poniedziałek, 29 listopada 2010

Okładka

Kolejny projekt okładki, tym razem autorstwa Quintusa.

Młyn Wodny

Odkurzyłem stare makiety i wygrzebałem młyn wodny złożony z drewnianych "puzzli" 3D, przeprowadziłem już drobne renowacje: wymieniłem komin, blanki na wieży, kamienne kolumny i podstawę. Złożyłem też pozostałości 'akweduktu' doprowadzającego wodę do młyna. Konstrukcję czeka jeszcze sporo  pracy, ale podstawa już jest.



Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.

czwartek, 25 listopada 2010

Warheim FS w SMOKU 3

Dzisiaj dwie wygrane bitwy. Niestety z powodu nieparzystej ilości graczy, stoczyłem obie bitwy grając w trzech przy jednym stole - raz znacznie utrudniło potyczkę, a dwa sprawiło, że nim moje Krasnoludy doczłapały do walczących przeciwników to często było już po wszystkim.
I tak pierwszy scenariusz "Potyczka" rozegrałem z Krwawymi Smokami (Findara) i Łowcami Czarownic (Domana), niestety nieumarłych tylko zobaczyłem, a Łowcy Czarownic oddali pola niedługo potem.

Drugi scenariusz to także "Potyczka", tym razem przeciw Łowcom Czarownic (Domana) i Strażnik Dróg z Averlandu (Szczerego). I znów nim doczłapałem do połowy stołu Averlandczycy przepędzili Łowców Czarownic. Tym razem doszło nawet do walki i w boju krasnoludy pokonały Strażników Dróg.

Zwycięstwo w pierwszej walce było mało satysfakcjonujące, druga bitwa była ciekawsza, choć nie ma to jak bitwa 1 na 1.

Obecnie, krasnoludy prezentują się tak:

BOHATEROWIE:

Tan:
3/5/4/4/4/1/3/3/9
OnM (2), TdZ, Dowódca 12"; Twardziel (Wt +1), Ekonom
Stare wojenne rany
Sztylet, Topór Krasnoludzki
Pistolet Pojedynkowy
Średni Pancerz - Mistrzowska Runa Adamantytu (WT +1), Tarcza, Hełm
Czosnek, Sokole Oko
PD: 36

Kowal Run:
3/5/4/3/4/3/2/1/9
OnM (2), TdZ, Kowal Run, Błogosławieństwo Przodków; Twardziel (Wt +1)
Odporność na strach
Sztylet, Topór Krasnoludzki
Średni Pancerz, Tarcza, Hełm
Czosnek, Talizman - Runa Szczęścia
PD: 20

Długobrody:
3/5/4/3/5/1/2/2/9
OnM (2), TdZ
Sztylet, Topór Krasnoludzki, Broń Wielka (Młot)
Średni Pancerz, Tarcza, Hełm
Czosnek
PD: 17

Łamacz Żelaza:
3/5/3/3/4/1/2/2/9
OnM (2), TdZ
Sztylet, Topór Krasnoludzki
Średni Pancerz, Tarcza, Hełm
Czosnek
PD: 14

Stronnicy:
Strzelec:
3/4/4/3/4/1/3/1/9
OnM (2), TdZ
Sztylet, Topór Bojowy, Młot Bojowy
Muszkiet Krasnoludzki, Kusza
Tarcza, Hełm
PD: 6

Strzelec:
3/4/3/4/4/1/2/1/9
OnM (2), TdZ
Sztylet, Topór Krasnoludzki
Muszkiet Krasnoludzki, Kusza
Średni Pancerz, Tarcza, Hełm
PD: 4

Pogromca Trolli:
3/4/3/3/4/1/2/1/10
OnM (2), TdZ, Fanatyk, Pogromca, Topory Pogromcy
2x Topór Krasnoludzki, Broń Wielka (Topór)
PD: 1

Gladiator:
4/4/3/4/4/1/4/2/7
Najmita; Twardziel
Miecz, Karwasz Bojowy
Hełm
PD: 4

Punkty Kampanii: 22
Determinacja: 9
Gniew: 3
Odporność: 10

Prestiż drużyny: 196

Warheim FS w SMOKU 2

Relacja z zaległej potyczki:

Pierwszą Potyczkę stoczyłem z Zielonoskórymi Quintusa (Orkowi bohaterowie w towarzystwie Trolla, goblina i fanatyka). Rozgrywka zakończyła się triumfem - choć było to Pyrrusowe zwycięstwo, jednak krasnoludy nigdy nie ustąpią pola goblinoidom ;)
Gdy zielonoskórzy rozbili się, na polu bitwy pozostały bodajże dwa krasnoludy - stronnicy. Ponadto w wyniku odniesionych ran Łamacz Żelaza zmarł w obozie. Za sprzedane łupy udało się zrekrutować nowego Łamacza Żelaza.

Druga potyczka (Pomiot Chaosu) z Ogrami Kruka to masakra, a plugawe czyny ogrów zostały dokładnie opisane w Księdze Żalu. Jednak i tutaj krasnoludy wolały zostać wybite do nogi, niż oddać pola. W wyniku odniesionych ran poległ jeden ze stronników. Ranni bohaterowie nie byli w stanie dokonać eksploracji ;)

Trzecia (Doki) i czwarta (Walka Uliczna) potyczka to spotkanie z Łowcami Czarownic, którzy mężnie i dzielnie stanęli do boju nie kryjąc się po dziurach. W pierwszym starciu Sigmaryci oddali pola porzucając zebrane kosztowności, ponadto do krasnoludów przyłączył się Gladiator, w drugim to Krasnoludy uznały, że dość krwi zostało przelanej i w imię starożytnego sojuszu uznały zwycięstwo Dzieci Sigmara.
Kowal Run znalazł w końcu czas i siły na wykucie Talizmanu z Runą Szczęścia.

Po czterech potyczkach:


Bohaterowie:
Tan: +1 Atak, Twardziel oraz Stare wojenne rany (w wyniku rzutu w tabeli poważnych obrażeń)

Kowal Run: +1 Żw, Twardziel oraz Odporność na strach (w wyniku rzutu w tabeli poważnych obrażeń)
+Talizman z Runą Szczęścia

Długobrody: +1 Atak, +1 Wt

Łamacz Żelaza: +1 Atak oraz Odporność na strach (w wyniku rzutu w tabeli poważnych obrażeń)

Stronnicy:
Strzelec: +1 I
+Kusza

Strzelec: +1 S
+Muszkiet krasnoludzki

Gladiator: Twardziel

Prestiż drużyny: 155

środa, 24 listopada 2010

Wywiad

Serwis thenode.pl zamieścił wywiad, który Zasadzka przeprowadził ze mną na temat WFS.
Poniżej pozwoliłem sobie zacytować wpis:
Z dwóch systemów bitewnych na naszych oczach powstaje zacna hybryda. Co otrzymamy po połączeniu zalet gry Warhammer Fantasy Battle oraz Mordheim? Takie rzeczy tylko w kraju nad Wisłą! Zapraszam do lektury wywiadu z twórcą systemu skirmishowego Warheim, quidamcorvusem.

Dnia 17 listopada przeprowadziłem wywiad z twórcą systemu skirmishowego Warheim - quidamcorvusem. Zapraszam serdecznie do lektury!
[Zasadzka] Czy pamiętasz swoje pierwsze spotkanie z grami bitewnymi? W którym to było roku? 
[quidamcorvus] Tak, pamiętam. To był wrzesień 1996 roku. Rok, w którym rozpocząłem naukę w technikum i przesiadłem się z przygodowych gier planszowych na gry bitewne i RPG. Wcześniej grałem głównie w Magię i Miecz oraz inne przygodówki wydawane wówczas w Polsce. 
W technikum kilku kumpli z klasy też grało w planszówki, a niektórzy grali już w RPG.
To dzięki grom planszowym zaraziłem się bitewniakami i RPG. Kupując dodatek do Magii i Miecza dowiedziałem się od sprzedawcy, że w pobliskim klubie osiedlowym odbędzie się spotkanie poświęcone grom bitewnym i RPG - wówczas za bardzo nie wiedziałem, co to jest, ale brzmiało ciekawie.
 
Poszedłem na spotkanie i zaraziłem się. ;-) 
Tam po raz pierwszy zobaczyłem bitwę WFB stoczoną pomiędzy Krasnoludami i Wysokimi Elfami oraz rozegrałem przygodę w WFRP. Od tamtego weekendu graliśmy przynajmniej raz w tygodniu - przy czym większość były to rozgrywki WFRP, który wówczas wciągnął mnie znacznie bardziej. Nie pamiętam, czy 1ed WFRP była już wówczas dostępna, MG posiadał podręcznik napisany na maszynie, a przetłumaczony bodajże przez graczy z Lublina. Swój podręcznik do WFRP kupiłem bodajże w styczniu 1997. We wrześniu też rozpoczęła się regularna lektura nieregularnego MiMa , która trwała do ostatniego numeru. 
Lata 1996 - 2000 to głównie mistrzowanie w grach RPG, ulubiony WFRP, ale także Świat Mroku, Cyberpunk 2020, Zew Cthulhu, D&D, Gasnące Słońce, Legenda Pięciu Kręgów i Gwiezdne Wojny - przy czym graliśmy nawet dwa razy w tygodniu.
Bodajże w roku 1999 wydany został pierwszy numer dwumiesięcznika Portal, który wniósł wiele do naszych rozgrywek RPG, ale także na nowo obudził apetyt na gry bitewne - głównie Mordheim i WFB. Niektórzy może nie pamiętają, ale pod koniec XX wieku Internet był zjawiskiem bardzo rzadko występującym i wiedzę na temat gier czerpało się głównie z MiMa i Portalu.
 
Od 2000 roku dość regularnie grywałem w WFB, zaś Mordheim z racji braku zainteresowania ze strony współgraczy pasjonowało mnie głównie od strony modelarskiej - wciąż posiadam ruiny, które wówczas zrobiłem. Regularne rozgrywki w Mordheim rozpoczęły się bodajże w 2006, kiedy to kumple stwierdzili, że Mordheim będzie tańsze niż WFB. ;-) 
O ile dobrze pamiętam w 1996r. WFRP już był na naszym rynku. To był faktycznie fascynujący czas. Wymieniłeś wiele gier RPG, ale tylko dwie gry bitewne: WFB oraz Mordheim. Czy w któreś z tych systemów grasz także dziś? 
To dwie gry, w które grałem regularnie. Prócz tego rozegrałem kilka rozgrywek w Necromundę, Warzone, a nawet jakąś autorską grę opartą na Fallout.
Co do WFB i Mordheim, to nie gram już w nie. W WFB brakowało mi systemu rozwoju - kampanii, a Mordheim zamieniłem na Warheim ;-)
Co do RPG, to dość nieregularnie rozgrywamy jeszcze potyczki w WFRP. Głównie z braku czasu, poprzeprowadzaliśmy, założyliśmy lub zakładamy rodziny i o wiele łatwiej spotkać się na rozgrywkę Warheim niż umówić na RPG.
 
Pomówmy o Warheim. Jesteś twórcą tego skirmisha. Skąd się wziął pomysł na zrobienie swojej własnej gry? 
Było kilka powodów, po pierwsze Mordheim znudził mi się fabularnie, kolejnym był fakt, że GW porzuciło system pozostawiając graczowi wybór odrzucenia gry albo zaakceptowania jej z całą niedoskonałością. 
W czasie jednej z rozmów na forum Najmita.net Skavenblight zauważyła, że wprowadzanie Zasad Domowych do Mordheim niekoniecznie jest dobrym rozwiązaniem i może wprowadzić więcej zamieszania niż pożytku - jako że gracze wprowadzając ulepszenia rzadko biorą pod uwagę całokształt zasad systemu. Ta opinia oraz fakt, że tak naprawdę nie graliśmy już w Mordheim, a jakąś dziwną hybrydę Chaosu, zmotywował mnie do spisania niejako od nowa zasad gry. Jako rdzeń wykorzystałem podstawowe zasady siódmej edycji WFB, a następnie dodałem zmodyfikowane zasady Mordheim oraz kilka zasad i mnóstwo fluffu zaczerpniętego z fabularnej wersji Warhammera. Z taką pracą miałem już nieco doświadczenia współpracując z śp. TofT-em, który zredagował własną wersję legendarnego obecnie podręcznika do WFRP.
No i zaczęło się. ;-)
 
GW otworzyło przed graczami także trzecią drogę - wdrażanie własnych, domowych zasad. Zgadzam się z Tobą, że nowe spojrzenie na system od samych podstaw wydaje się być jednak ciekawszym rozwiązaniem. Kto oprócz Ciebie jest zaangażowany w projektowanie Warheima? 
W projekt zaangażowane jest dość liczne grono graczy, którzy ofiarnie testują system.
A jeśli chodzi o pisanie podręcznika, to głównie pracuję sam, choć ostatnio coraz częściej zdarza mi się wysłuchać, a nawet posłuchać sugestii współgraczy. Po skończeniu konkretnych rozdziałów testujemy je w grze i jeśli pojawią się jakieś błędy wprowadzam ewentualne poprawki.
 
Wyjątek stanowią materiały anglojęzyczne, głównie fluff, tutaj nieoceniony jest Findar, który przetłumaczył naprawdę sporo tekstu. Tłumaczy zgłosiło się co prawda więcej, ale póki co skończyło się wyłącznie na deklaracjach. ;-) 
Przeglądając Twój podręcznik zauważyłem sporo elementów zaczerpniętych z gry Mordheim. Czy Warheim można właściwie nazwać zestawem domowych zasad (Home Rules) urozmaicających grę w Mordheim? 
Zbiór zasad podstawowych Warheim (zresztą podobnie jak nazwa ;-) ) to połączenie Mordheim i WFB 7ed. W uproszczeniu można powiedzieć, że Warheim jest rozbudowaną wersją Mordheim. Gra daje znacznie więcej możliwości, zarówno w trakcie tworzenia drużyny, jak i jej późniejszego rozwoju oraz rozgrywanych scenariuszy. 
Wiem, że do Mordheim istnieje wiele dodatków, mniej lub bardziej oficjalnych - jednak wielu graczy zauważa, że nie zawsze są one pomiędzy sobą kompatybilne - drużyny z jednego dodatku uznawane są za zbyt potężne, by grać nimi w samym Mordheim czy innym dodatku. Celem Warheim (do którego wciąż dążę) jest umożliwienie rozgrywanie różnorodnych potyczek bez martwienia się o balans drużyn. 
Jest tak, jak mówisz - jedną z największych wad systemu Mordheim są dysproporcje w zasadach band. Jedne są bardzo mocne, inne przeciętne, zdarzają się też gangi zupełnie słabe. Jak ten problem rozwiązuje Warheim? 
W Warheim istnieje większy wybór dostępnych jednostek, a także ekwipunku - w tym magicznych przedmiotów. Wszystkie kompanie posiadają własne umiejętności specjalne i nierzadko ekwipunek specjalny. Nie ukrywam też, że wzmocniłem nieco drużyny, które uznawane były za słabsze. Wydaje mi się, że w Warheim więcej też zależy od graczy i ich umiejętności gry, a także prowadzenia drużyny w trakcie kampanii.
No i, w odróżnieniu od Mordheim, w czasie gry w Warheim warto inwestować w jakość, a nie tylko ilość modeli toczących rozgrywki.
 
Przeglądając zasady elfich band nabieram jednak pewnych wątpliwości, co do zbilansowania wszystkich drużyn. Lubisz elfy? :-) 
Hehe. 
Nie. :-) 
Moją ulubioną rasą są Krasnoludy, więc z tym wiąże się moja niechęć do elfów.
Elfy wcale są takie mocne, jak się wydaje, ale faktem jest, że trzeba nauczyć się grać przeciwko nim. Kolejną istotną różnicą pomiędzy Warheim a Mordheim jest to, że w Warheim ilość nie zawsze wygrywa nad jakością, więc warto inwestować w ekwipunek, taki jak pancerze i przedmioty magiczne. No i nie można zapominać o szczęściu w kościach, czasem pech w kościach potrafi sporo namieszać.
 
Wertując podręcznik do Warheim zauważyłem, że poświęciłeś dużo uwagi zbudowaniu właściwego klimatu gry. Rozbudowane opisy fluffu poszczególnych band, Starego Świata. Co jest źródłem Twoich inspiracji? 
Podręczniki do WFRP (posiadam wszystkie wydane w Polsce do pierwszej i drugiej edycji), podręcznik TofT'a, Księgi Armii (których też posiadam pokaźny zbiór), MiMy, Portale i całe półki książek, nie tylko tych z uniwersum Warhammera. 
Czy mógłbyś polecić jakieś szczególne książki osobom zainteresowanym pogłębieniem wiedzy o świecie Warhammera? 
Polecam podręczniki do pierwszej i drugiej edycji oraz Księgi Armii, co do Warhammerowej prozy to jestem dość sceptyczny z uwagi na bardzo różny poziom wydanych tytułów. Choć wciąż z przyjemnością wracam do "Czarnoksiężnika Drachenfelsa", "Czerwonego Pragnienia", czy trylogii "Konrada".
Warheim wciąż się rozwija, ewoluuje. Co dalej chciałbyś zrobić ze swoim projektem? Więcej band? Zestaw dodatkowych scenariuszy? 
Na pewno pojawi się jeszcze kilka band oraz ewentualne zmiany i erraty wynikające z odzewu graczy. Drużyny Piratów z Sartossy, Bretońskich Rycerzy, Krasnoludzkich Górników czy Najemników z Tilei wciąż czekają na opracowanie. Co do scenariuszy, to powstaną scenariusze przeznaczone do rozgrywek na 3 i więcej graczy. 
Domyślam się, że także podręcznik nie nabrał jeszcze swojego ostatecznego kształtu. Jakie napotkałeś problemy przy tworzeniu księgi zasad? 
Główne trudności to brak korekty - niestety samemu trudno dostrzec popełnione przez siebie literówki i błędy stylistyczne, a wiem, że jest ich pełno. Poza tym większych problemów nie miałem. Tworząc podręcznik wzorowałem się na tych wydanych do Mordheim czy WFB. 
Na szczęście z pomocą przychodzi społeczność serwisu Najmita.net. Widzę na forum wielkie wsparcie dla Twojego projektu. Chyba nic tak nie cieszy graczy jak polski, kompleksowy system skirmishowy. Twój system wciąż ewoluuje. Czy możesz nam zdradzić, nad jakimi zmianami obecnie pracujesz? Sporządziłeś listę zadań na najbliższy czas? 
Obecnie pracuję nad makietami, ukazała się kolejna wersja podręcznika i czekam na odzew. W kolejce czeka kilka nowych drużyn, które pojawią się w kolejnej wersji podręcznika, która ukaże się pewnie wiosną 2011. 
Społeczność Warheim wciąż rośnie. W czym upatrujesz powody sukcesu tego projektu? 
Może w tym, że system żyje i daje sporo możliwości. Duży wybór drużyn, rozbudowany ekwipunek, w tym także magiczne przedmioty. System jest także żywy i wciąż się rozwija, a gracze mają wpływ na kolejne edycje. 
Poza tym Warheim, jest grą, w którą stosunkowo łatwo zagrać graczom Mordheim czy WFB z racji posiadanych modeli oraz zbliżonych zasad. 
Wiem, że ze znakomitymi rezultatami składasz i malujesz swoje modele. Od jak dawna zajmujesz się modelarstwem? Czyżby początki tego hobby wiązało się z modelami historycznymi w skali 1:35, 1:72? 
Tak, zaczynałem od modeli samolotów w skali 1:72, a pierwszy model złożyłem w 89 roku mając 8 lat. Co prawda moje ówczesne modelarstwo nie wykraczało poza sklejenie modeli - o malowaniu nie było mowy, ale i tak dawało mi kupę frajdy. ;-) 
Nasza rozmowa utwierdziła mnie w przekonaniu, że jesteś prawdziwym "człowiekiem renesansu". Projektujesz, malujesz, grasz - a wszystko to na najwyższym poziomie. Życzę powodzenia w rozwijaniu projektu gry Warheim. Nie wiem jak inni, ale ja jeszcze dziś zabieram się za dokładne studiowanie podręcznika. Przypominam, że QC udostępnia swoje dzieło w formacie PDF (patrz linki poniżej). Każdy może zgłosić swoje uwagi do projektu w odpowiednim dziale na forum serwisu Najmita.net. Serdecznie dziękuję za rozmowę! 
Dziękuję, miłej lektury! ;-)

poniedziałek, 22 listopada 2010

Podręcznik

Poprawiłem część błędów stylistycznych i literówek w rozdziale Magia i Modlitwy.

OnLine

DownLoad | DownLoad*

* Wersja 2 strony na 1 arkusz

niedziela, 21 listopada 2010

Brama Miejska - część 5

Wstawiłem drzwi (ruchome), nowe okna i zamknięte okiennice na wieżyczce. Zrobiłem klapy na wieżach. Podsypałem mury kamieniami i postawiłem drogowskaz.




Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.

sobota, 20 listopada 2010

Studnia

Wczorajszy wieczór spędziłem budując studnię.
Studnia osadzona na podstawie 15x15 cm. Kamienie wydłubałem w paskach wyciętych w piance pod panele podłogowe. Belki z drewnianych listewek, a wiadro, dach i dachówki wycięte z tektury z pudełka po figurkach. Korba z wygiętego spinacza, sznur z dwóch, skręconych cienkich.
Kamyki wyznaczają teren trudny - po zrobieniu zdjęć, usunąłem kamienie przylegające do krawędzi tworząc nieregularne linie.

środa, 17 listopada 2010

Brama Miejska - część 4

Kolejna aktualizacja. Brama Miejska obecnie wygląda tak:


(Widok 'Wewnątrz murów'):

(Widok 'Poza murami'):

Pozostały jeszcze detale i wykończenie nadbudówki nad bramą.


Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.

wtorek, 16 listopada 2010

Warheim FS w SMOKU

Z inicjatywy graczy Warheim FS wychodzi z domowego zacisza i wraca do Smoka w Silesia CC. Najbliższa rozgrywka odbędzie się 18 listopada, o godzinie 17.00 w Smoku w Silesia CC. Chętnych zapraszam.
Poniżej moja rozpiska, zobaczymy jak poradzą sobie Krasnoludy z Karaz-a-Karak.

Khazadzi z Karaz-a-Karak:

Bohaterowie (410 zk)

Tan (120 zk)
Sztylet, Topór Krasnoludzki, Tarcza, Hełm, Średni Pancerz

Kowal Run (105 zk)
Sztylet, Topór Krasnoludzki, Tarcza, Hełm, Średni Pancerz

Długobrody (95 zk)
Sztylet, Broń Wielka, Topór Krasnoludzki, Tarcza, Hełm, Średni Pancerz

Łamacz Żelaza (90 zk)
Sztylet, Topór Krasnoludzki, Tarcza, Hełm, Średni Pancerz

Stronnicy (90 zk)

Strzelec (45 zk)
Sztylet, Topór Bojowy, Muszkiet Krasnoludzki

Strzelec (45 zk)
Sztylet, Młot Bojowy, Kusza

Prestiż Drużyny: 80

poniedziałek, 15 listopada 2010

To nie jest nowa wersja podręcznika...

...przynajmniej nie do końca ;)

Dzisiaj miałem chwilę i podłubałem trochę w podręczniku. Mam nadzieję, że jest czytelniejszy - wolne miejsca przeznaczone na ilustracje - póki co można rysować we własnym zakresie ;)

niedziela, 14 listopada 2010

Errata 011

można pobrać PDF-a z propozycjami zmian.
Opinie, sugestie, propozycje?

sobota, 13 listopada 2010

Tabela Przekleństwa Tzeentcha

Z inicjatywy Kruka, rozbudowana o dodatkowe dwa efekty tabela Przekleństwa Tzeentcha. Odważni niech testują ;)

TABELA PRZEKLEŃSTWA TZEENTCHA
2K6   EFEKT


2     Osnowa rzeczywistości pęka, tworząc przejście do Domeny Chaosu. Ogromne, zakończone szponami łapy chwytają wrzeszczącego MAGA i wciągają w szczelinę, by zniknąć pośród nieziemskich chichotów w wybuchu wielokolorowego światła. MAG znika wraz z całym posiadanym ekwipunkiem i zostaje natychmiast usunięty z KARTY DRUŻYNY, niezależnie od posiadanej ochrony wynikającej czy to z magicznych przedmiotów, ekwipunku specjalnego czy też specjalnych zasad. Ponadto, należy użyć 3” okrągłego wzornika, którego środek należy umieścić nad podstawką MAGA. Wszystkie modele, zarówno wrogie jak i sprzymierzone, których podstawki są całkowicie przykryte wzornikiem, automatyczne odczuwają skutki trafienia, te modele, których podstawki są częściowo przykryte, odczuwają skutki trafienie na 4+. Trafione modele, w tym także wierzchowiec, powóz lub rydwan, otrzymują trafienie o SILE 10 bez możliwości skorzystania z Ochrony Pancerza.


3-4    Ciałem MAGA wstrząsa emisja czystej energii magicznej, która paczy i pali wszystko w pobliżu. Należy użyć 3” okrągłego wzornika, którego środek należy umieścić nad podstawką MAGA. Wszystkie modele, tak wrogie jak i sprzymierzone, których podstawki są całkowicie przykryte wzornikiem, automatyczne odczuwają skutki trafienia, te modele, których podstawki są częściowo przykryte, odczuwają skutki trafienie na 4+. Trafione modele, w tym także wierzchowiec, powóz lub rydwan MAGA, otrzymują trafienie o SILE 6 bez możliwości skorzystania z Ochrony Pancerza.


5     Tzeentch przelotnie zerka na MAGA i obdarza go swym 'błogosławieństwem'. Do końca potyczki MAG podczas rzucania zaklęcia wykonuje rzut dodatkową kostką K6. Wynik rzutu nie dodaje się do poziomu mocy czaru, lecz jest używany do sprawdzania Przekleństwa Tzeentcha.

6     MAG myli słowa inkantacji. Przeciwnik natychmiast przejmuje kontrolę nad czarem - zaklęcie zostaje rzucone automatycznie, bez względu na wynik rzutu na poziom mocy. Należy ponownie wyznaczyć cel zaklęcia, przy czym przeciwnik może to zrobić bez żadnych ograniczeń wynikających z zasięgu czaru czy pola widzenia.



7     MAG traci koncentrację i magiczna energia cofa się. Przeciwnik może rzucić natychmiast jeden z własnych czarów. Nie wymaga to rzutu kostkami – czar rzucony jest automatycznie – czar może zostać rozproszony przez rozgrywającego turę gracza w zwykły sposób (przy użyciu Kostek Mocy jako Kostek Rozproszenia). By go rozproszyć, musi uzyskać wynik wyższy od podstawowej wartości rzucenia czaru.


8     MAG próbuje utrzymać magiczną energię w ryzach. Rzucający czar otrzymuje pojedyncze trafienie o SILE 2 bez możliwości skorzystania z Ochrony Pancerza, traci pozostające w jego dyspozycji Kostki Mocy i nie może nic zrobić do końca fazy magii


9     Potężny wir magii wysysa magiczną energię. Rzucający czar otrzymuje pojedyncze trafienie o SILE 4 bez możliwości skorzystania z Ochrony Pancerza. Dodatkowo, wszystkie czary pozostające aktualnie w grze na całym polu bitwy zostają automatycznie rozproszone. Przepadają także wszystkie Kostki Mocy i Rozproszenia przechowywane w magicznych przedmiotach.


10-11 Umysł rzucającego zostaje spustoszony z woli jednego z Wielkich Demonów. Rzucający czar otrzymuje pojedyncze trafienie o SILE 8 bez możliwości skorzystania z Ochrony Pancerza i traci jeden poziom oraz wszystkie poznane na nim zaklęcia. Jeżeli MAG osiągnie poziom 0, to przestaje być uznawany za MAGA, a co za tym idzie, straci możliwość korzystania z posiadanych przedmiotów magicznych zaliczanych do Arkanów i nie będzie generował Kostek Mocy ani Kostek Rozproszenia


12    Rzucający przekręcił jedno z tajemnych słów wiążących moc zaklęcia i wywołał anomalię. Czar, który inkantował zostanie rzucony z Nieodpartą Siłą, lecz potem MAG zapomni go (jeżeli MAG będzie chciał rzucać zaklęcie będzie musiał nauczyć się go raz jeszcze).

piątek, 12 listopada 2010

Brama Miejska - część 3

Prace nad bramą trwają. Całość konstrukcji przykleiłem do podstawy o wymiarach 60x30 cm. Od frontu przykleiłem do podstawy kamienie i gruz - pozostałość z czasów oblężenia miasta, poza tym kamienie i gruz wyznaczają teren trudny.

Z tyłu zbudowałem schody i tarasy prowadzące do drzwi wejściowych do wieży. Blanki z zewnętrznej strony zostały pokryte deskami - podobnie całość konstrukcji została obłożona belkami (szczeliny w miejscach łączenia belek zakryję gipsem). Deski pojawią się też na wewnętrznej stronie blanek. Na wieżach umieściłem też dwie kupki gruzu, którym można obrzucić napastników lub ukryć się za nimi.

Po zakończeniu pracy nad bramą, zrobię jeszcze dwa na wpół zburzone skrzydła murów dopełniających całości konstrukcji.

Na blacie brama prezentuje się tak:

'Poza murami':

'Wewnątrz murów':

Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.

środa, 10 listopada 2010

Diorama pod Leśne Elfy z Athel Loren (WiP) - cześć 9

Wbrew pozorom prace nad dioramą pod Leśne Elfy wciąż trwają. 'Efekt wody' jeszcze schnie:


Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.

Najemne Ostrza, część 8.

Najemne Ostrza doczekały się podstawek. W sumie to modele już skończone - choć ciągle zastanawiam się nad krwią na młocie ogra i toporze krasnoluda, no i nad trucizną na ostrzach skrytobójcy.





Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.

Brama Miejska - część 2

Prace nad budową 'Bramy Miejskiej' trwają. Brama prowadzi do zniszczonego w trakcie 'Burzy Chaosu' miasta i sama będzie nosiła ślady zniszczeń. Konstrukcja ma być nadwyrężona, uszkodzona i wypaczona przez Chaos (zobaczymy czy uda mi się zrobić 'skazy'), w związku z tym nie przykładałem się za bardzo do tego, by wszystkie elementy pasowały do siebie. 

Poza tym nie jestem architektem i z góry przepraszam tych, którzy się na budownictwie znają - ale to makieta do gry, nie praca dyplomowa i ma przede wszystkim ładnie wyglądać.

Poniżej kolejne zdjęcia, dobudowałem dwie wieże:


Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.

poniedziałek, 8 listopada 2010

Brama Miejska - część 1

Zmobilizowałem się w końcu do budowy miasta. Prace zacząłem od zakupu paczki pianki pod panele. W sobotnie popołudnie wydłubałem Bramę Miejską - to wczesny WiP, ale ogólny zarys już widać:



Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.

Diorama pod Orki & Gobliny (WiP) - cześć 8

Tym razem na palisadzie pojawił się gobliński "ksienżyc".



Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.

Najemne Ostrza, część 7

Powoli zabieram się za podstawki. 

Póki co przykleiłem kamienie z korka i bruk z tekturki. Dojdzie jeszcze posypka i trawka elektrostatyczna.

I ciągle zastanawiam się, czy nie pokryć ostrzy skrytobójcy trucizną.


Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.

sobota, 6 listopada 2010

Warheim - Fantasy Skirmish - Podręcznik wersja 011

011 wersja podręcznika do Warheim - Fantasy Skirmish.
Życzę miłego grania. Wszelkie uwagi i propozycje ślijcie na email: quidamcorvus@poczta.fm lub piszcie na forum.

OnLine
DownLoad*|DownLoad


* Wersja 2 strony na arkusz - do druku

wtorek, 2 listopada 2010

Warheim - Fantasy Skirmish - Podręcznik wersja 010

010 wersja podręcznika do Warheim - Fantasy Skirmish.
Życzę miłego grania. Wszelkie uwagi i propozycje ślijcie na email: quidamcorvus@poczta.fm lub piszcie na forum.


DownLoad*|DownLoad

* Wersja 2 strony na 1 arkusz.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...