piątek, 28 stycznia 2011

Żołnierze z Reiklandu, część 3: Zaprzęg, część 2

Dachówki położone, jeszcze kilka detali i poprawek i można malować:




Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.

Nowe życie starej żarówki

Co można zrobić ze starą żarówką? Można wyrzucić, ale jeśli masz dużo wolnego czasu i odrobinę talentu to można zrobić np. coś takiego:

Image Hosted by ImageShack.us

Więcej TUTAJ.

czwartek, 27 stycznia 2011

Żołnierze z Reiklandu, część 2: Zaprzęg

Rozpocząłem prace nad zaprzęgiem - ostatnim modelem potrzebnym do skompletowania kompanii Żołnierzy z Reiklandu. Inspiracją był marienburgski powóz z WH Online: AoR:
Image Hosted by ImageShack.us

'Podwozie' to belki wycięte z wyprasek i koła zrobione z zakrętek, kawałków plasticardu, pociętych szpinaczy i szpilek:



Koła okleiłem dodatkowo kawałkami pociętej aluminiowej blaszki, natomiast budę wyciąłem ze styroduru:



Następnie przykleiłem listewki i bitsy uzupełniające całość:



Woźnica to milicjant z batem z zestawu Corpse Cart.

Następny krok to naklejenie dachówek na dach.


Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.

poniedziałek, 24 stycznia 2011

Muszkieterzy z Nuln

Poniżej pierwsza wersja zasad dla kolejnej "ludzkiej" kompanii, tym razem to uzbrojeni w broń palną Muszkieterzy z Nuln. Jeśli ktoś lubi huk broni palnej, smród prochu i dreszczyk emocji związany z Niewypałami, to drużyna dla niego.

DownLoad|OnLine

niedziela, 23 stycznia 2011

Magistrowie Kolegiów Magii

Ośmiu Magistrów Magii złożonych głównie części pochodzących z Empire Battle Wizards ale także bitsów z innych zestawów. W kolejności, tym razem od lewej, Magister: Ognia, Bestii, Światła, Metalu, Życia, Niebios, Cienia i Śmierci.
Modele będą malowane równolegle z kompanią Żołnierzy z Reiklandu.

Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.

Żołnierze z Reiklandu

Kolejna kompania do Warheim FS -  Żołnierze z Reiklandu, od prawej: Kapitan, Prezbiter Sigmara, Porucznik i Adiutanci, poniżej Kapitan w wersji kawaleryjskiej, Chorąży i Sygnalista, Żołnierze, Kusznicy i Miecznicy.



Plastikowe modele złożone z części Empire General, Empire Free Company, Empire State Crossbowmen, Empire State Troops oraz różnych bitsów pochodzących z wielu różnych zestawów.

Choć modele złożyłem dawno temu, to dopiero teraz doczekały się swojej kolei na malowanie - a raczej doczekają się, bo prace nad nimi zacznę pewnie w lutym. Wcześniej jeszcze muszę zbudować powóz dla Reiklandczyków i zamknąć kolejny etap prac nad podręcznikiem, spisać zasady dla Muszkieterów z Nuln i Piratów z Sartosy.

Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.

Warhammerowe mapy

Gitzman's Gallerey - strona zawierająca zbiór map z których można złożyć atlas świata Warhammera. W tym jedna, dopracowana, szczegółowa mapa obejmująca Albion, region Altdorfu, Arabię, Averland, Złe Ziemie, Księstwa Graniczne, Bretonie, Mroczne Ziemie, Kislev, Nuln, Estalię, Hochland, Middenland, Nordland, Norskę, Ostermark, Ostland, Reikland, Stirland, Suddenland, Sylvanię, Talabekland, Krainę Zgromadzenia, Wyspę Piratów Sartosę, Tileę, Kraj Trolli, Jałową Krainę, Wisseland i Góry Krańca Świata.
Mapę w formacie *.pdf o rozmiarach 16k x 16k pikseli i wadze 100 MB można pobrać STĄD.

niedziela, 16 stycznia 2011

Najemne Ostrza, część 13

Pomalowane modele zabezpieczyłem bezbarwnym, matowym lakierem Humbrola i zrobiłem podstawki. Bruk z tektury, barwiony piasek, trawa elektrostatyczna i liście z nasion brzozy.


Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.

Warheim FS w SMOKU (i BARDZIE) 7

W piątek rozegrałem trzy potyczki z Averlandem Szczerego. Niestety w tym tygodniu nie udało się spotkać w większym gronie, a i tak ze względu na turniej jakiejś karcianki w Smoku, po pierwszej bitwie musieliśmy przenieść się do Barda.

Pierwszy scenariusz rozgrywany był wewnątrz murów (święte Źródło) i zakończył się wygraną Krasnoludów - o zwycięstwie znów zdecydowali krasnoludzcy strzelcy wyposażeni w kusze, którzy wykazali się dużo większą skutecznością niż wymaksowany Averlandzki snajper, który stojąc na dachu nie potrafił skutecznie zagrozić krasnoludom.

Dwa kolejne scenariusze rozgrywaliśmy poza murami. Pierwszy z nich wygrał Szczery, który z dystansu wyłączył mi kilku stronników i bohatera Trollobójcę, w efekcie czego krasnoludy pozbawione zwierzchnictwa Tana (który w tym czasie zmagał się z własnymi demonami - zdarzenie losowe: Opętanie) rozbili się.
Nieszczęście dopadło też maga Averlandczyków, który zaatakowany przez Wielkiego Demona (Przekleństwo Tzeentcha) stracił poziom i znów zna jedno zaklęcie.

Po tym scenariuszu w czasie sekwencji po potyczce umarł na śmierć wyłączony z akcji Trollobójca, a Kowal Run popsuł runiczny topór Długobrodego, który wyposażony w Pilotkę został pilotem nowiuśkiego Żyrokoptera.

Drugi ze scenariuszy wiejskich (Złoto Piratów) wygrały Krasnoludy. Żyrokopter przetrwał silny ostrzał i (z 1 pkt ŻW) pilotowany przez Długobrodego natarł na stojących na wzgórzu averlandzkiego maga i snajpera, obu wyłączył z akcji, a snajperowi zabrał jeszcze Smoczy Łuk*, którym od teraz będzie władał Tan.
Na ziemi krasnoludzcy piechurzy wspomagani ogniem strzelców przyjęli na siebie atak averlandzkich pikinierów, by w następnych turach posłać ich na ziemię. Strażnicy Dróg z Averlandu widząc determinację krasnoludów oddali pola i rozbili się.

Po ostatniej z potyczek, postanowiłem wykuć na Żyrokopterzy runy - nieco ryzykowny pomysł biorąc pod uwagę, że bitwę wcześniej Kowal Run popsuł topór ;) Ale koniec końców udało się na wartym 150 zk Żyrokopterzy wykuć runę penetracji zwiększającą Siłę o +1 oraz Runę Płomieni, która spowiła machinę płomieniami :D

*Smoczy Łuk:
Smoczy Łuk jest prastarym artefaktem pozostałym po koloniach elfów w Starym Świecie. Dzięki niezwykłemu kunsztowi wykonania, łucznik jest w stanie pokonać najprzedniejszych strzelców Imperium.

Smoczy Łuk jest bronią dystansową o zasięgu 36” i SILE 5, ponadto łuk posiada cechę oręża przebicie pancerza.

UWAGI: Smoczy Łuk jest dostępny wyłącznie dla modeli należących do kompanii Piechoty Morskiej z Marienburga, Strażników dróg z Averlandu, Zbrojnej kompanii z Ostlandu, Zbrojnych z Middenheim, Żołnierzy z Reiklandu oraz Leśnych elfów z Athel Loren i Elfów Wysokiego Rodu z Ulthuanu. Przedmiot jest niedostępny dla drużyn w szeregach których służą DUCHOWNI Sigmara lub Ulryka.
MAKSYMALNY ZASIĘG: 36”; SIŁA: 5; ZASADY: przebicie pancerza.
TRAFIENIA KRYTYCZNE: broń dystansowa.
CENA: 75+3K6 zk; DOSTĘPNOŚĆ: 11.


Obecnie, krasnoludy prezentują się tak:

BOHATEROWIE
:
Tan:
3/5/4/4/5/2/3/3/9
OnM (2), TdZ, Dowódca 12"; Twardziel (Wt +1), Ekonom, Strzelec, Unik
Stare wojenne rany
Sztylet, Topór Krasnoludzki - Runa Uderzenia, Runa Mocy, Runa Ognia
Harpun - Runa Płomieni, Smoczy Łuk*
Średni Pancerz - Mistrzowska Runa Adamantytu (WT +1), Tarcza, Hełm
Czosnek, Kaganek, Kitajskie Jedwabie, Lina & Hak
PD: 57

Kowal Run:
3/5/4/4/5/3/2/1/9
OnM (2), TdZ, Kowal Run, Błogosławieństwo Przodków; Odporność na strach; Twardziel (Wt +1), Unik, Silny cios
Sztylet, Topór Krasnoludzki - Runa Furii
Toporki do rzucania, Pistolet Pojedynkowy
Średni Pancerz, Tarcza, Hełm
Czosnek, Talizman - Runa Szczęścia, Kaganek, Kucharska Księga, Lina & Hak
PD: 37

Długobrody:
3/5/4/4/5/1/2/2/9
OnM (2), TdZ; Twardziel (Wt +1), Unik, Pilotaż
Sztylet, Topór Krasnoludzki - Runa Ognia, Broń Wielka (Młot)
Pistolet pojedynkowy, Toporki do rzucania
Średni Pancerz, Tarcza, Hełm
Czosnek, Karty Tarota, Pilotka, Lina & Hak
PD: 33

Łamacz Żelaza:
3/5/3/3/4/1/2/3/9
OnM (2), TdZ, Odporność na strach, Furia; Unik, Twardziel
Sztylet, Topór Krasnoludzki, Przełamujący Oblężenia
Pistolet pojedynkowy
Średni Pancerz, Tarcza, Hełm
Czosnek, Talizman Szczęścia, Lina & Hak
PD: 26

Trollobójca:
3/5/3/3/5/1/3/1/10
OnM (2), TdZ, Fanatyk, Pogromca, Topory Pogromcy, Zhańbiony; Unik
Topór Krasnoludzki, Topór Krasnoludzki, Broń Wielka (Topór)
Lina & Hak
PD: 5

STRONNICY
:
Strzelec: x3
3/4/4/3/4/1/3/2/10
OnM (2), TdZ
Sztylet, Topór Krasnoludzki,
Muszkiet Krasnoludzki, Kusza
Tarcza, Hełm, Średni Pancerz
PD:14

Wojownik Klanowy: x2
3/5/3/4/4/1/2/2/10
OnM (2), TdZ
Sztylet, Topór Krasnoludzki
Średni Pancerz, Tarcza, Hełm
PD:14

Pogromca Trolli: x1
3/5/3/3/4/1/2/2/10
OnM (2), TdZ, Fanatyk, Pogromca, Topory Pogromcy
2x Topór Krasnoludzki, Broń Wielka (Topór)
PD:8

Wojownik Klanowy: x3
3/5/3/3/4/1/2/1/9
OnM (2), TdZ
Sztylet, Topór Krasnoludzki
Średni Pancerz, Tarcza, Hełm
PD:4

Żyrokopter: x1
-/-/-/4/5/3/-/-/-
Duży Cel, Lot, Kusza Powtarzalna, Machina Wojenna, Machina Zwiadowcza, Ochrona Pancerza, Pilotaż, Trafienie Z Uderzenia, Utrzymanie, Żyrokopter; Runa Penetracji; Runa Płomieni
PD:0

Punkty Kampanii: 70
Determinacja: 25
Gniew: 9
Odporność: 36

Prestiż drużyny: 483

Horda (+2); Obrotność; Nienawiść; Nieśmiertelni; Nieustępliwość; Rządcy; Samowystarczalni (x2); Taktycy; Uporczywość; Zhańbiony; Zabobonny Lęk; Zachłanność (+3), Zamożność; Żądza Krwi.

Skarbiec:
2xBroń Wielka, 2xTopór Krasnoludzki, Lina & Hak, 81 zk

czwartek, 13 stycznia 2011

Najemne Ostrza, część 12

Zakończyłem malowanie modeli. Figurki przeznaczone do gry, malowane w krótkim czasie. Najmniej jestem zadowolony z krasnoluda - głównie ze względu na rzeźbę, model malowało się naprawdę trudno.

Zdjęcia z lampą i bez:


Następny krok to zabezpieczenie modeli lakierem bezbarwnym i zrobienie podstawek.

Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.

środa, 12 stycznia 2011

Najemne Ostrza, część 11

Kolejne etapy pracy nad modelami najmitów. Stal to washowany Devlan Mud i Badab Black Boltgun Metal rozjaśniany Mithril Silver. Brąz to Tin Bitz, rozjaśniany Dwarf Bronze i Burnished Gold zmieszanym z Mithril Silver - na to wash Ogryn Flesh, Devlan Mud i Badab Black:



Skończone częściowo ubrania: czerwone, zielone, żółte, niebieskie, czarne i elementy skórzane:


Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.

wtorek, 11 stycznia 2011

Najemne Ostrza, część 10

Nałożyłem podstawowe kolory. Zwadźca z pistoletami w barwach Altdorfu (plus Reiklandzka biel), Zwadźca z mieczem i Skryba w kolorach Nuln, Kartograf i Kupiec w barwach Marienburga.



Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.

poniedziałek, 10 stycznia 2011

Najemne Ostrza, część 9

Zacząłem malowanie kolejnych modeli reprezentujących Najemne Ostrza. Modele przeznaczone do gry, skończyłem malować skórę. Zdjęcia jak zwykle takie sobie.

Od lewej: Poszukiwacz złota, dwóch Zwadźców, Kartograf, Skryba i Kupiec.


Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.

Orki & gobliny

Nowe zdjęcia (lepszych już nie zrobię) kompanii Zielonoskórych do Warheim FS:





Na dioramie pojawią się jeszcze kolejne symbole i tarcze Zielonoskórych.

Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.

sobota, 8 stycznia 2011

Brama Miejska - część 9 / Wieża Obserwacyjna - część 5

Zakończyłem podstawowe prace nad wieżą obserwacyjną.

Zdejmowany dach pokryty jest dachówkami, które nie pokrywają całości odsłaniając konstrukcję dachu.



Zdjęcie stołu:

Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,

dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.

Gildia Najemników - nowe Najemne Ostrza

Do Gildii Najemników dołączyło trzech nowych najmitów: 
Kartograf, Kupiec i Skryba, 
zainteresowanych zapraszam do lektury:

piątek, 7 stycznia 2011

Warheim FS w SMOKU 6

Od ostatniego wpisu rozegrałem trzy potyczki.

Pierwszą z Averlandem Szczerego. Kompania strażników górskich nastawiona była głównie na walkę dystansową i uzbrojona w muszkiet hochlandzki już na początku rozgrywki wyłączyła z akcji kilku krasnoludzkich stronników. Jednak aby wygrać w ten sposób walkę trzeba mieć szczęście w kościach, a Szczeremu tego zabrakło. Koniec końców krasnoludzkcy kusznicy wykazali się większą skutecznością, a podzieleni Averlandczycy ulegli krasnoludzkim toporom. Khazadzi po niezwykle długiej, wymagającej rozgrywce zwyciężyli.

Druga potyczka, to szybka walka z ogrami, które śpiesząc się gdzieś, pod byle pretekstem uciekły z pola walki.

Trzecią rozgrywkę stoczyłem z Grasantami Chaosu Nurgla, dowodzonymi przez Krzyśka. Grasanci, dysponujący podobnym Prestiżem Drużyny, odziani w magiczne pancerze, plugawy oręż Chaosu i zaklęte korony, wspomagani przez Smoczego Ogra - bohatera, mogli być groźnym przeciwnikiem. Jednak obwieszony zaklętymi przedmiotami Smoczy Ogr nie jest kluczem do zwycięstwa.
Rozgrywaliśmy scenariusz Okupacja - cel zająć trzy budynki na środku stołu. Grasanci dzięki umiejętności strateg i rozpoczynaniu rozgrywki szybko dotarli do środka stołu i zamiast okopać się w budynkach ruszyli na krasnoludy, pieczętując swój los. Krasnoludzki strzelcy wyłączyli kilku stonników i bohatera, a wojownicy klanowi przyjęli na siebie szarżę Wojownika Chaosu i Smoczego Ogra - w kolnej rundzie stojący za nimi bohaterowie i reszta kompanii powaliły przeciwników. Smoczy Ogr przekonał się, że Ochrona Pancerza 1+, Regeneracja 4+, Wt 6, Żw 5 nie wystarczą, by wygrać rozgrywkę. Zresztą, gdyby nie Łamacz Żelaza z Furią, Korona Wiecznego Podboju trafiłaby w ręce krasnoludów.

Sekwencja po potyczce przyniosła w końcu awans na bohaterów - liczyłem, że awansuje któryś z wojowników klanowych lub strzelców. Ale dwóch bohaterów Trollobójców też się przyda w kompanii.

Obecnie, krasnoludy prezentują się tak:


Bohaterowie:
Tan:
3/5/4/4/5/2/3/3/9
OnM (2), TdZ, Dowódca 12"; Twardziel (Wt +1), Ekonom, Strzelec
Stare wojenne rany
Sztylet, Topór Krasnoludzki - Runa Uderzenia, Runa Mocy, Runa Ognia
Pistolet Pojedynkowy, Harpun - Runa Płomieni
Średni Pancerz - Mistrzowska Runa Adamantytu (WT +1), Tarcza, Hełm
Czosnek, Kaganek, Kitajskie Jedwabie
PD: 52

Kowal Run:
3/5/4/4/4/3/2/1/9
OnM (2), TdZ, Kowal Run, Błogosławieństwo Przodków; Odporność na strach; Twardziel (Wt +1), Unik, Silny cios
Sztylet, Topór Krasnoludzki - Runa Furii
Toporki do rzucania
Średni Pancerz, Tarcza, Hełm
Czosnek, Talizman - Runa Szczęścia, Kaganek, Kucharska Księga
PD: 33

Długobrody:
3/5/4/4/5/1/2/2/9
OnM (2), TdZ; Twardziel (Wt +1), Unik
Sztylet, Topór Krasnoludzki - Runa Rozłamu, Broń Wielka (Młot)
Pistolet pojedynkowy, Toporki do rzucania
Średni Pancerz, Tarcza, Hełm
Czosnek, Karty Tarota
PD: 28

Łamacz Żelaza:
3/5/3/3/4/1/2/3/9
OnM (2), TdZ, Odporność na strach, Furia; Unik
Sztylet, Topór Krasnoludzki, Przełamujący Oblężenia
Pistolet pojedynkowy
Średni Pancerz, Tarcza, Hełm
Czosnek, Talizman Szczęścia
PD: 22

Trollobójca:
3/5/3/3/4/1/2/1/9
OnM (2), TdZ, Fanatyk, Pogromca, Topory Pogromcy, Zhańbiony; Unik
Topór Krasnoludzki, Topór Krasnoludzki, Broń Wielka (Topór)
PD: 5

Trollobójca:
3/5/3/3/4/1/2/1/9
OnM (2), TdZ, Fanatyk, Pogromca, Topory Pogromcy, Zhańbiony; Unik
Topór Krasnoludzki, Topór Krasnoludzki, Broń Wielka (Topór)
PD: 5

Stronnicy:
Strzelec: x3
3/4/4/3/4/1/3/2/9
OnM (2), TdZ
Sztylet, Topór Krasnoludzki,
Muszkiet Krasnoludzki, Kusza
Tarcza, Hełm, Średni Pancerz
PD:13

Strzelec (w sumie to już bardziej Wojownik Klanowy): x2
3/4/3/4/4/1/2/2/10
OnM (2), TdZ
Sztylet, Topór Krasnoludzki
Średni Pancerz, Tarcza, Hełm
PD:11

Pogromca Trolli: x1
3/5/3/3/4/1/2/2/10
OnM (2), TdZ, Fanatyk, Pogromca, Topory Pogromcy
2x Topór Krasnoludzki, Broń Wielka (Topór)
PD:5

Wojownik Klanowy: x3
3/4/3/3/4/1/2/1/9
OnM (2), TdZ
Sztylet, Topór Krasnoludzki
Średni Pancerz, Tarcza, Hełm
PD:1


Punkty Kampanii: 55
Determinacja: 21
Gniew: 6
Odporność: 28

Prestiż drużyny: 389

Horda (+2); Obrotność; Nienawiść; Nieśmiertelni; Nieustępliwość; Rządcy; Uporczywość; Zhańbiony; Zabobonny Lęk; Zachłanność (+3), Zamożność; Żądza Krwi.

Skarbiec:
Broń Wielka, 13 zk

poniedziałek, 3 stycznia 2011

Brama Miejska - część 9 / Wieża Obserwacyjna - część 4

Rozpoczynając prace nad makietą chciałem połączyć wieżę obserwacyjną i semafor. Jednak w miarę postępu prac coraz mniej podobał mi się ten pomysł. Koniec końców postanowiłem rozdzielić projekty - semafor powstanie w późniejszym czasie.

Zbudowałem szkielet dachu, a ponieważ częściowo ma być pokryty dachówką to konstrukcję pomalowałem impregnatem - po naklejeniu dachówek dostęp do niektórych partii będzie znacznie utrudniony.

Dla wygody cały dach można zdjąć, uzyskując łatwy dostęp do pomieszczenia. Póki co w pomieszczeniu, poza klapą, nie ma nic, jednak w przyszłości pojawią się tam jakieś meble oraz plany, mapy i luneta.


I zdjęcie stołu:


Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...