Dowódcy Psów Wojny to śmiali i charyzmatyczni oficerowie dowodzący wielkimi kompaniami, ale też mniejszymi oddziałami żołnierzy. Walczą na zrytych końskimi kopytami, przesiąkniętych krwią pobojowiskach i na zasłanych trupami ulicach miast. Toczą niekończące się kampanie wojskowe na terenie Starego Świata i poza jego granicami. Dowódcy Psów Wojny w większości rekrutują się spośród tileańskich arystokratów, którzy przeżyli kilka krwawych bitew i zajęli miejsce poległego dowódcy. Kapitanowie wiedzą, co naprawdę liczy się na polu bitwy.
***
Czarownicy, zwani także guślarzami, potrafią rzucać czary nie mając formalnego wykształcenia w sztukach magicznych. Tworzą zaklęcia, używając instynktu, sztuczek i wykorzystując zakorzenione wśród Ludzi przesądy. Choć czasem nie zdają sobie z tego sprawy, za każdym razem, gdy korzystają z magii, ryzykują zwróceniem na siebie uwagi demonów i innych istot nie z tego świata. Z tego powodu stają się celem poszukiwań i prześladowań ze strony łowców czarownic. Niektórzy czarownicy decydują się na dołączenie do Kolegów Magii. Inni próbują ukrywać swój dziki talent, zamieszkując z dala od ludzkich osad. Zwykle nie jest to najrozsądniejszy wybór.
Guślarstwo jest wyjątkowo niebezpieczne i zakazane w granicach Imperium.
***
Kapłani i nowicjusze Myrmidii, Bogini Wojny należący do Zakonu Orła są jednocześnie świetnie wyszkolonymi wojownikami, równie chętnie spędzającymi czas wśród ciszy bibliotek, studiując dzieła traktujące o taktyce oraz strategii jak pośród bitewnego zgiełku, gdzie prowadzeni mądrością bogini konfrontują teorię z brutalną i gwałtowną rzeczywistością. Królowie i książęta Estalii oraz Tilei bardzo często mianują kapłanów Pani Wojny swymi doradcami, a nierzadko zdarza się, że roztropniejsi z władców powierzają kapłanom dowództwo nad swoimi wojskami. Kapłani Myrmidii, służący równie często w oddziałach regularnej armii jak i w licznych kompaniach najemników, niemal zawsze ruszają do boju w pierwszym szeregu czym zyskują sobie szacunek zarówno prostych żołnierzy jak i dowódców.
Słudzy Bogini Wojny na co dzień noszą obszyte czerwoną nicią białe szaty oraz obszerne błękitne kaptury. Przed bitwą kapłani zakładają pod szaty pancerze kolcze, a na całość kirysy, głowy chronią pełnymi hełmami. Symbol bogini - włócznię stojącą za tarczą noszą wyszytą na lewej piersi szat lub używają jako klamry błękitnego płaszcza.
***
Sierżant jest zastępcą dowódcy oddziału wojskowego. Kandydat na to stanowisko musi wykazać się wyjątkowym opanowaniem i zdolnością dowodzenia. Sierżanci często prowadzą do boju żołnierzy, milicjantów, najemników i strażników dróg. Obowiązkiem każdego sierżanta jest dokładne wykonanie rozkazu dowódcy. Zdarza się czasem, że musi w tym celu użyć siły lub gróźb wobec żołnierzy. Najlepsi sierżanci zawsze walczą w pierwszym szeregu, a z pola bitwy schodzą jako ostatni, często dźwigając na plecach rannych towarzyszy broni. Potrafią bezbłędnie ocenić możliwości i stan emocjonalny każdego ze swych podwładnych.
***
Adiutanci towarzyszą tileańskim oficerom w bitwie i podróży, zdobywając doświadczenie i umiejętności przydatne w walce. Zazwyczaj wywodzą się z rodów szlacheckich, jednak rzadko ich obowiązki wykraczają poza zajęcia godne służących. Zwykle ich jedynym zadaniem jest przynoszenie jadła i napitku oficerom lub zajmowanie się orężem i pancerzem. Ciężka służba ma nauczyć ich pokory i wytrzymałości na trudy, a także przygotować do bycia oficerem.
Modele Psów Wojny do Warheim FS pochodzą od Lead Adventure. | The Dogs of War models for Warheim FS were made by Lead Adventure. |
Możecie także zostać Patronami DansE MacabrE i wesprzeć projekt za pośrednictwem strony patronite.pl. A więcej o moim udziale na patronite.pl znajdziecie TUTAJ. | You can also become Patrons of DansE MacabrE and support the project through the patronite.pl website. And more about my participation at patronite.pl can be found HERE. |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz