. Król Belegar wita jedynie najznamienitszych i najwyższych rangą gości. Oprócz drzwi wejściowych, przez które wkraczają goście, w Sali Widzeń znajdują się jeszcze Wrota Królewskie, prowadzące do odzyskanej części twierdzy i Barak Khatul - Wrota do Czyhającego Niebezpieczeństwa, brama prowadząca do opanowanych przez mroczne siły części bastionu.

Obecnie w Karak przebywa niespełna trzy tysiące, żyjących w ciągłym stanie zagrożenia Krasnoludów. Szyby prowadzące do kopalń w których niegdyś wydobywano srebro, żelazo węgiel i cynę wciąż pozostają zapieczętowane, Krasnoludowie odwlekają otwarcie kopalń bojąc się ataku Skavenów lub innych, żyjących głęboko pod ziemią stworzeń. Pieniądze wypłacane chętnie najmowanym wojownikom pochodzą ze sprzedaży pomniejszych krasnoludzkich artefaktów oraz funduszy przesyłanych przez inne, lepiej prosperujące bastiony.

Krasnoludowie z otwartymi rękami witają wszystkich ludzi i Khazadów chętnych do osiedlenia w fortecy, w Karak Osiem Szczytów potrzebni są zarówno zbrojni, rzemieślnicy jak i rolnicy.
ciąg dalszy nastąpi...
(a wszystkie wpisy fluffowe opublikowane dotychczas dostępne są w czytelni).

Możecie także zostać Patronami DansE MacabrE i wesprzeć projekt za pośrednictwem strony patronite.pl.

A więcej o moim udziale na patronite.pl znajdziecie TUTAJ.
You can also become Patrons of DansE MacabrE and support the project through the patronite.pl website.

And more about my participation at patronite.pl can be found HERE.

Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.