środa, 31 października 2012

Podręcznik Warheim FS 0.15

Witam!

Szanowne
państwo-draństwo zechce zapoznać się z 15 edycją podręcznika do Warheim Fantasy Skirmish.

Warheim Fantasy Skirmish:


Warheim
FS to figurkowa gra bitewna (skirmish), przeznaczona dla dwóch i więcej graczy, osadzona w uniwersum Warhammer stworzonym przez brytyjską firmę GW.

Mechanika
Warheim FS to przede wszystkim uaktualnienie zasad Mordheim o reguły 7 i 8 ed. gry Warhammer Fantasy Battle, ale nie tylko. W grze funkcjonuje także kilka patentów zapożyczonych z innych systemów, takich jak Karty Zadań Specjalnych (Umbra Turris) czy Pieszczota Chaosu (Neuroshima Tactics), które świetnie wpasowały się w realia niebezpiecznego świata mrocznych przygód.

Akcja gry została przeniesiona z Mordheim o nieco ponad 500 lat do przodu i osadzona na północnych rubieżach Imperium, bezdrożach i osadach skażonych w czasie
Burzy Chaosu plugawym dotykiem Mrocznych Potęg.

W trakcie gry w Warheim
FS gracze dowodzą zbrojnymi kompaniami (w skład których wchodzi od 3 do 20 modeli), a celem rozgrywki jest wygranie składających się na kampanię potyczek. Scenariusze umieszczone w podręczniku Warheim FS zostały podzielone na miejskie (toczone wewnątrz murów zdobytych przez Hordy Chaosu miast) oraz wiejskie (toczone w pobliżu niewielkich splądrowanych osad, pośród groźnych leśnych ostępów czy na niebezpiecznych imperialnych gościńcach).

Jeśli szanowne
państwo-draństwo jest zainteresowane tym, jak przebiega potyczka w Warheim FS to zapraszam na mojego bloga, gdzie zapoznać się można z raportami bitewnymi. Niebawem, zostaną zamieszczone także kolejne relacje, więc warto śledzić wpisy na blogu.

Podręcznik:

Kompletny podręcznik Warheim FS składa się z 28 rozdziałów i liczy 758 wypełnionych fluffem stron.

Zasady podstawowe, w większości znane graczom Mordheim czy Warhammera Fantasy Battle, zajmują pierwsze 30 stron i podzielone zostały na 8 rozdziałów, w których przedstawiono: składające się na charakterystykę modeli Współczynniki, potrzebne do gry Modele oraz omówione szczegółowo zostały poszczególne Fazy składające się na Turę gry.


Najobszerniejszą część podręcznika stanowi rozdział 9, który zajmuje niemal 400 stron, a w którym przedstawiłem blisko 40 Drużyn, spośród których gracze mogą wybierać dowodzone przez siebie kompanie. Wśród owych drużyn znajdują się zarówno kompanie Ludzi, Elfów, Krasnoludów, Ogrów, Kultów Chaosu, Nieumarłych jak i Skavenów, Zielonoskórych czy Jaszczuroludzi.


Kolejne 6 rozdziałów (mieszczących się na nieco ponad 100 stronach) traktuje szczegółowo o zasadach Kampanii, scenariuszach, dostępnym ekwipunku oraz Najemnych Ostrzach - czyli najemnikach, którzy za odpowiednią opłatą w złocie wspomogą naszą drużynę. Kampania jest tym co stanowi istotę rozgrywek Warheim Fantasy Skirmish, a możliwość różnorodnego rozwoju dowodzonej przez siebie drużyny sprawia wiele frajdy i daje dużo satysfakcji.


Na następnych 50 stronach znajduje się 7 rozdziałów traktujących o zasadach specjalnych, w tym regułach dotyczących Kawalerzystów, Potworów, Rydwanów & powozów, Lotu oraz Machin Wojennych, a także plugawych Stygmatów Chaosu.


To, co stanowi chyba największą różnicę pomiędzy Mordheim a Warheim Fantasy Skirmish zapisane zostało na kolejnych 70 stronach. W dwóch rozdziałach przedstawiłem reguły, którym podlegają Magowie i Duchowni należący do dowodzonych przez graczy kompanii.


Ostatnie 20 stron, to dość szczegółowe kalendarium zawierające Historię świata Warhammera oraz Karta Drużyny i Karty Zadań Specjalnych oraz Indeks.


Podręcznik, tradycyjnie dostępny jest w kilku wersjach.



Pierwsza wersja pełna. Poza okładką i stroną tytułową podręcznik zapisany jest w formacie 2 stron na 1 arkusz.
DOWNLOAD

Rozmiar pliku podręcznika: 27.1 MB

Ilość stron: 382


Druga wersja zapisana jest w formacie 1 strony na 1 arkusz.
DOWNLOAD

Rozmiar pliku podręcznika: 25.8 MB

Ilość stron: 760


Trzecia, to podręcznik w wersji lekkiej, bez fluffowych wstawek przed kompaniami i rozdziałami, podręcznik poza okładką i stroną tytułową zapisany jest w formacie 2 stron na 1 arkusz.
DOWNLOAD

Rozmiar pliku podręcznika: 20.7 MB

Ilość stron: 289

Czwarta, to wersja lekka zapisana jest w formacie 1 strony na 1 arkusz.
DOWNLOAD

Rozmiar pliku podręcznika: 19.7 MB

Ilość stron: 574


I w końcu piąta wersja, której używam najczęściej. To podręcznik w wersji lekkiej podzielony na dwie części. Pierwsza zawiera zasady a druga opis kompanii.

DOWNLOAD



Przerwy, pomiędzy kolejnymi edycja są coraz dłuższe, mimo to system wciąż się rozwija i wszelka pomoc państwa-draństwa jest bezcenna. Dlatego o wszelkich niedociągnięciach proszę pisać
TUTAJ.

Zachęcam także do POLUBIENIA Warheim Fantasy Skirmish na FB oraz dołączenia do BLOGOSFERY.

***

Podręcznik WARHEIM – FANTASY SKIRMISH jest tworzony, jako nieoficjalny, fanowski dodatek do uniwersum Warhammer. Znaki towarowe zostały użyte w tekście bez zezwolenia, jednak nie mają one na celu kwestionować ich przynależności do firmy Games Workshop. WARHEIM – FANTASY SKIRMISH w pełni uznaje prawo autorskie i przynależność znaków towarowych. W miejscach, gdzie jest to możliwe podręcznik jest dostosowany do świata Warhammera i czyni to z pełną świadomością przynależności tego materiału do jego właściciela.
Wszystkie postacie są fikcyjne i jakiekolwiek podobieństwo do osób żyjących bądź zmarłych jest całkowicie przypadkowe.

sobota, 27 października 2012

Rekrutacja: Nieumarli, część 12 - Graveir, Gnilec, Stregoica.

Graveir, Gnilec i Stregoica to ostatnie modele piechoty, które rekrutowałem do służby w szeregach Nieumarłych kompanii do Warheim FS dowodzonych przez Książęta Wampirów.

Model Graveira i Stregoicy to figurki złożone z części pochodzących z zestawu Vargheists/Crypt Horrors. Z kolei Gnilec to metalowy model z zestawu Carrion.

Zapraszam do oglądania i komentowania!




Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.

Wrota!



Wrota otwarte!

Pracowałem nad tą inicjatywą już od jakiegoś czasu... Polska sieć blogów bitewnych. Pierwsze pytanie jakie pada podczas realizacji dowolnego projektu brzmi "Po co to komu"? Odpowiedź, w większości przypadkach będzie wariacją na temat "Dlaczego by nie", ale tym razem jest to dużo bardziej przemyślane. Widzicie, koncept ten po głowie chodzi mi od dawna - kiedy oglądam działalność takich sieci jak 'Tales of Painters' czy 'From the Warp' dostrzegam same zalety ich funkcjonowania... 

Jednak do niedawna przełożenie takiego pomysłu na nasze rodzime realia nie miało większego sensu, gdyż nasza Polska blogosfera nie obfitowała w nadmiar aktywnych blogów poświęconych szeroko pojętej tematyce gier bitewnych. Jednak jak wszystko, i to ulega zmianie - od około pół roku obserwuje znaczny przypływ nowych autorów podejmujących próby założenia własnego kącika w internecie, a idea stojąca za Wrotami jest kluczem do wspierania i motywowania takich działań. Jest czas, w którym zaistnienie polskiej sieci blogerskiej poświęconej naszemu hobby, nareszcie ma sens.

Jaki jest cel istnienia Wrót? 

Bez ceregieli i owijania w piękne słówka - promocja. To jest kwintesencja każdej blogerskiej sieci. Promocja wszystkich uczestników, dając im szansę na pokazanie swoich wpisów szerszej publiczności. Zachęcać będziemy do wzajemnego komentowania oraz na łamach tejże strony będziemy co tydzień publikować najciekawsze, wybrane wpisy spośród opublikowanych notek na łamach naszej sieci. Jak widzicie zapewne po lewej stronie w kolumnie znajdują się dwie ważne tabele - pierwsza z nich prezentować będzie 10 najbardziej aktualnych wpisów spośród członków sieci, zaś druga to lista /wszystkich/ jej uczestników. W ten sposób każdy będzie miał łatwy dostęp do przeglądu wszystkich interesujących go blogów. Jakby tego było mało, z czasem, kiedy liczba członków będzie rosnąć, możecie się z całą pewnością spodziewać dodania podziału blogów na kategorie, zależne od systemów czy od rodzaju bloga, dla dalszego ułatwienia w poszukiwaniach interesujących nas treści!

Poza cotygodniowymi prezentacjami najciekawszych wpisów na łamach tej strony znajdą się również polecanki najlepszych, najaktywniejszych blogów oraz różnego rodzaju inicjatywy tematyczne, którym celem będzie dalsze pogłębianie interakcji pomiędzy uczestnikami. Słowem, wszystko w służbie wzajemnego wsparcia! Jak to wszystko wyjdzie? Się okaże w praniu :)

Jeżeli macie jakieś pytania, uderzajcie śmiało!


Pozdrawiam,
~ Fireant.

piątek, 26 października 2012

Muzycznie #39

Errata: Karty Zadań specjalnych

W wyniku dyskusji przeprowadzonej na łamach Azylium, uściśliłem zapisy dotyczące kart Litość to zbrodnia oraz Okup. Zgodnie z sugestią dodałem zdanie:
Należy, zauważyć że warunkiem wykonania zadania jest Wyłączenie z akcji! przynajmniej jednego modelu przeciwnika.
 Poprawione karty dostępne są pod starymi linkami, czyli TU.

czwartek, 25 października 2012

Goniec

Kolejne Najemne Ostrze do Warheim FS:



Goniec:
     Liczba modeli w drużynie:    0-1
     Koszt rekrutacji:                      40 zk
Żołd:                                                  20 zk
Prestiż drużyny:                        +20 punkty
Podstawka:                                   20 x 20 mm

Krasnoludzkie twierdze w Górach Krańca Świata łączy skomplikowana sieć podziemnych korytarzy, zwanych Poddrogami. Łączność między fortecami zapewniają Gońcy. Są to doskonale wyszkoleni młodzi biegacze, którzy dostarczają wiadomości zapisane krasnoludzkim pismem runicznym. W ciągu ostatnich kilkuset lat praca gońca stała się jeszcze bardziej niebezpieczna. Muszą unikać wszędobylskich Goblinów. Nadkładają drogi, omijając zablokowane korytarze i eksplorując dzikie, podziemne obszary. Często muszą podróżować na powierzchni ziemi. Najsilniejsi i najbardziej wytrzymali Gońcy są wykorzystywani do przekazywania wiadomości między fortecami Krasnoludów w górach a koloniami w głębi Imperium.

Uwagi: Goniec może zostać zatrudniony przez następujące drużyny: Muszkieterzy z Nuln, Piechota Morska z Marienburga, Strażnicy dróg z Averlandu, Zbrojni z Middenheim, Żołnierze z Reiklandu, Zbrojną chorągiew z Kisleva, Khazadzi z Gór Krańca Świata. Krasnoludy słyną z głębokiej niechęci jaką darzą Elfy, jeżeli Krasnolud zostanie wynajęty przez drużynę w szeregach której służy Elf, wartość żołdu wypłacanego Gońcowi zostaje podwojona.
Goniec, który osiągnął kolejny poziom doświadczenia i w ramach rozwoju wylosował nową umiejętność może nauczyć się jednej zdolności z listy umiejętności strzeleckich lub szybkościowych. Ponadto, Goniec może nauczyć się jednej z wymienionych poniżej umiejętności specjalnych:

Długonogi: Wartość współczynnika Szybkość Gońca  zostaje zwiększona o +1 punkt. Należy zauważyć, że wartość współczynnika Sz może zostać zwiększona ponad rasowe maksimum.
Obieżyświat: Goniec w swoim życiu wiele podróżował, zdobywając rozległą wiedzę. Drużyna w której służy najmita otrzymuje premię +1 do rzutu na eksplorację.
Zwiadowca: Goniec podlega zasadzie specjalnej zwiadowca.

Charakterystyka Gońca:

Goniec
Sz
WW
US
S
Wt
Żw
I
A
CP
Początkowa
3
4
4
3
4
1
2
1
9
Maksymalna
4
7
6
4
5
3
5
4
10

Broń/Pancerz: Goniec posiada sztylet, młot bojowy oraz kuszę i hełm.
Zasady specjalne:
Odporność na magię (2), trudny do zabicia.
Goniec: Najmita znacznie zwiększa możliwość efektywnego przekazywania rozkazów. Goniec, który znajduje się w zasięgu dowodzenia dowódcy, zwiększa ten zasięg o kolejne +6”.
Nienawiść: Krasnoludy nienawidzą Snotlingów, Gnoblarów, Goblinów, Hobgoblinów, Orków i Czarnych Orków.
Nieustępliwość: Krasnoludy walczą ze wściekłą determinacją i jedynie w ostateczności opuszczają swoje pozycje. Khazadzi uciekają i rzucają się w pościg z szybkością 2K6-1” zamiast normalnego 2K6”.
Uporczywość: Krasnolud w biegu jest nieustępliwy niczym następujące po sobie pory roku, a jego pochód jest praktycznie nie do powstrzymania. Model Krasnoluda może biec, nawet jeśli wróg znajdzie się na tyle blisko, by powstrzymać bieg.
Zabobonny lęk: Choć Krasnoludy znane są ze swej niespotykanej odwagi, istnieje coś, co budzi w nich niemal zabobonny lęk. Krasnoludy, istoty z gruntu praktyczne i twardo stąpające po ziemi, nie mogąc pojąć natury egzystencji, oraz, co gorsza, nie mogąc przegnać zagrożenia ostrzem topora są podatne na grozę, jaką wywołują w nich istoty eteryczne.

Rekrutacja: Nieumarli, część 11 - Piekielne Nietoperze.

Widywałem je w nocy, gdy łopotały swoimi potężnymi skrzydłami w świetle księżyca. Wołają do mnie. Mówią, że wkrótce do nich dołączę. Siostra Duvalier mówi, że to zwykłe nietoperze, ale ja wiem, że to nieprawda. Pewnego dnia ja też stanę się nietoperzem, jak moi przyjaciele. Uniosą mnie do mojego nowego domu i będziemy razem tańczyli wokół księżyca. O, tak.
- Rudi, pacjent przytułku dla obłąkanych we Frederheim

Słyszysz różne opowieści, ale nigdy do końca nie wierzysz, że są prawdziwe, aż do chwili, gdy ujrzysz… jednego z tych stworów. Zakładasz, że to tylko przesadne bajanie wieśniaków, którzy zobaczyli większego nietoperza, albo nawet sowę. Jednak ten miał skrzydła dłuższe od wozu i wielkie kły, ostre jak sztylety. Runął z nieba i porwał sierżanta Vogla. Zobaczyliśmy go ponownie tydzień później. Ciało Vogla było wysuszone i białe, ale sierżant nadal maszerował, nadal walczył. Tylko że teraz był już po drugiej stronie…
- Leonhard, najemnik

Sądzę, że są w jakiś sposób powiązane Z Nekrarchami, chociaż nietoperze są z pewnością mniej odrażające i bardziej towarzyskie niż przeciętny Nekrarcha.
- Constantin von Carstein, książę wampirów

Historia tych stworzeń ginie w pomroce przeszłych wieków - poniekąd także z powodu wrodzonej skrytości Nieumarłych - ale w kwestii ich pochodzenia przeważają dwie główne teorie. Pierwsza zakłada, że nawet jeśli są żywymi stworzeniami, zawsze żywią się kosztem innych, niczym więksi kuzyni komarów i moskitów, które nękają podróżnych podczas letnich wieczorów. W tej wersji ich pochodzenia, pierwszy Piekielnych Nietoperzy, zwanych także Nietoperzami Wampirami, przypadkowo pożywił się na śpiącym Wampirze, biorąc go za żywego człowieka - być może Wampir niedawno wypił swój posiłek i nadal emanował ciepłem krwi ofiary. Druga teoria zakłada, że są to twory potężnego wampirzego Nekrarchy lub Nekromanty, który zapragnął stworzyć potężne oddziały latające, by uzupełnić swoje legiony Nieumarłych. W każdym razie tajemnicą pozostaje, czy rozmnażają się jak zwierzęta - w takim przypadku byłyby jedynymi Nieumarłymi, jacy są do tego zdolni - albo czy są tworzone w inny sposób, być może za pomocą magii lub przez jakiegoś wielkiego mistrza nie-życia.
- Heinrich Malz, arcykapłan Vereny z Nuln

O Piekielnych Nietoperzach służących w szeregach Nieumarłego sabatu rodu Nekrarch już pisałem ale gdyby ktoś przegapił, to przypomnę tylko, że do zbudowania podstawek z Piekielnymi Nietoperzami użyłem modeli Bloodthirsty Bats z firmy Mirliton oraz wielu bitsów pochodzących z różnych zestawów od GW.

Jak zapewne szanowne państwo-draństwo zauważyło moje modele Piekielnych Nietoperzy to raczej Rój Nietoperzy, ale jak napisałem wcześniej...

Rozważałem, czy nie użyć modeli Fell Bats. Jednak nietoperze produkowane przez GW wyjątkowo mi się nie podobają.
Zupełnie inaczej wyglądała sytuacja z Vampiric Bats z Titan Forge. Wzory są świetne, dokładnie tak wyobrażam sobie Piekielne Nietoperze. Jednak wzory są tylko dwa a cena wysoka, choć nie powiem kusiło...

W efekcie zdecydowałem się na inne rozwiązanie. Kupiłem blister Bloodthirsty Bats firmy Mirliton. Modele przedstawiają trzy roje nietoperzy, wzory są identyczne ale niewysoka cena za jaką oferowane figurki na allegro przeważyła.
 
 
Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.

wtorek, 23 października 2012

Organizacyjnie #3

Jako, że powoli zbliża się kolejna edycja podręcznika do Warheim Fantasy Skirmish, zachęcam szanowne państwo-draństwo do nadsyłania wszelkich pomysłów oraz uwag i sugestii. Zostało jeszcze trochę czasu na ewentualne zmiany.

TUTAJ dostępna jest ostatnia wersja erraty zawierająca większość zmian jakie pojawią się w edycji 0.15.

Piszcie tu, na Azylium lub na BP.

Rekrutacja: Nieumarli, część 10 - Upiory i Czarni Rycerze.

Jest w nich coś chwalebnego, pomimo ich zła. Gdy zmierzysz się z jednym z nich, poczujesz, że walczy z tobą dla samej rozkoszy walki, a nie dlatego tylko, że został do tego zmuszony przez jakiegoś pana. Niewielu jest jednak równie zabójczych przeciwników. Większość moich chłopaków to twardzi, starzy weterani. Nie dają się łatwo zabić, ponieważ wiedzą, że najlepiej używać swoich tarcz i pancerzy, a także mieczy. Jednak po walce z Upiorami i Czarnymi Rycerzami straciłem wielu dobrych ludzi.
- Schultz, kapitan najemników

Król Gennan z Kopca? Póki nie byndziesz siem grzebał w jego starym kurhanie, nie skrzywdzi ciem. Jest jako duch, jeno zimniejszy i wiency paskudny - ale jeźli ostawisz go w spokoju, może on ciebie też ostawi. Chociaż na twoim miejscu nie łaziłbym kiele Czarnych Polów, gdy ksienzyc jest ciemny.
- stary Hob, wieśniak

W istocie, to tylko sprytne, szybkie i bystre Duchy. Dobrze wiedzieć, że im większa potęga jednego z waszych bohaterów jako śmiertelnika, tym większe będą jego zdolności, gdy stanie się jednym z Nieumarłych. Niektóre dusze zmarnowałyby się jako zwykłe Duchy lub Zjawy, gdyż zachowały w sobie instynkt, zakorzeniony głęboko w duszy. Potrafię to wykorzystać, by powalić więcej waszych bohaterów, ale w ostateczności Upiora można porzucić równie łatwo jak każdego innego sługę. Jest ich mnóstwo tam, skąd pochodzą. Na tym świecie nigdy nie zabraknie martwych bohaterów - to pokrzepiająca myśl, prawda?
- Constantin von Carstein, książę wampirów

Jasne jest, że stoją powyżej większości zwykłych Nieumarłych, Duchów i Zjaw. Upiorami kieruje ich własna złowroga inteligencja, nie tylko całkowite poddaństwo, jak u ich pomniejszych odpowiedników. Podobnie jak potężny Nekromanta pewnego dnia umrze i powstanie ponownie jako Nieumarły, zachowując wszystkie swoje nikczemne moce, tak samo dzieje się z największymi z wojowniczych bohaterów. Wielu z nich jest naprawdę prastarych. To dawni wodzowie plemion, które niegdyś zajmowały ziemie Imperium, na wieki wcześniej, nim powstało to państwo. Znacznie więcej z nich pochodzi z bliższych nam czasów i jest prawdą stwierdzenie, że jednym z największych zagrożeń każdego wypadu Imperium na Sylvanię jest nie tylko fakt, że dostarczą tam Carsteinom ciał, które zapełnią ich szeregi jako ożywione Zombie i Szkielety. Przerażające jest także to, że jeśli jeden z naszych prawdziwych bohaterów polegnie na tej przeklętej ziemi, powstanie ponownie jako Upiór.
- Waldemarr, uczony z Nuln
Gdyby trzymać się kolejności w jakiej kompanie Nieumarłych zostały opisane w podręczniku, kolejnym zaprezentowanym modelem powinien być Gnilec służący w szeregach Nieumarłego orszaku Księżnej Lahmii, jednak stwór pojawi się później, wraz z innymi modelami podlegającymi zasadzie specjalnej duży cel.

Dzisiaj służące w Nieumarłym poczcie Krwawych Smoków figurki Upiorów i Czarnych Rycerzy.

Prezentowane poniżej modele to oryginalne figurki firmy GW, złożone odpowiednio z zestawów Grave Guard oraz Black Knights/Hexwraiths. Recenzje zestawów znajdziecie TUTAJ i TUTAJ.

Zapraszam do oglądania i komentowania!






 Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...