niedziela, 8 czerwca 2025

Rekrutacja: Harcownicy klanu Skryre. Bohaterowie.
Recruitment: Skirmishers of Clan Skryre. Heroes.

Ze swymi goglami, uprzężą, która zdaje się pikać, brzęczeć i klikać z własnej woli, oraz spaczostrzami wystającymi prosto z ramion, spaczinżynierowie stanowią przerażający widok. Charakterystyczna dla skavenów nerwowa energia jest w przypadku spaczinżynierów częściowo kontrolowana przez liczne kable i urządzenia. Pośród większości technomantów rozwija się niepokojąca skłonność do zastępowania części ciała mechanicznymi elementami. Nie jest ona jedynie wynikiem odniesionych obrażeń, lecz często kwestią własnego wyboru. 

Bezustannie konstruujący spaczinżynierowie są przekonani, że mogą zbudować coś lepiej. I tak oczy, kończyny i inne części ciała są z radością zastępowane zasilanymi zębatymi kołami mechanicznymi odpowiednikami. 

W pojedynkę technomanci są w stanie zdziesiątkować całe kolumny wrogów kilkoma wystrzałami silnie skoncentrowanej energii Upiorytu. Dopóki ich technologiczne urządzenia funkcjonują normalnie, sieją grozę i śmierć w dowolnej bitwie lub potyczce, w której biorą udział. 

Spaczinżynierowie to szczytowe osiągnięcie technomancji skavenów. Łączą dobrze znane typy broni, takie jak spaczostrza, z ciężkimi pancerzami i urządzeniami eksperymentalnymi. Każdy technomanta umieszcza w swej uprzęży ulubione wynalazki, a wielu spaczinżynierów spotyka zagłada w wyniku eksplozji spaczkondensatora. 

Za wszystkimi udoskonaleniami spaczinżynierów stoi życiowa siła rasy szczuroludzi – przerażający Spaczeń. Pochłaniająca światło, smoliście czarna substancja używana jako paliwo, dostarczające potężnej i chaotycznej energii wielu dziwnym i diabolicznym urządzeniom.

***

Do jednej z najbardziej niesławnych broni spaczinżynierów należy trujący gaz, którego po raz pierwszy użyto w czasie zaciekłych walk z krasnoludami w Górach Krańca Świata. Klan Skryre był wręcz zachwycony nową, potworną metodą zabijania wrogów. Inżynierowie przetestowali wiele sposobów jego rozsiewania. Wypróbowano wiele machin o niezwykłym stopniu skomplikowania i wątpliwej skuteczności, by ostatecznie dojść do najlepszej możliwej metody rozsiewania gazu w szeregach wroga za pośrednictwem specjalnie wyszkolonych szczuroludzi. 

Na polu bitwy kulomiotacze czają się pomiędzy klanbraćmi i czarnoszczurami, zdarza się, że skavenom towarzyszy moździerz trującego wichru, który wzmaga siłę ognia szczuroludzi. Kryjąc się za szeregami skavenów, kulomiotacze czekają na sposobność rzucenia się w przód i wyrzucenia swych trujących pocisków. Kulomiotacze nie zawahają się cisnąć swoje pociski w sam środek wiru bitewnego i nie dbają o to, czy kule trującego wichru spadną na żołnierzy wroga, czy własnych. 

Kulomiotacze noszą niezwykłe stroje ochronne, które umożliwiają im niemal bezkarne wdychanie trujących wyziewów. Maski przeciwgazowe nie tylko ich chronią, ale także nadają przerażający wygląd. Kulomiotacze atakują duże oddziały. Gdy uwolnią swój trujący ładunek, dobywają ostrzy i wdzierają się między konających wrogów, by podrzynać gardła tym, którzy pozostali przy życiu. 

***

Czarnoszczury to najlepsi wojownicy w kompaniach szczuroludzi. Każdy czarnoszczur jest większy od przeciętnego skavena, dobrze umięśniony i doskonale wyćwiczony w posługiwaniu się różnią bronią oraz przywykły do noszenia pancerza. Czarnoszczury są agresywne z natury i lubią popisywać się swoją sprawnością oraz zastraszać wszystkich wokół. Podobnie jak w przypadku szarych proroków ich przeznaczenie zostaje określone w chwili narodzin, bowiem tylko szczuroludzie o czarnej sierści są szkolone na wojowników. Z tego powodu wszystkie czarnoszczury łączy poczucie wspólnoty, której brakuje w innych grupach skavenów.

Oczywiście to zaufanie nie sięga zbyt daleko. Czarnoszczury stale wypatrują wszelkich słabości o swych kamratów, a jeśli którykolwiek z nich zdradzi jej oznaki, zostanie bezlitosny zabity przez swoich braci. Pozycja w szeregach czarnoszczurów ustalana jest za pomocą serii pojedynków, a tylko najlepsi dostępują zaszczytu wybrania do dowodzonej przez spaczinżyniera kompanii harcowników klanu Skryre.

***

Podimperium szczuroludzi opiera się na pracy niewolników, którzy wykonują brudną robotę, taką jak kopanie tuneli, górnictwo czy produkcja żywności. A w trudnych czasach sami niewolnicy stają się pożywieniem. 

Większość niewolników to skaveni urodzenie w zniewoleniu, którzy tworzą najniższą kastę w hierarchii społecznej. Często zdarza się także, że nawet przedstawiciele innych ras stają się niewolnikami, jednakże inne rasy nie wytrzymują długo pod batogami nadzorców.

Dziś mam dla Was zdjęcia złożonych i przygotowanych do malowania, modeli postaci z Harcownicy klanu Skryre do Warheim FS.

Postaci złożyłem z różnych zestawów skavenów od Games Workshop.
Today I have for you pictures of the assembled and prepared for painting, character miniatures of the Skirmishers of Clan Skryre for Warheim FS

I assembled the characters from various Skaven kits from Games Workshop.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz