wtorek, 24 września 2019

30-dniowe Wyzwanie Fantastyczne.
Dzień 24: Ulubiona magia lub technologia?

Jeśli chcesz ufać to Stali i Skale
Jedynie na nich zbudujesz trwale
Naucz swe dzieci, naucz swe syny
Nie ufaj Elfom zabijaj Gobliny

Powszechnie znanym faktem w Starym Świecie jest odporność Krasnoludów na efekty zaklęć. Niewielu uczonych potrafi jednak wyjaśnić tajemnicę tego fenomenu, podobnie jak tego, że Khazadzi wydają się być całkowicie niezdolni do manipulowania strumieniami Eteru. Rozwiązanie tej zagadki jest jednak proste - w odróżnieniu od Elfów i Ludzi, Krasnoludowie nie dostrzegają Wiatrów Magii. Jak dotąd żaden z potomków Grungniego nie wykształcił w sobie wiedźmiego wzroku. W związku z tym Khazadzi nie potrafią splatać magii, czyli kształtować i rzucać zaklęć w tradycyjny sposób. Nie oznacza to jednak, że nie mają doświadczenia w sztukach magicznych. Są bowiem mistrzami niezwykłej odmiany magii - magii runicznej.

Od wielu tysięcy lat starożytna gildia wyspecjalizowanych rzemieślników, zwanych Kowalami Run, zazdrośnie strzeże swoich tajemnic, wykorzystując je do tworzenia potężnych magicznych przedmiotów, z których wiele do dzisiaj spoczywa w skarbcach Starego Świata. Są wśród nich najsłynniejsze artefakty ludzkich władców i wojowników, między innymi Runiczne Kły - miecze Książąt-Elektorów oraz młot samego Sigmara, Ghal Maraz. Nie dziwi więc, że Kowale Run nie dzielą się swoimi sekretami i nie pozwalają na praktykowanie magii runicznej nikomu spoza Gildii.

Język Krasnoludów sam w sobie jest zbiorem run, które można zobaczyć często na broniach przez nich wykonanych. Runy magiczne różnią się od zwykłych swym bogactwem szczegółów i niezwykle dokładnym wykończeniem. Posiadają też cechę wyłapywania i magazynowania w sobie potężnych energii magicznych oraz zatrzymywania jej przed podmuchami magicznego wiatru przemierzającego świat. Większość zwykłych run ma w sobie znikomą ilość magii, ale te najpotężniejsze potrafią wykuć tylko Kowale Run.

Wielkie magiczne runy płoną czerwonym światłem lub migoczą. Są w śród nich takie, które po wyzwoleniu ładunku pozostają wygaszone, dopóki nie nastąpi ich przeładowanie. Wtedy runa wygasa i nie zdradza żadnych zewnętrznych oznak swej magiczności, ale może być wykryta i rozpoznana. Przeładowanie zajmuje zwykle całą dobę. Są też takie, które ładują się o wschodzie słońca lub, u których ten proces może trwać nawet kilka dni.

Magia runiczna prezentuje całkowicie odmienne podejście do magicznej mocy niż tradycyjne nauki Kolegiów. Imperialni Magistrowie używają mocy Wiatrów Magii, zmuszając je do wywołania określonego efektu. Kowale Run są ostrożniejsi. Wierzą, że splatanie strumieni magii jest obarczone zbyt wielkim ryzykiem wypaczenia przez energię Chaosu. Zamiast każdorazowego pobierania mocy z Eteru, Kowale Run zamykają energię w magicznym znaku - runie. Dzięki takiemu rozwiązaniu, podobnemu w naturze do ochronnego kręgu, korzystanie z zamkniętej w runie magicznej mocy jest znacznie bezpieczniejsze. Krasnoludzcy mistrzowie krytykują też, ich zdaniem zbyt pochopny, pęd ku większej mocy, jaki przejawiają ludzcy magowie. Dla nich magia jest tak samo ważna jak każde inne rzemiosło. Stworzenie dzieła wymaga przede wszystkim cierpliwości, poświęcenia i ciężkiej pracy.

Wprowadzenie do 30-dniowego Wyzwania Fantastycznego znajdziecie TUTAJ.



Będzie mi miło jeśli pozostawicie po sobie komentarz i udostępnicie ten post. Jeśli chcecie postawić mi kawę przycisk DONATE znajduje się poniżej.
I will be happy if you leave comments and share this post with friends. If you want to put me a coffee DONATE button is below.

 

Możecie także zostać Patronami DansE MacabrE i wesprzeć projekt za pośrednictwem strony patronite.pl.

A więcej o moim udziale na patronite.pl znajdziecie TUTAJ.
You can also become Patrons of DansE MacabrE and support the project through the patronite.pl website.

And more about my participation at patronite.pl can be found HERE.


Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz