środa, 1 listopada 2017

Poradnik: Malowanie drogowskazów i tablicy ogłoszeń, część 1.
Tutorial: Signposts and Wooden Road Signs painting, part 1.

Przy okazji prezentacji na DansE MacabrE ukończonej makiety przedstawiającej Plac Trzech Tronów do Warheim FS szanowne państwo-draństwo pytało w kilku miejscach w sieci jak maluję drewno.

Ponieważ nie jest to trudne, postanowiłem zaprezentować wam mój pomysł na malowanie starego i świeżego drewna na przykładzie drogowskazów i tablicy ogłoszeń od Mini Monsters oraz Ristuls EM, których będę używał w czasie rozgrywek w Warheim FS.

Poniżej możecie obejrzeć zdjęcie przygotowanych do malowania drogowskazów i tablicy ogłoszeń, a dalej w tekście opiszę poszczególne etapy tego procesu.




A jeżeli chcecie dokładniej obejrzeć zestawy, których użyłem to kliknijcie w poniższe odnośniki:
On the occasion of the presentation in the blog DansE MacabrE finished model of the Square of Three Thrones for the battle game Warheim FS you asked me how I paint wood.

Because it is not difficult, I decided to present you my idea of painting old and fresh wood on the example on set Signposts and Wooden Road Signs  from Mini Monsters and Ristuls Extraordinary Market that I will use during the Warheim FS game.

Below you can see the picture prepared for the painting of the set Signposts and Wooden Road Signs and further in the text I will describe the various stages of this process.

And here you will find links to all parts of the guide:
And if you want to see the kits that I used, click on the links below:

Po wycięciu z ramek elementów drogowskazów i tablicy ogłoszeń pilnikiem oraz starą szczoteczką do zębów oczyściłem żywiczne odlewy z błon i nadlewek pozostałych po procesie odlewania.

Następnie umyłem całość w wodzie z mydłem i pozostawiłem do wyschnięcia.
After removing the elements of Signposts and Wooden Road Signs from sprue with the file and the old toothbrush, I cleaned the resin castings from membranes and ingots remaining after the casting process.

Then I washed the whole in soapy water and left to dry.




Wywierciłem ręczną wiertarką otwory w słupach i kierunkowskazach, a następnie przy pomocy pociętego spinacza biurowego i kleju cyjanoakrylowego skleiłem całość tak, by wyglądało jak deski przybite do pali za pomocą gwoździ.

Po wyschnięciu skleju spiłowałem na płasko wystające główki gwoździ ze spinacza biurowego oraz przykleiłem drogowskazy i tablicę ogłoszeń na podstawki.
When the elements were dry I drilled the holes in the Signposts and Wooden Road Signs with a hand drill then with the cut paperclips and cyanoacrylate glue, I glued them together to look like boards to nail them with nails.

When the glue was dry, I threw on the flat heads of nails made of an office clip and glued the Signposts and Wooden Road Signs to the stands.


Po wyschnięciu kleju postanowiłem ożywić nieco drogowskazy i tablicę ogłoszeń. W tym celu wykorzystałem ptactwo z zestawów Birds Basing Kit oraz Ravens Basing Kit od HQ Resin, które możecie kupić w sklepie Hexy, a także inne bitsy, w tym wiadro, beczkę i worek z ziemniakami od Ristuls EM.
After drying the glue I decided to revive some of the Signposts and Wooden Road Signs. For this purpose, I used birds from Birds Basing Kit and Ravens Basing Kit from HQ Resin, which you can buy in Hexy shop as well as other bits, including bucket, barrel and bag of potatoes from Ristuls Extraordinary Market.


Kolejnym krokiem jaki wykonałem było przygotowanie podstawek pod drogowskazy i tablicę ogłoszeń.

Do tego celu użyłem dwóch rodzajów piasku i Wikolu

Po nałożeniu na podstawkę kleju do drewna Wikol zanurzyłem całość w gruboziarnistym piasku i zostawiłem tak na kilkanaście sekund.

Po wyjęciu kilkukrotnie uderzyłem pilnikiem w krawędź podstawki strzepując nadmiar gruboziarnistego piasku.

Następnie zanurzyłem podstawkę w drobnoziarnisty piasku, tak by drobiny weszły pomiędzy przyklejony wcześniej piasek gruboziarnisty i odstawiłem podstawki do wyschnięcia.

Klej do drewna Wikol schnie kilka godzin.
The next step I did was to prepare the stands for the Signposts and Wooden Road Signs.

For this purpose I used two types of sand and wood glue Wikol.

When I applied the glue to  wood Wikol I dipped the whole in a coarse sand container and left it for a dozen seconds.

After pulling out, I hit the file several times in the edge of the bases and flushed out the coarse sand.

Then for a dozen seconds I dug the bases in fine sand so that the particles entered between the coarse grained sand and set the bases to dry.

Wood glue Wikol will dry for a few hours.







Po wyschnięciu kleju do drewna Wikol i piasku przykleiłem do podstawek pod drogowskazy i tablicę ogłoszeń ostatni z ozdobników w postaci grzybów z zestawu Mushroom Basing Kit od Ristuls EM.

Aby mocowanie do podstawek było mocniejsze wywierciłem w podstawkach i pieńkach otwory, a następnie zrobiłem ze spinacza biurowego piny na których przykleiłem klejem grzyby do podstawek.
After the glue to wood Wikol and sand had dried, I glued to bases mushrooms from the Mushroom Basing Kit from Ristuls Extraordinary Market to the bases.

For fixing to the bases I drilled holes in the bases and sticks and then I made a paperclip on the office pins on which I glued the cyanoacrylate mushrooms to the bases.





Pomalowałem elementy farbą podkładową Vallejo Surface Primer Grey, a po wyschnięciu podkładu całość pomalowałem Vallejo Model Wash Grey.

Przygotowane tak do malowania modele, co mniej ważne, wyglądają lepiej na zdjęciach, a  co ważniejsze, są wstępnie wycieniowane.

Na zdjęciach poniżej, możecie zobaczyć przygotowane do malowania drogowskazy i tablicę ogłoszeń od Mini Monsters oraz Ristuls EM
When the glue dried I painted the signs and the notice board with Vallejo Surface Primer Grey and when the primer was dry I painted Vallejo Model Wash Grey.

Painted models, less important, look better on pictures and more importantly, are pre-shaded.

In the pictures below, you can see Signposts and Wooden Road Signs prepared by Mini Monsters and Ristuls Extraordinary Market.





Będzie mi miło jeśli pozostawicie po sobie komentarz i udostępnicie ten post. Jeśli chcecie postawić mi kawę przycisk DONATE znajduje się poniżej.
I will be happy if you leave comments and share this post with friends. If you want to put me a coffee DONATE button is below.


Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz