sobota, 5 maja 2012

Poradnik: Puk, puk! Kto tam? - Czyli jak zbudować bramę.

Witam, szanowne państwo-draństwo zechcą zapoznać się z poniższym poradnikiem, w którym krok po kroku pokażę jak zbudować duże, otwierane, zamkowe wrota, które wykorzystać można zarówno w makietach jak i w dioramach.

W tym konkretnym przypadku wrota użyte będą w dioramie na której prezentować będę Mroczne Elfy z Naggaroth do systemu Warheim Fantasy Skirmish.

Tak więc, zainteresowanych zapraszam do lektury i komentowania!


Do budowy użyłem następujących materiałów i narzędzi:
  • Sosnowe listewki 3x5 mm oraz 3x3 mm
  • Aluminiowa blaszka z kremu do golenia
  • Spinacze biurowe
  • Wykałaczki
  • Kleje: wikol, polimerowy oraz cyjanoakrylowy
  • Taśma dwustronna
  • Cążki
  • Oczkownik
  • Nóż modelarski
  • Wiertarka ręczna
Budowę rozpocząłem od odlezienia fragmentu pianki, która pozostała z poprzednich etapów prac nad dioramą dla Mrocznych Elfów.

Fragment pianki, wycięty z miejsca w którym obecnie znajduje się brama, posłużył mi jako forma. Formę przeciąłem na pół, uzyskując lewe i prawe skrzydło wrót...


...następnie wyciąłem z taśmy dwustronnej paski o szerokości około 30 mm, które nakleiłem na środku skrzydeł wyciętych z pianki. I rozpocząłem przyklejanie odpowiednio przyciętych sosnowych listewek.


Po przyklejeniu do taśmy dwustronnej wszystkich listewek, posmarowałem całość klejem wikol i usunąłem nadmiar spoiwa.

Następnie na skrzydłach narysowałem linie wzdłuż których klejem polimerowym przykleiłem belki poprzeczne.


Kolejny krok, to nawiercenie belek poprzecznych i wbicie w otwory nitów wyciętych ze spinacza biurowego. Po wyschnięciu kleju, wzmocnioną nitami konstrukcję odkleiłem od taśmy dwustronnej.


Po zbudowaniu wrót, przyszedł czas, żeby nieco je zniszczyć.

Udałem się do kuchni, gdzie po rozgrzaniu nad palnikiem gazowym starego noża oraz grubszego drutu uszkodziłem wrota, znacząc je śladami spalenia i przestrzelin.

Lepiej robić to w dobrze wentylowanym pomieszczeniu, choć zapach palonego drewna sosnowego może się podobać.


Następny etap, to przygotowanie zawiasów.

Do tego celu użyłem odpowiednio przyciętych blaszek aluminiowych oraz wykałaczek.

Wykonanie zawiasów jest proste. Owinąłem wokół wykałaczki, a następnie wokół sosnowej listewki pasek aluminiowy, który podkleiłem klejem cyjanoakrylowym.

Następnie przy pomocy oczkownika, zwinąłem kolejny pasek, w którym nawierciłem otwory i klejem cyjanoakrylowym przykleiłem do poprzecznych belek na wrotach. W miejsca otworów wbiłem dodatkowo nity.


Wrota po zamontowaniu zawiasów prezentują się następująco.


I wrota po osadzeniu w bramie.



Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz