środa, 16 grudnia 2015

Poradnik: Ogre Mercenary Zwabenland Landsknecht, część 4. Podstawka.

O podstawce pod model Ogre Mercenary Zwabenland Landsknecht od Werewoolf Miniatures napisałem już kilka słów przy okazji listopadowej edycji Figurkowego Karnawału Blogowego, jednak z kronikarskiego obowiązku oraz kontynuując cykl przypomnę szanownemu państwu-draństwu, że postanowiłem zrobić podstawkę imitującą fragment wybrukowanego gościńca lub placu, który niegdyś wyrwany naturze ponownie dostał się pod jej panowanie.

I tak budowanie podstawki rozpocząłem od wycięcia z tektury mniej lub bardziej regularnych prostokątów, które miały imitować bruk. Wycięte elementy nakleiłem za pomocą kleju cyjanoakrylowego głównie na środku podstawki, pod stopami Ogra.

Następnie podstawki od granicy bruku do krawędzi pokryłem mieszaniną chemii modelarskiej od GW - pastą Armageddon Dust i Agrellan Earth. Ta pierwsza w sposób zadowalający imituje ziemię, a druga po wyschnięciu daje efekt popękanej, wyschniętej ziemi.

Pisząc o materiałach wspomniałem o możliwości użycia ziemi do kwiatów zmieszanej z wikolem, tutaj jednak zrezygnowałem z tego, ponieważ przy tak małej powierzchni zdecydowanie szybciej korzysta się z pasty teksturalnej od GW.

Po wyschnięciu chemii modelarskiej pomalowałem na szaro bruk i naniosłem pigmenty na ziemię.

Kolejnym krokiem było zasianie różnego rodzaju trawy. I tak przy użyciu kleju cyjanoakrylowego przykleiłem do podstawki kępki trawy. Do imitowania dłuższych ździebeł trawy użyłem włosia ze starego, zużytego pędzla.

Z kolei wikolem przytwierdziłem do podstawki różnokolorową trawę elektrostatyczną oraz nasiona brzozy oraz zasuszone kwiaty.

Całość wzmocniłem rozwodnionym wikolem, a po wyschnięciu pokryłem Wet effects and damp earth mixture od MiG, który nadał całości efektu mokrej ziemi.







I to wszystko na dzisiaj. Jeśli szanownemu państwu-draństwu spodobał się wpis i chcecie mi zrobić dobrze to udostępniajcie post oraz zostawcie po sobie ślad klikając na umieszczone poniżej gwiazdki, kwadraty oraz inne G+1 czy FB lubię to!.

Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz