wtorek, 5 marca 2013

Poradnik: Podstawki pod modele.

Ponieważ szanowne państwo-draństwo pytało ostatnio jak robię podstawki, postanowiłem w ramach odpowiedzi i przy okazji malowania Ścierwowozu napisać poniższy poradnik.



Do wykonania podstawek pod modelami Nieumarłych używam:
  • Ziemi do kwiatów 
  • Kleju Wikol 
  • Farb: Battlefield Brown i Battlefield Green z P3 oraz Graveyard Earth i Rotting Flesh z GW
  • Pigmentów Vallejo: Burnt Umber i Burnt Sienna
Natomiast do zrobienia roślinności wykorzystałem:
Według zasad gry Warhem FS model Ścierwowozu jest machiną wojenną osadzoną na podstawce rydwanowej o wymiarach 100 x 50 mm. Niestety w chwili rozpoczęcia malowania figurki nie posiadałem potrzebnej podstawki, postanowiłem więc połączyć ze sobą dwie mniejsze podstawki o wymiarach 50 x 50 mm. Szczelinę pomiędzy podstawkami wypełniłem masą modelarską.

Następnie, nie czekając na pełne zaschnięcie masy nałożyłem na podstawkę ziemię do kwiatów zmieszaną z klejem Wikol. Niestety po zaschnięciu masy i wyschnięciu kleju podstawka wypaczyła się nieco, więc złamałem ją w miejscu łączenia i skleiłem ponownie, tym razem otrzymując płaską podstawę pod model - stąd na pierwszym zdjęciu widać miejsce w którym połączone są ze sobą mniejsze podstawki.

Samo malowanie rozpocząłem od dość niechlujnego nałożenia farby Battlefield Brown. Następnie rozpocząłem rozjaśnianie nakładając kolejno farby Battlefield Green oraz Graveyard Earth i Rotting Flesh. Przy czym drybrushem została nałożona praktycznie tylko ostatnia farba.

Jak zapewne państwo-draństwo zauważyło użyłem ziemi do kwiatów zamiast piasku. Moim zdaniem faktura jaką otrzymuje się po wyschnięciu kleju jest dużo ciekawsza i bardziej naturalna niż sam piasek.



Po nałożeniu pożądanych kolorów przyłożyłem do podstawki model Ścierwowozu by zobaczyć gdzie powstaną wolne powierzchnie, które warto zagospodarować. Następie klejem Wikol przykleiłem roślinność i odstawiłem podstawkę na czas potrzebny do całkowitego wyschnięcia nałożonych wcześniej farb oraz kleju.

Ostatnim krokiem jest nałożenie pigmentów, przy czym staram się to robić w taki sposób, by na podstawce uzyskać coś na kształt maskowania moro. A dla uzyskania różnej intensywności barwy mieszam pigment z popiołem z kadzidełek, który zresztą nakładam także na całą podstawkę.

Ostatni krok to pomalowanie krawędzi podstawki. Jest to o tyle ważne, że brudne, nieestetyczne krawędzie mogą zepsuć efekty pracy włożonej w przygotowanie bazy pod model.




A tak Ścierwowóz prezentuje się ze skończoną podstawką.



Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz