piątek, 31 maja 2013

Podsumowanie miesiąca. Maj.

maju na blogu opublikowałem 31 postów.

Maj to koniec prac związanych z malowaniem figurek Nieumarłych. Pomalowałem bohaterów rodu Necrarch oraz Strigoi, ukończyłem także figurki Banshee Zjawy

Ponadto na blogu opublikowałem zdjęcia Nieumarłych kompanii z komplecieUpiorówCzarnych Rycerzy oraz Graveira, Gnilca i Stregoicy.

Przygotowałem także kolejne wydania Zebranych z tygodnia (#113#114 oraz #115 #116), oraz Subiektywne podsumowania tygodnia (#11#12 oraz #13 i #14) na Wrotach.

A przy okazji prac nad podręcznikiem do Warheim FS w maju pojawił się wpis w którym pokazałem graficzne zmiany jakie pojawią się w kolejnej edycji, opublikowałem wstępne zasady Motłochu oraz reguły związane z Małpą. Pojawiło się także kilka zmian w zdarzeniach losowych oraz wpis poświęcony przygotowaniu pola bitwy.


Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.

czwartek, 30 maja 2013

Koksownik, część 1.

Jak państwo-draństwo zapewne wie główne prace nad Twierdzą Pięciu zostały zakończone. Rozpocząłem za to prace nad detalami, które uzupełnią wystrój dioramy dla Nieumarłych dowodzonych przez Książęta-Wampiry do Warheim FS.

Pierwszym z takich detali jest koksownik. Modele zrobiłem z pasków tektury, które skleiłem klejem cyjanoakrylowym. Sklejenie jednego koksiaka to około 10 minut roboty, a efekt całkiem niezły. Do malowania użyłem metalicznych farb z palety GW oraz pigmentów.

Do zrobienia pozostały jeszcze wkłady ze spaczkoksu. Ale to w następnej części...

Jeśli jesteście zainteresowani poradnikiem jak zrobić koksiaka, to piszcie.


(Aby obejrzeć zdjęcia w pełnym rozmiarze należy kliknąć prawym przyciskiem myszy
i wybrać opcję pokaż obrazek lub kliknąć TUTAJ).

Zapraszam do oglądania i komentowania!





Zachęcam także do POLUBIENIA Warheim Fantasy Skirmish na FB,
 dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
 Zapraszam także na forum AZYLIUM, które poświęcone jest 
nie tylko grze Warheim Fantasy Skirmish.

środa, 29 maja 2013

Twierdza Pięciu, część 7.

Miało być wczoraj wieczorem ale w nocy popracowałem nieco nad podręcznikiem do Warheim FS, efekty państwo-draństwo może przeczytać TUTAJ.

Zakończyłem podstawowe prace nad dachem Twierdzy Pięciu. Mech zrobiłem z twardszej części gąbki do mycia naczyń i drobnego piasku zmieszanego z Wikolem. W sumie to cała diorama nabrała już podstawowych kolorów. Teraz kolej na drobniejsze detale i w efekcie wykończenie.

Ale wszystko wskazuje na to, że prace nad dioramą zakończę najwcześniej w drugiej połowie czerwca, bowiem pierwsze dwa tygodnie zajmie mi wyjazdowe szkolenie.

(Aby obejrzeć zdjęcia w pełnym rozmiarze należy kliknąć prawym przyciskiem myszy 
i wybrać opcję pokaż obrazek lub kliknąć TUTAJ).

Zapraszam do oglądania i komentowania!




Zachęcam także do POLUBIENIA Warheim Fantasy Skirmish na FB,
 dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
 Zapraszam także na forum AZYLIUM, które poświęcone jest 
nie tylko grze Warheim Fantasy Skirmish.

Przygotowanie pola bitwy... oraz Prastare drzewo


Więcej o prastarych drzewach można przeczytać TUTAJ.

Być może część z państwa-draństwa czytała dyskusję na temat przygotowania stołu do rozgrywki w Mordheim/Warheim FS na łamach Azylium, jeśli nie to zapraszam do lektury i podzielenia się własnymi wrażeniami. Przy okazji w/w wątku uzupełniłem zapisy w podręczniku o poniższe akapity.

Państwo-draństwo ma jakieś uwagi? Coś dodać, zmienić, poprawić?

Przygotowanie pola bitwy ‘wewnątrz murów’:
Kiedy dobiegnie końca rekrutacja kompanii lub gracze zakończą sekwencję po potyczce, przychodzi czas na przygotowanie pola bitwy, na którym rozegra się potyczka. Zgodnie z zasadami podanymi w rozgrywanym scenariuszu gracze rozstawiają wspólnie elementy terenu, takie jak makiety budynków, ruiny, nawiedzone lasy, skaliste wzgórze, drogi, rzeki, a nawet magiczne monumenty. Dobrze przygotowane pole bitwy nie dość, że jest wyzwaniem dla strategicznych umiejętności graczy, to na dodatek wspaniale wygląda. Daje to graczom szansę przygotowania scenerii potyczki i sprawienia, by część Starego Świata ożyła.
Gracze rozstawiając elementy terenu powinni wziąć pod uwagę kilka czynników. Po pierwsze przynajmniej połowa pola bitwy powinna być zastawiona elementami terenu, a połowa z wystawionych elementów terenu powinna być wzniesieniami lub budynkami piętrowymi o wysokości przynajmniej 2”. Należy jednocześnie pamiętać, że ustawienie wzniesień lub budynków piętrowych na obrzeżach pola bitwy spowoduje, że kompanie specjalizujące się w strzelaniu zyskają znaczną przewagę. Z kolei umieszczenie wzniesień lub budynków piętrowych w rejonie środka pola bitwy sprawi, że szanse drużyn się wyrównają a elementy terenu nabiorą w trakcie rozgrywki większego znaczenia. Warto też udostępnić wiele dróg przejścia, takich jak drzwi, schody, drabiny czy kładki, pozwalając w miarę możliwości wszystkim modelom zaangażowanym w potyczkę na poruszanie się po wzniesieniach lub budynkach piętrowych. Przy czym, aby urozmaicić rozgrywkę nie każdy element terenu będący wzniesieniem lub budynkiem piętrowym powinien być łatwo dostępny.

Przygotowanie pola bitwy ‘poza murami’:
Tak jak makiety zrujnowanych budynków są ważnym elementem terenu podczas rozgrywania scenariuszy ‘wewnątrz murów’, tak prastare drzewa pełnią ważną rolę podczas rozgrywania wiejskich potyczek. W trakcie przygotowań do potyczki toczącej się ‘poza murami’ gracze rozstawiają wspólnie elementy terenu, takie jak makiety starożytnych ruin, nawiedzonych lasów, skalistych wzgórz, rzek, gościńców, czy w końcu prastarych drzew. Choć prastare drzewa w bezpośredni sposób związane są z celem kilku zaledwie scenariuszy, to w trakcie każdej potyczki na polu bitwy powinno być rozstawionych od kilku do tuzina reprezentujących samotne drzewa elementów terenu.
Podobnie jak w przypadku rozgrywek miejskich gracze rozstawiając elementy terenu ‘poza murami’ powinni wziąć pod uwagę kilka czynników. Po pierwsze przynajmniej połowa pola bitwy powinna być zastawiona elementami terenu, a połowa z wystawionych elementów terenu powinna być wzniesieniami o wysokości przynajmniej 2”. Należy jednocześnie pamiętać, że ustawienie wzniesień na obrzeżach pola bitwy spowoduje, że kompanie specjalizujące się w strzelaniu zyskają znaczną przewagę. Z kolei umieszczenie wzniesień w rejonie środka pola bitwy sprawi, że szanse drużyn się wyrównają a elementy terenu nabiorą w trakcie rozgrywki większego znaczenia. Przy czym, aby urozmaicić rozgrywkę nie każdy element terenu będący wzniesieniem powinien być łatwo dostępny.


Zachęcam także do POLUBIENIA Warheim Fantasy Skirmish na FB,
 dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
 Zapraszam także na forum AZYLIUM, które poświęcone jest 
nie tylko grze Warheim Fantasy Skirmish.

poniedziałek, 27 maja 2013

Nieumarli... Upiory.

Upiory to kolejni obok Czarnych Rycerzy Nieumarli stronnicy służący w poczcie Krwawego Smoka w Warheim FS.

A prace nad Twierdzą Pięciu ruszyły nieco do przodu. Jeśli czas pozwoli, to jutro wrzucę kolejne zdjęcia dioramy.


(Aby obejrzeć zdjęcia w pełnym rozmiarze należy kliknąć prawym przyciskiem myszy
i wybrać opcję pokaż obrazek lub kliknąć TUTAJ).


Zapraszam do oglądania i komentowania!

niedziela, 26 maja 2013

Zebrane z tygodnia #116

Zapraszam do lektury i komentowania 116 zestawienia z cyklu Zebrane z tygodnia, w którym zebrałem artykuły, zdjęcia i nowości związane z uniwersum Warhammera, choć nie tylko...


A sto tygodni temu wydarzyło się...
Zebrane z tygodnia #16.


Warheim FS:
  • Wprowadziłem kilka kolejnych zmian w podręczniku. Część z nich to efekt aktywności państwa-draństwa. W ekwipunku specjalnym pojawił się nowy zwierzak dostępny dla Piratów z Sartosy i Piechoty Morskiej z Marienburga, spisałem także od dawna zapowiadane zasady dla Motłochu oraz wprowadziłem kilka zmian w Zdarzeniach Losowych.


Galerie:

Subiektywne podsumowanie tygodnia #14

Zapraszam szanowne państwo-draństwo
do lektury czternastego odcinka


które zawiera linki do najciekawszych moim zdaniem wpisów, które zostały opublikowane na blogach zrzeszonych wokół Wrót - polskiej sieci blogów bitewnych.

Blogerów zainteresowanych dołączeniem do sieci zapraszam do lektury TEGO wpisu.

sobota, 25 maja 2013

Małpa

Dziś będzie o Małpie. Ale nie takiej zwykłej, bo Małpa, która zrodziła się w głowie Pepe została działonowym Piratów z Sartosy oraz Piechoty Morskiej z Marienburga.

I nie przedłużając, zapraszam szanowne państwo-draństwo do zapoznania się z zasadami kolejnego zwierzaka w menażerii Warheim FS:



Zachęcam także do POLUBIENIA Warheim Fantasy Skirmish na FB,
 dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
 Zapraszam także na forum AZYLIUM, które poświęcone jest 
nie tylko grze Warheim Fantasy Skirmish.

piątek, 24 maja 2013

Nieumarli... Czarni Rycerze.

Pora na kolejne zdjęcia stronników Nieumarłych kompanii do Warheim FS. Dziś kawaleria, czyli Czarni Rycerze.

(Aby obejrzeć zdjęcia w pełnym rozmiarze należy kliknąć prawym przyciskiem myszy 
i wybrać opcję pokaż obrazek lub kliknąć TUTAJ).

Zapraszam do oglądania i komentowania!


czwartek, 23 maja 2013

Motłoch v01, opcjonalne zasady do Warheim FS


Jak zapewne państwo-draństwo zauważyło, dziś (nie licząc zdjęć) odpocząłem nieco od malowania figurek i pracy przy dioramie.

Udało mi się za to spisać od dawna obiecywane zasady dla motłochu. Stąd i prośba, by przeczytać, by rozegrać kilka potyczek z użyciem zasad i, w końcu by wyrazić swoją opinię oraz ewentualne pomysły co i gdzie zmienić.


Plik można pobrać STĄD lub przejrzeć ONLINE.





Nieumarli... Graveir, Gnilec, Stregoica

Wczoraj udało mi się opublikować zdjęcia budowanej Twierdzy Pięciu. Do zrobienia pozostało jeszcze kilka detali ale prace powoli idą do przodu.

Natomiast dziś państwo-draństwo obejrzy sobie zdjęcia kolejnych stronników służących w szeregach Nieumarłych kompanii dowodzonych przez Książęta-Wampiry do Warheim FS.

Przy okazji na modele Graveira, Gnilca i Stregoicy oraz na Piekielne Nietoperze można głosować na CMoN.

Głosy na CMoN można oddać
TUTAJ oraz TUTAJ.

(Aby obejrzeć zdjęcia w pełnym rozmiarze należy kliknąć prawym przyciskiem myszy 
i wybrać opcję pokaż obrazek lub kliknąć TUTAJ).

Zapraszam do oglądania i komentowania!

środa, 22 maja 2013

Twierdza Pięciu, część 6.

Główna konstrukcja Twierdzy Pięciu powoli zaczyna nabierać kolorów. Jednak do końca pozostało jeszcze trochę pracy, muszę wykonać i pomalować jeszcze kilka detali...

A co do wyglądu samej dioramy, to przede wszystkim ma służyć jako podstawa i magazyn pod Nieumarłych stąd zbudowałem ją tak, a nie inaczej.


(Aby obejrzeć zdjęcia w pełnym rozmiarze należy kliknąć prawym przyciskiem myszy 
i wybrać opcję pokaż obrazek lub kliknąć TUTAJ).

Zapraszam do oglądania i komentowania!

Kilka zmian w 'zdarzeniach losowych'

Wprowadziłem kilka zmian w zdarzeniach losowych - 'poza murami' - do Warheim FS. Celem jest większe zróżnicowanie pomiędzy miejskimi i wiejskimi zdarzeniami losowymi.

(13) Uroczysko
Nienaturalna cisza i duszna, złowroga atmosfera uroczyska rozciąga się nad polem bitwy. Strzępy Immaterium mamią i zwodzą zmysły śmiertelników. Gracz zdarzenia wykonuje rzut K3, którego wynik określi ile rund trwało będzie Uroczysko. Dopóki zdarzenie losowe będzie miało miejsce wartość współczynnika CP wszystkich modeli znajdujących się na powierzchni stołu zostaje zmniejszona o -1 punkt (aż do minimalnej wartości 2 punktów). Należy zauważyć, że zdarzenie losowe nie działa na istoty odporne na psychologię.


(35) Błędne ogniki
Nad losowo określonym modelem należącym do kompanii gracza zdarzenia pojawiają się eteryczne ognie. Błędne ogniki w każdej turze przemieszczają się w kierunku wyznaczonym za pomocą Kostki Rozrzutu, wynik Trafienie! oznacza, że pozostają w miejscu. Dystans należy wyznaczyć za pomocą rzutu Kostką Artyleryjską, wynik niewypał! oznacza, że istoty eteryczne po wykonaniu ruchu znikają równie nagle jak się pojawiły. Należy użyć 3” okrągłego wzornika, którego środek należy umieścić w miejscu pojawienia się błędnych ogników. Wszystkie modele, które znalazły się na drodze istot eterycznych, a których podstawki zostały całkowicie przykryte wzornikiem, podlegają działaniu błędnych ogników, te modele, których podstawki są częściowo przykryte, podlegają działaniu na 4+. Na początku każdej własnej tury, w fazie rozpoczęcia tury wszystkie modele, objęte działaniem błędnych ogników muszą przeprowadzić test CP wykonując rzut 3K6 i odrzucając kostkę z najniższym wynikiem. Niepowodzenie oznacza, że model obraca się (wokół środka podstawki) w kierunku na wprost od błędnych ogników i zaczyna Uciekać!. Zdarzenie losowe nie działa na modele podlegające zasadzie specjalnej odporność na psychologię.


(36) Dobry omen
Losowo określony model bohatera (który nie jest związany walką wręcz, nie został Oszołomiony! lub Powalony na ziemię! i nie Ucieka!) należący do gracza zdarzenia dostrzega pomyślne znaki, które podnoszą jego morale. Efekty zdarzenia losowego trwają K3 tury, w tym czasie model bohatera może przerzucić wszystkie nieudane rzuty na trafienie, zranienie, Ochronę Pancerza oraz Ochronę Magiczną.


(43) Potęga magii
Nad horyzontem przetacza się upiorny skrzek jednego z Panów Przemian, a powietrze nad polem bitwy zaczyna iskrzyć od nadmiaru energii magicznej, która przedostała się do rzeczywistości z Immaterium. Gracz zdarzenia może rzucić natychmiast jeden z własnych czarów. Nie wymaga to rzutu kostkami – czar rzucony jest automatycznie, a przeciwnik nie ma prawa podejmowania prób powstrzymania jego efektów poprzez rozproszenie go. Potędze magii nie można się oprzeć!

Co o tym sądzicie? 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...