wtorek, 12 kwietnia 2022

Twierdze Krasnoludów: Zhufbar.

Zhufbar jest największym i najważniejszym krasnoludzkim kompleksem przemysłowym. Budowę fortecy ukończono trzysta lat przed wkroczeniem Najwyższego Króla do Karaz-a-Karak. Ośrodek industrialny położony jest częściowo w utworzonej przez wodospad górskiej dolinie, częściowo zaś, pod rozciągającym się powyżej doliny potężnym jeziorem Drazh Varn, znanym wśród ludzi jako Czarna Woda. Wodospad porusza ogromne turbiny, które za pomocą systemu kół zębatych i przekładni napędzają znajdujące się w dolinie maszyny przemysłowe, takie jak młoty, miechy, wiertła, dźwigi i tym podobne. Otoczoną górami i jeziorem dolinę zamykają masywne stalowe wrota, za którymi zaczyna się prowadząca do Sylvanii kamienna droga, natomiast za czarnymi wodami wodospadu znajduje się wzmacniana runami Brama Gimbara strzegąca Poddróg łączących Zhufbar z Karak Kadrin i Karaz-a-Karak. Rygle bramy mogą zostać odsunięte jedynie za pomocą czterech kluczy, będących w posiadaniu pary królewskiej, mistrza gildii inżynierów i strażnika bramy - Gorma Barakundi. Po przekręceniu kluczy napędzany wodą mechanizm otwiera stalowe wrota bramy. Po odbiciu twierdzy na wrotach bramy wyryto runy ostrzegające Krasnoludy przed Goblinoidami, jeśli Zielonoskórzy znajdują się w pobliżu wrót, runy płoną czerwonym blaskiem.

Zhufbar, który niemal bez uszczerbku wyszedł z Wojny o Brodę został zdobyty w drugim roku Wojen Goblińskich. Trzęsienia ziemi spowodowały powódź, woda zalała część kompleksu rozciągniętego pod dnem Czarnej Wody, pochłonęła także skarbiec, a niedostateczne ufortyfikowanie i nieliczny garnizon nie były w stanie przeciwstawić się potężnym siłom Goblinoidów. Jednak Zielonoskórzy mogli cieszyć się fortecą jedynie do roku 1755KK, kiedy to potężna armia z Karak Kadrin odbiła fortecę. Krasnoludzcy inżynierowie natychmiast przystąpili do odbudowy centrum przemysłowego, odnaleziono i otwarto skarbce oraz wznowiono produkcję tak potrzebnej Krasnoludom broni. Przez kolejne wieki Zielonoskórzy wielokrotnie atakowali fortecę, jednak ich ataki za każdym razem były odpierane. 

W okresie Złotego Wieku fortecę zamieszkiwało blisko sto dwadzieścia pięć tysięcy Krasnoludów. Niestety wieki wojen znacznie ograniczyły populację Khazadów. Obecnie Zhufbar zamieszkuje blisko dwadzieścia tysięcy Krasnoludów, wielkość populacji pozwala na dostateczną obronę fortecy - zwłaszcza, że żołnierze dysponują znaczną ilością broni palnej - jednak garnizon jest zbyt mały by prowadzić jakiekolwiek działa poza murami.

Zhufbarem rządzi król Morgrim Ironforge z klanu Karangaz oraz jego małżonka królowa Lenka. Twierdza atakowana jest z powierzchni przez liczne siły Zielonoskórych, natomiast głęboko w podziemiach twierdzy wojownicy podziemni toczą nieustające potyczki ze Skavenami, którym udało się opanować prowadzącą do straconego Karak Varn Poddrogę oraz większość znajdujących się pomiędzy twierdzami kopalni. W pozostałych, kontrolowanych przez Khazadów kopalniach, pomimo znacznego zagrożenia wciąż wydobywa się żelazo, węgiel i nieznaczne ilości gromrilu. Żyjący w stanie ciągłego zagrożenia Khazadzi są bardzo nieufni w stosunku do wszelkich przyjezdnych, jedynie zaufani mogą samodzielnie wędrować podziemnymi tunelami, a ci, którzy zostaną przyłapani na próbie kradzieży sekretów gildii inżynierów skazuje się na śmierć, wypędzając nieuzbrojonych na tereny zajęte przez Szczuroludzi i Zielonoskórych.

W hutach, kuźniach i stoczniach Zhufbaru powstają wspaniałe dzieła krasnoludzkiej inżynierii: parowe statki i czołgi, moździerze i działa oraz niezliczona ilość broni palnej, od pistoletów pojedynkowych, przez rusznice po organki.

ciąg dalszy nastąpi...
(a wszystkie wpisy fluffowe opublikowane dotychczas dostępne są w czytelni).

Możecie także zostać Patronami DansE MacabrE i wesprzeć projekt za pośrednictwem strony patronite.pl.

A więcej o moim udziale na patronite.pl znajdziecie TUTAJ.
You can also become Patrons of DansE MacabrE and support the project through the patronite.pl website.

And more about my participation at patronite.pl can be found HERE.

Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz