Budowa głównego kompleksu mieszkalno-obronnego fortecy została ukończona w roku dwa tysiące sto siedemdziesiątym drugim przed wkroczeniem Najwyższego Króla do Karaz-a-Karak. Twierdza wzniesiona na zachodnim końcu Przełęczy Śmierci, strzegła licznych kopalń eksploatujących bogate złoża minerałów i żelaza. W całej dotychczasowej historii Karak Drazh było trzecią co do wielkości krasnoludzką twierdzą.
Forteca przetrwała trzęsienia ziemi i przez milenium dzielnie odpierała ataki Zielonoskórych. Dopiero tysiąc lat po wybuchu Wojen Goblińskich została zdobyta przez zjednoczone plemiona Goblinoidów - ta sama armia zdobyła wcześniej Karak Osiem Szczytów i Karak Azgal. Kiedy stało się jasne, że twierdza padnie, król Vikram Żelazny Bok zebrał swe oddziały i poprowadził khazadzkich wojowników do ostatecznego boju, żołnierze doskonale wiedzieli, że zmierzają na pewną śmierć, ale ich poświęcenie dało pozostałym czas na wywiezienie ksiąg, artefaktów i innych skarbów oraz bezpieczną ewakuację.
Dziś Karak Drazh znana jest jako Czarna Grań, najpotężniejsza twierdza Orków w Górach Krańca Świata, siedziba przebiegłego Gorfanga, orkowego wodza terroryzującego Księstwa Graniczne i Złe Ziemie oraz regularnie atakującego sąsiednie khazadzkie bastiony. Gorfang kontroluje również bogate w żelazo kopalnie, w których zniewoleni ludzie i gobliny pracują jako górnicy.
Możecie także zostać Patronami DansE MacabrE i wesprzeć projekt za pośrednictwem strony patronite.pl. A więcej o moim udziale na patronite.pl znajdziecie TUTAJ. | You can also become Patrons of DansE MacabrE and support the project through the patronite.pl website. And more about my participation at patronite.pl can be found HERE. |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz