piątek, 18 stycznia 2013

Malowanie Mrocznych Wilków krok po kroku

W Warheim FS modele Mrocznych Wilków można rekrutować w szeregi Nieumarłej świty hrabiego Von Carstein. Do reprezentowania ożywionych wilków, spośród wielu dostępnych na rynku modeli wybrałem figurki Dire Wolves firmy GW. Same modele wzbudzają wiele kontrowersji, mi jednak spodobały się z dwóch powodów. Po pierwsze są to dość nowe, różnorodne wzory, a po drugie spodobał mi się pomysł jaki rzeźbiarz miał na modele Mrocznych Wilków. Bowiem figurki ożywionych wilków z GW, to nie wilki-zombie, a raczej nieumarłe-konstrukty, noszące ślady licznych napraw czynionych przez Nekromantę za pomocą rzemieni, kołków i kości. Skóra, którą okryte są Mroczne Wilki to zszyte ze sobą gnijące płaty, z kolei łapy związane są rzemieniami, a ogony i grzywy trzymają się dzięki ostrym kołkom i naostrzonym odłamkom kości, które zostały wbite w ciało.

Więcej o samych modelach szanowne państwo-draństwo może przeczytać TUTAJ.

Podkład

Malowanie modeli zacząłem od nałożenia pędzlem czarnej, matowej farby olejnej Humbrola, której używam jako podkładu. Następnie nałożyłem wszystkie kolory bazowe. Zwykle maluję jeden kolor od początku do końca. Jednak w przypadku Mrocznych Wilków postanowiłem spróbować innej techniki. Bowiem figurki ożywionych wilków posiadają wiele detali, takich jak zaplątane w grzywach odłamki kości czy drewniane kołki, które w trakcie malowania każdego z kolorów osobno, mogłyby mi umknąć.

Kolory bazowe

Jako bazowego koloru dla skóry użyłem Liche Purple, z kolei mięśnie to Mechrite Red oba kolory ze starej palety GW. Drewniane kołki pomalowałem farbą Rhinox Hide, łańcuch Leadbelcher, a resztki sierści Skavenblight Dinge, to z nowej palety GW. Natomiast kości to Jack Bone z P3.


Mięśnie i kości
Kolejny krok to mięśnie i kości. Na poniższym zdjęciu widać kolory jakich użyłem do rozjaśnienia włókien mięśni: Khardic Flesh i Ryn Flesh z P3 oraz Rotting Flesh i wash Baal Red z GW. O ile dobrze pamiętam, malowanie mięśni nieumarłych wilków było jedną z niewielu okazji, kiedy wykorzystałem wash Baal Red.



Z kolei na zdjęciu niżej sfotografowałem farby oraz washe i shade, których użyłem do pomalowania kości. Bazowy kolor Jack Bone z P3 rozjaśniałem Bleached Bone i Skull White ze starej palety GW. Na pomalowane kości nałożyłem washe Gryphonne Sepia oraz Ogryn Flesh. Z kolei zęby i pazury pokryłem także shadem Casandora Yellow, który nadal żółtego odcienia.



Skóra
Jak widać po ilości farb i washy, malowanie skóry zajęło mi najwięcej czasu. Malując skórę nakładałem kolejno mocno rozwodnione warstwy farb Hormagaunt Purple ze starej palety GW, Khardic Flesh z P3 oraz Emperor's Children, Death World Forest i Nurgling Green z nowej palety GW i znów Rotting Flesh ze starej palety GW, którym rozjaśniłem krawędzie skóry.



Prócz wymienionych wyżej farb, do malowania skóry użyłem washy Thraka Green, Leviatan Purple, Gryphonne Sepia, Baal Red i Ogryn Flesh, którymi zrobiłem plamy podobne do maskowania moro.



Grzywa
Do pomalowania resztek sierści, która bądź to porasta Mroczne Wilki, bądź została przytwierdzona do ożywionych ciał za pomocą kołków i ostrych fragmentów kości, postanowiłem użyć szarych farb. Bazowy kolor z nowej palety Skavenblight Dinge rozjaśniałem stopniowo farbą Dawnstone, a następnie Fortress Grey i Astronomican Grey ze starej palety GW. Na koniec użyłem nowych washy Agrax Earthshade i Nuln Oil, którymi pogłębiłem także cienie kości i mięśni.



Kołki
Pomalowane kolorem bazowym drewniane kołki rozjaśniłem farbami Gorthor Brown oraz Karak Stone z nowej palety, które zwashowałem Agrax Earthshade.



Krew i płyny
Farba Tamiya Clear Red użyta została niemal na wszystkich pomalowanych dotychczas modelach Nieumarłych. W przypadku Mrocznych Wilków pomalowałem nią mięśnie i krawędzie skóry.

Na koniec całość zabezpieczyłem lakierem bezbarwnym Humbrola. Elementy pomalowane farbą Tamiya Clear Red lakierem błyszczącym, resztę lakierem matowym.



Podstawka
Do wykończenia podstawki pod ożywionymi wilkami użyłem pigmentów Miga: Graveyard Dirt oraz Old Rust, Light Rust i Ochre Rust oraz popiołu z kadzidełek. Rośliny to nasiona brzozy, chrobotek reniferowy oraz Battlefields Winter Tuft od The Army Painters.



Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.

4 komentarze:

  1. dzięki za tutka!
    zrób kiedyś jeszcze jak robisz płaszcze, proszę:) jesteś chyba jedyną osobą malującą w tak specyficzny sposób - zupełnie jak paskowe/kratkowe cieniowanie w komiksach.

    OdpowiedzUsuń
  2. Może podczas malowania bohaterów, tam jest kilka płaszczy i długich sukni. Ale nie obiecuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Podkładujesz olejami? Nie masz może problemu z tym że nie chcą dobrze zaschnąć (lepią się i zbierają cały kurz).

    OdpowiedzUsuń
  4. @fanir
    Nie. Farby olejne Humbrola już po ok 30 minutach zasychają. Choć zwykle pozostawiam je na kilka godzin, by dokładnie wyschły.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...