niedziela, 30 października 2011

Rezydencja, część 12

Zakończyłem prace nad zewnętrzną stroną Rezydencji. Wnętrze wymaga jeszcze sporo pracy ale tym zajmę się później, gdy wszystkie moduły będą już gotowe.

Rezydencja była miejscem spotkań Kultystów Chaosu i odprawiania mrocznych rytuałów. Na zewnątrz umieściłem wycięte z aluminiowej blaszki elementy, które mają stylizować Rezydencję na budynek splugawiony przez Chaos. Podczas kolejnych prac postaram się, jeszcze bardziej splugawić Rezydencję.

Obecnie Rezydencja prezentuje się następująco:



A stół, wraz z gotowymi już modułami wygląda tak:




Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
ołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.

czwartek, 27 października 2011

Ruchome drzwi, część 2

Gdy, drzwi zostały już osadzone w futrynach, postanowiłem zrobić wewnętrzne skoble/haczyki, które będą służyły do zamykania drzwi oraz zewnętrze uchwyty.

Do tego celu wykorzystałem:


  • Nóż do tapet.
  • Klej Polimerowy.
  • Kombinerki.
  • Spinacz biurowy.
  • Listewki z tworzywa sztucznego.
Zapraszam do lektury i komentowania!

Na początek haczyki. Za pomocą kombinerek wykrzywiam drut ze spinacza w taki sposób, aby uzyskać dwa oczka i jeden haczyk na każdą parę drzwi. Następnie osadzam haczyki w oczkach i całość montuję w drzwiach w uprzednio nawierconych otworach.


Image Hosted by ImageShack.us

Skoro drzwi zostały już zaopatrzone w haczyki, które można zamknąć od środka to pora przygotować zewnętrze uchwyty. W tym celu z dzielę plastikową listewkę na mniejsze fragmenty, które nawiercam - podobnie nawiercam otwory w drzwiach.

 
Image Hosted by ImageShack.us

Następnie nawiercone elementy przyklejam do drzwi w których montuję uchwyty.

 
Image Hosted by ImageShack.us

Drzwi są gotowe do osadzenia w futrynach. Po zakończeniu prac drzwi prezentują się następująco:

 
Image Hosted by ImageShack.us Image Hosted by ImageShack.us


Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.

Ruchome drzwi, część 1

Rezydencję to kolejna makieta, w której umieściłem ruchome drzwi. Pozwalające eksplorującym budynek modelom na zamykanie i otwieranie pomieszczeń. W Rezydencji znajdują się cztery pary podwójnych ruchomych drzwi.

Do budowy ruchomych drzwi wykorzystałem:


  • Drewniane listewki 1x10 mm, 3x3 mm oraz 3x5 mm.
  • Wiertło.
  • Nóż do tapet.
  • Klej Polimerowy.
  • Kombinerki.
  • Spinacz biurowy.
  • Nożyczki.
Zapraszam do lektury i komentowania!

Image Hosted by ImageShack.us

Pierwszy krok to złożenie skrzydeł drzwi. W tym celu z drewnianej listwy 1x10 mm wycinam trzy paski (jeden zapasowy) o długości 40 mm, po złożeniu których otrzymam dwa skrzydła o wymiarach 15x40 mm każdy.



Image Hosted by ImageShack.us

Wycięte listwy przycinam wzdłuż dłuższych krawędzi, strzępię krawędź dolną, a także robię nieregularne nacięcia i nawiercam otwory imitujące śruby mocujące listwy do belki z zawiasem.


Image Hosted by ImageShack.us

Cztery poprzeczne belki wycinam z sosnowej listwy 3x5x15 mm, i podobnie jak to miało miejsce wcześniej przycinam dłuższe krawędzie oraz nawiercam otwór w krótszym z boków.



Image Hosted by ImageShack.us

Zawiasy (haki i oczka) otrzymuję ze spinacza - drut zakrzywiam i przecinam kombinerkami.



Image Hosted by ImageShack.us

Przygotowane w ten sposób oczka mocują w listwach.



Image Hosted by ImageShack.us

A haki montuję w dwóch listewkach 3x3x50 mm, które pełnić będą rolę futryny.



Image Hosted by ImageShack.us

Ostatni krok to zamontowanie drzwi.



Image Hosted by ImageShack.us


Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.

środa, 26 października 2011

InBox: Empire Manann's Blades & Command (Piechota Morska z Marienburga) od Games Workshop.

Empire Manann's Blades & Empire Manann's Blades Command to pierwsze żywiczne modele Forge Wolrd, które przy okazji rekrutowania Piechoty Morskiej z Marienburga do gry Warheim FS weszły w moje posiadanie.

Długi czas oczekiwania, wysoka cena i pochlebne opinie (o zdjęciach nie wspominając) pozwalały żywić nadzieję na to, iż modele
Forge Wolrd powalą na kolana i zmuszą do zachwytu - niestety nie jest tak fajnie... 


Zapakowane w woreczki strunowe i chronione kopertami bąbelkowymi modele Empire Manann's Blades oraz Empire Manann's Blades Command niezbyt dobrze zniosły podróż, w wyniku której ułamała się część piór zdobiących hełmy. Ponadto, podstawki zostały dołączone jedynie do żołnierzy - w przypadku grupy dowodzenia trzeba radzić sobie na własną rękę. Solidniejsze opakowanie w przypadku dość kruchych żywicznych odlewów, szczególnie biorąc pod uwagę cenę, nie jest chyba zbyt wygórowanych oczekiwaniem.

Modele
Empire Manann's Blades oraz Empire Manann's Blades Command odlane zostały z dość kruchej żywicy - podczas oględzin oraz usuwania nadlewek i linii podziału ułamałem kilka nadwyrężonych w czasie podróży elementów. Ponadto w dwóch miejscach, na płaskich powierzchniach płaszcza sygnalisty oraz na trzymanym przez chorążego sztandarze żywica nie wypełniła dobrze formy i zostały dziury. Jako, że obecnie nie mam szpachli modelarskiej, ubytki spróbuję załatać Liquid Green Stuff.



Pomijając wyżej wymieniony bubel, od strony wizualnej modele prezentują się świetnie - znalazłem tylko kilka drobnych dziur po pęcherzach powietrza, umieszczonych w niewidocznych miejscach. Figurki są bogato rzeźbione, a detale ostre (to zdecydowany plus żywicy, choć ostatnie plastikowe modele GW zaczynają dorównywać pod tym względem żywicy). Zestaw Empire Manann's Blades składa się z dziesięciu korpusów wraz z nogami (pięć wzorów), dziesięciu tarcz (pięć wzorów) oraz czternastu główek (siedem wzorów). Natomiast grupa dowodzenia, czyli Empire Manann's Blades Command to trzy modele reprezentujące dowódcę, sygnalistę i chorążego. Zdobienia pancerzy, hełmów i tarcz wyraźnie nawiązują do Mananna - staroświatowego bóstwa mórz i oceanów. Liczne trójzęby, ośmiornice i syreny są miłą odmianą po czaszkach jakimi raczy nas GW.

Modele prezentują się bardzo dobrze, jednak sklejenie figurek wymagało nie lada cierpliwości i wytrwałości. Nie wiem, czy jest to winą klejów których używałem (choć próbowałem sklejać trzema różnymi, czterema licząc klej do plastiku) czy żywica
Forge Wolrd tak już ma. W efekcie, to co się dało połączyłem pinami, a do łączenia wszystkich powierzchni (żywicy z żywicą oraz plastiku z plastikiem) użyłem zmieszanego kleju do plastiku z klejem cyjanoakrylatowym. I choć na sklejenie poświęciłem absurdalnie dużo czasu, to na szczęście jedyny ofiarami mojej frustracji były orki w grze Space Marine.

Dzień po zmaganiach z
Empire Manann's Blades oraz Empire Manann's Blades Command, kiedy już sklejone modele cieszą oko stojąc na półce, a frustrację ugasiły hektolitry orkowej posoki nie żałuję zakupu, jednak następnym razem, gdy zachwycę się kolejnym produktem Forge Wolrd dłużej będę się zastanawiał czy na pewno złożyć zamówienie.





Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.

wtorek, 25 października 2011

Rezydencja, część 11 - Dach, część 4 oraz Drzwi

Położyłem dachówki na dachu i drzwi oraz kraty na parterze (drzwi otwierają się i zamykają). Postawiłem też kominy. Jeszcze trochę pracy wykończeniowej zostało i kilka rzeczy do poprawy...




Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.

niedziela, 23 października 2011

Rezydencja, część 10 - Dach, część 3

No i zrobiłem ostatni poziom - poddasze i ruiny dachu. Teraz jeszcze muszę zrobić kominy, dachówki, kraty w oknach, drzwi i drabiny.


Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.

sobota, 22 października 2011

Rezydencja, część 9 - Dach, część 2

Rozpocząłem budowę ostatniego modułu Rezydencji - poddasza i ruin dachu. Póki co wygląda to tak:



Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.

piątek, 21 października 2011

Zebrane z tygodnia #33

Rezydencja, część 8 - Dach, część 1

Komnata przyzwań doczekała się solidnych ścian, a cała rezydencja pierwszej części dachu. Budynek prezentuje się następująco:



Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.

czwartek, 20 października 2011

Rezydencja, część 7 - Komnata przyzwań, część 1

Podłoga sekretnej komnaty przywołań umieszczonej na poddaszu Rezydencji:



Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.

środa, 19 października 2011

InBox: Nurgle Chaos Lord od Games Workshop.

Nurgle Chaos Lord to kolejny plastikowy model bohatera produkcji GW, który rekrutowałem do kompanii kultystów Nurgla w Warheim FS - gdzie najprawdopodobniej będzie reprezentował Opętanego.

Tradycyjnie już, model Lorda Papcia Nurgla zapakowany został w przeźroczysty blister, który umożliwia obejrzenie znajdującej się wewnątrz wypraski, natomiast przód opakowania zdobi zdjęcie pomalowanej figurki.

Nurgle Chaos Lord
potwierdza, że GW potrafi produkować świetnej jakości (choć niezwykle drogie) plastikowe modele - ostrze skorodowanego topora jest naprawdę cienkie. Szczegółowe, bogato rzeźbione i dobrze odlane bitsy pasują do siebie, a miejsca łączenia nie wymagają użycia GS.

Model sklejało się łatwo i szybko, nadlewek i linii podziału formy było niewiele. Tym razem, sklejając model wykorzystałem też podstawkę sceniczną, która dobrze komponuje się z figurką.


Niestety, znów do modelu nie dołączono żadnych dodatkowych bitsów, a to co mamy pozwala skleić figurkę w jedynej słusznej pozycji - co oznacza, że jeśli chcemy mieć kilka modeli bazujących na
Nurgle Chaos Lord to konwersje będą konieczne.




Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.  

wtorek, 18 października 2011

Rezydencja, część 6 - Kominy, część 2

Prace nad kominami trwają. Obecnie wygląda to tak, jak na zdjęciu poniżej.

Ujście kominów będzie na następnych poziomach, nad którymi wkrótce rozpocznę pracę.



Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.

poniedziałek, 17 października 2011

Rezydencja, część 5 - Kominy, część 1

Dzisiaj zacząłem budowę kominków (i kominów). Jutro, gdy wyschnie klej łączący klocki (wycięte ze styroduru i pianki pod panele) wyrzeźbię w nich kamienie itd.
Obecnie rezydencja wygląda tak:



Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.

Muzycznie #14


niedziela, 16 października 2011

Rezydencja, część 4 - Poziom II/Taras/Blanki

Rezydencja powoli pnie się do góry. Zrobiłem II poziom z tarasem i blankami. Tam gdzie w blankach są przerwy będą kominy. Postanowiłem też, że Rezydencję najpierw zbuduję mniej więcej taką jaką była, a później ją zrujnuję. Obecnie makieta wygląda tak:






Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.

Muzycznie #13





piątek, 14 października 2011

czwartek, 13 października 2011

Piraci z Sartosy - rekrutacja: poprawiony Chorąży, kolejna zmiana

Kombinuję z tym sztandarem jako koń pod górę, ale skoro szanowne państwo-draństwo twierdzi, że poprzedni sztandar nie pasuje, to wprowadzam kolejną zmianę (ostatnią już). Sztandar od imperialnych żołnierzy, zwieńczenie to bits z krasnoludzkich Long Drong's Slayer Pirates.




Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.

Piraci z Sartosy - rekrutacja: poprawiony Chorąży

Wyprostowałem nieco rękę Chorążego, o której zapomniałem wcześniej. Teraz model wygląda tak:


Już nie zadaje pchnięcia drzewcem sztandaru, choć (mam nadzieję) model wciąż wygląda dynamicznie (o ile to możliwe przy połączeniu modelu PP z bitsami GW).


Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.

środa, 12 października 2011

Piraci z Sartosy - rekrutacja

Piraci z Sartosy to kolejna kompania, którą rekrutowałem do Warheim Fantasy Skirmish. Złożona z bezwzględnych Tileańczyków (choć nie tylko) kompania piratów siać będzie strach na wodach i wybrzeżu Starego Świata.

Do złożenia drużyny Piratów z Sartosy użyłem modeli firmy Privateer Press: Mr. Walls (Kapitan), Doc Killingsworth(Czarownik), Master Gunner Dougal MacNaile(Bosman), Bloody Bradigan(Łowca niewolników), Sea Dogs(Niewolnicy), Press Gangers(Piraci), Rifleman Sea Dogs(Pirat), Croe's Cutthroats (Żołnierze okrętowi), Bosun Grogspar(Ogr) oraz Dirty Meg(Bombardier - Najemne Ostrze), Sea Dog Deck Crew(Drużyna Obsługi) i Lord Joln Rockbottom(Kapitan*).

*Choć jest szansa, że model będzie reprezentował Najemne Ostrze.

Modele różnią się od figurek GW są bardziej dynamiczne i ok 2 mm większe oraz, o ile potrafię to ocenić, bardziej proporcjonalne i co dla niektórych ważne, nie mają czaszek.

Konwersji było niewiele, właściwie to jedynie oddział Żołnierzy okrętowych (Croe's Cutthroats) dorobił się Imperialnego oręża oraz tarcz. Poza tym jeden z Żołnierzy okrętowych został Sygnalistą, zaś Chorążym został jeden z Piratów.

Natomiast piątym bohaterem - Matem - została panna z zestawu Press Gangers.

Dylemat miałem z modelami reprezentującymi Niewolników, zastanawiałem się czy nie pozbawić Sea Dogs pistoletów, jednak ostatecznie stwierdziłem, że szkoda niszczyć metalowe modele, a pistolety w końcu nie muszą być nabite.



Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS. 

Kampania Wrześniowa, część 6: Aktualizacja - Orki & Gobliny

Witam was serdecznie!

Zielonoskórzy w ostatniej potyczce bez problemu rozbili nieliczną kompanię Krasnoludów, a zwycięstwo zostało nagrodzone sowitymi łupami.
Herszt Zielonoskórych przeznaczył złoto, błyskotki i świecidełka na rekrutację Orkowych Chopaków oraz jeszcze jednego Gobasy (co by bełty łbem łapał).

Obecnie kompania prezentuje się w tak:


Miłego czytania i liczę na wasze rady i pomoc!
Niech Gork i Mork będą z wami!

Kampania Wrześniowa, część 6: Aktualizacja - Khazadzi z Gór Krańca Świata

Witam,

Choć pokonani, to nie przegrani. Stronice Księgi Uraz wzbogaciły się o kilka wpisów. Po ostatniej potyczce kompania Khazadów z Gór Krańca Świata ubogaciła się o nowych rekrutów. Do drużyny dołączyli bowiem dwaj Wojownicy Klanowi oraz Strzelec.



Zapraszam do lektury i komentowania!

Kampania Wrześniowa, część 5: Drugie starcie

Sister_of_Mercy: Równo miesiąc od pierwszej potyczki stoczonej w ramach Kampanii Wrześniowej udało nam się spotkać ponownie i rozegrać kolejną bitwę w ramach mini kampanii Warheim Fantasy Skirmish, w której prowadzimy do boju drużyny Krasnoludów z Gór Krańca Świata oraz Orków & Goblinów.

Podobnie jak miesiąc temu umówiliśmy się, że gramy do pierwszego zdarzenia losowego, ponadto tym razem wykorzystamy zasady Elementów terenu na polu bitwy.

wtorek, 11 października 2011

Rezydencja, część 3 - I poziom

Coś Rezydencja nie chce się rujnować. Za to chce rosnąć coraz bardziej...
Ale kolejny poziom (ostatni) będzie już zrujnowany.

Póki co WiP wygląda tak:





Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.

piątek, 7 października 2011

środa, 5 października 2011

Rezydencja, część 2 - parter

Prace nad rezydencją trwają. Piwnica i parter oraz podłoga na 1 piętrze zrobiona. I właśnie od 1 piętra zacznę rujnowanie makiety. Wyższe poziomy oraz podłoga będą zdejmowane więc nawet zamknięty parter będzie grywalny.

Uwagi i komentarze mile widziane!





Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.

niedziela, 2 października 2011

Zielonoskórzy

Szanowne państwo-draństwa zechce się zapoznać z zamieszczonymi poniżej zaktualizowany i zasadami dla Orków & Goblinów oraz zasadami nowek kompanii, czyli na polowanie wyrusza Łowcze plemię Dzikich Orków.

Orki & Gobliny:
OnLINE|DownLOAD

Łowcze plemię Dzikich Orków:  
OnLINE|DownLOAD

Wszelkie uwagi i komentarze mile widziane. 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...