poniedziałek, 16 grudnia 2019

Między Młotem a Kowadłem... - twhistoria z Bloga Tomka W.

Dzień dobry!

Szanowne państwo-draństwo pozwoli, że przedstawię wam kolejny wywiad przeprowadzony w ramach cyklu Między Młotem, a Kowadłem!


Listę wszystkich opublikowanych do tej pory wywiadów znajdziecie na blogu DansE MacabrE.

Założeniem serii jest przeprowadzenie wywiadów z blogerami skupionymi wokół założonego przez FireAnta serwisu Wrota - polska sieć blogów bitewnych.


Bohaterem kolejnego odcinka jest twhistoria, który od grudnia 2009 roku prowadzi Blog Tomka W.



Kwestionariusz osobowy...

...osoby rozpytywanej.

Wywiad zaczniemy od szybkiego kwestionariusza osobowego:




Nim przejdziemy do wywiadu drodzy czytelnicy zechcą włączyć sobie wybrany przez Tomka teledysk.



Wywiad...

...czyli między młotem a kowadłem.

Blitzkrieg Commander, skala 6 mm, brytyjska 8 Armia

Czy pamiętasz swoje pierwsze spotkanie z grami bitewnymi? Jak zaczęła się Twoja przygoda z figurkami? W którym to było roku?
twhistoria: Tak, pamiętam. Mój kolega należący do Klubu Hobbystów Militarii na warszaskiej Woli, pokazał mi swoje żołnierzyki Airfix'a i jakoś słabiutko sklejony czołg z kartonu. Zaproponowałem mu, że zrobię lepsze. Zrobiłem 3 Tygrysy. To były moje pierwsze czołgi do gier bitewnych. Miałem 13 lat.
Od kiedy prowadzisz bloga i co skłoniło cię do takiej aktywności w sieci?
twhistoria: Mój pierwszy wpis pochodzi z 11 grudnia 2009 roku. Za ok. 3 tygodni będę obchodził 10 rocznicę blogowania. Zawsze uważałem wargaming za wspaniały sposób na spędzanie wolnego czasu i osobisty rozwój. W 2009 r. w moim życiu osobistym nastąpiły bardzo poważne zmiany i miałem nadmiar wolnego czasu, który postanowiłem spożytkować na pokazanie innym, szczególnie młodzieży, że czas można spędzać nie tylko przed komputerem. Chciałem też się trochę sprawdzić w tej nowej dla mnie aktywności.
Flames of War, skala 15 mm, Panzer III L

Dlaczego zdecydowałeś się na taką platformę blogową i co uważasz za jej największą zaletę?
twhistoria: Zdecydował o tym przypadek. Znajomy miał swojego bloga na tej platformie. Wówczas nie wiedziałem nawet, że są inne.
Skąd pomysł na nazwę bloga i co ona oznacza?
twhistoria: Blog nosi tytuł Blog Tomka W. Raczej nie trzeba tego tłumaczyć. ;)
Flames of War, skala 15 mm, Panzer VI Tiger I H

Jak często sprawdzasz licznik odwiedzin? Czy popularność bloga ma dla ciebie znaczenie, jeśli tak to jak promujesz swój blog w sieci?
twhistoria: Sprawdzam licznik przy każdej wizycie. Szczególnie w dniu publikacji kolejnego wpisu. Tak, zależy mi na popularności bloga. Jak wspomniałem wyżej, chciałbym się tymi moimi pasjami, które na blogu przedstawiam dzielić z innymi. Swój blog promuję zamieszczając odnośniki do kolejnych wpisów na forach wargamingowych i grupach Facebookowych o tej tematyce.
Jaki masz pomysł na bloga? To ma być swego rodzaju pamiętnik, w którym na bieżąco będziesz dokumentował swoją pracę czy planujesz regularne wpisy w określone dni tygodnia? Planujesz jakieś stałe cykle wpisów?
twhistoriaTak. Ten blog ma w pewnym sensie dokumentować moją aktywność wargamingową. Stąd, dość bogata dokumentacja fotograficzna moich prac oraz z rozegranych bitew albo z udziału w turniejach.
Flames of War, skala 15 mm, leFH 18/40 10,5 cm

Śledzisz polską blogosferę? Aktywnie komentujesz prace innych twórców, czy ograniczasz się do biernego podglądania?
twhistoria: Śledzę, ale raczej jestem biernym obserwatorem.
Prowadzisz bloga od jakiegoś czasu, jak oceniasz poziom komentarzy publikowanych przez internautów? Czy zmieniało się to na przestrzeni czasu?
twhistoria: Otrzymuję niewiele komentarzy przy kolejnych wpisach na blogu. Natomiast, jest ich całkiem sporo w miejscach w których zamieszczam odnośniki do moich wpisów. Nigdy nie zdarzyło mi się jakieś niekulturalne zachowanie komentujących.
Flames of War, skala 1:144, Ił-2m3

Czy jakiś komentarz szczególnie utkwił ci w pamięci?
twhistoria: Nie.
Czy masz jakieś ulubione blogi, które regularnie odwiedzasz? Jeśli tak to które?
twhistoria: Flames of... Głogów który jest ostatnio mniej aktywny oraz World War 2.
Flames of War, skala 15 mm, Panzer V G, Panther

Jak dużo czasu poświęcasz na hobby? Masz swój warsztat?
twhistoria: Myślę, że jestem w stanie poświęcić swoim różnym hobby do 12 godzin tygodniowo, ale nie jest to tylko wargaming. Niestety nie dorobiłem się warsztatu i mam świadomość, że moja działalność w domu zaczyna być dla pozostałych domowników dość uciążliwa. Oczywiście, miejsce warsztatowe przydałoby się ale w warunkach mieszkaniowych, trudno wygospodarować przestrzeń tylko i wyłącznie zarezerwowana dla siebie.
W twoim warsztacie dominują produkty jednej firmy, czy lubisz eksperymentować i wciąż szukasz nowych rozwiązań?
twhistoria: Kiedyś do malowania używałem wyłącznie produktów Humbrol, teraz głównie jest to Vallejo, ale mam także wciąż trochę Humbroli i znajdą się także produkty Citadel.

Great War, skala 15 mm, czołgi A7V

Jesteś bardziej modelarzem, kolekcjonerem czy graczem?
twhistoria: Chyba raczej bardziej modelarzem i kolekcjonerem, chociaż poturlać kostkami też lubię.
Skąd czerpiesz inspirację? Czy przygotowujesz sobie materiały poglądowe przed malowaniem lub modelowaniem? A może kierujesz się jedynie swoją wyobraźnią?
twhistoria: Od zawsze interesowałem się historią II wojny światowej i pewnie dlatego najbardziej ciągnie mnie do gier drugowojennych. W związku z tym mam dość dobre podstawy aby swoje figurki malować z pamięci, ale przy malowaniu lub modelowaniu niektórych detali zaglądam do różnych książek (mam dość pokaźną biblioteczkę) i przeglądam internet.

Great War, skala 15 mm, niemiecki pluton szturmowy

Jaką figurkę chciałbyś pomalować jeszcze raz?
twhistoria: Tygrys I, Tygrys I i... jeszcze raz Panzer III. :-) To moje ulubione czołgi z drugiej wojny światowej.
Jakiej figurki nie chciałbyś pomalować ponownie?
twhistoria: Mam pewnego rodzaju problemy z żaglowcami. Zdecydowanie wolę malować czołgi.

Naval Thunder, skala 1:2400, zespół japońskich lotniskowców

Ile modeli znajduje się w twojej kolekcji, wyprodukowała je jedna firma czy pochodzą z różnych źródeł? Czym kierujesz się podczas wyboru figurki? Produkty której firmy polecasz?
twhistoria: Oj, trudne pytanie. Mam duszę kolekcjonera i jak mi coś wpadnie w łapki, to nie wypuszczam. Mam bardzo dużo figurek. Są różnych firm. Dominują u mnie modele Battlefrontu i The Plastic Soldier Company w skali 15 mm. Przy wyborze figurek kieruję się ich dostępnością. Pierwszy wybór jest dla mnie oczywisty. Jeśli gram we Flames of War, to biorę produkty Battlefront'u. Jeśli ich nie ma to wybieram PSC, jak i tych modeli nie ma, to albo szukam innych firm, albo staram się robić jakieś konwersje z tego co jestem w stanie dostać albo mam w "podręcznym magazynku". ;)
Gdzie najczęściej kupujesz modele i akcesoria modelarskie? Masz swój ulubiony sklep internetowy lub portal aukcyjny?
twhistoria: Ze względu na gry, w które gram korzystam głównie z usług warszawskiego Wargamera i Trzech Jeży, wrocławskiego Boltera i krakowskiego Vanaheimu. W interencie oczywiście allegro i ebay. Jeśli chodzi o farbki, to tu udaję się głównie do sklepów modelarskich.

Skala 1:76, Panzer VI Tiger I H, model papierowy

Jakie jest twoje ulubione uniwersum/system/okres historyczny?
twhistoria: II wojna światowa na lądzie, morzu i w powietrzu, oraz okres napoleoński na morzu.
Co jest dla Ciebie ważniejsze: modele, zasady czy uniwersum gry?
twhistoriaO uniwersum nie ma co wspominać - jest oczywiste. Ważniejsze od modeli są chyba jednak zasady. Nie mogą być za trudne, muszą dawać choć odrobinę realizmu, i zapewniać że gra będzie płynna. Ważna jest też skala w jakiej modele są wykonane. Z mojego punktu widzenia, skala 15 mm jest optymalna.

Team Yankee, skala 15 mm, haubice Dana w malowaniu LWP z 1985 r.

Figurka, którą najchętniej dodałbyś do swojej kolekcji, ale którą ciężko zdobyć?

twhistoria: Udało mi się ostatnio zdobyć Tygrysa I P. Model jest faktycznie trudno osiągalny ale pomimo tego, że jest w obecnej edycji Flames of War nieużyteczny, musiałem (!) go mieć. :)
W jaką grę chciałbyś zagrać ponownie, ale z różnych powodów nie możesz?
twhistoria: Zagrałbym i w Blitzkrieg Commandera i w Trafalgar i w Naval Thunder. Zaczyna mi jednak brakować czasu. Za dużo tego wszystkiego. ;)

Team Yankee, skala 15 mm, kompania piechoty LWP

W jaką grę nie chciałbyś zagrać ponownie?
twhistoria: Tanks! Uważam że jest to gra za prymitywna dla dorosłych ludzi. Można ją polecić dzieciom, ale autorzy poszli na zbyt duże uproszczenia, biorąc pod uwagę skalę gry.
Jak twoi najbliżsi reagują na hobby?
twhistoria: Raczej pobłażają mi, są pewne reguły, których muszę przestrzegać i myślę, że trochę zaczyna im przeszkadzać rozmiar mojej wciąż powiększającej się kolekcji figurek.

Team Yankee, skala 1:144, samoloty Su-25

Uczestniczysz w wydarzeniach związanych z grami bitewnym? Turnieje, konwenty? Jeśli tak, to jakie wydarzenie polecasz/wspominasz najlepiej?
twhistoria: Tak, uczestniczę, a nawet sam organizuję. Najbardziej polecałbym turnieje Flames of War dwudniowe, klasy master, organizowane w miarę regularnie we wrocławskim Bolterze. Najmilej wspominam turnieje tego typu w Bydgoszczy.
Jakie masz plany modelarskie na najbliższą przyszłość?
twhistoria: Chciałbym zakończyć projekt Deutsche Afrika Korps do Flames of War. Prace są bardzo zaawansowane, ale jeszcze trochę mi zostało. W dalszej perspektywie, chciałbym się wziąć za malowanie brytyjskiej 8 Armii.

Team Yankee, skala 15 mm, wyrzutnie rakietowe Grad

Gdzie widzisz siebie hobbystycznie za 5 lat?
twhistoria: Mniej więcej tu gdzie teraz, tylko chyba będę musiał już część figurek rozsprzedać. :(
Gdybyś miał taką możliwość - jaką książkę lub film chciałbyś zobaczyć w wydaniu figurkowym?
twhistoria: Bitwa na łuku kurskim.

Team Yankee, skala 1:100, śmigłowce Mi-24D

Czy masz jeszcze jakieś hobby poza wargamingiem? Jeśli tak to jakie?
twhistoria: Tak. Gram w tenisa, badmintona i w ping-ponga. Interesuję sie też historią.
Gdybyś mógł zadać pytanie bohaterowi następnego wywiadu, to o co byś zapytał?
twhistoria: I po co Ci to było człowieku? :-)

Team Yankee, skala 15 mm, czołgi T-72 
I który z wyWrotowców powinien być bohaterem następnego wywiadu?
twhistoriaNie mam pojęcia.
A może chcesz napisać jeszcze coś od siebie?
twhistoria: Starczy tego na dziś. Mam w końcu juz swoje lata. ;)

Trafalgar, skala 1:1200, pojedynek żaglowców hiszpańskich i brytyjskich

Dziękujemy za wywiad. Życzymy Ci wielu kolejnych sukcesów, udanych projektów i wszystkiego tego czego potrzebujesz!

Zakończenie...

...czyli do następnego razu.

...a szanownemu państwu-draństwu dziękujemy za lekturę.

Jeśli podoba się Wam ten cykl dajcie znać w komentarzach oraz udostępnijcie wpis na portalach społecznościowych.

Ach, zapomniałbym! Który z wyWrotowców zgodnie z życzeniem szanownego państwa-draństwa miałby być bohaterem kolejnego wywiadu?

Możecie także zostać Patronami DansE MacabrE i wesprzeć projekt za pośrednictwem strony patronite.pl.

A więcej o moim udziale na patronite.pl znajdziecie TUTAJ.
You can also become Patrons of DansE MacabrE and support the project through the patronite.pl website.

And more about my participation at patronite.pl can be found HERE.

Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz