środa, 16 października 2013

Rekrutacja: Siostry Sigmara, część 1. Teoria.

Witam szanowne państwo-draństwo. Dziś mam dla was pewną ciekawostkę. Jako, że wraz ze znajomym z którym gram w Warheim FS postanowiliśmy złożyć sobie z modeli Mantica budżetowe kompanie Sióstr Sigmara, przygotowałem poniższe wyliczenia i ogólny plan działania.

Pomimo wszystko wciąż mam nadzieję, że GW wyda kiedyś plastikowe Siostry Bitwy do WH 40k z których od dawna chciałem skonwertować sobie drużynę Sióstr Sigmara.

Dziś...

Teoria

Teoria. ...ponieważ modeli z serii Bastilean od Mantica na oczy nie widziałem. Na chwilę obecną posiłkuję się jedynie dostępnymi w sieci fotografiami figurek i szkicami koncepcyjnymi. Ale całość zapowiada się całkiem obiecująco. Szczególnie w stosunku do ceny. Poniżej dla ciekawych zamieściłem przybliżone koszty.

Przybliżone ponieważ w budżet nie wliczyłem bitsów (takich jak pieczęcie czystości, bicze z zestawu Witch Elves/Sisters of Slaughter, pistolety) oraz wszelkich innych części, którymi zamierzam zwaloryzować kompanię. Przy okazji zamierzam wypróbować w końcu Instand Mold i powielić część bitsów.

Zamówiłem zestawy modeli:

  • Basilean Sisterhood (40 Figurek) 213,80 zł 
  • Basilean Men-at-Arms (20 Figurek) 80,90 zł 
  • Basilean Paladins (20 Figurek) 106,90 zł
  • Empire Flagellant Warband (20 Figurek) 129,80 zł
Suma: 531,40 zł za 100 modeli.

Jako, że zamierzam złożyć z tego cztery kompanie
Sióstr Sigmara z których każda będzie liczyć 23 modele to koszt jednej drużyny będzie wynosił 132,85 zł, co z kolei oznacza, że jeden model będzie kosztował około 6 zł.


Tanio. Ale to oczywiście podstawowy koszt. Do którego dochodzą koszty bitsów, które zostaną wykorzystane do uzbrojenia i zwaloryzowania kompanii.

Tyle o kosztach w teorii.

Modele

W Warheim FS kompania Sióstr Sigmara składa się z następujących jednostek:

  • Bohaterowie, to 5 modeli. 
    • Przeorysza
    • Prezbiter Sigmara
    • Siostra bitwy x2
    • Szpitalniczka
  • Stronnicy: 17 modeli. 
    • Nowicjuszka x7 (w tym Chorąży i Sygnalista)
    • Siostra Sigmara x5
    • Pokutnica x5

Bohaterowie

Jako podstawę do złożenia modeli bohaterek zamierzam wykorzystać korpusy oraz nogi i ramiona z zestawu Basilean Paladins. Choć modele paladynów reprezentują mężczyzn, to wykorzystanie głów z zestawu Basilean Sisterhood powinno sprawić, że heroiny faktycznie będą wyglądać jak kobiety zakute w zbroje płytowe. Przy okazji, jeśli prawdą jest, że modele Mantica są bardziej proporcjonalne i drobniejsze od figurek GW, to całość powinna prezentować się znośnie.

Prezbiter Sigmara. Osobiście pozostanę przy modelach z GW i wybiorę któregoś z oryginalnych kapłanów Sigmara. Jednak w wersji budżetowej model można złożyć z nóg, korpusu i ramion paladyna oraz głowy flagelanta.


Uzbrojenie bohaterów będą stanowić bicze z zestawu Witch Elves/Sisters of Slaughter oraz broń palna i obuchowa, która pozostała mi po innych figurkach z GW.

Stronnicy

Modele Nowicjuszek, czyli podstawową jednostkę Sióstr Sigmara planuję złożyć z bitsów z zestawu Basilean Sisterhood.

Siostry Bitwy zamierzam zbudować z nóg, korpusu oraz ramion z zestawu Basilean Men-at-Arms, który uzupełnię o głowy Basilean Sisterhood.

I na koniec Pokutnice. Model zamierzam złożyć z nóg flagelantów oraz korpusów z zestawu Basilean Sisterhood. Głowy będą pewnie pochodzić głównie z zestawu
Basilean Sisterhood, choć w zestawie Empire Flagellant Warband znajduje się przynajmniej jeden wzór, który można wykorzystać do złożenia Pokutnic.


Z kolei oręż, w zależności od tego jak będą prezentowały się odlewy cepów bojowych Mantica pozostawię oryginalny, skonwertuję lub zastąpię bronią z GW.

Obawy

Na chwilę obecną jedyne co mnie zastanawia, to wątpliwość czy wystarczy mi kobiecych głów (jakkolwiek to brzmi) do złożenia 4 kompanii.
 

Stąd jeśli państwo-draństwo takie posiadają, np. głowy w kapturam Leśnych Elfów, głowy Mrocznych Elfów czy Mrocznych Eldarów i zechcą je sprzedać w rozsądnej cenie to czekam na informację czy to za pośrednictwem PW na forum czy emaila (quidamcorvus @ poczta . fm).

Podsumowanie teorii

Na dziś to tyle. Najpóźniej pod koniec miesiąca powinienem otrzymać zamówione zestawy i wówczas przyjdzie czas na stronę praktyczną projektu.

Poniżej szanowne państwo-draństwo może obejrzeć zdjęcia modeli które wybrałem do złożenia Sióstr Sigmara do Warheim FS.

Wszelkie uwagi, pomysły, sugestie i propozycje mile widziane.
 
Basilean Sisterhood (20 Figures)



Basilean Paladins (20 Figures)

Basilean Men-at-Arms (20 Figures)



Empire Flagellant Warband


Będzie mi miło jeśli pozostawicie po sobie komentarz i udostępnicie ten post. Jeśli chcecie postawić mi kawę przycisk DONATE znajduje się poniżej.
I will be happy if you leave comments and share this post with friends. If you want to put me a coffee DONATE button is below.


 
Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.

5 komentarzy:

  1. Ja modeli Basilean nie polecam. Szczególnie tych plastikowych. http://pinsofwar.com/mantic-games-disappointing-basilean-hard-plastic-sprues/ Pod tym linkiem można zobaczyć koszmarne odlewy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie polecasz bo widziałeś na żywo? Czy tylko przez te zdjęcia w sieci?

      Ja właśnie w sieci nie znalazłem zbyt wiele informacji na temat jakości odlewów. Choć zdaję sobie sprawę, że GW to nie jest ;) No ale zobaczymy, niedługo powinienem dostać figurki.

      Usuń
    2. Zdjęcia w sieci widziałem tylko. Jednak widziałem wcześniejsze Gobliny z Mantica w plastiku i to była porażka i to każdy boks tak wyglądał. Żywiczne są do przeżycia.

      Usuń
  2. Jak dostaniesz slabe odlewy to reklamuj. Ja kiedys dostalem niedorobioną ramke se space wolfami. Wymienili mi na nową. Miałem tez problem z carnosaurem - też wymienili na nowy bez problemu. Mantic jak kazda szanujaca sie firma musi uwzgledniac takie reklamacje. Musi bo jest na rynku angielskim i amerykańskim. Skąd zamawiałeś mantica? ja juz 3 miesiace czekam na dostawe moich manticowych wilkołaków i orków zamówionych w Graalu :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zamawiałem na Vanaheim.pl, w dniu zamówienia czas dostawy wynosił około 15 dni. Często od nich kupuje większe pudełka z oddziałami i jak dotąd nigdy nie miałem powodów do narzekania na czas realizacji zamówienia.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...