czwartek, 25 października 2012

Goniec

Kolejne Najemne Ostrze do Warheim FS:



Goniec:
     Liczba modeli w drużynie:    0-1
     Koszt rekrutacji:                      40 zk
Żołd:                                                  20 zk
Prestiż drużyny:                        +20 punkty
Podstawka:                                   20 x 20 mm

Krasnoludzkie twierdze w Górach Krańca Świata łączy skomplikowana sieć podziemnych korytarzy, zwanych Poddrogami. Łączność między fortecami zapewniają Gońcy. Są to doskonale wyszkoleni młodzi biegacze, którzy dostarczają wiadomości zapisane krasnoludzkim pismem runicznym. W ciągu ostatnich kilkuset lat praca gońca stała się jeszcze bardziej niebezpieczna. Muszą unikać wszędobylskich Goblinów. Nadkładają drogi, omijając zablokowane korytarze i eksplorując dzikie, podziemne obszary. Często muszą podróżować na powierzchni ziemi. Najsilniejsi i najbardziej wytrzymali Gońcy są wykorzystywani do przekazywania wiadomości między fortecami Krasnoludów w górach a koloniami w głębi Imperium.

Uwagi: Goniec może zostać zatrudniony przez następujące drużyny: Muszkieterzy z Nuln, Piechota Morska z Marienburga, Strażnicy dróg z Averlandu, Zbrojni z Middenheim, Żołnierze z Reiklandu, Zbrojną chorągiew z Kisleva, Khazadzi z Gór Krańca Świata. Krasnoludy słyną z głębokiej niechęci jaką darzą Elfy, jeżeli Krasnolud zostanie wynajęty przez drużynę w szeregach której służy Elf, wartość żołdu wypłacanego Gońcowi zostaje podwojona.
Goniec, który osiągnął kolejny poziom doświadczenia i w ramach rozwoju wylosował nową umiejętność może nauczyć się jednej zdolności z listy umiejętności strzeleckich lub szybkościowych. Ponadto, Goniec może nauczyć się jednej z wymienionych poniżej umiejętności specjalnych:

Długonogi: Wartość współczynnika Szybkość Gońca  zostaje zwiększona o +1 punkt. Należy zauważyć, że wartość współczynnika Sz może zostać zwiększona ponad rasowe maksimum.
Obieżyświat: Goniec w swoim życiu wiele podróżował, zdobywając rozległą wiedzę. Drużyna w której służy najmita otrzymuje premię +1 do rzutu na eksplorację.
Zwiadowca: Goniec podlega zasadzie specjalnej zwiadowca.

Charakterystyka Gońca:

Goniec
Sz
WW
US
S
Wt
Żw
I
A
CP
Początkowa
3
4
4
3
4
1
2
1
9
Maksymalna
4
7
6
4
5
3
5
4
10

Broń/Pancerz: Goniec posiada sztylet, młot bojowy oraz kuszę i hełm.
Zasady specjalne:
Odporność na magię (2), trudny do zabicia.
Goniec: Najmita znacznie zwiększa możliwość efektywnego przekazywania rozkazów. Goniec, który znajduje się w zasięgu dowodzenia dowódcy, zwiększa ten zasięg o kolejne +6”.
Nienawiść: Krasnoludy nienawidzą Snotlingów, Gnoblarów, Goblinów, Hobgoblinów, Orków i Czarnych Orków.
Nieustępliwość: Krasnoludy walczą ze wściekłą determinacją i jedynie w ostateczności opuszczają swoje pozycje. Khazadzi uciekają i rzucają się w pościg z szybkością 2K6-1” zamiast normalnego 2K6”.
Uporczywość: Krasnolud w biegu jest nieustępliwy niczym następujące po sobie pory roku, a jego pochód jest praktycznie nie do powstrzymania. Model Krasnoluda może biec, nawet jeśli wróg znajdzie się na tyle blisko, by powstrzymać bieg.
Zabobonny lęk: Choć Krasnoludy znane są ze swej niespotykanej odwagi, istnieje coś, co budzi w nich niemal zabobonny lęk. Krasnoludy, istoty z gruntu praktyczne i twardo stąpające po ziemi, nie mogąc pojąć natury egzystencji, oraz, co gorsza, nie mogąc przegnać zagrożenia ostrzem topora są podatne na grozę, jaką wywołują w nich istoty eteryczne.

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza