Nie jest to temat zamknięty dlatego wszelkie uwagi, komentarze i spostrzeżenia mile widziane.
Numeracja stron odnosi się do ostatniej wersji podręcznika, którą można pobrać między innymi STĄD.
Numeracja stron odnosi się do ostatniej wersji podręcznika, którą można pobrać między innymi STĄD.
- Pierwsza ze zmian dotyczy tabeli na zranienie, która umieszczona została na stronie 25 i 29. Zastąpiłem wynik N (Niemożliwe) wynikiem 6. Z jednej strony oznacza to, że nawet najtwardsi mogą zostać zranieni przez Goblina z pałką ale z drugiej zapobiegnie to powstawaniu niezniszczalnych postaci i nieco przyspieszy rozgrywkę.
- Druga zmiana to uściślenie zasady specjalnej ZWIERZĘ i umieszczenie zapisu w rozdziale ZASADY SPECJALNE na stronie 41 podręcznika:
Zwierzę:
Wszystkie stworzenia ze zdolnością specjalną ZWIERZĘ podlegają następującym zasadom:
- Zwierzęta nigdy nie zdobywają doświadczenia.
- Zwierzęta nie mogą Ukrywać się.
- Zwięrzęta nie mogą się wspinać.
- Zwierzęta nie mogą korzystać z zasady specjalnej DOWÓDCA.
- Zwierzęta, które zostały Wyłączone z akcji! mają dokładnie taką samą szansę na przeżycie jak pozostali stronnicy.
- Zwierzęta podobnie jak modele stronników wliczane są do podanej w opisie drużyny ilości postaci.
- Zwierzęta znajdujące się w odległości nie przekraczającej 6” od swojego przywódcy, nie mogą użyć jako podstawy testu wartości współczynnika CP swojego DOWÓDCY.
- Trzecia zmiana dotyczy Tabeli Poważnych obrażeń na 472 stronie, a konkretniej efektu Szaleństwo w ramach którego pojawiła się trzecia opcja:
(24) SZALEŃSTWO
Bohater zdrowieje, przynajmniej fizycznie. Koszmar ostatnich wydarzeń odbił się jednak na psychice postaci. Należy wykonać rzut K6. Wynik 1-2 oznacza, że bohater podlega zasadzie specjalnej GŁUPOTA; wynik 3-4 oznacza, że wartość współczynnika CP modelu zostaje na stałe zmniejszona o -1 punkt, do minimalnej wartości 2 punktów; zaś wynik 5-6 oznacza, że w wyniku obłędu model podlega zasadzie specjalnej FURIA.
- Czwarta zmiana dotyczy z kolej Tabeli Rzut na rozwój bohatera umieszczonej na stronie 473. Zmiana ma na celu wprowadzenie większej kontroli nad rozwojem współczynników modeli bohaterów:
Tabela Rzut na rozwój bohatera: 6 Rozwinięcie charakterystyki.
Wedle wyboru gracza +1 do S lub WT.
7 Rozwinięcie charakterystyki.
Wedle wyboru gracza +1 do WW lub US.
8 Rozwinięcie charakterystyki.
Wedle wyboru gracza +1 do I lub CP.
9 Rozwinięcie charakterystyki.
Wedle wyboru gracza +1 do A lub ŻW.
- Piąta zmiana dotyczy rozdziału Ekwipunek.
- Zmieniły się między innymi zasady broni odłamkowej i teraz zamiast odcinka o długości 16" używany będzie wzornik płomienia. Strona 492:
Odłamkowy:
Tego rodzaju broń palna strzela ładunkami złożonymi z kawałków metalu, gwoździ, czy tłuczonego szkła. Strzelając z broni odłamkowej, postać nie musi wykonywać testu US, choć należy sprawdzić, czy nie nastąpił NIEWYPAŁ!
Strzelając z broni odłamkowej należy umieścić wzornik płomienia w ten sposób, że cieńszy jego koniec dotyka wylotu lufy oręża. Wszystkie modele (wrogie i sprzymierzone) których podstawki są całkowicie przykryte wzornikiem, znajdują się w polu rażenia odłaków automatycznie, te modele, których podstawki są częściowo przykryte, dostają się w pole rażenia na 4+. Objęte polem rażenia modele otrzymują trafienie z SIŁĄ podaną w opisie oręża. Broń odłamkowa nie zadaje zranień krytycznych.
Należy zauważyć, że modele Ukryte znajdujące się na linii strzału broni odłamkowej automatycznie unikają trafienia.
- Broń wielka. Strona 494:Usunąłem podział na piechotę i kawalerię oraz zmniejszyłem premię do S do wartości +1, za to broń otrzymała cechę oręża PRZEBICIE PANCERZA. Obniżyłem także cenę do 10 zk.
- Strona 495: Cep bojowy, kadzielnica ognia oraz kadzielnica zarazy i korbacz.Po pierwsze w przypadku cepa bojowego i kadzielnicy zarazy obniżyłem premię do siły do wartości +1, a w przypadku korbacza usunąłem premię do siły całkowicie. Za to w/w oręż otrzymał cechę PRZEBICIE PANCERZA, a korbacz dodatkowo cechę oręża SZYBKI.Po drugie w/w rodzaje oręża zyskały nową cechę:
Ciosy zadane orężem trafiają wszystkie postacie (wrogie i sprzymierzone) znajdujące się w kontakcie z podstawką modelu uzbrojonego w broń. Należy zauważyć, że dla każdej takiej postaci należy przeprowadzić oddzielny test trafienia.
- Strona 498 i dalej:
Dmuchawka. Obniżyłem S do 1.Z kolei w przypadku harpuna obniżyłem maksymalny zasięg do 16"; kuszy, łuku długiego i łuku elfów do 24"; łuku krótkiego i procy do 12"; kuszy powtarzalnej do 18", a wnyków łańcuchowych do 10".
Ponadto przypominam o już wprowadzonych zmianach, które znaleźć możecie TUTAJ. A także o nowej wersji zaklęć, które z kolei dostępne są TUTAJ.
Przy w zaklęciach Magii Chaosu Niepodzielonego i w Dziedzinie dziczy
zastąpiłem cechę oręża ZATRUTY ATAK, którym podlegają niektóre z zaklęć
na cechę oręża OGŁUSZAJĄCY.
Co szanowne państwo-draństwo myśli o tych zmianach?
Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz