poniedziałek, 22 października 2018

Między Młotem a Kowadłem... - Kapelutek z bloga Winterkrieg.

Dzień dobry!

Szanowne państwo-draństwo pozwoli, że przedstawię wam kolejny wywiad przeprowadzony w ramach cyklu Między Młotem, a Kowadłem!


Listę wszystkich opublikowanych do tej pory wywiadów znajdziecie na blogu DansE MacabrE.

Założeniem serii jest przeprowadzenie wywiadów z blogerami skupionymi wokół założonego przez FireAnta serwisu Wrota - polska sieć blogów bitewnych.


Bohaterem kolejnego odcinka jest Kapelutek/
Hauptmann Wietzorek, który od października 2008 roku prowadzi blog Winterkrieg.


Kwestionariusz osobowy...

...osoby rozpytywanej.

Wywiad zaczniemy od szybkiego kwestionariusza osobowego:




Nim przejdziemy do wywiadu drodzy czytelnicy zechcą włączyć sobie wybrany przez Kapelutka teledysk.


Wywiad...

...czyli między młotem a kowadłem.

Czy pamiętasz swoje pierwsze spotkanie z grami bitewnymi? Jak zaczęła się Twoja przygoda z figurkami? W którym to było roku?
Kapelutek: Pierwsza edycja WARZONE. Do dziś mam podręcznik oraz figurki do CAPITOL'u w tym pierwszą własnoręcznie pomalowaną figurką. Zagrywałem się karcianką z tego uniwersum i jak tylko pojawiły się figurki rozpocząłem swoją przygodę z grami bitewnymi. Zdaje się że było to w końcówce lat 90-tych XX wieku - jak to brzmi. :)
Od kiedy prowadzisz bloga i co skłoniło cię do takiej aktywności w sieci?
Kapelutek: Październik 2008. To była relacja z gry Mein Panzer w warszawskim sklepie Wargamera. Blog był wtedy dla mnie miejscem do magazynowania wspomnień i dzielenia się fotkami z kolegami.
Dlaczego zdecydowałeś się na taką platformę blogową i co uważasz za jej największą zaletę?
Kapelutek: Dla mnie niezaprzeczalna zaletą jest możliwość trzymania takiego portfolio zawsze "przy sobie". Dajmy na to, rozmawiam i mogę od razu się podeprzeć przykładem z mojego bloga. Szczególnie dla osób spoza światka wargamingu i modelarstwa kilka fotek jest bardziej przystępne niż epopeja o podstawach teorii boardgamingu - piwo zmniejsza percepcję. :)

Skąd pomysł na nazwę bloga i co ona oznacza?
Kapelutek: Wynika z niegdysiejszego zafascynowania tematyką II wojny światowej z naciskiem na front wschodni. Od tego czasu fascynacje się zmieniały a nazwa została.
Jak często sprawdzasz licznik odwiedzin? Czy popularność bloga ma dla ciebie znaczenie, jeśli tak to jak promujesz swój blog w sieci?
Kapelutek: Od czasu do czasu rzucam okiem na licznik - jakość specjalnie nie świętuję przekroczenie kolejnego progu. Bardziej sobie cenię komentarze.
Jaki masz pomysł na bloga? To ma być swego rodzaju pamiętnik, w którym na bieżąco będziesz dokumentował swoją pracę czy planujesz regularne wpisy w określone dni tygodnia? Planujesz jakieś stałe cykle wpisów?
KapelutekOt taki pamiętnik. Po częstości wpisów widać że mam momenty wzmożonej aktywności wynikające bardziej z nowej fascynacji niż nadmiaru wolnego czasu. Przyznam szczerze że tworzę tak 2-3 razy więcej niż publikuję - po prostu często brakuje mi pary na ostatni etap projektu - pochwalenie się na blogu.

Śledzisz polską blogosferę? Aktywnie komentujesz prace innych twórców, czy ograniczasz się do biernego podglądania?
Kapelutek: Mam kilka ulubionych blogów i integratorów - zaczynając od tematyki modelarskiej, militarnej, historycznej, erpegowej a kończąc na mangach czy komiksach - zależy od nastroju. Ogólnie spędzam sporo czasu na przeglądaniu "co tam nowego w świecie wymyślili". Jak zaczynam nowy projekt to intensywnie wgłębiam się w temat, żałując potem że muszę się ograniczać - np. obecnie robię model bramy wjazdowej do średniowiecznego miasta w skali 28mm a tu korci zrobić całe wały miejskie. :)
Prowadzisz bloga od jakiegoś czasu, jak oceniasz poziom komentarzy publikowanych przez internautów? Czy zmieniało się to na przestrzeni czasu?
Kapelutek: Kiedyś przeglądałem głównie blogi angielskojęzyczne. Obecnie na liście mam tak pół na pół z rodzimymi. Uważam że my Słowianie mamy wewnętrzne opory przed pozytywnym komentowaniem czyjegoś sukcesu - bardziej widać "odzew" po licznikach.
Czy jakiś komentarz szczególnie utkwił ci w pamięci?
Kapelutek: Pierwszy wykasowany przez autora - do dziś się zastanawiam co tam było.

Czy masz jakieś ulubione blogi, które regularnie odwiedzasz? Jeśli tak to które?
Kapelutek: Zawsze zaczynam od Wrota - polska sieć blogów bitewnych i Blogi RPG a potem jak wpadnę w ciąg to już nad tym nie panuję.
Jak dużo czasu poświęcasz na hobby? Masz swój warsztat?
Kapelutek: 2-5 h tygodniowo ale potrafię na kilka miesięcy odstawić hobby. Co do warsztatu to teraz mam osobny pokój na swoje aktywności - to dużo ułatwia zabawę, a rozgrzebany tygodniami temat nie denerwuje reszty rodziny.
W twoim warsztacie dominują produkty jednej firmy, czy lubisz eksperymentować i wciąż szukasz nowych rozwiązań?
Kapelutek: Nie mam jakiejś ulubionej marki. Bardziej przez wierność ulubionemu sklepowi modelarskiemu mam u siebie na pokładzie produkty które są tam dostępne. Nie unikam eksperymentów - to po wizycie w nowym sklepie lub po wpisie na jakimś blogu.

Jesteś bardziej modelarzem, kolekcjonerem czy graczem?
Kapelutek: Modelarzem - za dużo modeli trafia na półkę. Dużo pary idzie w modele które są po prostu nie grywalne ale po prostu muszę je mieć. Zaczynałem od skali 1/72 i co jakiś czas coś skleję.
Skąd czerpiesz inspirację? Czy przygotowujesz sobie materiały poglądowe przed malowaniem lub modelowaniem? A może kierujesz się jedynie swoją wyobraźnią?
Kapelutek: Książki, telewizja, sklepy i blogi. Kolejność losowa. Zaczynam od jakiegoś zahaczonego motywu a potem pogłębiam. Jak temat jest historyczny to jestem ortodoksyjny ale nie stronię od fantazjowania jeżeli chodzi o erpegi. Jak temat jest ściśle zdefiniowany to się trzymam konwencji.
Jaką figurkę chciałbyś pomalować jeszcze raz?
Kapelutek: Nie mam takich ciągot - każda figurka to jakaś historia - opowiada się ją tylko raz a potem nie upiększamy historii. Nawet jak model się popsuje to odrestaurowuję go w duch czasu w którym powstał.

Jakiej figurki nie chciałbyś pomalować ponownie?
Kapelutek: Patrz wyżej - po powrocie z lakierni projekt uznaję za zamknięty.
Ile modeli znajduje się w twojej kolekcji, wyprodukowała je jedna firma czy pochodzą z różnych źródeł? Czym kierujesz się podczas wyboru figurki? Produkty której firmy polecasz?
Kapelutek: Kilkaset - frekwencję podbijają modele w skali 1/285 i 1/700. :) Kieruję się dostępnością i jakością. Na raz nie maluję dużo więc cena nie jest ścisłym kryterium. Uwielbiam modele w skali 1/285 ale już z odległości większej niż metr nie widać co to za firma a co za tym idzie jakości. :) W skali 28mm cenię sobie modułowość - każdy model jest inny a mieszając zestawy mam niepowtarzane cudeńka.
Gdzie najczęściej kupujesz modele i akcesoria modelarskie? Masz swój ulubiony sklep internetowy lub portal aukcyjny?
Kapelutek: Śledzę nowości w blogach a potem szperam pod sklepach. Mam kilka ulubionych - czasem inspiracja wyskakuje nagle z działy Nowości któregoś z tych sklepów. Regularnie odwiedzam sklepu stacjonarne, wystawy czy pokazy. Przy okazji można coś kupić.

Jakie jest twoje ulubione uniwersum/system/okres historyczny?
Kapelutek: Te którym się aktualnie zajmuję. :)
Co jest dla Ciebie ważniejsze: modele, zasady czy uniwersum gry?
KapelutekJak uniwersum mnie usidli to przymykam oko na zasady. Modele + uniwersum to dla nie to samo - musi być spójne i inspirujące. W uniwersum warzywnym mogę grać modelami z kartofla ale w Starym Świecie modelu muszą być klimatyczne i dobrej jakości. Modele historyczne muszą być historzyczne.
Figurka, którą najchętniej dodałbyś do swojej kolekcji, ale którą ciężko zdobyć?
Kapelutek: Jak będzie trudno zdobyć to ją zrobię. :) Nie lubię zastępników.

W jaką grę chciałbyś zagrać ponownie, ale z różnych powodów nie możesz?
Kapelutek: Czasem ciągnie mnie do WARZONA ale czytałem przed kilkoma dniami, że umarła jego czwarta edycja. :) W innych grach znajdowałem potem elementy klimatu i emocji które wtedy odczuwałem. Muszę się pochwalić że w pierwszej odsłonie komputerowego Władcy Pierścieni zaciukałem Frodem Barloga, Gandalfa wyprowadziłem z Morii, a drużynowego kucyka nauczyłem strzelać z łuku. Bardziej wolałbym wrócić do konkretnych stołów, gier czy ludzi niż do systemów.
W jaką grę nie chciałbyś zagrać ponownie?
Kapelutek: Bardziej niż systemy denerwują mnie pewne zachowania innych graczy. :(
Jak twoi najbliżsi reagują na hobby?
Kapelutek: Podchodzą neutralnie - nie zaniedbuję najbliższych. Z córką czasem bawię się w "zamki i księżniczki" - takie lajtowe erpegi.

Uczestniczysz w wydarzeniach związanych z grami bitewnym? Turnieje, konwenty? Jeśli tak, to jakie wydarzenie polecasz/wspominasz najlepiej?
Kapelutek: Lubię uczestniczyć w wydarzeniach historycznych z pokazami grup rekonstrukcyjnych - fajnie popatrzeć jak ruszają się figurki w skali 1:1.
Jakie masz plany modelarskie na najbliższą przyszłość?
Kapelutek: Zobaczymy co przyniesie wiatr internetu - obecnie to erpegi z silną nutą modelarską. A co potem... Nie wiem co wielki marketing wymyśli aby dobrać się do mojego portfelu. :)
Gdzie widzisz siebie hobbystycznie za 5 lat?
Kapelutek: Widziałem drukarkę 3D za mniej niż 3000PLN. Myślę że kończy się jakaś epoka w modelarstwie, a zaczyna nowa. To może być zmiana większa niż pojawienie się akryli lub wejście plastikowych modeli do wargamingu.

Gdybyś miał taką możliwość - jaką książkę lub film chciałbyś zobaczyć w wydaniu figurkowym?
Kapelutek: Jak zobaczyłem (i nabyłem) erpegi w uniwersum My Little Pony to nie wiem co jeszcze nie zostało "zgamingowane". :)
Czy masz jeszcze jakieś hobby poza wargamingiem? Jeśli tak to jakie?
Kapelutek: Jestem mocno zaangażowany w pracę którą lubię i też traktuję jako hobby. W zimniejszą cześć roku skupiam się na modelarstwie, a ciepłą spędzam bardziej aktywnie.
Gdybyś mógł zadać pytanie bohaterowi następnego wywiadu, to o co byś zapytał?
Kapelutek: Gratulowałbym mu zaproszenia do tego wywiadu - jakby nie patrzeć to nobilitacja.

I który z wyWrotowców powinien być bohaterem następnego wywiadu?
KapelutekUff - nie wiem. Przeglądając na szybko wszyscy moi ulubieni już są. Wiem że nie pomagam.
A może chcesz napisać jeszcze coś od siebie?
Kapelutek: Lepiej zarwać nockę przed sesją czy grą i dopieścić model niż potem żałować!
Dziękujemy za wywiad. Życzymy Ci wielu kolejnych sukcesów, udanych projektów i wszystkiego tego czego potrzebujesz!

Zakończenie...

...czyli do następnego razu.

...a szanownemu państwu-draństwu dziękujemy za lekturę.

Jeśli podoba się Wam ten cykl dajcie znać w komentarzach oraz udostępnijcie wpis na portalach społecznościowych.

Ach, zapomniałbym! Który z wyWrotowców zgodnie z życzeniem szanownego państwa-draństwa miałby być bohaterem kolejnego wywiadu?

Będzie mi miło jeśli pozostawicie po sobie komentarz i udostępnicie ten post. Jeśli chcecie postawić mi kawę przycisk DONATE znajduje się poniżej.
I will be happy if you leave comments and share this post with friends. If you want to put me a coffee DONATE button is below.

 

Możecie także zostać Patronami DansE MacabrE i wesprzeć projekt za pośrednictwem strony patronite.pl.

A więcej o moim udziale na patronite.pl znajdziecie TUTAJ.
You can also become Patrons of DansE MacabrE and support the project through the patronite.pl website.

And more about my participation at patronite.pl can be found HERE.


Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz