czwartek, 25 stycznia 2024

Poradnik: Budowa studni, część 2.
Tutorial: Building a well, part 2.


W ramach odpoczynku od waloryzacji makiet i jako pretekst, bo zyskać trochę czasu na sklejenie modeli Raubritterów z Księstw Granicznych, postanowiłem zbudować trzy studnie.

Umieszczone na podstawkach studnie będę elementami terenu, które będzie można umieścić na różnych modułach stołu z ruinami Mordheim.

Do budowy użyłem: glinianych cegiełekdrewnianych listewekspinacza biurowegopiaskugliny samoutwardzalnejbalsy miedzianego druciku, a do klejenie użyłem kleju do drewna oraz kleju cyjanoakrylowego.

***

Gotowe kręgi studni postanowiłem osłonić drewnianym daszkami do budowy których użyłem drewnianych sosnowych listewek oraz patyczków do kawy.

Przycięte listewki 3x5 mm postarzałem i nieco zniszczyłem, a następnie nawierciłem, a w otworach umieściłem wał korby (zrobionych z wykałaczki i spinacza biurowego) wyciągającej sznur z wodą (zrobiony ze skręconego miedzianego drutu) oraz belki na których później umieszczę dach.

***

Poradnik podzielony jest na 3 części...
...a publikacja ostatniej części zaplanowana jest na 01.02.2024.
As a break from valorizing building models and as an excuse to gain some time to glue the miniatures the Raubritter from the Border Princes, I decided to build three wells.

Wells placed on different bases will be scatter terrain that can be placed, depending on needs, on various modules of the Mordheim ruins table.

For construction, I used elements collected in the workshop: clay brickswooden strips, a paper clipsandself-hardening claybalsa wood and copper wire, and for gluing I used wood glue and cyanoacrylate glue.

***

I decided to cover the ready circles of the well with wooden roofs, which I used appropriately cut wooden pine strips and coffee sticks.

I aged and slightly damaged the cut pine strips 3x5 mm, then drilled them with a hand drill, and in the holes I placed a crank shaft (made from a toothpick and a paper clip) that would pull out a rope of water (made from twisted copper wire) and beams on which I would later place the roof.

***

The guide is divided into 3 parts...
...and the publication of the last part is scheduled for February 012024.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz