czwartek, 2 października 2014

Podręcznik do Warheim FS, wersja 0.75 (totentanz)

Witajcie,

Przygotowałem dla szanownego państwa-draństwa kolejną edycję podręcznika do gry Warheim FS, którą pozwoliłem sobie oznaczyć numerem 0.75 i kryptonimem totentanz, ot taka fanaberia.

Jeśli jeszcze ktoś z was, drogich milczących czytelników nie wie, Warheim FS to figurkowa gra bitewna (skirmish), przeznaczona dla dwóch i więcej graczy, osadzona w uniwersum Warhammer stworzonym przez brytyjską firmę GW

Warheim FS nie jest jednak oficjalnym produktem brytyjskiej firmy, a niekomercyjnym fanowskim projektem, nad którym od wielu lat, z waszym udziałem, mam przyjemność pracować.

W dużym skrócie i uproszczeniu mechanika Warheim FS to przede wszystkim odświeżenie zasad gry Mordheim o reguły dwóch ostatnich edycji gry WARHAMMER FANTASY BATTLE oraz najpopularniejszych zasad domowych (home rules), ale nie tylko. Wplotłem w grę także kilka pomysłów i patentów zapożyczonych z innych systemów, które występują w grze jako opcjonalne zasady zaawansowane i dobrze spełniają swoje zadanie, jakim jest urozmaicenie rozgrywki.

Akcja gry została przeniesiona z Miasta Potępionych o nieco ponad 500 lat do przodu i osadzona na północnych rubieżach Imperium, bezdrożach i osadach skażonych w czasie Burzy Chaosu plugawym dotykiem Mrocznych Potęg.

Gra Warheim FS przeznaczona jest dla dwóch lub więcej graczy, a do rozgrywki potrzebne są, poza podręcznikiem, także figurki i makiety najlepiej w skali 28 mm oraz znane z rozgrywek w WFB kostki i miarka z podziałką w calach.

W trakcie gry w Warheim FS gracze dowodzą zbrojnymi kompaniami (w skład których wchodzi od 3 do 20 modeli), a celem rozgrywki jest wygranie składających się na kampanię potyczek. Scenariusze umieszczone w podręczniku zostały podzielone na scenariusze miejskie (toczone wewnątrz murów zdobytych przez Hordy Chaosu miast) oraz scenariusze wiejskie (toczone poza murami miast w pobliżu niewielkich splądrowanych osad, pośród groźnych leśnych ostępów czy na niebezpiecznych imperialnych gościńcach).



Warheim FS to figurkowa gra bitewna, a więc do toczenia potyczek będziemy potrzebować modeli i makiet oraz stołu albo innej płaskiej powierzchni, najlepiej o wymiarach 120 x 120 cm.

Rozegranie jednego scenariusza zajmuje w zależności od doświadczenia graczy i zaawansowania drużyny którą dowodzą od godziny do dwóch, czasem trzech. I choć Warheim FS pozwala na indywidualne rozgrywki, to największą zabawę zapewnia kampania. Możliwość różnorodnego rozwoju dowodzonej przez siebie drużyny zapewnia dużo frajdy i satysfakcji. W zależności od wyboru, gracz może kłaść nacisk na ilość wojowników w drużynie lub kosztem liczebności kompanii uzbrajać wojowników w lepszy oręż, pancerze ale także inny ekwipunek - w tym duży wybór przedmiotów magicznych. Ponadto drużyny dysponują dostępem do machin wojennych i pojazdów, które umiejętnie wykorzystane mogą przechylić szalę zwycięstwa na naszą korzyść.

W grze ważna jest odpowiednia taktyka i strategia oraz umiejętne wykorzystanie atutów jakimi dysponują nasi wojownicy. Znaczenie ma także odpowiednie korzystanie z osłon jakie zapewniają makiety, czy właściwe wykorzystanie znajdujących się na polu bitwy obiektów specjalnych. 

Jeśli szanowne państwo-draństwo jest zainteresowane bardziej obszerną recenzją gry bitewnej Warheim FS to zapraszam do lektury wpisu autorstwa Sister of Mercy, który można znaleźć TUTAJ.

Przy okazji publikacji poprzedniej edycji podręcznika do gry, przygotowaliśmy dla szanownego państwa-draństwa wprowadzenie do gry Warheim FS, w którym wraz z Sister of Mercy krok po kroku omówiliśmy proces rekrutacji kompanii, przygotowanie do gry, rozgrywkę oraz następującą po niej sekwencję po potyczce.

Z kolei klikając w poniższy odnośnik szanowne państwo-draństwo może pobrać sobie pomoc dla graczy, to jest gotowy do wydruku plik zawierający zestawienie najczęściej używanych w czasie potyczek i bitew reguł, zasad specjalny oraz niezbędnych tabel.


Podręcznik do gry w Warheim FS w wersji 0.75 dostępny jest w dwóch wersjach: pełnej i lekkiej, która prócz wprowadzenia zwykłej czcionki, dodatkowo została podzielona na cztery części.

Ponadto, skoro szanowne państwo-draństwo domaga się zebrania w jednym miejscu listy zmian, które wprowadziłem w podręczniku do Warheim FS w wersji 0.75 od czasu poprzedniej edycji, to poniżej macie czego chcecie.

Od razu uprzedzam, że lista, która tak naprawdę nie jest listą, a zbiorem odnośników, może nie być kompletna. Szczerze pisząc, po raz kolejny zaniedbałem nieco ten aspekt, a zmiany które miały pojawiać się w jednym wątku, rozrzuciłem po wielu tematach. Ale nic to, spróbuję zebrać to wszystko do kupy.


Po pierwsze proponuję zapoznać się z wątkiem errata, w którym w założeniu miały pojawić się wszystkie zmiany.

Po drugie w wersji 0.75 pojawiły się nowe zadania specjalne oraz całkiem nowe zaklęcia i modlitwy.

Rewolucje nie ominęły także Elementów terenu na polu bitwy oraz Scenariuszy i zasad specjalnych, którym podlegają poszczególne drużyny.


Szanowne państwo-draństwo raz jeszcze raczy wybaczyć formę ale ze swej strony zapewniam, że następnym razem postaram się bardziej.      


Pełna wersja:




Wersja lekka:





Pozdrawiam,
qc
***
Podręcznik WARHEIM FS jest tworzony, jako nieoficjalny, fanowski dodatek do uniwersum Warhammer. Znaki towarowe zostały użyte w tekście bez zezwolenia, jednak nie mają one na celu kwestionować ich przynależności do firmy Games Workshop. WARHEIM FS w pełni uznaje prawo autorskie i przynależność znaków towarowych. W miejscach, gdzie jest to możliwe podręcznik jest dostosowany do świata Warhammera i czyni to z pełną świadomością przynależności tego materiału do jego właściciela.
Wszystkie postacie są fikcyjne i jakiekolwiek podobieństwo do osób żyjących bądź zmarłych jest całkowicie przypadkowe.


***
Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz