wtorek, 7 września 2010

Warsztat: Nawiedzone drzewo, część 3.

Trzecia część to pokrycie rdzenia korą i wykonanie podstawki, w której osadzone zostanie drzewo.

Do wykonania kory wykorzystałem szpachlówkę do drewna, którą nałożyłem na rdzeń szpatułką. Szpachlówka nakłada się łatwo, choć trudno ją wykorzystać do oblepienia cienkich gałęzi. Fakturę na gałęziach uzyskałem malując drut wikolem i posypując klej piaskiem.


Po wyschnięciu szpachlówki i kleju, całość pomalowałem czernidłem, na które składają się wszelkiego rodzaju czarne farbki i pigmenty zmieszane z rozwodnionym wikolem, czernidło wzmocniło i usztywniło całą konstrukcję.


Po nałożeniu pierwszej warstwy szpachlówki i pomalowaniu czernidłem nadeszła pora na zrobienie podstawki. Do tego celu użyłem gipsu zmieszanego z piaskiem, który po rozrobieniu rozlałem na plastikowej tacce. W mokrym jeszcze gipsie osadziłem drzewo, a także korek, kamyki i ścinki modeliny, które będą imitować skałki. Następnie całość przysypałem piaskiem.


Po wyschnięciu gipsu całą podstawkę (górę i spód) pokryłem rozwodnionym wikolem, który z jednej strony przytwierdził piasek i skałki, a z drugiej wzmocnił całą konstrukcję podstawki.


Kolejnym krokiem było nałożenie kolejnej warstwy szpachlówki na pień drzewa, oraz pomalowanie całości - pnia i podstawki - czernidłem.



Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz