piątek, 20 sierpnia 2010

Poradnik: Pudełko/podstawka dla Łowców czarownic.

Od kilku dni pracowałem nad pudełkiem/podstawką pod pomalowanych już Łowców Czarownic. Głównym celem pudełka jest w miarę bezpieczne przenoszenie figurek między rozgrywkami - jednocześnie chciałem, żeby figurki można było wystawić na półce bez konieczności wyciągania ich z pudełka. Stąd przykrywkę pudełka hermetycznego do żywności zmieniłem w dużą podstawkę. Swoją drogą, gdyby ktoś zajął się sprzedażą "gniazd" na podstawki z pewnością mógłby zarobić parę złotych - a może takie "gniazda" są już gdzieś dostępne?

Poniżej przedstawiam efekt pracy w postaci gifa. Pełny opis znajduje się poniżej.


Prace zacząłem, od umieszczenia na przykrywce hermetycznego pudełka metalowych podkładek, do których przywierać będą zaopatrzone w magnesy neodymowe podstawki. Podkładki przykleiłem Kropelką choć lepiej użyć do tego kleju polimerowego. Aby podkładki lepiej się trzymały "oczka" wypełniłem Poxyliną.
Następnie przyszła pora na wykonanie "gniazd" pod podstawki. Do tego celu wykorzystałem ramki z wyprasek po figurkach, które w dużej ilości zalegają w mojej szafie. "Gniazda" do przykrywki przykleiłem klejem polimerowym. Zaś drugą warstwę zwykłym klejem do plastiku. W między czasie skalpelem usunąłem z metalowych podkładem nadmiar Poxyliny. Oraz poprawiłem "gniazdo" na podstawkę kawaleryjską.


Kolejne etapy to wypełnianie wolnych przestrzeni gipsem, który po wyschnięciu wzmocniłem rozwodnionym Wikolem.


Po wyschnięciu rozwodnionego kleju całość pomalowałem matowym, czarnym lakierem. Następnie przykleiłem "płyty" wycięte z kawałka plastiku oraz "skały" z korka. Które także pokryłem lakierem i przykleiłem pierwszą warstwę posypki.


Kolej na piasek, który pomalowałem brązową farbą plakatową i rozjaśniłem jasnym brązem z tej samej palety.


"Płyty" malowałem używając trzech kolorów Shadow Grey, Codex Grey, Fortress Grey oraz różnokolorowych washy. "Korkowe" skały to mix różnych kolorów, głównie czerwieni, brązów i szarości, a także washy.


Na koniec jeszcze trawka elektrostatyczna, która ożywiła nieco całość. Na koniec pora umieścić figurki na podstawce i zamknąć pudełko.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz