czwartek, 3 września 2015

Znaczniki kosztowności a machiny wojenne. Errata.

Na łamach Azylium zamieściłem wpis w którym zaprezentowałem kolejne zmiany, a dokładniej uściślenia zasad dotyczących znaczników kosztowności oraz możliwości transportu skrzyń ładunku przez machiny wojenne.
Znacznik kosztowności: 
W czasie rozgrywania scenariuszy, drużyny będą mieć styczność ze znacznikami kosztowności, które w grze WARHEIM FS reprezentują wartościowe przedmioty, klejnoty oraz szlachetne metale, które mogą zostać zdobyte przez modele już w trakcie rozgrywania potyczki.
Jeśli w scenariuszu nie napisano inaczej znaczniki kosztowności mogą zostać podniesione w fazie ruchu w czasie wykonywania pozostałych ruchów przez dowolny model, którego podstawka pozostaje w kontakcie ze znacznikiem. Postać, która podniosła znacznik kosztowności nie może biegać oraz korzystać ze zdolności LOT, choć nadal może szarżować w zwykły sposób.
Należy zauważyć, że modele nie mogą przekazywać sobie znaczników kosztowności za wyjątkiem umieszczenia znacznika w przystosowanej do transportu SKRZYŃ ŁADUNKU odpowiedniej MACHINIE WOJENNEJ. Dowolny model, który w trakcie rozgrywania potyczki zdobył znaczniki kosztowności, może w fazie ruchu w czasie wykonywania pozostałych ruchów złożyć precjoza wewnątrz sprzymierzonej MACHINY WOJENNEJ. Każdy znacznik kosztowności złożony w MACHINIE WOJENNEJ traktowany jest jak jedna SKRZYNIA ŁADUNKU. Należy zauważyć, że kompania nie traci tak zdobytych znaczników kosztowności nawet w przypadku przegrania potyczki.
Z kolei, model który zostanie Wyłączony z akcji! lub będzie Uciekał! traci drogocenności. Gracz może podjąć próbę powstrzymania Uciekającego! modelu przed porzuceniem znacznika kosztowności wykonując test CP. Jeżeli uda się zdać test, Uciekający! model zachowuje znaczniki kosztowności. W przypadku Wyłączenia z akcji! modelu MACHINY WOJENNEJ znaczniki kosztowności tracone są automatycznie.
W przypadku gdy model zostanie Wyłączony z akcji! lub test CP zakończy się niepowodzeniem, znacznik kosztowności należy umieścić obok Wyłączonego z akcji! modelu lub w miejscu, w którym model rozpoczął Ucieczkę!.

POWÓZ: W zaprzęgu może podróżować do 7 pasażerów wielkości człowieka lub mniejszych (do powozu nie może zatem wejść model na podstawce 40x40 mm i większej) lub do 7 SKRZYŃ ŁADUNKU, przy czym jeden z pasażerów musi zająć miejsce na koźle obok woźnicy.

WIĘŹNIARKA: W trakcie sekwencji po potyczce modele handlarzy niewolników podróżujący z Więźniarką mogą przerzucić rzut na pozyskanie niewolników. Ponadto, liczba schwytanych niewolników zostaje zwiększona o +1. Jednak ze względu na bardzo surową budowę i ascetyczne warunki więźniarką, prócz niewolników, może podróżować jedynie 5 pasażerów lub do 5 SKRZYŃ ŁADUNKU, przy czym jeden z nich musi zająć miejsce obok woźnicy.

RYDWAN: Lekkie i szybkie rydwany mogą przewozić woźnicę i do 2 pasażerów wielkości człowieka lub mniejszych (na rydwan nie może zatem wejść model na podstawce 40x40 mm i większej) lub do 2 SKRZYŃ ŁADUNKU.

ŁADOWNOŚĆ: Lekkie i szybkie Żyrokoptery mogą przewozić do 2 SKRZYŃ ŁADUNKU.
I to wszystko na dzisiaj. Jeśli szanownemu państwu-draństwu spodobał się wpis i chcecie mi zrobić dobrze to udostępniajcie post oraz zostawcie po sobie ślad klikając na umieszczone poniżej gwiazdkikwadraty oraz inne G+1 czy FB lubię to!.

Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.    

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz